Suosikkiöljysi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Mikä on suosikkiöljysi hiustenhoidossa?

Aprikoosinsiemenöljy
4
2%
Avokadoöljy
29
13%
Hampunsiemenöljy
2
1%
Jojobaöljy
26
12%
Kaakaovoi
3
1%
Kamelliaöljy
5
2%
Karitevoi
20
9%
Kookosöljy
70
32%
Kukuipähkinäöljy
4
2%
Luumunsiemenöljy
3
1%
Manteliöljy
12
5%
Meloninsiemenöljy
0
Ei ääniä
Oliiviöljy
28
13%
Papaijansiemenöljy
0
Ei ääniä
Ruusunmarjansiemenöljy
2
1%
Tamanuöljy
1
0%
Vadelmansiemenöljy
3
1%
Viinirypäleensiemenöljy
0
Ei ääniä
Murumuruvoi
0
Ei ääniä
Mansikansiemenöljy
0
Ei ääniä
Mangovoi
0
Ei ääniä
E-vitamiiniöljy
0
Ei ääniä
Persikansiemenöljy
0
Ei ääniä
Arganöljy
7
3%
Saksanpähkinäöljy
1
0%
Makadamiaöljy
0
Ei ääniä
Risiiniöljy
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 220

versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Kookosöljy on ollut paras öljy mun hiuksille jo jonkin aikaa. Karitevoi on hyvä kakkonen. Seuraavaksi kokeiluun menee luultavimmin avokadoöljy ja manteliöljy.
momo

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja momo »

Itse olen käyttänyt mm.oliiviöljyä,jojobaa,rypälettä ja risiiniä (joka ei ollut kyllä listalla) ja kuntoon eniten vaikuttanut öljy ollut ehdottomasti tuo risiiniöljy! Vielä on pakko kokeilla tuota kookosöljyä kun kaikki kehuvat sitä niin paljon :)
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Kookosöljy! Ei lähmää niin kuin oliiviöljy miun päässä. Muita en ole koittanutkaan päähäni, liian pienet pullot (seesaminsiemenöljy, ruusunmarjaöljy, jojobaöljy) kun tykkään laittaa aika paljon kerralla  ;D Kaakaovoita taas joutuu sulattamaan, miulla kun kookosöljy pysyy kylppärissä litkuna  :D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Vastasin karitevoin, sitä tulee useimmin käytettyä latvasuojana, toimii. Muita suosikkeja ovat tällä hetkellä avokado ja argania, näitä yleensä sekoittelen hoitoaineisiin.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Avokadoöljy on ainakin toistaiseksi ollut suosikkiöljy. Mä olen kokeillut aika montaakin eri öljyä, mutta mikään ei ole pitkän päälle toiminut. Avokadoöljy tuntuu jopa imeytyvän hiukseen ihan eri tavalla kuin muut öljyt.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Kookosöljy on vieläkin ykkönen tehohoitona, mutta aprikoosinsiemenöljystä on tullut melkein joka päiväinen suosikki. Avokadoöljy ja manteliöljy olivat ihan ok tälle tukalle, mutta aprikoosi tekee latvat paljon pehmeämmiksi.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja SC »

Öljyistä olen tähän asti kokeillut vain oliivi- ja kookosöljyä, joista jälkimmäinen on noussut lemppariksi. Se peseytyy hiuksista helposti pois eikä lähmää.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Moriem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Helmi 2012, 23:50

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja Moriem »

Olen kokeillut argan-, rypsi-, kookos- ja oliiviöljyjä. Listattuna parhausjärjestyksessä. Oliiviöljylle voisin antaa pari uutta mahdollisuutta kylläkin, oon tainnut tehdä hoidot sitä käyttäessäni väärin koska sillähän mä öljyläträilyt aloitinkin :D Argania en oo tosin tainnut koskaan laittaa ihan koko pituuksiin, en ainakaan muista. Hoitoaineisiin lisättynä se on tosin ollut ihan unelma, rypsiöljykin on toiminut siihen tarkoitukseen ja niitä saa ihan rauhassa laittaa vaikka puolet seoksesta ilman lähmää. Listan kahdesta muusta lajikkeesta tulee vain lähmäharmia jo tyyliin seoksen sisältäessä viidesosa öljyä ja loput hoitoainetta? :D

Monia öljyjä haluaisin vielä kokeilla. Tällä hetkellä istun aivan uusi hoitomuoto päässäni: hiukset nutturalla ja aattelin pitää yön yli! Ennen oon vaan muhitellut muutaman tunnin pipon ja muovipussin alla, pitänyt letillä tai laittanut saunomisen ajaksi. Katotaan onko tästä nyt mihinkään, olisi kiva jos toimisi niin jatkossakin voisi käyttää :) Onneksi huomenna on vapaapäivä niin on aikaa jynssäillä mahdollisia tahmoja pois ennen illalla odottavia synttärikemuja!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/
miero
Haiven
Haiven
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Tammi 2020, 03:58

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja miero »

Jojoba, Argan ja Hamppu. Vastasin tässä tuon jojoban.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Kookos ja argan. Kookosöljy ei lätsäytä tukkaa ja toimii loistavasti ennen pesua. Arganöljyä olen käyttänyt latvoihin pesun jälkeen joskus, mutta minusta tuntuu että valmistajakohtaisia eroja on paljon. Esim Inun.fi-nettikaupasta saatava arganöljy on paksua ja siinä on tyypillinen tuoksu. Se on toiminut parhaiten.. Flow-kosmetiikan öljy on tuoksutonta ja ohutta ja mielestäni ei toimi samalla tavalla. En sitten tiedä onko toimivuus ihan kuviteltua. Nyt on kolmannen valmistajan pullo menossa eikä tämäkään oikein vakuuta. Veden kovuus saattaa vaikuttaa. Forssassa oli keskikova (dH7) vesi jossa runsaasti kalkkia ja sen näki selvästi. Heinolassa taas vesi on erittäin pehmeää (dH2) Tukka tuntui Forssa vuosina ihan toisen ihmisen tukalta.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Tindelila
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Elo 2021, 11:53

Re: Suosikkiöljysi

Viesti Kirjoittaja Tindelila »

Vissiin arganöljy koska oliiviöljyä en saa millään pois hiuksista 0_0
Vastaa Viestiin