Sulfaatittomat shampoot

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen huomannut että sulfaatittomilla hiusten kunto vaikuttaa tosi paljon lopputulokseen, siis enemmän kuin normishampoilla. Aiemmin hennapäänä käytin Ole hyvän shampoota (se hajusteeton) ja takutti vain vähän. Nyt kun hiuksissa on värinpoistoa ja kestoväriä ym niin tuo Ole hyvä vetää ihan hirveäksi takkupalloksi! 0_0 Pakko laittaa hoitoainetta tyveen asti että on mitään toivoa saada hoitosuihkeen ja harvapiikkisen kamman kanssa takkukasaa enää auki pesun jälkeen. Huh! Ja tämä ei ole kyllä kovin riittoisaa, ainakaan Olaplexin shampooseen verrattuna.

Olaplexin shampoosta tykkäisin kovasti, siitä tulee sellanen wau-fiilis joka kerta. Pesee hellävaraisesti mutta riittävästi, ei jätä takkuun, ja se vaahto on todella runsasta. Valitettavasti ihoni ei kestä hajusteita joten tämäkin alkoi aika nopeasti aiheuttaa kutinaa päänahassa hajusteiden takia. Harmittaa. Toki mies tykkää tästä myös kovasti ja ihan onnessaan pesee tällä hiukset ja parran. ;D

Olen käyttänyt myös Famon sulfaatittomia paloja tai lähinnä Haituvaa (joka ilmeisesti poistuu myynnistä), ja tykkäsin kyllä siitäkin. Kuitenkin koen sen vähän hankalaksi kun palaa ei saa suihkuovien sisäpuolelle mihinkään, eli aina pitää kurotella suihkusta lavuaarin reunalle, vaahdottaa päässä ja kurotella taas se pala takaisin sinne. Tätä kyllä käyttäisin varmaan vieläkin noin muuten, mutta punaisen tukan kanssa palan kanssa hinkkaaminen tuntuu vievän enemmän väriä (vai kuvittelenko vaan?).

Onko joku jo ehtinyt kokeilla LV biohajoavaa sulfaatitonta shampoota? Myydään ainakin Prismassa. Tuo kiinnostaisi myös, vaikka tilasinkin just testiin Sim sensitive DS color shampoon.  ::)
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Morrigan kirjoitti: En tiennytkään, että persikkanektarin lisäksi XZ:lla on toinenkin sulfaatiton. Voisitko kuvailla nokkosta vielä tarkemmin, millaista se on persikkanektariin verrattuna? Persikkanektari on ihan ok, mutta koostumus on aika lirua ja se ei ole kovin riittoisaa. Lisäksi en pidä sen hajusta. Pesutulos sillä on kuitenkin ihan hyvä ja se ei takuta, kuten monet sulfaatittomat tekee. Jos nokkosen pesutulos olisi lähelle samaa, niin sen hankkiminen kiinnostaisi.
Siitä on aikaa kohta vuoden verran kun olen käyttänyt Persikkanektaria viimeksi joten koitan kaivella muistikuvia. Mun mielestä pesutulos on aikalailla sama  mutta aivan kuin Nokkonen vaahtoaisi runsaammin, eikä vaahto häviä pesun aikana. Tuoksu on erilainen, ei niin makea kuin Persikka. Mulle tulee mieleen kesä ja vihreä ripauksella makeaa. Pidän kyllä molempien tuoksusta. Nokkonen kuuluu XZ-Natura sarjaan jossa on sellaiset tummanruskeat pumppupullot.

Edit: Low Poo testattu. Tuoksu on miellyttävä mieto, pesi hiukset hyvin. Vaahtoamattomuuteen tottumattomalle tosi outo koostumus. Levittyy kyllä hyvin koska on liukasta ja jättää hiuksetkin liukkaiksi. Tästä ei jää hiuksiin muovista tuntua vaikka odotin jotain sellaista. Veikkaisin tämän olevan minulle talvella must have-tuote. Ensikokemus hyvä, pitää vain totutella siihen ettei vaahtoa.
Viimeksi muokannut Chronos, 28 Touko 2021, 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen nyt kerran ehtinyt pestä Sim sensitive DS color shampoolla. Ja tämä vaahtoaa!&nbsp; :l Tuntuu pesevän hyvin mutta hellävaraisesti, ei vaahtoa ihan yhtä paljon kuin Olaplex mutta huomattavasti ihanampi käyttää kuin Ole hyvä joka ei vaahtoa juuri ollenkaan ja sitä joutuu sit laittamaan kourallisen sen takia. Ja tämä sim on hajusteettoman lisäksi kotimainenkin, jes! Käytin myös saman sarjan hoitoainetta ja tykästyin siihenkin (selvitti luonnonkiharan hampun ja jätti sileäksi). Käyttö näiden kanssa jatkuu. :)

Jatkoa:
Olen nyt käyttänyt tätä sim ds color shampoota 1,5 kuukautta. Olen tykännyt, pesuteho on sopiva ja tällä on helppo pestä kun vaahtoaakin hyvin. En keksi tästä mitään huonoa, joten päädyin tilaamaan litran pönikän tätä. Eli jää kyllä vakiokäyttöön! :l
Viimeksi muokannut Mena, 19 Heinä 2021, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Yves Rocherin Low Poosta ainoa kritiikki että pullo ei kestä&nbsp; kauhean pitkään. Tästä tuli kertaheitolla mun lempishampooni tuoksua myöten. Putelin loputtua jatkoin vanhalla suosikillani XZ-nokkosella ja se latistaa hiukset. Pakko pestä jo seuraavana päivänä. Low Poo jättää kuohkeaksi. Huomasin Tokmannilla Curl Girl-merkkisiä tuotteita ja joukossa oli&nbsp; voidemainen shampoo. Onko kellään kokemusta sarjan tuotteista, tuo voidemainen shampoo kiinnostaa erityisesti.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin