Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

-j- kirjoitti: ^Kiitos myös tuosta vinkistä! En ollut kuullutkaan ko merkistä. Eli nuokin palat ovat shampoopohjaisia, eivät saippuapohjaisia? En pääse katsomaan yksittäisten palojen tarkempia tietoja työkoneella, näköjään shampoopalat ovat jotenkin vaarallista nettisisältöä, tulee sensurointi  ::)
(Myöskään Mahalon Rare indigo-voiteen sivua ei voi työkoneella katsoa - muut Mahalon voiteet eivät mene boikottiin  :O )
Kookos ja Niitty shampoopalat olivat shampoopohjaisia ja loput saippuapohjaisia. En ole itse vielä testannut, mutta Kookoksen aion tilata seuraavaksi palakseni. :) On kyllä kiva huomata, että shampoopohjaisia paloja tulee koko ajan enemmän ja vieläpä suomalaisille valmistajille.

Mulla on myös tuo Caritan hoitoainepala testilistalla. :)

-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

Niinpäs näkyy olevan, kookos ja niitty, nyt kotikoneella pääsen kattomaan INCEjä. Kannattaisi ehkä paremmin merkitä verkkokauppaan tämä asia.
Tosi mahtavaa, että kotimaistakin tarjontaa on! Mua inhottaa muoviin pakatut asiat, muovista on tullut niin iso ympäristöongelma, että luulisi jatkossa useammankin firman alkavan tehdä pakkausmuovittomia kosmetiikka-asioita.
elly kirjoitti:
-j- kirjoitti: ^Kiitos myös tuosta vinkistä! En ollut kuullutkaan ko merkistä. Eli nuokin palat ovat shampoopohjaisia, eivät saippuapohjaisia? En pääse katsomaan yksittäisten palojen tarkempia tietoja työkoneella, näköjään shampoopalat ovat jotenkin vaarallista nettisisältöä, tulee sensurointi  ::)
(Myöskään Mahalon Rare indigo-voiteen sivua ei voi työkoneella katsoa - muut Mahalon voiteet eivät mene boikottiin  :O )
Kookos ja Niitty shampoopalat olivat shampoopohjaisia ja loput saippuapohjaisia. En ole itse vielä testannut, mutta Kookoksen aion tilata seuraavaksi palakseni. :) On kyllä kiva huomata, että shampoopohjaisia paloja tulee koko ajan enemmän ja vieläpä suomalaisille valmistajille.

Mulla on myös tuo Caritan hoitoainepala testilistalla. :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

No niin, Caritacosmetiikan niitty-shampoopala eli kiinteä shampoo, pesee todella puhtaaksi, eikä tarvitse mitään etikkahuuhtelua. Tämä siis sisältää sulfaatteja. Saman merkin hoitoainepalaa on paljon helpompi annostella, kuin esim Famon hoitoainepalaa, koska pala vaahtoaa vähän. Tykkään caritacosmetiikan molemmista paloista, ainoa miinus vaan että shampoopala taitaa sisältää liian vahvaa sulfaattia, eli se ei ole paras mahdollinen CG-metodiin.
Viimeksi muokannut -j-, 21 Touko 2019, 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Horros »

Famon untuva-shampoopalaa (shampoopohjainen) olen nyt käyttänyt muutamassa pesussa, ja olen kyllä tykännyt kovasti. Pesutulos on puhdas ja pehmeä, mutta kuitenkin jäntevä. Ei varmaan tarvitse Lusheja ostaa juuri näiden jälkeen, ajattelin testata tosiaan myös Caritaa ja noita muita uusia Famoja.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla on ollut käytössä Cattecon (entinen Carita Cosmetiikka) shampoopohjainen kookospala ja oon kyllä tosi tyytyväinen. Ei mitään lähmäongelmaa, runsas vaahtoavuus ja ei tuoksu millekään mun nenään. Parasta tässä oikeastaan on se, että oon onnistunut venyttämään hiusten pesuvälin kolmeen päivään tämän avulla ja hiuspoja ei kutise enää.  :)
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Chronos »

En tiedä meneekö tämä yrttiosastoon,vai menisikö kotitekoisiin hiusnaamioihin. Olen hieman tutustunut kasvijauheisiin hiustenhoidossa. Kokemusta on amlasta ja cassiasta ja neemistä. Amla tekee hiukset kiiltäväviksi, cassia tuo rakennetta, neemistä on vaikea sanoa kun käytin sitä osana cassiasekoitusta. Eilen kokeilin Methiä, eli sarviapilaa. Sitä saa jauheena tai sitten voi tehdä siemenistä blenderissä. Muutoin olisi varmaan jäänyt tekemättä mutta muistin että kaapissa on vanhaksi menneitä sarviapilan siemeniä. Piti niitä idättää mutta eipä tullut tehtyä. Liotin siemenet ja vedin blenderissä soseeksi. Koostumus oli sellainen hyytelömäinen ja liukas, helppo levittää. Levitin seoksen kuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa pari tuntia, ohjeissa on että puoli tuntiakin riittää. Kelmutettuna. Käsittelyn jälkeen hiukset ovat pehmoiset ja jäntevät, ei sähköiset, hieman liukkaatkin. Tämä jää kyllä rutiineihin. Katselin hintatietoja niin sarviapilan kilohinnat vaihtelevat 9-80euron välillä. Tähän on laskettu hiusnaamiotarkoitukseen, idättämiseen ja ravintolisätarkoitukseen käytettävät. Halvin oli 2,3kg paketti jauhettua sarviapilaa ravintolisäkäyttöön hevoselle. Kallein oli idätykseen käytettävä luomusarvipailansiemen 100g/8,95e.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mir »

Ostin Sinunapteekista uudistettuja Khadin tuotteita kokeiluun. Muutamia vuosia sitten käytin aktiivisesti shikakaita hiustenhoidossa, mutta muistan että se pisti usein aivastuttamaan pölyäväisyytensä takia. Tilasin siis shikakai-jauhetta ja amla-hiusöljyä. Jauhepussukka on tosi pieni ja riittää ehkä 1-2 kertaan, ja katsoinkin jo että Ecco verdeltä löytyisi samaan hintaan 2x isompi satsi eri merkiltä. Amla-öljyä kokeilinkin jo, tuoksu oli odotetusti yrttinen, mutta miellyttävä! Toivon todella, että pystyisin käyttämään tuota shikakaita ilman ongelmia, koska se aiemmin ainakin sai tukan ihan uusiin sfääreihin, kiiltoa ja vahvuutta riitti! :ts
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko joku kokeillut Garnierin shampoopaloja? Eivät varmastikaan ole INCI:ltään ekoimmasta päästä, mutta sattaisivat toimia meille, jotka eivät pärjää saippuapohjaisten palojen kanssa.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Kokemus on Coconut Hydrating-palasta. Ainoa sulfaatiton Garnierin paloista jos en ihan väärin muista. Pesi omaan makuuni liikaa sulfaatittomaksi ja tuoksu oli liian imelä. Vaahtoaa hyvin ja käyttökokemus oli kyllä miellyttävä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin