Hiusvärien hapetteet

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Tuohan oli hyvä tietää, kiitos :) Tosin onkohan tuo sama kaikissa sävyissä - niissä jotka vaalentavat luulisi olevan hiukan vahvemman? Vaikka aika vahvahan tuokin on kevytväriksi (olisin itse veikannut 2-3%).
* 1b F ii *
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Olin myös ajatellut hapeteprosentin olevan jotain 2% luokkaa, tuo 4,5% vähän yllätti. En ole varma vaaleiden sävyjen hapeteprosentista, mutta jos väri myös vaalentaa hiusta niin prosentti taitaa olla korkeampi. Ainakin Poly Coloreissa vaaleiden sävyjen hapeteprosentti on korkeampi kuin sarjan muiden sävyjen, mutta niissäkin se taitaa olla vain 5%.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Niin, tosin tarkemmin ajatellen 4,5% saattaa myös vaalentaa vähän, muistaakseni kun 3% on se "no lift" -raja, eli se & sitä pienempi hapete ei vaalenna omaa väriä lainkaan. Ja tuohan on hieman epäilyttävää kevytväriksi markkinoidussa tuotteessa, jonka ei siis pitäisi jättää näkyvää tyvikasvua...  :-\

Luin ketjua taaksepäin ja tuo Poly Colorin 3% (paitsi vaalentavissa) oli myös yllätys, että se on noinkin paljon hellävaraisempi. CCG on ollut yksi luottovärini, mutta tämä tieto hiukan muutti kuvaani siitä...
* 1b F ii *
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Tuulikaappi kirjoitti: Olen ihan huvikseni ja mielenkiinnosta kysellyt parilta valmistajalta (Schwarzkopf ja L'Oréal/Garnier) heidän hiusväriensä hapetteiden voimakkuuksista. Laittelen saadut tiedot nyt tännekin näkyville, jos jotakuta muutakin sattuu kiinnostamaan.

* Schwarzkopf kestovärit (esim. Vision ja Poly Live Color XXL): 6%
* Schwarzkopf kevytväri (esim. Poly Color -sävyteshampoo): 3%

* Garnier ja L'Oréal Paris vaalentavat hiusvärit: 9%
* Garnier ja L'Oréal Paris muut kestovärit: 6%
* Casting kevytvärit 46E ja 44E: 6%
* Casting kevytvärit muut sävyt: 4.5%.

Poly Color on mun suosikki marketin kevytväreistä. Edullisin ja pysyy hyvin, hapete on tummissa väreissä näköjään tuo 3%. Ei tarvitse enää kokeilla muita merkkejä, paitsi sävyjen kannalta ehkä kuitenkin; PC:ssa sävyvaihtoehtoja ei ole paljoa.
Viimeksi muokannut Kristiina, 21 Touko 2014, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sistine
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Loka 2008, 22:04

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Sistine »

tipitii kirjoitti: Kysäisin Lorealilta tuon uuden Olia-värin hapetteista. Vastaus oli, että "Tummien värien kohdalla hapete on 6% ja vaaleiden sävyjen (8.0, 8.31, 9.0, 10.0) hapete on 9%". On se kyllä muuten kumma ettei noita voimakkuuksia voida merkitä paketteihin. Enemmän minua kiinnostaa hapetteen vahvuus kuin esim. ammoniakin määrä. kai ne pitävät  kuluttajia liian tyhminä ymmärtämään hapetteiden vahvuuksia.  :-\
Osaisiko joku tietäväinen kertoa/arvata, onko noissa Olian 7-tason väreissä tuo 6% vai jopa 9% hapete? Tarkoitus lätkäistä päähän tuo 7.13 ja pakkauksen värikartan mukaan näyttäisi ainakin vaalentavan neitsythiustai, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti lukeudu sitten noihin vaaleisiin väreihin, kun ei tuossa listassa mainita? Hapetetta kuitenkin aion laimentaa, tietäisi vain että kuinka paljon..  8)
ainokainen

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Onpa muuten törkeän vahva tuo Olia, jos siinä on 9 % -hapete! Kampaajien mukaan noin vahvaa ei edes pitäisi laittaa päänahkaan. Ja tuo Olia on mukamas olevinaan hellävarainen! Voimakasta hapetetta ei kuulemma tarvita, kun tuote on öljypohjainen. Näin Oliaa mainostettiin, kun se tuli markkinoille. Hirveää huijausta.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Heippa.
Mulla on 10 tason vaalea tukka. Latvassa hvaalennettua ja paljon omaa luonnollista vaaleaa. Mua houkuttais taas palata vaaleaan kupariin/strawberry blondeen ja tavoittelen 9-8 asteen sävyä. Eli 1-2 asteen tummennus mielessä. Ostin L’Oreal casting kevytvärin ja lueskelin täältä että siinä olisi 4,5% hapete. Voiko sen laimentaa vielä puoleen? Mulla on mielessä että ”testaan” ensin onko se kupari enää mun juttu ja jos haluankin sen pois että lähtis mahdollisimman kivuttomasti. Onko hapetteen laimennus avain tähän? Mitä se hapete oikeastaan tekee muuta kun avaa hiuksen? Vaikuttaako se juurikin kestävyyteen. Suoravärit ei toimi tähän pohjaan kun ei tartu juureen.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tässä viimeisin tieto Garnierilta hapetteiden vahvuuksista:
"Kaupassa myytävien Garnier-kestohiusvärien hapetteiden arvot ovat välillä 6 - 7.5 %.  Vain voimakkaimmin vaalentavat kestovärit sisältävät 9 % hapetteen. Kevytvärien hapete on 4.5 %.
Tuotteita ei saa laimentaa, jotta sekoitussuhteet pysyvät oikeana."  ::)
Vastaa Viestiin