Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^Itse laittaisin 6.3 ja 7.3 suhteessa 50:50. Veikkaan, että sekoituksessa 6.0 ja.7.3 taittosävy ei näkyisi juuri ollenkaan, samoin aika hentoiseksi lämmin vivahde voisi jäädä 6.3 ja 7.0 kanssa myös. Toki kaikki on kiinni nykyisestä sävystäsi sekä toiveistasi, varmuutta ei saa kuin kokeilemalla. Oiskohan tuo sävy 7.123 liian tuhkainen, jos kuitenkin haluat selkeästi lämpöäkin mukaan?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mitä Mustikan hiuksille kuuluu?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Ropelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:53

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ropelli »

Ropelli kirjoitti: Tänään tuli tuo eSalonin paketti, jee! Vielä hetki menee, ennenkuin uskallan lyödä väriä päähän, mutta onpahan paketti valmiina  :)


http://aijaa.com/fr0BMS
Piti tulla nyt kehaisemaan tätä pakettia!
Käytin tässä kuukausi takaperin ekan paketin ja sain oikeasti haluamani värin- tämä tasoitti värjätyn latvan ja oman hiukseni värierot ja sain luonnollisen, oman värini ja puhkivalkoinen ja osittainen keltaisuus latvoista lähti  :-*

Mulla on vielä yksi väripaketti jemmassa, tulen tilaamaan tuolta jatkossakin  :)
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Morrigan kirjoitti: Mitä Mustikan hiuksille kuuluu?
Ah, mulla on jäänyt tämä huomaamatta.
Menin takaisin kampaajalle joka korjasi hiuksia, mutta lopputulos oli edelleenkin huono. Jos ei osaa tehdä ombrea, niin sitten ei osaa.

Hermostuin lopputulokseen niin paljon, että tilasin itselleni vaalennusaineet ja olaplexit kotiin ja blondasin koko tukkani vaaleaksi - ei ole ombrea. Hiuksia on nyt vaalennettu kaikkinensa kai 8 kertaa (ensin juuresta korvaan asti 4 kertaa ja sen jälkeen korvasta alaspäin latvat 4 kertaa). Hiukset ovat vieläkin melko oranssit ja läikikkäät. Viimeisimmän vaalennuksen tein kampaajalla, joka varoitti tekemästä enää vaalennuksia vaikka mun latvat hyväkuntoisilta vielä vaikuttaakin. Valitettavasti mun tukka on niin läiskikäs ja epätasaisen värinen, etten halua jättää sitä tällaiseksi. En ole varmaan 2 kuukauteen kehdannut pitää hiuksia auki kun tää nykytilanne on niin karmea.

Haastavaa tässä on se, että nyt tuon ombren takia tuota keskiväliä hiuksista on vaalenneltu ja värjäilty enemmän kuin muita, kun väkisinkin väriä/vaalennusainetta menee samoihin kohtiin. Vaikka latvat ovatkin hyvässä kunnossa, alkaa pelottaa että hiukset napsahtaa poikki puolesta välistä.

Tässäpä voisinkin samalla kysyä, että onko kukaan törmännyt 8 tai 9 asteiseen erittäin tuhkaiseen hiusväriin? Kävin marketteja läpi mutta todella kultaisilta näytti ne "tuhakisetkin" sävyt.
Viimeksi muokannut Mustikka, 22 Marras 2017, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

Jännä, ettei foorumilla ole ollut keskustelua väriä vaihtavasta hiusväristä? Ainakin vivids mood color on sellainen väri, joka lämmön vaikutuksesta vaihtaa hiuksissa väriä. Jos mulla olisi vaalea tukka ja tarpeeksi kokeilunhalua, tällainen voisi olla kiinnostava kokeilu :D sitä lämpötilanvaihtelua olen miettinyt, pysyykö tukka kokonaan tarpeeksi viileänä/lämpöisenä, että väri pysyisi tasaisena.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Apropoo, mahtaako kevytväri tarttua miten jos on värinpoisto? Eli värinpoisto laitettu sillä seurauksella et värjätty osuus oranssi ja juurikasvu keltaisenvaalea.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

En keksinyt mun kysymykselle muutakaan ketjua niin laitan sitten tänne. Eli oon hennannut tukkaa kahdesti peräkkäin Cultivatorsin hennalla ja väri joka Henna-sävystä tulee on ihan nappi, mutta se ei tartu kunnolla juurikasvuun ja suurin asia mikä ärsyttää on se, että hiuksia ei saa suihkussa selviksi ja sileiksi millään hoitoaineella. Hiukset on märkinä niin kovat ja jäykät ja karhean tuntuiset, että mikään hoitoaine ei siloita niitä ja niitä saa sitten raastaa selviksi. No nyt eilen värjäsin sitten kaupan (Schwarzkopfin uusi #Pure color) värillä että saan juurikasvun piiloon ja tuo väri sisälsi kaikki perinteiset hiusvärimyrkyt. No tuon värjäyksen jälkeen mun tukka on ihan sileä. Näin on käynyt ennenkin että hennan karheuden on saanut hiusvärillä pois, mutta mitä ihmettä siinä hiukselle muka tapahtuu? Luulisi että hiusväri räjäyttäisi karheaa hennatukkaa entisestään, mutta ei. Täysin sileä tukka jo suihkussa väripaketin keskinkertaisen hoitoaineen kanssa ja kuivana ihan supersileä. En ymmärrä tätä :D
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja bast »

Henna rakennepaikkaa ja jos tukka ei sitä tarvitsisi, se menee karkeaksi. Perinteinen väriaine varmaan sitten poistaa tuota kertymää. Kai.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
magecomedian
Haiven
Haiven
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Syys 2015, 10:19

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja magecomedian »

Hei, onkohan kenelläkään tietoa miksei tunnu löytyvän enää vaahtomaisia kestovärejä? Muistan aikoinaan kun värjäilin punaisella niin käyttäneenki ainakin schwarzkopfin ja l'orealin mousse-värejä hyvin tuloksin, ja levitys oli tosi helppoa! Nyt kun etsin värejä niin ei tunnu löytyvän miltään valmistajalta mousse-värejä.

Olikohan ne vaan jokin hetkellinen trendi?

EDIT:

Siirryin kasviväreihin tässä välissä, eli en varsinaisesti enää näitä kaipaile (paitsi helppoudeltaan :D), mut edelleen kyllä hieman ihmettelen että miten yhtäkkiä kaikki moussevärit katosivat.
Viimeksi muokannut magecomedian, 01 Tammi 2019, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Tarttuuko hennaväri paremmin märkiin vai kuiviin hiuksiin?
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Anamaria kirjoitti: Tarttuuko hennaväri paremmin märkiin vai kuiviin hiuksiin?
Oman kokemuksen mukaan tarttuu paremmin kosteisiin kuin kuiviin. Liian märistä hiuksista hennaseos alkaa valua heti, eli joku sellainen pyyhekuiva on hyvä. Myös hennaseoksen on parempi olla kostea kuin kuiva, kuivaa on vaikea levittää mutta liian kostea liru valuu. Eli kultainen keskitie molemmissa :)
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Kiitos vastauksesta 🙂. Entäs tehoaako indigo paremmin harmaisiin kuin Henna? Oisko niitten sekoitus paras harmaita peittämään? 🤔
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Onko tietoa tai kokemusta vaahtomaisten suoravärien säilyvyydestä? Tyyliin Schwarzkopfin Igora Expert Mousse tai Goldwellin Soft Color.
Googlettamalla törmäsin lähinnä pysyvämpien hiusvärien säilyvyyttä koskeviin artikkeleihin, ja näiden hiusvärien osalta säilyvyyttä vaikuttaa vähentävän hapetteen kärsiminen ajan saatossa.
En jotenkin hoksaa, onko suoraväreissä tällaisia ainesosia, mikä tekisi niiden shelf lifestä lyhyen.

Edit: kysymykseen olikin jo vastattu täällä
Viimeksi muokannut Jessie, 26 Heinä 2020, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja enna »

Ei taida hapetteellisia sävytteitä saada Suomesta/Suomeen? Color maskit eivät oikein tahdo tehota minun hiuksiin (tasoa 7-8), kun toiveena on tuhkaisempi sävy.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^En ole itse ainakaan löytänyt. Suosittelisin tätä kauppaa. Sieltä saa hapetteet ja useaa eri merkkiä värejä. Redkenin shades eq glossit on mun mielestä tosi hyviä sävyttämään ja tuo samalla hiuksiin jämäkkyyttä ja kiiltoa. Sen lisäksi olen käyttänyt wellan color touch-sävyjä miedolla hapetteella ja olen tykännyt niistäkin. Postikulut eivät ole pahat ja toimitus kotiovelle viikossa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin