Kun henna ei tartu?

beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

No tänään oli sitte mun elämäni viimenen hennaussessio Lushin Caca Brunista + vähän Noiria mukana raastamallani mönjällä johon lisäsin tulikuumaa vettä.

Tänään oli jo selkä valmiiks vähän kipee perusteellisen lipaston siivousjutun takia, mut mut - Tänään ton kakan tuoksu, tai siinä oleva eltantuneen kaakaovoin tuoksu ja koko hennan heinämäinen tuoksu tuntu erityisen oksettavalta.

Levittäessäni väriä tippu sinne sun tänne ja nenänpäähän (ei, en ollu kännissä) ja koko ajan sai olla pyyhkimässä vessapaperilla sieltä täältä.
Sitte ku se mönjä oli kauttaaltaan mun päässä mulle tuli joku "valaistuminen" - mä koin et minkä  *****vetin takia mun tarttee tällasella  ****kalla värjätä hiuksiani ja aloin huuhdella sitä saman tien pois.
Huuhtelu oli tällä kertaa raskaamman tuntusta ku aikasempana 3 kertana, shampoota paljon ja 2 -3 kertaa hoitobalsamia ja selkä tuli kipeeks  ***tutti.

Eli nyt päätin sitte siirtyä Elumeniin, hyvästi henna  :T
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Hmm eikö henna peitä kunnolla harmaita?  ???
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Bodyart laatuinen peittää. Heikkolaatuisempi jättää tuloksen keltaoranssiksi. Googlen kuvahaulla löytyy aika hyvin kuvia kuinka pelittää harmaaseen hiukseen. Ostin ystävälleni joskus Yemeniläistä baq-laatuista hennaa, hänellä siis harmaantuneet hiukset. Lopputulos oli tumma oranssinpunainen. Sitä en tiedä kuinka esim. Cultivator's toimisi harmaaseen hiukseen.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Voiko hennavärin antaa vaikuttaa yön yli? Tekeekö nuo kasvivärit hiujkselle pahaa jossain vaiheessa, jos liian kauan antaa vaikuttaa?
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Voi antaa, jotkut sillä tavoin värjääkin että jättävät yöksi päähän. Riski tietysti on että lakana värjääntyy tai että yöunet ovat huonot kun päässä on ylimäärätavaraa. Henna ei vahingoita hiuksia. Hiukset kyllä saattavat tuntua kuivilta värjäyksen jälkeen mutta se on väliaikaista, laitan itse jotain selvittävää hoitoainetta perään niin ongelma on ratkaistu.
Viimeksi muokannut Chronos, 08 Elo 2020, 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

: TS googlasinkin jo muualta, että näin voi tehdä ja annoin vaikuttaa yön yli. Kivasti kiiltää ja harmaa peittyi paremmin kuin viimeksi hennatessa, ei kyllä täysin silti...
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Harmaa on ilmeisesti aika resistanssi väreille. Käsittääkseni harmaan peittäminen hennalla on aika hankalaa. Kun hiuksessa ei ole melaniinia (eli pigmenttiä josta hiuksen väri tulee) niin jäljelle jää hennan oma luonnollinen punaoranssi väri. Huonolaatuisessa hennassa on vähän tätä pigmenttiä ja siksi lopputulos on oranssi/keltainen. Hennat joissa tämä lawsone-pigmentin pitoisuus on yli 2,3 % peittävät harmaata paremmin. Mitä hennaa käytät? ja mikä on lopputulos jonka haluaisit?
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Cultivator's -merkkinen...toivoisin kyllä tummanruskeaa ja kyllä tuo harmaa yllättävän hyvin nyt peittyi. Vaikka vaikutti kun annoin vaikuttaa yön yli. Sittemmin olen huuhdellut tukkaa paljon etikalla ja väri tuntuu muuttuneen sitä myötä punaisemmaksi... (No sen huomaa parhaiten muualla kuin juurikasvussa...)
hipitti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Syys 2013, 18:05

Re: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja hipitti »

Mitkä on teidän kokemukset eri kaupunkien vesien toimivuudesta hennan kanssa?
Keski-Suomessa hennaseokseen ei saa lisätä mitään hapanta tai värintuotto lakkaa täysin... tosi outoa. Luin ketjusta että akkuveden kokeilu auttaa, pitää ens kerralla kokeilla. Täällä samaten vesi pitää olla tosi kuumaa tai ei tuu mitään. Tänään laitoin tosi lämpimään veteen ja tilkan viinihappoa, oli tavotteena liekinpuna ja sain kuparinruskeat.

Mitkä ominaisuudet vedessä reagoi hennaan noin?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Kun henna ei tartu?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä en ole edes ajatellut että Suomessa eri alueiden vesi vaikuttaisi. Silloin kun vielä hennasin, tein vaan mössön valmiiksi pakkaseen ja sieltä sulatin kuumavesihauteessa ja länttäsin päähän ja hyvä tuli. ;D Näin homma toimi ainakin pk-seudulla.
Vastaa Viestiin