Keskustelua markettisarjoista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
helka

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja helka »

^ Mulla Hellä Mietonen alkoi jonkin ajan jälkeen kuivattaa päänahkaa niin että se hilseili, etenkin hiusrajasta. Harmi, koska tykkäsin tosi paljon tuntumasta, jonka se jätti hiuksiin.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Neve »

Jonkin aikaa sain metsästellä Loreal Elvital Dream length Savior maskia, kunnes Helsingin keskustan Stockalta löysin purnukan. On muuten tosi hyvä naamio; silottaa ja tekee hiukset ihanan pehmeiksi ja silkkisiksi. Tuoksu on tässä - kuten edellä jo puhuttiinkin - tosi voimakas, kuitenkin miellyttävä ainakin omasta nenästä. Jatkoon siis menee :)
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Morrigan kirjoitti: Tokmannilla pisti silmään Who's hair?-merkkiset shampoot ja hoidot. Tuotteet ovat litran pulloissa ja hinta oli alle 3e/pullo. Silmäilin incejä silikonittomuuden toivossa ja ainakin sarjan anti frizz argan oil-hoitis oli pikavilkaisulla silikoniton ja inci oli hyvin yksinkertainen. Mitään huippuhoitotehoja on turha odottaa, mutta onko kukaan kokeillut? Kiinnostaisi tietää toimisiko tuo selvittävänä hoitoaineena takkujen avaamiseen pitkään ja takkuiseen luonnonkiharaan jos sen jälkeen laittaa hoitavamman hoitiksen?
Mies osti noista tuon argan-sarjan shampoon ja hoitoaineen joskus viime keväänä, mutta ei tykännyt kovin paljon noista omaan tukkaansa (pitkä ja luonnonkiharainen). Olen sitten käyttänyt noita itse ja omaan hyväkuntoiseen tukkaan nuo ovat ihan riittäviä päivittäiseen käyttöön. Shampoo vaahtoaa aika vähän, mutta on siitä huolimatta pesevä (mies tahtoo ilmeisesti hukuttautua siihen shampoovaahtoon, että voi vakuuttua tuotteen tehosta). Hoitoaine on todellakin tosi kevyttä ja tuntuu, että sitä joutuu lääräämään paljon enemmän, mutta tuon hintaisella törpöllä ei nyt haittaa niin kauheasti. Omaa tukkaa se ainakin selvittää ihan riittävästi ja on riittänyt hoitotehoiltaan jokseenkin. Nimi ainakin noissa Anti Frizzeissä johtaa harhaan, sillä näillä kokemuksilla sanoisin noita enemmän normaalin tukan arkituotteiksi kuin miksikään kovin silottaviksi kähärän tukan aineiksi mitä pullo antaa ymmärtää. ;D
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Täällä nyt hetken ollut kokeilussa nuo loreal dream lengths shampoo ja hoitis, ei taida jatkoon mennä. Hoitoaine on ihan kivaa koostumukseltaan ja selvittää latvoja hyvin, mutta kummallakin tuotteella on Lorealin markettituotteille ominainen piirre jättää hiukset todella ''höttöiseksi.'' Hiuksia on todella vaikeaa saada pysymään halutussa asennossa, kun ne ovat höttöisen pehmeät ja jäntevyys puuttuu :(
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ Mulla on toi Dream Length hiusnaamio enkä ihan tiedä mitä ajattelisin siitä. Toki oon käyttänyt vasta pari kertaa, mutta ei se kyllä mitään ihmeainetta ole. Tällä hetkellä mun tukkaa irtoaa / katkeilee kauheasti, mutta ei se varmaan tuohon tuotteeseen liity. Onko jollain muulla tämä?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

^ mä hankin tuon Dream Lenghts -naamion viime viikolla, ja olen kyllä vasta kerran käyttänyt. Muuten vaikutti "ihan ookoolta", paitsi tuoksu oli melkoisen tymäkkä. Ihan yhden käyttökerran perusteella en osaa enempää sanoa, muuta kuin tuosta vahvasta hajusta.
Hiukset olivat käytön jälkeen helposti selvitettävät ja pehmeät.
Pitääpä tarkkailla tässä, miltä tuntuu pidemmällä aikavälillä.
(tosin, mulla taisi edellinen naamio kestää melkein vuoden, ennenkuin sain loppuun (oli nutrigloss, jonka onnistuin bongaamaan jostain halpakaupasta), että jos tääkin kestää vuoden niin... :D )
helka

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja helka »

Olen kesästä saakka käyttänyt Fructisin Aloe-shampoota ja se taitaa kuivattaa päänahkaa vähän liikaa. Tykkään siitä muuten, kun se pitää hiukset puhtaannäköisinä pitkään (stearaatin puuttumisen ansiota?) mutta pesupäivänä päänahka kutisee kuivuuttaan. Osaisiko joku suositella hieman hellävaraisempaa shampoota joka kuitenkin pesisi kunnolla vai tarkoittaako hyvä pesevyys myös kuivuvaa päänahkaa?
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja calypso »

NarnianQueen kirjoitti: Olen etsiskellyt Varpu-sarjaa monesta paikasta, mutta ei ole näkynyt S-markettien eikä K-kauppojen valikoimassa...
Itse ostin omani Saiturinpörssistä. Tai en tiedä kuuluuko sarjaan muita tuotteita, mutta siis sen Tyrni-shampoon ja hoitiksen ostin sieltä. Käytän tuota hoitoainetta co-pesuun, mutta shampoolle ei ole ollut kauheasti käyttöä koska se on sulfaatittomuudesta huolimatta itselleni aivan liian pesevä. Toisaalta niin on melkein kaikki muutkin shampoot. Ei takuta hiuksia mutta kuivattaa päänahan. Toisinaan sekoitan sitä vähän co-hoitikseen jos haluan hieman enemmän pesevyyttä mutta en kuitenkaan aivan narskuvan puhdasta.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Ei ole markettikamaa, mutta jos tilaaminen ei haittaa, niin suosittelen lämpimästi Theraneemin sampoota: on todella öljyinen ja kosteuttava sampoo. Samoin myös Centifolian Dry Hair Shampoo on öljyinen sampoo, jota myyvät ainakin Sokokset.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja calypso »

ellen kirjoitti: ^ Ei ole markettikamaa, mutta jos tilaaminen ei haittaa, niin suosittelen lämpimästi Theraneemin sampoota: on todella öljyinen ja kosteuttava sampoo. Samoin myös Centifolian Dry Hair Shampoo on öljyinen sampoo, jota myyvät ainakin Sokokset.
Kiitos vinkistä, täytyy laittaa korvan taa! Vaikka tykkäänkin pääsääntöisesti tehdä pelkkiä co-pesuja, niin onhan se kiva välillä pestä hiukset ihan shampoollakin. Tuolla näytti olevan paljon muutakin kiinnostavaa, täytyypä tosiaan laittaa tilausta menemään jossain vaiheessa&nbsp; :)
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Nyt kun omien hiusten "aineiden" tarve on vähentynyt eli ei ole käsitelty millään niin taidan palata markettituotteiden pariin. Tosin etsintä on vielä menossa mitkä niistäkin sopivat koska todella monet hoitoaineista jättävät hiukset rasvaisen tuntuisiksi vaikka huuhtelisi huolella. Olisi kiva pitää tukkaa auki joskus mutta toistaiseksi se ei ole onnistunut kun latvat ovat nahkeat pinnaltaan ja takkuuntuvat. Toistaiseksi jatkoon menevät markettihoitoaineista Lorealin dream lenghts hoitoaine ja Tigin Dumb Blonde. Tuoksun puolesta Loreal ei nappaa ja jostain syystä en ole saanut aikaiseksi kokeilla Dream Lenghts naamiota. Garnierin Hair Food-naamiot eivät tehneet hiuksilleni mitään. Koitin silikonitonta hiustenhoitoa ja tulin siihen tulokseen että ei onnistu. Shampoossa ei kannata olla silikoinia mutta hoitoaineessa on hyvä olla vähän.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Jessie »

^Mulla on hieman samanlainen tilanne, eli siirryin jossain vaiheessa markettisarjoihin, koska hiusten käsittelemättömyys vaatii vähemmän tuhteja aineita. Tosin mulla on lyhyet hiukset, ja lämpökäsittelen niitä silloin tällöin, joten ihan keveimmilläkään en pärjää.

Nykyisin käytössä on pääosin markettituotteet. Shampoista XZ:n Niittyvilla tai muu kosteuttava on se, johon palaan aina. Hoitoaineista taas on käytössä XZ:n hoitikset, ja latvoihin saatan lisätä silloin tällöin Garnierin jotain öljyisempää, silikonipitoista hoitista. Käsittelemätön hius tuntuu kuitenkin rasvoittuvan öljyisimmistä hoitiksista huomattavan nopeaa, joten näiden kanssa saa olla tarkkana.

Välipäivinä pesen sulfaatittomilla shampoilla,&nbsp; ja suosikkeja markettipuolelta on Varpu-sarjan shampoot, niissä tosin on kummassakin mm. kookosöljyä. Sarjan hoitoaineet on ostoslistalla, vielä en ole päässyt testailemaan. Toinen sulfaatiton shampoosuosikki on Urtekramin Eco Morning Haze, tosin se on incinsä puolesta huomattavan paljon tuhdimpi kuin Varpu-sarjan shampoot.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla on ihan samat kokemukset tuosta, että silikoniton hiustenhoito ei lopulta sopinut ja palasin silikonisten hoitoaineiden pariin. Käytän värjäämättömiin hiuksiini pelkästään markettituotteita nykyään, mutta käyttelen muutamaa kampaamotuotetta kaappien pohjilta pois samaan aikaan. Oon tykännyt nyt Doven Nourishing Oil Care -hoitoaineesta niinkin paljon, että mulla on toinen pullo menossa putkeen. Tässä on niin silikonia kuin öljyä, mutta tekee hiuksista helposti selvitettävät ja tosi kiiltävät ilman lähmäisyyttä. Tuoksu on hyvin perus markettihoitoaineen tuoksu, mutta ei mitenkään häiritsevä omaan herkähköön nenääni. Hyvä saatavuus ja halpa hinta kompensoi. Dovella on aika monta muutakin hoitoainetta, jota olisi kiva kokeilla seuraavaksi.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Neve »

Mulla on suurin osa tukasta omaa väriä ja on ollut haastavaa löytää hyvää shampoota, joka ei lähmää.
Suosikiksi on noussut Linna-shampoo! Tulee puhtaaksi, ei kuivata, lopputulos on sileä ja kuohkea. Eikä maksakaan paljoa. (Värjättyyn tukkaan tuljasin Joicoa, joten onhan näissä hintaeroa&nbsp; ::) ) Tuoksu on hiukan epämiellyttävä, mutta kestän sen shampoon ollessa muuten niin mainio.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Triina »

Vakikäytössä on paljonkin markettituotteita, mm. useampi XZ, Herbinan Syväkosteuttava hoitoaine, Garnier Responsia. Viimeisin mukava tuttavuus oli Responsin Restoring Honey The Milk Hair Mask. Tämä on siis tavallisessa pullossa olevaa melko lirua hoitoainetta, joka ei tarvitse vaikutusaikaa lainkaan eli pikahoitikseksi mainio valinta. Pitää lupauksensa eli hiukset siliävät aivan hetkessä jopa sellaiseksi ällöttävän sileän valuviksi, mikä mun mielestä tulee vain kunnon silaripommilla, mutta tässä ei siis ole lainkaan silikoneja. Kosteuttaa sisältämiensä öljyjen ansiosta sen verran, että luonnonkiharakin tykkää. Miinuksena oma hius rasvoittuu ja latistuu nopeasti, mutta todella nopeaan tarpeeseen tämä on erittäin hyvä.

Vastaa Viestiin