WO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
sofiiia

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja sofiiia »

Täällä pestään kanssa (pääasiassa) vaan vedellä. Ennen vesipesujen aloittamista, pesin palashampoolla pari kertaa viikossa, nykyään ehkä kerran, max. kaksi kertaa kuussa. Muuten sitten vedellä. Pointtihan on hieroa päänahkaa, jotta rasvat irtoaa ja pestä sitten kuumalla vedellä. Kylmällä vedellä (ainakaan minulla) ei onnistu. Huuhtelen lopuksi oikein laihalla omenaviinietikka-vesisoksella (kylmää vettä). Kiharat tykkää, ei välttämättä tarvitse mitään laittaa pesun jälkeen, kauniisti kihartuvat ja pysyvät kiharina (tykkään kuitenkin käyttää öljyjä ym.)

Jos tukka joskus jää vähän rasvasen näköseks pesun jälkeen, laitan maissijauhaoa(esim. maizena) kuiva"shamppoona" ja hyvin toimii (myös edullista) :ts
Myös föönaamalla saa kuulemma paremman näköseksi, jos on rasvaongelmaa (itse käytän fööniä vain äärimmäisessä hädässä tai spesiaalitilanteessa)

Ja niille, joiden mielestä on ällöä, itse huomaan, kun päänahka alkaa haista ja pesen kyllä säännöölisest. Pesun jälkeen tuoksuu raikkaalle. Mieskin haistelee hiuksiani harvase päivä ja ei oo tullut valituksia.
En tosin kauhean monelle huutele tästä, koska kyllähän se lähtökohtaisesti herättää inhotusreaktion.  :-X

Niin.. ja monet puhuu tuosta soodapesusta.. Itse luin siitä aikanani kun muutin hiusrutiinejani ja luin niin monta kokemusta, miten se on pilannut hiukset, että itse en ole sitä uskaltanut päähäni laittaa. Eli myös ilman soodaa voi selvitä voittajaksi tässä projektissa!  :3
Minä pesen hiukset nimen omaan, ettei ala pää haisemaan, en siksi, että se näyttäisi erityisen likaiselta, koska se ei kauheasti rasvoitu enää ja jos rasvoittuu, saan sen harjaamalla levitettyä hiuksiin eikä näytä likaiselta.

Viimeksi muokannut sofiiia, 26 Tammi 2016, 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eenuska

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Eenuska »

Heippa pelkästään vesihiusten ystävät/omistajat jne!! ;D

Oon harrastanut nyt WO-pesuja n. 4kk. En ole tehnyt kertaakaan etikka/ruokasoodaliuoksia koska en ole kummallisen hiuslaatuni takia uskaltanut ruokasoodalla lähteä leikkimään. Etikkaa taas en tiedä miten uskaltaisin lorotella päänahkaan vaikka se nyt olisikin sitä laimennettua, tuntuu etteihän se haju siitä voi lähteä mukamas. :D Nojoo. Eli sitä en ole kertaakaan kokeillut joten en tiedä olisko vaikuttanut (?) tähän asiaan. Siis vaikka tätä on takana 4 kuukautta niin vieläkään hiukset ei pidemmän päälle puhdistu pelkällä vedellä vaikka se on melkein kuumaa! Aina parin viikon päästä saa tehdä kananmunankeltuaispesun ja yrttihuuhtelun jonka jälkeen kyllä on puhtaat. Ja omistan luonnonharjasharjan jolla harjailen näitä kutreja, se tulee täyteen joka kerta hiuksia ja harmaata pölyä joka jäisi kiinni siihen harjaan ellen sitä pesisi. Eikä minusta tunnu, että se ainakaan erityisemmin myöskään puhdistaisi näitä hiuksia.  :-\

Elikkäs olen miettiny, että onko se normaalia ja mahtaako tämä olla hiuksilleni nyt enemmän hyväksi vai huonoksi. Tuntuu, että hiuksia lähtee enemmän, mutta ponnarinpaksuus on kyllä ihan sama mikä se on aina ennenkin ollut... Kiinnostaisi kuulla nyt kokemusta siitä, milloin WO-pesijöillä on tuo pölyvaihe alkanut tasaantua? Ja siis näistä hiuksista voi kätkeä aika hyvin sen rasvaisuuden tiukalle ponnarille, mutta en mielelläni pidä hiuksia tiukasti kiinni koska se korostaa ikävästi päärynänmallisia kasvojani ja kai se nyt irrottaa myös enemmän hiuksia sitten. En tiedä pitäiskö sitä vain alkaa kokeilla tuota soodapesua tai hommata jotain hyviä luonnollisia shampoopaloja... Ihan selvä kuitenkin on etten panteneihin ja lorealeihin enää koske :D.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Viikon loman aikana kokeilin vesipesua kahdesti ja äsken oli pakko pestä Urtekramin hoitoaineella kun hiukset tuntui niin epämukaville. Nyt ovat kuivumassa, hieman näyttävät rasvaisilta, mutta eivät enää niin paljoa. Kokeilen jatkossa vesipesua soodan ja viinietikan tuella. Kiinnostaa tosi paljon tämä menetelmä, vaikka vuosia sitten olinkin sitä mieltä, että ihan kamalaa, en ikinä kokeile.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Heluna

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Heluna »

Onko muita WO:ilijoita linjoilla näin syksyllä. Mä olen ollut vesilinjalla 3 kk. Jonkuin kerran olen tehnyt päänahalle kevyen savipesun, mutta todennut, että savi vie vähän liikaa rasvaa päästä ja hiuksista tulee liian "liuhuvat". Tukka ei ole pesupäivänä parhaimmillaan, mutta tokana ja kolmantena päivänä paljon parempi. Öljyisyys ei ole vielä asettunut, mutta aikoinaan pesinkin hiukset joka päivä. Nyt huomasin, että nk. preening toimii hyvin kun käyttää kevyesti esim pyyhettä rasvan "imeyttämiseen". Illalla kun harjasin hiukset ja hieroin päänahkaa, hiusten öljy levisi tehokkaasti koko hiukseen. Sitten "preenasin" käyttäen kangasta ja aamulla hiukseni oli erittäin puhtaat ja kiiltävät. Rakastan kevyttä vahaista tunnetta eli luonnon muotoilututoetta. Normaalisti shampoopesun jälkeen tukkani on päätä pitkin ja ja latvoista sinne tänne hapsottava, mutta tällä metodilla hiukset ovat tuuheat, kohoavat päänahasta ja erittäin laineikkaat. Me like!!
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Lueskelin tätä keskustelua yhtenä päivänä yhden Trendin artikkelin innostamana. Vieläkö tämän foorumin jäsenet harrastavat tätä? Minusta ei olisi edelleenkään näin radikaaliin muutokseen. Pesuväliä olen kyllä kokeillut harventaa ja käyttää silloin tällöin luonnonmukaisia tuotteita. Lukiossa ollessa pesin hiukset joka toinen päivä shampoolla ja muuten vedellä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Mulla oli tällainen kokeilu joskus varmaan 10 vuotta sitten. Metodina oli sooda+etikkahuuhtelu, mutta vaalensin ja sittemmin hennasin hiuksiani ahkerasti samanaikaisesti, mikä pakotti käyttelemään aina välillä shampootakin. No eihän siitä mitään tullut - hius oli varmaan kohtalaisen hämmentyneessä tilassa ja rasvoittui usean kuukaudenkin jälkeen ihan samaan malliin, soodalla rasva kyllä lähti.

Aloitin ex tempore uuden kokeilun vajaa kuukausi sitten nyt, kun en ole tehnyt hiuksille kemiallisia käsittelyitä (pl shampoopesu ja muut perustuotteet) ja suurin osa pituudesta on jo luonnollisessa tilassa. Jo parin viikon jälkeen rasva oli levinnyt kohtalaisen laajalle ja hiukset näyttävät ihan fiksuilta - kunhan ovat kiinni. Kotioloissa pidän tietenkin auki, mutta töissä ja luennoilla ei vielä kehtaa. Sooda ei tunnu tällä kertaa puhdistavan niin hyvin kuin edellisellä yrittämällä ja olen muutenkin pyrkinyt sitä välttämään; lähinnä muistelen jonkun väittäneen sen toimivan syväpuhdistavana aineena, joten laimealla liuoksella huuhdon päänahan kerran viikkoon. Kananmunapesua olen ajatellut kokeilla, se kuulostaa hellältä ja hoitavalta. Aikanaan käytin jotain jauhemaista esim. Ekolosta löytyvää yrttishampoota, mutta sain sen tuoksusta astmakohtauksia ja luovutin. Se oli kyllä tosi puhdistavaa ja tuoksui ihanan hipikkäälle pesun jälkeen  ;D

Tähänhän kuuluisi vielä öljyhoitokin, mitä en ole vielä uskaltanut kokeilla, vaikka latvat huutavatkin kosteutusta. Pelottaa, että en saa öljyä irti kuontalosta, kun ei tuo luonnollinenkaan rasva meinaa lähteä :D

Olen lukenut kokemuksia, joista osan kertojat kokevat hiustensa löytävän tasapainon parissa kuukaudessa, kun taas toisilla ei vielä vuodessakaan edustuskuntoa saavutettu. Katsotaan nyt miten pitkään itse jaksan tätä kokeilua tällä erää - inspiraationa toimii vahvasti retkeilyharrastus, jonka toteutusaikoina hiustenfesufasiliteetit ovat harvassa ja olisi ihanaa voida kokea itsensä kuitenkin semifressiksi tunturissakin. Ai niin, hius tuoksuu hiukselle, mutta tuoksu on hyvin luonnollinen ja mieto. Parisuhteeni ja ystävyyssuhteeni eivät ole kärsineet. :P
Vastaa Viestiin