Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Käyttämäni Queen Helenen Cholesterol-naamio loppui ja ajattelin tehdä jotain korviketta mieluummin kuin etsiä seuraavaa purkkia. KO. naamio on ollut lempituote ikuisuudesta tähän päivään ja varmaan tulevaisuudessakin. Tein Vatika:n Wild Cactus syvähoitoaineesta ja Tuoksukaupan risiiniöljystä paksun seoksen. Tämä oli juuri sitä mitä hain syvähoidolta. Kuiva ja katkeileva hiuslaatuni tykkää öljyistä ja paksuista sellaisista. Risiiniöljy lisäksi sitoo kosteutta hiukseen mielestäni omalla erinomaisella tavallaan. Kiharat napakoituivat selvästi. Huokoinen ja rasittunut hius hyötyy eniten tällaisesta.

Muotoilun pohjalle en laittanutkaan kevythoitoainetta/-aineita, koska hiukset olivat jo todella hoidetun oloiset. Sen sijaan niin sanotut edge control -geelit, joita afrotukkalaiset käyttävät hiusrajan beibihiusten sliippaamiseen, jollaista yhdenlaista versiota mulla on kotona (African Pride:n Shea Miracle Silky Edges) geeliä, on aivan ERINOMAISTA kiharanvirkistäjää ja muotoilijaa!
Marketeista ja bensa-asemilta löytyy 3e hinnalla Taft geelivahaa. Täysin vastaavaa tuotetyyppiä. Tätä sipaisen pyyhekuiviin hiuksiin, diffuuserilla kuivaan 4/5 kuivaksi ja sipaisen lisää ja lisää. Puristelua ja valmis! Mun hiukset näytti tänään kuin keskikokoisilla kampausrullilla laitetuiksi. Niin sileät ja kiiltävät viimeksi tänään aamulla ilmestyi.


Kävin viimeksi -17 Hgin Hakaniemessä sijaitsevassa Tej Mahal marketissa. Tämä afro/intialais yms. etninen myymälä myy kaikenlaista kiharatukkaista kiehtovaa hiusten hoitoon ja muotoiluun liittyvää tuotetta. Nämä ovat siis kohderyhmältään etnisille hiuslaaduille tarkoitettuja, mutta kuivat, paksut skandinaaviset hiuslaadut yms. kiharahiukset varmasti hyötyvät näistä. Esim. Palmer’s, Cantu, Shea Moisture, Africa’s Best - kaikki hc tuotteita maailmalla.

hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

irtohius kirjoitti: Kävin viimeksi -17 Hgin Hakaniemessä sijaitsevassa Tej Mahal marketissa. Tämä afro/intialais yms. etninen myymälä myy kaikenlaista kiharatukkaista kiehtovaa hiusten hoitoon ja muotoiluun liittyvää tuotetta. Nämä ovat siis kohderyhmältään etnisille hiuslaaduille tarkoitettuja, mutta kuivat, paksut skandinaaviset hiuslaadut yms. kiharahiukset varmasti hyötyvät näistä. Esim. Palmer’s, Cantu, Shea Moisture, Africa’s Best - kaikki hc tuotteita maailmalla.
Tämähän on hyvä uutinen! Muistatko ollenkaan hintatasoa? Minulla on Shea Moisturen Deep Treatment Masque ja olen siitä tykännyt, ja miettinyt että voisi testailla muitakin tuotteita. Myös Cantun tuotteet kiinnostaa, niistä kun tuntuu ainakin Youtuben kiharapäät tykkäävän.  ;D
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Calypso: olisikohan hintaluokka esim. Shea Moisturen tuotteilla ollut 10-15 euroa tuotteesta riippuen tuohon aikaan.
Cantu:n esimerkiksi lapsille tarkoitettu jätettävä hoitoainekaan ei ollut muistaakseni pankkia kaatavan hintainen, (ihana tuote rutisevan kuiville hiuksille).

Nämä hiustuotteet ovat sisäänkäynnistä vähän eteenpäin ja oikeanpuoleisella seinällä.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

irtohius kirjoitti: Calypso: olisikohan hintaluokka esim. Shea Moisturen tuotteilla ollut 10-15 euroa tuotteesta riippuen tuohon aikaan.
Cantu:n esimerkiksi lapsille tarkoitettu jätettävä hoitoainekaan ei ollut muistaakseni pankkia kaatavan hintainen, (ihana tuote rutisevan kuiville hiuksille).

Nämä hiustuotteet ovat sisäänkäynnistä vähän eteenpäin ja oikeanpuoleisella seinällä.
Kiitos tiedosta!  :) Ei kuulosta olevan kalliimpia kuin maailmallakaan, eli halvemmaksi luultavasti tulee kipaista tuolta kuin tilailla netistä.

Minullahan on tilanne semmoinen että olen aina tavallaan tiennyt että hiukseni on kiharat, mutta en ole kunnolla sisäistänyt asiaa enkä varsinkaan hyväksynyt sitä, enkä todellakaan ole osannut hoitaa hiuksiani oikein. Viime kesänä lopetin sitten lopullisesti kaiken hiuksia suoristavan, mukaan lukien kampaamisen ja harjaamisen, ja pakko sanoa että elämä on helpottunut uskomattoman paljon! Aiemmin en älynnyt että luonnonkiharan hiuksen kuuluukin niputtua, vaan olen aina harjannut ne niput auki, ja siitähän on seurannut vain takkuuntumista ja karseaa pörröä.

Oikeanlaiset tuotteet on edelleen hakusessa, kun parhaimmillaan hiukseni ovat korkkiruuveilla ja s-kiharalla kun pesusta on neljä päivää, mutta sitten alkaa olla päänahka pesun tarpeessa. Pesun jälkeen hiukset on aina suoremmat, kun nykyisissä tuotteissa ei riitä hoito- eikä kosteutusteho. Aamuisin virkistän kiharaa vedellä ja Kinky Curly Knot Today jätettävällä hoitiksella ja arganöljyllä tai hamppuöljyllä, ja itse tekemälläni hoitosuihkeella ja geelillä. Tai siis tarpeen mukaan jollain noista tai niiden yhdistelmillä.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Hassua että sulla kihartuu enemmän mitä kauemmin oot pesemättä. Mulla menee ihan toisin päin, eli aluksi kiharaa mutta suoristuu sitä mukaa kun päivät kuluu.

Mitä on toi sun omatekemä geeli? Pellavansiemengeeliä vai jotain muuta?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

Morrigan kirjoitti: ^Hassua että sulla kihartuu enemmän mitä kauemmin oot pesemättä. Mulla menee ihan toisin päin, eli aluksi kiharaa mutta suoristuu sitä mukaa kun päivät kuluu.

Mitä on toi sun omatekemä geeli? Pellavansiemengeeliä vai jotain muuta?
Joo! Luulen että se johtuu just siitä että mun hiukset on tosi kuivat ja kärähtäneessä kunnossa ja hoitoaineet ei oo riittävän hoitavia, koska laitan melkein joka aamu aina reippaasti jätettävää hoitoainetta ja jotain öljyä ja se parantaa tilannetta.

Se on siis hoitosuihketta. Laitan siihen fiiliksen mukaan veden lisäksi esim kevyitä tai kevyehköjä öljyjä (argan, rypäleensiemen, hamppu), aloe vera geeliä tai mehua, ja sit saatan laittaa sekaan myös jotain hoitoainetta.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.


Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.


Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

Lila kirjoitti: Minullakin kihartuu enemmän kun pesusta kuluu aikaa, kunhan ei väkisin harjaa suoraksi missään vaiheessa. Tukka ei näytä eirityisen kuivalta, mutta imee uskomattomat määrät öljyjä menemättä lähmään.


Luulenpa, että minun pitää kokeilla jossain vaiheessa Curly Girl metodia oikein kunnolla. Nyt on hiustenhoitotuotteiden varaston tyhjennys meneillään, mutta täytyy hankkia korvaavat tuotteet niin, että sopivat metodiin. En ole silareita vältellyt hoitiksissa / muotoilussa, kun ovat niin ihanan selvittäviä, mutta luulenpa, että omassa liukkaassa vauvanhiuksessani voivat juurikin löysyttää tuota puhtaan hiuksen kiharaa.


Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Mulla kans hiukset imee ihan uskomattoman määrän öljyjä liiskaantumatta. Pikemminkin päinvastoin, aamulla saan tyveen kohotusta laittamalla esim hampunsiemenöljyä hiuspohjaan  :o

Jätin noin puolitoista vuotta sitten kokonaan sulfaatit ja silikonit pois, ja vaikken heti ottanutkaan curly girl methodia kokonaisuudessaan käyttöön enkä heti lopettanut suoristamista eri keinoin, niin ero entiseen oli heti monella tavalla huomattava. Hiukset alkoi heti kihartua enemmän, mutta myös näyttivät kuivemmilta vaikka tuntuivat kosteutetummilta. Tuon myötä päänahan ongelmat on nykyään myös onneksi historiaa, mutta on ollut kauhea opettelu hiustenhoidossa noin muuten. Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.  0_0
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Hiusteni ollessa lapaluumitassa v. -12, niitä oli selviteltävä hieman eri tavoin kun nykyään lyhyemmässä mitassa. Hiuslaatuni on luonnostaan hyvin vahva ja resistentti. Lasimainen mutta taipuisa ja eri tavoin kihartuva eri pään osioissa.

Niskassa ja ohimoalueella tiukka z-kihara aiheuttaa takkuja ja hiusteni selvittämiseen kuluva aika ja energia keskittyvät sinne pääasiassa.

Mikäli tarkoitus on pestä shampoolla, annostelen hiuksiin pituuksiin ja latvoihin jtkin silikonia esim. Syoss’n hoitoöljyä ja kampaan harvahampaisella kammalla hiukset selviksi ennen kun kastelen ne ja pesen.

Hoitoaineella pestessä metodi on tuttu märkänä sormia käyttäen selvittäminen, kun tukka ui hoitiksessa.

Jätettäviä käytän PALJON. Neitsythiukset päässäni eivät kaipaa paljoa hoitavia jätettäviä, mutta iloitsevat muotoa ts. pitoa ja jnkin verran kiiltoa tuovista tuotteista.

En todella muista, koska viimeksi olisin kasvattanut käsittelemätöntä tukkaa. En malta pitää samaa väriä pitkiä ajanjaksoja. Kasvivärejä, niiden poistoa peroksideilla, kestovärejä.. Lisäksi jossakin vaiheessa tein rakennekäsittelyjä hiuksiini kotona, saadakseni yhdenmukaisen kiharalookin. Nyt olen pitänyt tiukkaa hiusrutiinia, koska haluan reilusti pituutta.

Näistä käsittelyistä johtuen käytän mielelläni runsaasti sekä luonnonöljyjä, kasvirasvoja (mango, shea..) ja esim. Dax’n, Palmers’n ja Africa’s Best’n synteettisiä öljyjä ja öljymäisiä aineosia sisältäviä hiusrasvoja. Näitä siis muotoilun loppuosassa ja viimeistelyssä.
Jos hiukset ovat karkeat ja kroonisesti kuivan tuntuiset, suosittelen testaamaan jotakin näistä.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Lila kirjoitti: Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.
calypso kirjoitti: Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.  0_0
Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Katselin tuossa tällä hetkellä käyttämiäni hiustuotteita - ja voisin kyllä hypätä Curly Girliin saman tien. XZ:n hoitsikat sopivat metodiin hyvin ja laatikossa on myös Cutrinin alkoholiton ja silariton muotovaahto. Silareita on ollut käytössä muutenkin tosi vähän, ehkä korealaisessa jätettävässä, joissakin muotoilutuotteissa - jotka voisin hyvin vaikka antaa kiertoon.


Päänahan puhdistuksessa auttaa tuo suht vasta ostamani silikoniharja. Selvittely vanhaan tapaan. Pesuväli on jo valmiiksi pitkä ja mitään valtaisia muotoiluainekertymiä ei todellakaan ole. Satunnaiseen tuhdimman pesun tarpeeseen sopisi varmasti tuo palasampoo, joka on ollut jonkin aikaa käytössä. Harvoilla kuivatuskerroilla pitäisi muistaa välttää täysillä lämmöillä puhaltamista. Cutrinin vaahdolla pääsisin muotoilussa hyvään alkuun, kestää varmaan useamman viikon.


Halvaksikinhan tuo tulee, jos toimii. Aion testata hoitoaineista XZ:lta useampia, latvoille lisänä vaikka pari tippaa öljyjä, kun tarvitsee. Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.


Olisipa hienoa, jos tukan kanssa pärjäilisi geelillä ja hoitoaineella  ;D .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

Morrigan kirjoitti:
calypso kirjoitti: Ja on ollut vaikea löytää riittävän kosteuttavia ja hoitavia tuotteita, joissa ei ole silikonia, kun elämänmuutoksen myötä budjetti on taas melko rajallinen.

Itse en nykyään harjaa hiuksia ollenkaan, tai selvittele takkujakaan muuten kuin hiuksia pestessä hoitoaineen ja sormien avulla. Tuntuu että mitä vähemmän niiden olemiseen puuttuu niin sen helpompaa on pitää ne ihmismäisen näköisenä.  0_0
Oon itse huomannut että täydellisen hoitavan tuotteen löytymistä tärkeämpää on vain oikeanlainen hoitoaineen annostelu. Levitä hoitoaine litimärkiin hiuksiin, eli älä purista vesiä pois ja laita hoitoainetta siihen vaan tärkeää on että hiukset on mahdollisimman märät. Käytä hoitoainetta paljon, työstä se litimärkiin hiuksiin niin että tunnet kuinka hiukset ovat todella liukkaat. Annostele latvoihin ja pituuksiin enemmän, tyviosaan annostele vähemmän tai älä ollenkaan. Puristele hiuksia latvasta tyveä kohti hellästi että kuuluu litisevä ääni, tällöin hoitoaine pääsee kunnolla tunkeutumaan hiukseen. Samalla ylimääräinen hoitoaine-vesiseos valuu käsiesi välistä lattialle. Sitten tärkein, älä huuhtele kaikkea hoitoainetta pois! Kokeile joskus ihan jättää kaikki hoitoaine päähän. Jos tulee lähmää, seuraavalla pesulla huuhtele hiuksia ihan pikkuisen enemmän. Periaatteena kuitenkin se että jätä hiuksiin hoitoainetta niin paljon että se tuntuu jopa vähän epämukavalta. Tämän jälkeen et tarvitse erillistä jätettävää hoitoainetta. Tähän päälle kannattaa kuitenkin laittaa jokin pitoa tuova tuote esim. geeli tai muotovaahto, nekin kannattaa levittää litimärkään tukkaan niin saat tuotteen levittymään tasaisesti joka puolelle.

Tärkeää olisi ettei hiuksissa ole silikonijäämiä joka estää kosteuden pääsyn hiukseen, mutta sullahan on ollut silikonittomat tuotteet jo käytössä että sen ei luulisi olevan ongelma. Jos budjetti on pieni niin tresemmen kookoshoitsikka on markettituotteista ihan loistotuote. Pellavansiemengeeli on helppo ja nopea tehdä ja halpaa kuin mikä. Jos taas muotovaahtoa haluaa kokeilla niin ihan joku perus herbina toimii, huolehtii vain että on alkoholiton ja silikoniton tuote.
Teen juuri noin, mutta ei noissa suomalaiselle hiukselle tarkoitetuissa silikonittomissa markettituotteissa vaan riitä teho.  :P Mutta tuo on kyllä hyvä vinkki noin muuten, ero on suuri! Paitsi itse laitan kyllä tuon metodin jälkeen myös jotain jätettävää hoitoainetta, tai kiharavoidetta, ja sen perään vielä geelin tai muotovaahdon.

Sain viime viikolla siskolta Maui Moisture Vanilla Bean Hair Butter tehiksen, jota voi myös käyttää jätettävänä/muotoilutuotteena afrohiuksiin, ja tein viime pesussa niin etten huuhdellut sitä ollenkaan pois, ja lopputulos oli hyvä eikä lainkaan "liikaa". 0_0 Siskoni lasimaiseen käsittelemättömään hiukseen tuo ei toiminut mitenkään, vaan lähmäsi vaikka miten paljon huuhteli. Tuo siis sisältää lähinnä erilaisia öljyjä ja voita.

Tresemmen kookoshoitis onkin jo käytössä!  :) Se tosiaan toimii tähän tukkaan, vaikkei sekään täydellinen ole tai ihan riittävän kosteuttava, niin onpahan parempi kuin muut markettihoitikset. Pitääkin ostaa pian uusi kun edellinen pullo loppui jo hetken aikaa sitten. Tykkään tuossa kookoshoitiksessa myös siitä että se tuntuu myös inasen paikkaavalta, eli auttaa siihen jos kiharat alkaa tuntua veltoilta.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja calypso »

Morrigan kirjoitti:
Lila kirjoitti: Miten te kiharapäät selvittelette hiuksenne nykyään? Olen itse viime aikoina harjannut pesun yhteydessä Tangle Teezerillä hoitoaineet päässä.
Teen samalla tavalla kuin sinä, eli tangle teezerillä siinä vaiheessa kun hoitoaineet on päässä. Mulla on myös denman mutta en ymmärrä sen suosiota, tangle teezer selvittää hiukset paljon hellemmin ja nopeammin.
Olen käsittänyt että porukka käyttää tuota Denmania kiharan erittelyyn muotoiluvaiheessa, mutta en ymmärrä sen suosiota oikein siinäkään. Tai ymmärrän jos on tosi tiukka kihara, silloin saa varmasti eritellyt pörröttömät ja tasaisen näköiset kiharat kun vetäisee tuolla harjalla suortuvat yksitellen läpi samalla kun laittaa muotoilutuotetta. Mutta en ymmärrä mitä virkaa tuolla on 2c-3a kiharaan, kun itselläni ainakin muotoilutuotteen kanssa harjaaminen on tehokas keino suoristaa hiusta  ;D
Lila kirjoitti: Muotoilutuotteita saa vinkkailla! Löytyykö markettipuolelta / apteekeista / luomukaupoista / kampaamokaupoista alkoholitonta ja silaritonta geeliä, joka ei haisisi hirveältä (esim. Lorkun Studioissa on minusta vastenmielinen parfyymi)? Iherbistä olen jonkun option jo bongannut ja jollain aikavälillä tilaan sieltä varmasti.
Ainoa silikoniton ja alkoholiton geeli joka on tullut marketeissa vastaan on Wellan Shockwaves geeli, punaisessa tuubissa. On aika paksua ja tahmaista, mutta ihan likomärkään hiukseen laitettaessa se ei haittaa. Ja kuivempaan hiukseen jos jostain syystä laitan, niin jatkan sitä vähän vedellä niin sen saa levittymään helpommin. Tuossakin on mieto tuoksu, mutta ei lainkaan semmoinen vahva "sporttinen" tai maskuliininen niin kuin monissa geeleissä on.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Ooh, kiitos geelivinkistä, kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kiharat hiukset, Curly Girl Method

Viesti Kirjoittaja Lila »

Onko kenelläkään kiharapäällä kokemusta As I Am -sarjan tuotteista? Sarjaa saa nykyään helposti Lookfantasticista - hinnat ovat jos nyt ei halpoja, niin vielä ihan kohtuullisia - ja tuotteiden INCI:t vaikuttavat varsin ihanilta  :) .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin