Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Puf »

janni: Tänne on linkitetty hyvää luettavaa, ne kannattaa käydä läpi :) Tuohon kampaajasi öljyneuvoon en oikein usko, tietenkään kaikilla öljyt eivät toimi toivotulla tavalla mutta sen yleensä huomaa itse pidemmän käytön jälkeen. Linkitetyssä Öljyt hiustenhoidossa-topicista oon löytäny itelle ainaki hyviä öljyjä hoitoaineeseen lisättäväksi tai hiuksiin jätettäväksi.

Kannattaa poimia näistä keskusteluista hyviä tuotteita eikä uskoa vain kampaamolaatuun. Käytin itse kampaamotuotteita ainakin viisi vuotta, kunnes tajusin alkaa kiinnittää huomiota tuotteen sisältöön sen antamien lupausten sijaan (ja tuon opin tältä foorumilta). Hiukseni ovat nyt markettituotteilla ja muutamalla hyvin valitulla kampaamotuotteella paremmassa kunnossa kuin koskaan, vaikka jouduin jokin aika sitten tekemään ~4 värinpoistoa.

Ja tällaisen keskustelun lisäisin vielä luettavaksi:

http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=6
(Rakennepaikkausta vai kosteutusta?)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja ellen »

Huomasin viimeisen kampaajakäynnin jälkeen, että koko pään raidoitus selvästi vaikutti hiuksiini takuttavalla ja kuivattavalla tavalla, joten aloin käyttää joka pesussa runsaasti esihoitista ennen hiustenpesua. Nyt latvat kiiltävät taas niin kuin tekivät ennen raidoitusta ja vaikka jopa hiusten juuret menevät takkuun sampoota vaahdottaessa, niin sekin on vähentynyt selvästi. Kevyemmän hoitiksen terästäminen paksulla öljyllä, kuten kylmäpuristetulla rypsiöljyllä, tekee surkeasta hoitiksesta todella hyvän esihoitiksen CWC-pesua varten.

Tämän hetken ehdoton hoitissuosikki on Nature's Gaten hennahoitis, jota raaskii halvan hintansa takia holvata sekä esihoitiksena että jälkihoitiksena. Lisäksi hennahoitis on oikein mainio esi- ja jälkihoitis paksun koostumuksensa sekä todella hyvän INCI:n takia.
Occhi verdi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 16:39

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Occhi verdi »

Kàvin tànààn kampaajalla vàrjààmàssà juurikasvuni. Latvat ovat todella huonossa kunnossa, ei ole kaksihaaraisia, mutta sojottavat suorina ja velttoina, vaikka muuten mulla on luonnonkiharaiset hiukset. Kampaaja ehdotti ettà laitetaan hiusnaamio kuiviin hiuksiin puoleksi tunniksi vàrin vaikuttaessa ja nàin tehtiin.  :ts Sanoi ettà kuivat hiukset "imevàt" tarvitsemansa mààràn, eikà ainetta mene hukkaan kuten kosteissa hiuksissa. Kieltàmàttà lopputulos oli miellyttàvà, pehmeàt latvat joten aion kokeilla kotonakin.  :l
Mietin ettà voikohan myòs hoitoaineita tai rakennepaikkaavaa laittaa samalla mallilla kuiviin hiuksiin ja jàttàà puoleksi tunniksi muhimaan, vai onko parempi tehdà ainoastaan naamioilla?
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Voi laittaa ihan hoitoainettakin. Itse käytän kaikki pikahoitoaineena toimimattomat hoitoaineet tehohoitona lisäämällä niihin sekaan esim. kookosöljyä ja hunajaa. :) Paras ehkä olisi jos se hoitoaine olisi silikoniton, mutta itse siis käytän ihan kaikenlaisia hoitoaineita, jotka ei tavallisessa käytössä toimi ja saatan myös joskus ostaa jotain tosi halpaa hoitoainetta ja lisään siihen itse sitten tehoja. Itse tykkään nimittäin lotrata niitä tosi reiluja määriä hiuksiin niin, että hiukset ihan lilluu hoitoaineessa ja annan sitten hiusten imeä hoitoainetta niin paljon kun ne vaan pystyy. :D Toimii!
3b F ii
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Mun hampputukan pelastus (välillä paremmin välillä heikommin) on CWC-pesu vähän pesevällä shampoolla ja pesun jälkeen reilusti jätettävää hoitoainetta. Tällä hetkellä käytössä on fiiliksen mukaan

Esihoitis:
-Joku hutiostos hoitoaine tai joku halpa. Viimeaikoina Tescon mantelimaito tms. Se loppui viime pesussa, joten jotain muuta kaivelen varastoista tilalle. Tässä olen käyttänyt myös mm. Tresemmen Perfectly (Un)donea ihan ostohoitiksena.

Shampoo:
- Beautiful Curlsin punainen shampoo
- Natura Siberican vaurioituneiden hiusten shampoo
Näistä NS on pesevämpi ja pelkästään käytettynä minulle liian pesevä hoitoainesuojasta huolimatta.

Toinen hoitoaine
- XZ Niittyvilla
- XZ Niittyvilla naamio (on vissiin poistumassa tämäkin)
- Garnierin kosteuttava naamio
- The Body Shopin banaanihoitoaine
- Lush punainen palahoitis (ei enää saa)
- Näihin sekoitan toisiaan YR:n hiusöljyä tai muuta öljyä. Joskus laitan hoitoaineen perään öljyä ihan raakana hiuksiin ja huuhtelen sitten hoitoaineen ja öljyn pois.

Jätettävä hoitoaine
- XZ:n persikkanektarin latvasuoja (ilmeisesti lopetettu...)
- Beautiful Curlsin keltainen jätettävä
- Paras setti on näiden yhdistelmä. BC laajemmin pituuksiin ja XZ latvoihin. XZ loppui jossain välissä ja ajattelin, että en osta lisää, koska tuntui turhalta ja saaminen oli hankalaa. Parin viikon jälkeen tulin toisiin ajatuksiin  ;D

Lisäksi muhittelen säännöllisen epäsäännöllisesti hiuksiani suoravärinaamiolla, jossa on suoravärin lisäksi jotain hoitoainetta öljyllä tehostettuna. Ehkä 5-6 viikon välein käytän puolet hoitoaineesta Mill Creekin henna rekkua. Useammin ei kärsi käyttää. Tässäkin käytän usein halpoja (valkoisia) hoitoaineita. Viimeaikoina tuota XZ:n Niittyvillaa, joka on paitsi toimiva, mukavan hintainen.
Vastaa Viestiin