XZ-hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ostin tällä viikolla Herneproteiinihoitoaineen ja käytin sitä tänään ekaa kertaa. Pesin syväpuhdistavalla kahdesti vaahdottaen ja sen jäljiltä karheaan ja takkuiseen palloon laitoin reilun määrän n. 10 min ajaksi vaikuttamaan. Tulos oli oikein hyvä, sileä ja jämäkkä, mutta ei latistanut yhtään. Latvoista aika kuivahtanut ja leikkausta kaipaava polkka oli normitilanteeseen verrattuna vähemmän pörröinen ja terveemmään tuntuinen. Koostumus on voidemasta ja huuhtomiseen menee enemmän aikaa kuin tavallisesti. Tuoksu tässä on mieto ja mun nenään ihan selkeä vihreä tee, tykkään.

Omena hiushuuhdetta olen myös käyttänyt tyytyväisenä, lähinnä ekana hoitoaineena jonkin silottavamman ja raskaamman kanssa. Sopii varsinkin silloin, jos varsinainen hoitoaine lässäyttää helposti eikä sitä halua laittaa kuin latvoihin, mutta pituudetkin kaipaavat jotain. Tämä vaahtoaa aika tavalla, mutta puhdistusteho on vaatimaton, kokeilin kerran tätä ainoana tuotteena ja tulos oli erityisen hyvin kihartuva, mutta selvästi jäi puhdistumatta kunnolla. Tuoksu on kirpeä ja kiva omena. Riittoisuus ei ole kovin hyvä, mutta hinnan puolesta se ei onneksi ole niin huono juttu.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Nuo uutuudet kiinnostavat kovasti ja kun saan jonkin shampoon käytettyä loppuun, niin kiinnostaisi kokeilla ainakin herneproteiinishampoota. Hoitoaineita minulla on valitettavasti niin paljon, etten tarvitse ostaa uutta vielä pitkään aikaan.

Joko kauraöljytuotteista on kokemuksia?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Minulla on ollut nyt viime aikoina testissä kaksi uutta XZ-tuotetta: herneproteiinihoitoaine ja omenahuuhde.

Herneproteiini-ha on ollut CO-pesuissa käytössä. Tuoksu on ihanan raikas! Minua on ärsyttänyt joidenkin XZ-hoitoaineiden hieman "tunkkainen" tuoksu, joka jää helposti hiuksiin leijailemaan. Pesutulos oli ihan passeli.

Omenahuuhdetta olen päätynyt käyttämään mökillä. Meillä on tapana mökillä saunoa joka päivä, mutten haluaisi joka päivä pestä hiuksia shampoolla. Tämä oli siis oikein toivottu tuote meikäläisen tarpeisiin. Minulla on melko paksu long bob, ja tuotetta menee kerralla melko runsaasti, reippaasti toista kymmentä pumppausta. Levittäminen on hieman haastavaa. Pesutulos on ihan ok, mutta tukka pysyy puhtaana vain päivän verran.

Lisäksi mökillä käytössä olivat vanhat tutut mustikkashampoo ja -hoitoaine. Olivat oikein mukavia. Shampoo ei ole liian pesevä, ja hoitoaine ihan kelpo pikahoitis.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Käytin siskon luona XZ:n Energisoiva hedelmä sh+hoitoainetta...ja juu ei. Ihan liian raskaita (niinkuin se hiuksiin jätettävä hoitovoidekin). Seuraavana päivänä oli ihan rasvapiiskana koko tukka.
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja eveleen »

Mintsi kirjoitti: Onko joku nähnyt tuon hiusöljyn inciä? Hinta kiinnostaa, mutta mitä sillä hinnalla saa. Valitettavasti epäilen vahvasti, että siinä on ainakin reilusti alkoholia ja mahdollisesti silikoneja. Ainakin heidän päänahan hoitoöljyt sisältävät niin paljon alkoholia, että minä saan lopputuloksena vain kuivemmat hiukset ja päänahan. Ei siis jatkoon.
Nyt löytyy kauraöljyjen incit XZ:n sivuilta, esim. hiusöljy pitää sisällään seuraavaa: Ethylhexyl Palmitate, Dicaprylyl Ether, Avena Sativa Kernel Oil, PPG-3 Benzyl Ether Myristate, Tocopheryl Acetate, Parfum, Coumarin, Limonene, Linalool.
2b F ii
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Nyyh, noiden uutuuksien tieltä on poistettu mun ainoa luottotuoteparini eli Mustaherukka shampoo ja hoitis.  :'( Ostin tilalle Herneproteiinin, mutta se teki hiuksistani kuivan ja ohuen oloiset. Onko kukaan nähnyt pääkaupunkiseudulla Mustaherukkaa vielä myynnissä jossain? Pitäisi hamstrata kaappiin ainakin vuoden varasto (ehheh), en oikeasti tiedä millä ihmeellä tästä eteenpäin pesisin tukkani silloin kun en pese sitä kalliilla Nioxinilla.  ::)
huisku
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Touko 2017, 12:33

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja huisku »

^Joo, voi hiivatti minkä tekivät  >:( Itse aloin juuri tykkäämään tuosta hoitoaineesta, vain todetakseni että poistuu ilmeisesti valikoimasta. Itse näin paikallisen kirpputorin romuosastolla (jossa on jos jonkinlaista taloustavaraa ja jotain halpaa Kiinaromua) ison korillisen shampoota ja hoitoainetta. Ehkä siis kannattaa katsoa tuollaiset vastaavat halpakaupat, ne ostavat usein isoja eriä halvalla ja myyvät niitä sitten ties kuinka pitkään.

Itsekin ostin juuri tuon herneproteiini-hoitoaineen kokeiluun, saa nähdä mitä tapahtuu. Mustaherukkahoitoaineessa vaan oli sellainen tosi selvittävä ja liukas tuntu ja sopii luonnonkiharaan tukkaani todella hyvin. Tuotteen tuoksukin oli siedettävä. Täytyy kyllä laittaa XZ:lle palautetta ikävästä tempustaan.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja wilma »

XZ:n valikoima tuntuu jotenkin tosi sekavalta nykyään. Tai siltä se on tuntunut jo pidemmän aikaa, useamman vuoden.
On muumia ja Angry Birdsiä. Miehille suunnatut shampoot eivät edes näytä XZ:n sarjaan kuuluvilta. Shampoiden ja hoitoaineiden yhdennäköinen teema on kiva, mutta ei mun mielestä toimi. Mulla menee ainakin aikaa kun pyörin shampoo ja hoitoaineosastolla ja yritän selvittää mikä on purkki on mikäkin, sillä nämä on niin samannäköisiä keskenään että kiireessä on ainakin aivan turha yrittää nopeasti napata jotain tiettyä tuotetta.  ::)

Niittyvilla shampoo ja hoitoaine mulla on ihan vakkarikäytössä. Mustikka shampoota ja hoitoainetta tulee ostettua myös aina välillä.
Kauraöljytuotteet kiinnostaisi ottaa kokeiluun, mutta en ole vielä nähnyt omassa kaupassa näitä.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Margot »

Joo, ei noita erota toisistaan. Kerran ostin Vanilla Café -hoitiksen, vaikka piti ostaa Suklaa & Vanilja. Tajusin vasta suihkussa tuoksusta, että mulla on väärä tuote.

Tykkäsin näistä pakkauksista, joissa oli eriväriset korkit:
Kuva
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Onko joku nähnyt persikkanektari latvasuojaa kaupoissa? Purkki loppui ja huomasin, että se oli tehnyt ihmeitä hiuksilleni, joten aattelin napata Prismasta uuden putelin. Eipä ollut valikoimassa enää. Ei kai sitäkin ole nyt lopetettu...
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Tuota latvasuojaa näin viimeksi Citymarketissa, josta omankin pullon nappasin mukaan. Toivottavasti tuon tuotteen valmistusta ei olla lopetettu.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minuakin alkoi kiinnostaa tuo latvasuoja, mutta en löytänyt sitä Prismasta enkä Citymarketista. S-marketistakin katselin, mutta sielläkään ei ollut. Pitää vielä käydä Tokmannilta etsimässä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kaura-sarjan shampoo ja hoitoaine bongattu tokmannilla. Hiusöljyä en kuitenkaan nähnyt.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kaura-sarjan hiusöljyä oli Tampereen Stockmannin Herkussa. En vielä ostanut, kun taidan käyttää ensin tuon Persikkanektari-latvasuojan pois.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Xz kauraöljy-hoitis pääsi tänään kokeiluun. Oli paksua ja melko hoitavan tuntuista. Mitään kummempaa en vielä osaa sanoa, kun hiukset eivät ole vielä kuivuneet. Lisäksi käytin vielä persikkanektari-latvasuojaa, josta on tullu ihan lemppari jätettävä. Harmi vaan, että pahasti näyttää siltä, että sekin on katoamassa markkinoilta.
Vastaa Viestiin