Hiusten katkeilu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja ellen »

Lisäksi foorumilla on ainakin muutama kokemus siitä, että hiukset ovat katkeilleet johtuen liian metallipitoisesta vedestä, mutta kun on muutettu toiseen asuntoon ja veden laatu on parantunut, niin latvat ovat lopettaneet murentumisen ja kuivumisen. Itse ainakin kovasti toivon, että mulla kävisi näin, sillä hiukset eivät ole vuosien varrella kasvaneet tietystä pisteestä enää pidemmiksi ja meillä on todella metalli- ja kalkkipitoista vettä, joten toivon mukaan osoitteenmuutos pidentää hiuksia ;D .
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Venin »

Halusin minimoida hiusten katkeilua ja kulumista hankkimalla pelkästään hiusten kuivaamiseen tarkoitetun sileän puuvillaisen kankaan, eli ison t-paidan tmvs. Mulla on kulunut aina hiukset enemmän toiselta puolelta, enkä ole keksinyt millään syytä ennenkuin ehkä kerran tuossa hiustenpesun jälkeen. Kiepautan nimittäin pyyhkeen hiuksiin aina samalla tavalla, ja "väännän" turbaanin tietyltä puolelta. Keksin että juuri tämä kärsivämpi puoli ottaa tuossa kohtaa aina enemmän osumaa. Elikkä viime kirppis-reissulla löysin ison puuvillaisen tuubihuivin, joka on aivan omiaan hiusten kuivaukseen. Senkus hiusten pesun jälkeen asettaa kaikki hiukset sisään ja taittelee mytyksi pään päälle. Ei tapahdu samaa vääntöefektia, mitä normipyyhkeellä. On myös kevyt ja ohut, eikä vedä samalla tavalla päänahkaa kuin iso pyyhekasa.

Jollekin tää voi kuulostaa jo hirveelle hifistelylle, mutta tilanteeni on se että yritän kasvattaa vaalennettua reuhkaa :D eli kulumisen minimointi on suotavaa, ja uskon että juuri tämmöisten rutiinien hellävaraisempi hoitaminen auttaa.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Kävin pari viikkoa sitten kampaajalla, joka totesi, että mulla on ihan järjetön määrä katkeilleita hiuksia about silmien-suun hujakoilla. Epäili, että käytän paljon ponnaria, vaan kun en käytä, juuri koskaan. Yöksi laitan hiukset sukkanutturalle päälaelle, mutta siihenkään en laita ponnaria, kieritän vaan hiukset donitsin ympärille. Oon aina pitänyt sitä tosi hellänä ratkaisuna, voiko se todella olla niin paha? Yönutturan myötä olen voinut jättää lämpökäsittelyt lähes kokonaan, kun reuhka on automaattisesti hyvännäköinen aamulla. En juuri edes föönaa. En värjää. Kampaaja sanoi tukan olevan tosi hyväkuntoinen, ja että edes latvassa ei ole juuri vaurioita, ne katkeilleet ovat kaikki tuolla ylhäällä. Wtf? Mikä voisi olla katkoa tukkaa vähemmän kuin sukkadonitsi?
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

^ mulle kyllä tulis mieleen, että voisiko sittenkin olla uutta kasvustoa?  :)
1b Fii
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiusten katkeilu

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Itseasiassa aloin just aamulla miettiä samaa. Hiusten ollessa nutturalla kasvoille laskeutuu melkein otsatukallinen tuollaista tynkätukkaa, eikä se ole tarpeeksi pitkää edes riittääkseen tuonne nutturaan. Ehkä puolentoistavuoden takainen pahempi sairastaminen (jotain verenmyrkytyksen suuntaista) on irrottanut tukkaa normaalia enemmän? Kyllä sitä hiusta katkeileekin, mutta ehkä tämä voisi olla selitys tuolle isommalle määrälle tuota samanmittaista.
Vastaa Viestiin