Sulfaatittomat shampoot

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Pystytkö käyttämään kuivashampoita apuna pesuvälin pidentämiseen?

XZ Persikkanektari on sulfaatittomaksi ihan hyvää tavaraa, kahdella vaahdotuksella tulee puhdasta ja jälkimmäinen kerta vaahtoaa hienosti. Hellävaraista on, eli pesuvälin pidemtämistä tai narskuvaa loputulosta ei tällä saa aikaan. Poistaa kuitenkin useammankin päivän muotoilutuotteet ja talin ihan ookoosti.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Kuivashampoo kuivattaa hiuksia pitemmässä käytössä.  Viimeisin kokeilu oli juuri tuo XZ shampoo, kahdella vaahdotuksella olen pessyt kun käyttänyt sulfaatitonta shampoota. Kalliiksi tulee eri kokeilutkin, tähän shampoo viidakkoon eksyy...
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Täytyykö tuotteen löytyä Suomesta vai onnistuuko ulkomailta tilaaminen? Iherbistä saatava kinky curlyn come clean on sulfaatiton shampoo, mutta aika pesevä sellainen. Itselle tuli turhan narskuvan puhdas lopputulos kyseisellä tuotteella. Tuoksu on raikas sitruksinen ja vaahtoaa hyvin.

Jos rasvoittuminen on ongelma, niin miten pidät hiukset yöllä? Onko ne vapaana vai jotenkin kiinni? Jos kokeilisit laittaa etummaiset ja päälaella olevat hiukset kahdella suurella tarrarullalla pään päälle, mikä pitäisi hiukset yön aikana päästä irti joka saattaisi hidastaa rasvoittumista. Kun tarrarullan halkaisija on tarpeeksi suuri niin se ei tee hiuksesta kuitenkaan kiharaa. Itse usein laitan etuhiukset tarrapapiljotilla ylös sen vuoksi ettei yön aikana käyttämäni tuhdit ihovoiteet rasvoita etuhiuksia.

Hiusten tyven pieni tupeeraus myös nostaa hiusta vähän päänahasta irti mikä ainakin itsellä hidastaa rasvoittumista.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Lila »

Oletko käynyt näyttämässä kiristävää ja kutisevaa päänahkaa ihotautilääkärillä? Pään ihonhoitoakin voi toki lähteä kokeilemaan yritys- ja erehdysmenetelmällä, mutta sekin tulee kalliiksi.


Perussysteemi päänahan hoitoon on ajoittainen kuorinta jollain salisyylihappopitoisella tuotteella, erityisesti jos päänahka hilseilee tai hiukset rasvoittuvat nopeasti. En suoralta kädeltä osaa sanoa kotimaasta mitään valmistetta, mutta on niitä. Toinen juttu on päänahan ihon kosteutus. Olen tuohon käyttänyt itse aloegeeliä (mitä litkumaisempi tuote, sitä paremmin sopii päänahalle, itselläni myös hiukset tykkäävät) - ja uusin löytöni on Dermosilin rasvaton kosteusgeeli, loistotavaraa!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Oletteko huomanneet mainoksia tai jopa itse tuotteita nähneet; Loreal Elvital -sarjaan on tullut ilmeisesti kahta low shampoota? Kiva sinänsä, koska helposti saatavat sulfaatittiomat shampoot ovat tervetulleita. Mutta... Mikäli CosmEthicsistä löytämäni incit pätee, sisältävät nuo ihan rehellistä silikonia. Pöh ja pah.

Edit. Näitä olikin jo kaupassa ja tokihan siellä silikoni komeili. Eivät pääse mun ostoslistalle.
Viimeksi muokannut Ananas, 07 Marras 2017, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.
Viimeksi muokannut FairyC, 08 Marras 2017, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lecat
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 19:36

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Lecat »

FairyC kirjoitti: Kokeilin tänään Varpu Tyrnishampoota ja ainakin alkutuntuma shampoosta oli hyvä. Pesi yhdelläkin vaahdotuksella tarpeeksi hyvin hiukset. Eikä takuttanut niin paljon kuin normishampoot. Hintaakin oli vain 3,95 ja pullo oli vielä 500ml. Jatketaan testailuja.

^Edit. Mitään älytöntä hiustuotemäärää minulla ei tänään ollut hiuksissa, joten hyvin puhdisti ainakin nuo kuivashampoot pois.
Nyt kyllä kiinnostus heräsi, mistä ostit tuon? Näyttäisi olevan hoitoaineitakin, oletko niitä kokeillut?
-2c F i- Hiuskuva
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Ostin MiniManista. Hoitoainetta en ole kokeillut, mutta ainakin ensivaikutelma shampoosta oli hyvä.
Viimeksi muokannut FairyC, 10 Marras 2017, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

^ Onko siinä miten voimakas tuoksu? Mua kovasti houkuttais kans. Oon kuullut tosi paljon hyvää muualtakin.

Hoitiksesta olen kuullut, ettei ole ihan yhtä hyvä kuin shampoo, mutta toimii kuitenkin. Arviot ovat olleet sellaisia, että mun hiuksiin selvitystehot tuskin riittää.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja FairyC »

No ei se tuoksu mikään luksustuoksu ole, vähän vaikea kuvailla, mutta ei jää pahemmin hiuksiin tuoksumaan. Itse en ole sitä hoitista ostanut vaan käyttelen rinnalla Organic Shopin hoitoaineita, kun hiukset on luonnostaan vähän pörröistä laatua.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Eilen testiin pääsi Oliivi-shampoo ja oli hyvä; shampoomainen, hyvin vaahtoava, aika paksu koostumas. Mukavaa vaihtelua co-pesuihin ja vaahtoamattomaan Yves rocherin Low shampooseen.

Saman valmistajan Varpu Avokado shampoo odottaa vielä testausta.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja kleio »

Ostin pari päivää sitten ranskalaisen ekomerkin Centifolian shampoon. Ostin sen siksi, että sitä voi käyttää myös hajusteettomana kylpyvaahtona. Ja kas, pesin sillä huvikseni myös hiukset. Mahtavaa ainetta! Levittäminen oli hieman työlästä, mutta lopputulosta olen nyt ihaillut jo parin päivän ajan. Hiukset ovat ilmavat, tuuheat, tummemmat kuin normaalisti ja ovat pysyneet puhtaana toisen päivän iltaan saakka. Pulloa saa kahdessa koossa: pienenä 250 ml:n koossa (Sokokselta) ja isona litran pänikkänä hintaan 18,90 Stockmannilta. Ostin pikkupullon ja varmasti investoin tuohon isompaan, jos jatkokin näyttää hyvältä.

Merkillä on muuten aika kiinnostavia tuotteita muutenkin, esim. misellivettä on kovasti kehuttu. Puolen litran pullon saa kympillä, ei paha.

https://www.stockmann.com/product/neutr ... 1308988376
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ostin kuukausi sitten Sante Lava Power shampoon, joka aluksi toimi todella hyvin. Hiukset rasvoittui huomattavasti hitaammin. Mutta nyt on palattu samaan vanhaan, hiukset pitäisi pestä joka päivä että ilkeäaisi työntää päänsä ulos ovesta, onneks työttömänä ei haittaa.
Mutta mikä meni pieleen, tottuiko päänahka shampooseen ja se ei enää toimi vai onko tämä vain joku väli vaihe?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Eikö tuossa shampoossa ole öljyjä? Jospa hiukset tarvitsisivat syväpuhdistavaa shampoota poistamaan kerrostuneet öljyt?

Edit. Minullakin on tuota shampoota. Pitäisi käyttää se pois. Uutta en osta, koska se tuoksu ällöttää.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 09 Joulu 2017, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sulfaatittomat shampoot

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Joo, sisältää katajaöljyä. kiitos, pitää kokeilla tuota syväpuhdistusta, vaikka syväpuhdistavat sisältää sulfaattia niin tuskin ne satunnaisessa käytössä kutittaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Vastaa Viestiin