Kasvattajien oma ketju

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Tervetuloa, ihanan paksut hiukset sulla! Tämä on ehkä jo tuttu tekniikka, mutta  yksi helppo tapa pitää huolta latvoista on CWC pesut. Eli levität ennen shampoota hiusten pituuksiin hoitoainetta (jotain halpaa niin ei käy kukkarolle), jonka jälkeen peset tyven shampoolla. Hoitoaine suojaa hiusten pituuksia shampoon kuivattavalta vaikutukselta kun huuhtelet shampoota pois. Sitten perään vielä hoitis normaalisti.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
azinachan

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja azinachan »

^Kiitos ja kiitos! :D Pitäis tosiaan kokeilla tota tekniikkaa, jonkun verran CO-pesua harrastanu, mutta ei vaan sovi mulle ollenkaan kun hiukset jää sellaseks inhottavan tuntuseks. Kuullu olen CWC pesusta, mutten ole sitten sen tarkemmin selvittäny mitä se tarkoittaa, joten kiitos vinkistä ja ohjeistuksesta!
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Ole hyvä :) CWC-pesuista löytyy täältä ihan oma ketjunsa mikä kannattaa kurkata. Mullakaan ei ole CO-pesut toimineet, vaan jotenkin hiukset jää siitä lähmäisiksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja ellen »

Olaplex-ketjua kannattaa myös lukea, sillä varsinkin Olaplexin kakkosaineesta on ihan selvää apua vaurioituneiden hiusten hoidossa. Ainetta voi ostaa erilaisissa määrissä netistä, niin pääsee kokeilemaan pientäkin määrää halutessaan.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Oih muten ihanan runsaat hiukset azi!!  :l :l :ts
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
lokakuu

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja lokakuu »

Hiukset on nyt johonkin 5cm olkapäiden yli menevät ja yritän kasvattaa hiuksia nopeempaa. Mittasin hiukset (kasvatan omaa väriä) ja sitä näyttäis tulleen viime värjäyksestä/vuodessa vain n. 13 cm. Ei nyt ihan vuotta ole viime värjäyksestä, mutta ainakin 11 kuukautta. Hiukset katkailleet muutenkin nyt  paljon, pesen liian usein ja muuta. Ostin biotiinia 5mg, jossa myös sinkkia ja metioniinia. Kannattaako ottaa enemmän kuin 1 tabletti päivässä? Ohjeissa lukee 1 tabletti, mutta jos hevostenkin biotiinit kelpaa, luulisi, että voi syödä enemmänkin. Alotin myös d-vitamiinin ja yritän pestä hiukset harvemmin shampoolla ja kylmemmällä vedellä. Mitä muuta kannattaa syödä hiusten kasvuun?
azinachan

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja azinachan »

^Siinä on varmaan ihan syystäkin merkitty 1 tabletti päivässä, enkä ite lähtis ylittään suositeltua annosta. Biotiinin yliannostuksen vaaraa tuskin on vesiliukoisuutensa takia, mutta siinä on varmaan muita aineita, jotka voi olla haitaks.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Lilli kirjoitti: Kävin kampaajalla tasoittamassa hiuksia ja aika reilulla kädellä lähti. Sydämestä riipaisi kun ainakin vuoden kasvatus makasi lattialla penkin juuressa. Yhyy. Hyvänä puolena on se että oman värin kasvatus lähenee loppuaan. Mutta matka vyötärömittaan on taas pitkä. Miten muilla kasvattajilla menee?

Edit korjaan, tää lyheni 20 cm, alunperin ajattelin noin viittä. Aaaahhhh kriisi, miten tästä selviää  :'(  :'(
Kuvittelin että olen käynyt viimeksi alku kesästä kampaajalla mutta se olikin näköjään tammikuussa.  0_0 Latva taas hapsottaa niin että oli pakko varata aika, jospa nyt ei otettaisi pituudesta noin paljoa. Tasaisin väliajoin haaveilen otsiksesta ja nyt on taas se aika. Saas nähdä.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

En  oiken tiedä mitä tehdä hiuksilleni, pitäisikö leikata 10cm pois jolloin ohut latva lähtisi? Alimmat hiukset ei jostain syystä kasva nopeasti ja ovat huomattavasti lyhemmät. Mutta jos leikkaan ohuen latvan hiukset jää hirveän lyhyiksi. Vaikeeta. Hiukset ihan hyväkuntoiset eikä kaksihaaraisia, mutta latvasta ohuet....

aviary-image-1502780...
Viimeksi muokannut Xhex0879, 15 Elo 2017, 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Minä leikkaisin. Ja harmittelisin sen jälkeen, mutta toteaisin kuitenkin että kokonaisuudessaan hiukset on kauniimmat kun latva ei hapsota. Olen itsekin menossa taas leikkaamaan latvaa. Aina se hetken kirvelee :D
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Minäkin leikkaisin. Voi jopa käydä niin, että hiukset näyttävät siistittyinä pidemmiltä kuin oikeasti ovat. Siitä on taas mukavampi jatkaa. 
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Leikkaisin ainakin osan, en välttämättä ihan sitä kymmentä senttiä, mutta edes osan niin tasottuisi tuo hiusten paksuusero.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Projekti etenee! 2006 tammikuun long bob on kasvanut mukavasti :o! Annan kasvaa niin pitkäksi, kun hyvällä ja hellällä hoidolla kasvaa. Olen tosin tosi lyhyrunkoinen ihminen, että hiukset ei sinäänsä ole niin pitkät, mutta ulottuvat pitkälle.

Kuva
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
helka

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja helka »

Olin jo vuosi sitten muutaman sentin päässä BSL-mitasta, mutta olen leikkauttanut hiuksia kahdesti sen jälkeen ja BSL-mitta on saavutettu vasta nyt. Olen menossa taas viikon päästä nipsaisemaan kuluneimmat latvat pois eli sentti pari saattaa taas lähteä. Olen ikuisuuskasvattaja, joka säännöllisesti kyllästyy koko touhuun ja käy leikkauttamassa 5-10 senttiä pois. Nyt olen kuitenkin miettinyt, että kokeilisin, riittääkö kärsivällisyyteni vyötärömittaiseen tukkaan. Jos malttaisin käydä vain kaksi kertaa vuodessa trimmaamassa latvoja, siihen ei ehkä menisi edes kovin kauaa. Lisäksi mulla on tosi lyhyt selkä eli vyötärön kapein kohta on aika korkealla.  ;D
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kasvattajien oma ketju

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla on tosi pitkä selkä ja oon muutenkin pitkä, joten hiukset näyttävät aina lyhyiltä. Omaan väriin siirtyminen ei näytä mitenkään pidentäneet maksimimittaa, midbackin yli menee yhä vain yksittäisiä haivenia. Hiukset eivät myöskään tunnu paksummilta tai hyväkuntoisemmilta, mutta koska värjäämättömyyteni pääpointti oli päästä eroon tyvikasvusta, on tavoite suoritettu.

Ihan kaikessa rehellisyydessä olen kyllä vähän luiskahdellut taas pois luomusta, ostin sellaisen 1/4 asetta vaalentavan suihkeen, ja olen käyttänyt sitä kahdesti, vain ihan ohuesti päälikerrokseen. Haluaisin raitoja, mutta en raaski kampaajalle, joten tämä oli yritys sellaiseen miedoista miedoimpaan aurinkovaalennukseen, ja toimikin kohtuullisesti. Periaatteessa ajattelen tästä värjäämättömyydestä niin, että kunhan elämä on jatkossakin juurikasvutonta (tarkoittamatta foorumia  ;D ), niin hyvä - en ole ikinä ollut totaalikieltojen kannalla.
Vastaa Viestiin