Aitohiuspidennysten ostaminen

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Kerro ihmeessä jos saat myyjän jäljitettyä!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
peruna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja peruna »

Heips! Ajattelin lisätä tänne vähän kokemuksiani noista eBay-hiuksista, jos niistä olisi jotain hyötyä muille.  :)

Olen tilannut muutamilta eri myyjiltä vuosien saatossa, ja todennut että näistä halvimman pään myyjistä sunnydeal2008/minihouse8888 on ollut ihan ok. Laatu on joka kerralla samaa, varma toimitus (perillä usein jo viikossa), ja kun on oppinut tämän myyjän värikartastoissa suunnistamaan niin en ole jaksanut alkaa uudestaan arpomaan värien suhteen. Oikeastaan tämän postauksen info koskee nimenomaan tämän myyjän tuotteita, kun niistä on eniten tietoa.  :P
Pieni varoituksen sana tähän väliin, minihousen nimeä käyttävät muutkin myyjät, joiden pidennysten laatu on naurettavan huonoa. Minihouse11 on ainakin tällainen myyjä, minulla ja ystävälläni on molemmilla samanlainen kokemus hänen pidennyksistään: vain n. 20% hiuksista on sitä pituutta mitä tilattu, loput huomattavasti lyhyempää, huomattava osa vain 15 cm pituisia!
Mutta takaisin itse asiaan. Hiusten laatu on sellainen, että en oikeastaan suosittele näitä pidennyksiä käytettävän koko pään pidennyksiin, tai ainakaan paksuihin hiuksiin. Tarkalla hoidolla hiukset pysyvät kohtuullisen takuttomina (harvat pesut, paljon silikonihoitiksia ja tippoja, usein kiinni letillä tai ponnarilla), mutta mitä paksummasti tukkaa on, sen hankalampaa sen hoidosta tulee. Varsinkin niskasta hiukset ovat kestotakulla. Itse käytän näitä nykyään pelkästään korvien ja ohimoiden kohdalla peittämään epämieluisaa leikkausta kasvatusprosessin ajaksi ja välillä mielialan mukaan tuuhennuksina muuallakin päässä, siinä nämä ajavat asiansa ainakin hintansa veroisesti!
Kuten jo aikaisemmin olen täällä valitellut, ajan kanssa micro ringeistä alkaa tippumaan hiuksia, ja ne ohenevat. Tämä kuitenkin vähentynyt huomattavasti, kun pesuväliä on pidentänyt, ja liima(?) ei ole päässyt siten pehmenemään niin nopeasti. Ringit kannattaa myös puristaa kerralla kiinni ja tiukkaan, isommilla pihdeillä saa enemmän vipuvoimaa, vaikka käsittely onkin hankalampaa.
Tilaan pidennykset aina 18 tuuman (=45 cm) pituisena, ja leikkaan latvoista vajaan 10 cm pois, jotta latvat olisivat tasaisemmat. Mittailin tuossa pidennysnippua, noin 30 cm kohdilla alkaa nippu ohenemaan, eli hiukset ovat vähintään sen mittaisia kun tilaa 45 cm pituisena.
Sitten väreistä. #04 on lämmin tummanruskea, hiusväreistä 5.3:lla tuli oikea sävy.
#08 ja #12 ovat lähes täsmälleen sama väri, jälkimmäinen ehkä 1/4 astetta vaaleampi..  ::)  Hiusväriasteikolla 7.3 on varmaan lähimpänä oikeaa sävyä, lämmin, oranssihtava keskiruskea.
#27 kulkee nimellä dark blonde, mutta minusta osuvampi olisi strawberry blonde. N. 8-9-tason lämmin vaalea.
#24 on tavallinen 9 tason kultainen blondi. #22 on siitä asteen vaaleampi, eli 10 tasoinen, ei enää niin paljon kultaista vivahdetta, mutta ei ihan neutraalikaan.
#16 kulkee nimellä ash blonde, mutta minusta se on ennemminkin neutraali vaaleanruskea. Vaaleudeltaan 7-8.
Olen joskus koittanut värjäillä näitä pidennyksiä, mutta suoraan sanottuna se on kannattamatonta touhua. Vaikka hiukset tuntuvat olevan ihan aitoa, eivät ainakaan sula polttaessa ja haisevat hiukselle, osa hiuksista ei värjäänny lähes ollenkaan, ja osa taas imaisee värin liiankin hyvin. Lopputulos on sen verran epävarma, että kannattavampaa värjätä oma pää tai myydä/lahjoittaa hiukset eteenpäin.

Tulipa ylipitkä sepustus heti kerralla, mutta menköön tämän kerran. Peace and love! :D
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Pitänee jakaa kökkö kokemus... Halusin ostaa flip in -pidennyksen aitohiuksesta valmiina. Toki moisen olisi voinut askarrella hiusnauhasta itsekin, mutta hintaa sillekin olisi tullut ja lisäksi ainakin valmiissa B*longin swift -pidennyksessä ne hiukset ovat kiinni silikoninauhassa kerroksittain, toisin kuin perinteisessä ompelupidennykseen tarkoitetussa nauhassa. Luulisi siis istuvan päähän litteämmin / huomaamattomasti. Hairiumin nettikaupassa näitä on myynnissä mutta ilman tietoa hiuksen pituudesta tai määrästä (grammoina). Lähetin sinne sähköpostia jossa toivoin näihin tietoihin vastausta. En saanut mitään yhteydenottoa takaisin enkä sitten uskaltanut tilata sikaa säkissä. Muutamaa kuukautta myöhemmin kuitenkin rohkenin tilata joidenkin lukemieni blogipostausten perusteella tuolta samasta paikasta tällaisen pidennyksen.
En valitettavasti voi suositella muille, vaikka mikään kauhukokemus tämä ei olekaan. Tosi pettynyt olen kyllä.
Alkuun minulta yritettiin laskuttaa tilaus kaksi kertaa. Olin maksanut tilauksen etukäteen verkkopankissa, mutta silti sain perästä laskun erillisenä kirjeenä. Kun sähköpostitse kyselin, voinko hävittää laskun aiheettomana, sain epämääräisen vastauksen, että ei heillä ole tällaista yleensä tapana tehdä (tuplalaskutusta), mutta en suoraa vastausta kysymykseeni. (Sähköpostitse siksi, että asiasta olisi mustaa valkoisella - puhelimitse tiedustelusta kun ei jää mitään todistetta.)
Seuraavana päivänä sain paketin. No, pidennys on mitä on. Ehkä sitä voisi kutsua tuuhennukseksi pitkähiuksiselle? Hiusta on ehkä noin 50 grammaa, mikä on tosi ohut kokopään pidennykseen. Pituus ja malli on kyllä hyvät, ja saisin tuollaisen ohuemmankin pidennyksen varmaan toimimaan jossain puolikampauksessa, jos vain saisin itse pidennyksen sopimaan päähäni.  :P Se ei jostain syystä oikein istu minulle ja nousee ylöspäin, juuri niinkuin ensimmäisenä ajatuksena monelle tällaisesta pidennyksestä tulee mieleen, että se voisi nousta. Ihan naurattaa, kuinka paljon siitä maksoin tietämättä oikeastaan yhtään, mitä tilasin. Laiha sika tuli säkissä ja asiakaspalvelukin oli aika onnetonta, joten en kyllä Hairiumista (vai onko sen nimi nykyään ID Hair) tilaa itse enää mitään. Jos nyt vielä lisää nillittäisin, niin kertoisin, että samassa tilauksessa minulle tuli sinetinpoistoneste, jota ei oltu pakattu minkäänlaiseen suojamuoviin, vaan pullo oli siellä kirjekuoressa irrallaan tuon pidennyksen kanssa. Koko paketti haisi nesteelle, vaikka pullo ei onneksi kai ollut vuotanut. Ihan toheloa toimintaa. 

Oma mokahan se tietty on tilata jotain epämääräistä. Minulla on sellainen käsitys, että yleisesti kokopäänpidennykseen tarvitaan noin sata grammaa hiusta, siis keskiarvoisesti. En ole punninnut tuota tukkaa jonka sain, mutta olen ostanut 110 grammaisia hiusnauhoja lukuisia kertoja, ja arvioni perustuu tähän vertailuun. Minusta tuossa on puolet siitä.

Noh, jotain käyttöä sille kyllä voi onneksi keksiä, kun itselläni kuitenkin on kainalopituinen oma hius. Tuuheita superkutreja on turha odotella ja lyhythiuksisen ei kannata tällaista tilata.
IitaA

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja IitaA »

Löytyisikö päivitettyä tietoa siitä mistä kannattaa teippipidennykset ostaa? Tietysti mahdollisimman hyvät ja halvat.  ;D
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja bast »

Mitähän kannattaisi tehdä kun mulla on omasta takaa laineikkaat hiukset. Meinasin tilata jatkeet, mutta haluamaani pituutta ja väriä on saatavilla vain suorana. Voikohan tuota mitenkään saada lainekkaaksi jollakin permanenttiaineella tms? Vai pitääkö suosiolla tilata lyhempää, mutta valmiiksi laineikasta? En taas osaa päättää mitä tekisin  :-\
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Kuinka laineikas sun oma tukka on? Mun kokemuksen mukaan suoranakin myyty aitohiuspidennys on laineikasta pesun tai kahden jälkeen. Joskus olen ostanut laineikasta pidennyshiusta, ja se on sitten mennyt varsin pörheäksi kiharaksi, ei tietenkään korkkiruuveille, mutta paljon kiharammaksi kuin miten itse koen "laineikkuuden". Meinaten siis, että jos oma tukka ei ole erityisen tiukkaa lainetta, niin "suora" pidennyshius voi toimia ihan hyvin. En uskaltaisi lähteä permisaineilla kärtsäämään jo valmiiksi tosi käsiteltyä pidennyshiusta.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Koitin googlella etsiä vastaava lainetta. Tämä on aika lähellä:
Kuva
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Tuon esimerkkikuvan perusteella uskaltaisin suositella ihan sitä tavallista "suoraa" pidennystukkaa. Ei se ole piikkisuoraa enää sitten, kun siitä on pesty kaikki mömmöt pois... Sileää ja suoraa se ei ole ilman suoristusrautaa lainkaan. Ei se tokikaan sellaista laitettua surffilainettakaan yleensä ole, mutta luonnollisen "taipuisaa", sellaisella vähän jämäkällä tavalla.  ;D Laineikkaana myyty hius taas saattaa olla liiankin kiharaa, tai ainakin liian pienikokoista lainetta. Se, jota mulla joskus oli, oli vähän kuin kreppiraudan lainepalikoilla tehdyn kokoista. Eli aika tiukkaa.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja bast »

Kiitos. Ehkä sitten uskallan kokeilla sitä suoraa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Vastaa Viestiin