Paul Mitchell

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja evergreen »

RockQueen kirjoitti: Onko joku kokeillut niitä "uusia" (vihreissä pulloissa olevia) Tea Tree Lavender Mint- ja Lemon Sage-shampoita? Mua kiinnostaisi ne kovasti mutta en oikein tiedä mikä niiden välillä on eroa, minkä sitten valitsisi.. Lavender on kosteuttava ja rauhoittava ja Lemon Sage tuuheuttava? Entä se Tea Tree Special Shampoo, onko se sitten samaa kamaa kuin se aiempi valkoisessa putelissa ollut? Luulen että se Lavender Mint ois paras mulle, tosin Lemon Sagen tuoksukuvaus on aika kiva.
Vastaan aika myöhässä ja sä nyt olitkin jo kokeillut ainakin sitä Lavender Mintiä, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Se vihreässä pullossa oleva Tea Tree Special on samaa tavaraa kuin perinteisessä valkoisessa pullossa oleva samanniminen - tai ainakin inci on sama. Lemon Sage on tosiaankin tuuheuttava, lupaa myös kosteuttavansa ja inci on tosiaan aika hyvä, mutta kyllä tämä pidemmässä käytössä karheuttaa ja vie kiiltoa, ainakin mulla. Luulen että suola on liian ylhäällä incissä (karheuttaa) mun makuuni, mutta jos haluaa ensisijaisesti tuuheutta, niin siihen tämä on paras kokeilemani shampoo ikinä. Tuoksu on mieto ja helposti lähestyttävä. Special taas on vähän niin kuin perinteinen PM-shampoo paremmalla pesuteholla ja mentolisen freesillä tuoksulla. En osaa sanoa karheuttaako/kuivattaako Special enemmän vai vähemmän kuin Lemon Sage (veikkaisin että Special karheuttaisi vähän vähemmän, koska siinä ei ole paljoa suolaa ja sen kuvataan sopivan päivittäiseen käyttöön - toisaalta sen ei luvata kosteuttavan), mutta aika tehokkaita pesuja (ja hoitoaineet kevyitä!) ovat molemmat. Tehokkuudestaan huolimatta molemmat näistä ovat kuitenkin olleet mun hiuksilleni vähemmän kuivattavia kuin esim. Shampoo Two, joka jätti jälkeensä ihan karmean hamppukasan.
1cFii, oma väri.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

RockQueen kirjoitti:
RockQueen kirjoitti: Onko joku kokeillut niitä "uusia" (vihreissä pulloissa olevia) Tea Tree Lavender Mint- ja Lemon Sage-shampoita?
Vastaan itse itselleni kun hankin tuon Lavender Mint Moisturizing Shampoon. Tuoksu tässä on tymäkkä teepuuöljy, en löydä rauhoittavaa laventelia saatika minttua :D Sitä perus Tea Tree-versiota en ole haistanut. Koostumus on kermaista ja pienikin määrä vaahtoaa runsaasti. Tää on siitä hyvin jännä shampoo että se on pesevä mutta samalla kosteuttava. Hiuksistani tulee hämmentävän pehmeät ja sileät mutta silti ilmavan tuuheat, eron kyllä huomasi kun vaihtoi O&H-shampoon tähän (niin että muut mömmöt oli samat)! Puteli on mielestäni kaunis, harmi vaan ettei siitä näe sisällön hupenemista jota tykkään vahdata. Elikkäs tykkään! :ts
Quottailen taas itseäni. Nyt alkaa olemaan tämä shampooputeli loppusuoralla. Se toimi hyvin, kun käytin sitä vuorotellen pesevän shampoon (O&H) kanssa. Nyt kun olen käyttänyt pelkästään tätä, tukkani rasvoittuu ihan ennätysvauhtia. Pesen hiukset joka päivä, ja päänahka alkaa tuntua likaiselta jo useita tunteja ennen pesua. Eli ei tarpeeksi pesevä mulle kuitenkaan, mutta vuorotellen toisen tuotteen kanssa pelitti hyvin. Hiukset jäävät pesun jälkeen kuitenkin tosi ihanan tuntuisiksi.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Super skinny daily shampoo ei tuntunut liian kuivattavalta muttei silottavuudeltaan ollut kummoinen. Esim. Sunsilk smooth & shiny shampookin jättää hiukset sileämmiksi.

Super skinny serumin paras ominaisuus on tuoksu :) Tätä olen joskus vuosia sitten käyttänyt ja tuolloin tykkäsin, mutta nykyään hiukset kaipaavat hoitavuuttakin eivätkä pelkkää silikonisuojaa.
aibu

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja aibu »

Vähän mun kokemuksia:
Awapuhi-shampoo on ehdottomasti mun yks luottotuote! Käytän sitä aina, kun haluan jotain "rakennetta" kampauksien alle (normisti käytössä mopin kosteuttava). Rakastan myös tätä tuoksua yli kaiken! Instant moisture-hoitis sopii myös hyvin samaiseen tarkoitukseen (aika kevyttä mun heinätukalle, joten ei jätä mitenkään raskaaksi vaan sopivan ilmavaksi). Ennen tätä instant moisturea käytin yhen pullon The Detangleria. Se oli jotenkin tosi litkumaista ja selvitti ihan ok:sti, mutta vähän huonot tehot mun makuun. Eilen kävin sitten ostamassa hiustenhellimisviikoilta Awapuhi Moisture Mistin ja Super Skinny Serumin. Moisture mist oli taas niiiiin hyvän hajuista, tosin aika kevyttä. Ihan kiva fiilis jäi tukkaan. Tätä voin suihkia vaikka vaan tuoksun takia  :) Super skinny taas yllätti. Kuvittelin, että se ois lätsäyttäny, mutta sitä saikin ihan huolella läiskiä juuriin ja pituuksiin eikä tapahtunu mitään hypersilikoitumista. Eipä se haittaa, kyllä se kiiltoa toi ja pehmeyttä! Tää on mun eka seerumi, ja ennen oon tota kiiltoa hakenu kaikilla öljyjätettävillä, mut niitä ku laittaa juureen niin näyttää rasvaselta. Tällä sitä efektiä ei tullut! :) Toivottavasti ei vaan ala kerrostumaan..

Mun tukka tosiaan on melko kummallinen, perussuomalainen maantienharmaa, joka ei juurikaan kiharru, mutta vetää laineille kosteella ilmalla vähäsen (varsinkin naamaa kehystävät vauvahiukset....... ). Hius itsessään on monen kampaajan analysoimana kuin luonnonkihara, mutta ilman sitä kiharaosuutta  :D  Eli siis tosi kuiva, kiilloton, tavallaan karhea, pajlon hiuksia, jotka tosin on tosi hentoja. Auttaiskohan PM:n Curls-tuotteet tuomaan esiin lainetta (jos se nyt oikeesti siellä on ), mitä mieltä ootte?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Sattuuko kukaan omistamaan uudenmallista (?) Awapuhi Moisture Mistiä? Huomasin taannoin (tästä taitaa olla jo useampi kuukausi) Sokoksella, että Moisture Mistin inci oli vähän muuttunut. Mulla on ollut vain vanhempaa koostumusta, ja kokemukset uudemmasta kiinnostaisivat! Näkemässäni muuttuneessa incissä oli muistaakseni ylempänä incissä ne leväuutteet yms, ja vesiliukoiset silikonit siirtyneet alemmas. Myös esim. diazolidinyl urea puuttui, kun aiemmin sitä on ollut.

EDIT. Noh, menin ja sorruin. Läpisin jotain jätettävien ketjuun, mutta siis ensituntuma uuteen Awapuhiin on hyvä.
Viimeksi muokannut evergreen, 24 Elo 2014, 02:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Viime vuosi on mennyt käyttäessä aika lailla iHerbin hoitiksia, mutta ne ei kerta kaikkiaan tunnu antavan mun kiharoille niiden tarvitsemaan lisäkosteutta. Kävin Sokoksen alessa ja mukaan tarttui Mitchellin Instant Moisture hoitis. 500ml pullo oli vain 25 euroa! Normaalistihan sellainen 200ml tuubi on melkein 30 euroa.

Mulla on ollut tätä joskus vuosia sitten ja hyväksi todettu. Aina olisi kiva kokeilla jotain uutta ja senkään takia en yleensä osta isoja pulloja (en halua että yksi tuote kestää mulla vuoden päivät, syy ostaa taas jotain uutta!), mutta mun hiukset tarvii tätä ja heti ;)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja evergreen »

IMDT on kyllä vähän jännä tuote. Mullakin on ollut vuosien varrella pari tuubillista ja viimeksi just tuollainen jättipänikkä Sokokselta 25 eurolla. Se on pikahoitiksena yksi tehokkaimpia koskaan käyttämiäni, ehkä tehokkain, mutta pidempään käytettynä se on ollut mun hiuksille ihan katastrofi. Mä sain sillä käsittelemättömät latvat katkeavaksi, vaalennetun näköiseksi, rutisevaksi hampuksi. Liikaa proteiinia ehkä? En tiedä. En ole enää käyttänyt. Tuoksukin oli mulle tässä vähän luotaantyöntävä, sinänsä ihan ok kun oli aika mieto, mutta hirmuisen epämiellyttävä kosmetiikkatuotteelle kuitenkin, ihan kuin joku kodinpuhdistusaine.

Alkuun kyllä tykkäsin tuosta kovasti, kun hiukset jäivät paksun ja ilmavan tuntuisiksi, mutta kuitenkin kosteutetuiksi ja sileiksi. Tietysti siitä on jo vuosikymmen aikaa, kun enemmän PM:ää käytin, joten hiuslaatukin on voinut tällä välin muuttua ja siinäkin olla syytä.
1cFii, oma väri.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja miolla »

Kalevalatar kirjoitti: Viime vuosi on mennyt käyttäessä aika lailla iHerbin hoitiksia, mutta ne ei kerta kaikkiaan tunnu antavan mun kiharoille niiden tarvitsemaan lisäkosteutta. Kävin Sokoksen alessa ja mukaan tarttui Mitchellin Instant Moisture hoitis. 500ml pullo oli vain 25 euroa! Normaalistihan sellainen 200ml tuubi on melkein 30 euroa.
Mulla aivan sama tilanne. iHerbin hoitoaineita olen käyttänyt lähes pari vuotta, kunnes nyt ostin Sokoksen alemyynnistä Paul Mitchellin Instant Moisture-hoitoaineen jättipönikässä muiden hoitoaineiden loputtua. Olen tykännyt kovasti PM Awapuhi Moisture-jätettävästä hoitoaineesta, joten uskalsin kokeilla myös varsinaista hoitoainetta. Olen tykännyt paljon nyt kolmen käyttökerran jälkeen :) viimeistelen leikkaamista vaativat latvat vielä Alba Botanican (iHerb) jätettävällä ja suihkin Awapuhia koko päähän, mutta silti mielestäni hoitoaine on yksinään ihan tarpeeksi toimiva ja hyvin kosteuttava. Selvittää hienosti ja vieno tuoksu miellyttää.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Toi PM hoitis mistä mainitsin on ihana, mutta pakko pitää taukoja sen käytössä. Huomasin että siinä on keratiinia ja keratiini saa mun huokoisen, kihartuvan hiuksen kovaksi koppuraksi joka sitten katkeilee :/
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja elly »

Hankin ketjun innoittamana Awapuhi Moisture Mistin paikkaamaan tyhjentynyttä Alba Botanica -varastoani ja olen ollut todella tyytyväinen tuotteeseen!  :) Suihkeessa on mieto ja raikkaan neutraali tuoksu, joka ei jäänyt hiuksiini. Varmistin asian hajusteille herkältä äidiltäni, joka pystyi käyttämään tuotetta ongelmitta. Tästä tuli ehdottomasti lempparini suihkutettavista hoitoaineista, sillä hiuksista tuli todella kiiltävät ja pehmeät. Kokeilin suihkutella niin vettävaluvaan, pyyhekuivaan kuin kuivaankin hiukseen, eikä tapahtunut minkäänlaista lähmääntymistä. Hiusten kihartuvuus tuntui korostuvan, mikä oli myös plussaa. Tämä oli onnistunut ostos. :ts
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mun pitää kehua Paul Mitchellin Shampoo Two -shampoota. Olen käyttänyt sitä muutaman pullollisen ikään kuin syväputsarin ominaisuudessa, eli olen pessyt sillä hiukset noin kerran viikossa tai vähän harvemmin. Tuolla tulee todella puhtaat hiukset, tuntuu että muotoiluaineet jne saa hyvin pois hiuksista, mutta ainakaan omaa pitkää vaalennettua tukkaani tuo ei kuitenkaan pahemmin kuivattanut kunhan vain laittoi hyvän hoitiksen perään. Ei siis jätä hiuksia sellaisiksi liian narskuvan puhtaiksi. Kuivuttuaan hiukset on tosi puhtaat, ilmavat ja jämäkät.  :ts
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

En ole paljoa Paul Mitchell shampoita tai hoitoaineita käyttänyt, mutta ainakaan uutuussarja Ultimate color repair ei ihastuttanut.

Sekä shampoo että hoitoaine on on parabeeniton ja sulfaatiton. Shampoo tuntuu kermaiselta vaahdottaessa, mutta huuhtelun jälkeen hiuksissa on takkuja. Hiusten kuivuttua on myös vähän sellainen tunne kun eivät olisi kunnolla puhtaat. Tunne ei onneksi ole selkeästi lähmäinen, mutta mm. tietty ilmavuus tms. puuttuu. Satunnaisessa käytössä tämä ei varmasti haittaisi, mutta pesuteho ei olisi minulle riittävä päivittäisessä käytössä.
Hoitoaine puolestaan ei valitettavasti ole kovin selvittävää ja silottavaä.
Viimeksi muokannut Hilippa, 10 Elo 2015, 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

En ymmärrä missä mielenhäiriössä menin ostamaan Awapuhi-shampoon. Pitäisi hälytyskellot soida jo siinä vaiheessa, kun lukee etiketistä, että "sopii myös suihkugeeliksi".

Toiveena oli saada lentäväiset hiukset ja päänahan kutina kuriin. Latvojen pehmennyskään ei haittaa. Markettituotteet ei ole auttaneet mihinkään noista.

Päänahkaan sain apua, mutta hiukset on lentäväiset ja oikeesti Linna-shampoonkin pesutulos on samanlainen pienemmällä hinnalla.

Kampaamotason tuotteelta odotan parempaa tuoksua sekä pesutuntumaa. Awapuhi hädin tuskin vaahtoaa, hiukset on huuhdeltaessa natisevan nahkeat, eikä kuivina tuoksu millekään. Latvat jäivät pöyhkeiksi ja kuiviksi.

Ehkä tuo ei ole pohjoismaisille hiuksille sopiva? Aika paljon on kuitenkin kehuja saanut ulkomaisilla sivustoilla.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Paul Mitchell

Viesti Kirjoittaja naapio »

Ostin ennen Sisilian matkaa Paul Mitchellin Ultimate Color Repair Tripe Rescue -suihkeen aurinkosuojaksi ja inhoan sitä. Se haisee pahalta, niin pahalta, että hattuun ja rantapyyhkeeseen jää hajua. Yäk. Ja sen jäljiltä lattia jää todella liukkaaksi. Siloittaa kyllä hyvin, mutta miinukset ovat liian isoja.
Viimeksi muokannut naapio, 29 Kesä 2017, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raitoja käpälään!
Vastaa Viestiin