L'Oreal-hiusvärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Sitruunamehuahan voi käyttää esimerkiksi vaaleiden raitojen tekemisessä hiuksiin. Mikään kovin vaalentava ainesosa se ei ole, mutta tiedän useammankin tuttavan, jotka ovat saaneet hiuksiin kivan näköisiä aurinkoraitoja levittämällä hiuksiin sitruunamehua ja viettämällä sitten useamman hetken auringossa. Veikkaan, että vaalentava aine on nimenomaan sitruunahappo. Toinen selitys voisi olla alhainen pH, mutta minä olen käsityksessä, että pelkästään pH ei vaalenna hiusta. Silloinhan etikkahuuhtelukin vaalentaisi.

Natriumhydroksidista en osaa sanoa mitään muuta kuin, että todennäköisesti se on tuossa shampoossa mukana säätämässä pH:ta. Toinen käyttötarkoitus kosmetiikassa on saippuan valmistus. Sellaisenaan se on melkoisen ärtsyä tavaraa, mutta vapaan pitoisuuden kosmetiikassa pitää olla pieni.
jeba
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 20 Elo 2009, 15:37

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja jeba »

enna kirjoitti: Värjäsin lorkun Excellence creme -värillä tukan ja huhhuh sitä hajua! En kyllä sen vuoksi suosittele tätä kenellekään, kun miellyttävämpiäkin hiusvärejä on markkinoilla vaikka kuinka. Nenän kautta hengittäessä hiusvärin haju suorastaan polttelee nenän hengitysteitä. Ei tätä enää ikinä, vaikka väriä oli muuten reilusti ja levittyvyys sekä lopputulos oli ihan hyviä.
Lainaan tätä viestiä vaikka viesti onkin jo vanha, mutta olen siis täysin samaa mieltä. Olen joskus kauan sitten käyttänyt myös Excellenceä, mutten muistanut tälläistä. Värjäsin siis eilen Excellencen 8.1 sävyllä värinpoistetulle pohjalle, ja haju oli tosiaan aivan järkky. Lisäksi väriseos kuumeni pullossa hämmästyttävän paljon sekoituksen aikana (en muista kokeneeni tätä millään aiemmin). :o Menin vielä ostamaan näitä kaksin kappalein tarjouksesta ::) täytyy pitäytyä jatkossa markettiväreissä lähinnä Oliassa ja Prodigyssä, jotka ovat mielestäni miellyttävämpiä käyttää kaikin puolin eivätkä haise millekään (tai ehkä hieman jopa hyvälle). Kai se on se ammoniakki joka esim. Excellencessä haisee voimakkaasti ja ärsyttää, ja jota ei noissa em. väreissä esim. ole.
Viimeksi muokannut jeba, 18 Elo 2017, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Ostin optimistisena valmiiksi odottamaan Casting Creme glossin sävyssä 780 carame moccaccino. Ensi pitää malttaa haalistaa ja taittaa pohjasävy paremmaksi. Mutta. Sävynumero kummaksuttaa; 7 viittaa tummuusasteeseen, mutta entä 8? Kuvan perusteella vaikea arvioida mihin taittaa.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^Tämä oli juuri se sävy joka aloitti mun hiusvärikriisin, josta värikriisi-ketjussa avauduin. Nyt kun katsoin saksan sivustolta, niin siellä sanotaan, että tämä on Mittelblond mit einer einzigartigen Kombination aus Gold-, Perlmutt- und Aschreflexen.
Eli taitto kulta, helmiäinen ja tuhka. (Luulin aiemmin että tämä olisi ollut lämmin sävy, paketin kuvasta varmaan sain tämän ajatuksen.) No, mutta oli taitto mikä tahansa, tämä oli se väri joka heitti omat hiukseni todella tummiksi.

Tältä näytti heti värjäämisen jälkeen: https://www.dropbox.com/s/4npariubwi1hi ... s.png?dl=0

Ja tältä näytti kahden c-vitamiinipesun jälkeen: https://www.dropbox.com/s/f7v5p1zis1zc9 ... t.jpg?dl=0

(Ja tämän jälkeen tein raitoja, värinpoistoa, suoravärejä ja kierre on taas valmis  :T )
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^ No on kyllä tumma verrattuna pakkaukseen ja sävynumeroon. Kaunis sävy sinänsä, mutta jos hakee jotain muuta, niin ei sitten oikein hyvä ole. Ja jos taittaa kultaan, helmiäiseen ja tuhkaan, on ehkä huonoin mahdollinen pohjaväriltään kellertävän sinetäville hiuksille. Voisipa hyvinkin olla likaisen vihreä lopputulos. Onneksi on punainen suoraväri odottamassa. Voin sitä kokeilla ensin, niin maltan pysyä erossa tuosta Caramel Moccaccinosta.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^ Joo, värinä se oli ihan ok, mutta järkytys kun osannut odottaa noin tummaa. Jos olisin muutaman päivän malttanut odottaa, niin olisin ehkä jopa antanut haalistua itsekseen kun ei se mitenkään ruma ollut.  ::) Ekan askorbiinihappopesun jälkeen tummustaso ja sävy oli kyllä aika tarkalleen paketin kuvan kaltainen, mutta olin levittänyt pesun jotenkin epätasaisesti, joten oli pakko tehdä toinenkin jolla sain tuon kuvassa näkyvän vaaleamman tuloksen.

Ja tarkistin muuten moneen kertaan värjäämisen jälkeen, että olihan väripullossa sama värinumero, mutta oli siinä. Minua edelleen tuo hieman kaivelee, että miten siitä voikin tulla noin tumma. ??? Onko muilla tuosta sävystä kokemuksia?
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^Tällainen kommentti oli edellisellä sivulla.
tiiti2 kirjoitti: Moni valittelee että näillä tulee liian tumma tulos, mutta mulla on aina tullut värikoodin mukainen lopputulos. Sävy on neutraali hyvä seiska, ei peitä täysin harmaita. Harmaiden peiton parantamiseksi olen jatkanut vaikutusaikaa, eikä tulos ole sittenkään ollut liian tumma. Yhdellä sanalla tykkään.&nbsp; <3
Pitäisiköhän ostaa vaikka sävy 800 ja sekoittaa tuon 780 siihen, tulisi hieman vaaleampi lopputulos.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^ Hahaa, niinpäs olikin kommenttia.&nbsp; ;D Eli näyttää siis vaihtelevan lopputulokset. Mikä lie taika tässä takana, koska myös nettisivuilla värjäystulos ei ole kovin tumma (tuossa taviksen lähettämässä kuvassa siis) https://lounge.loreal-paris.de/sagjazufarbe/produkte/780-vanilla-mocca/ Mutta tuo mainoskuva värin tuloksesta näyttää jälleen niin kivalta, että melkein houkuttaisi tämä sävy uudestaan&nbsp; ::) No, onneksi ei sentään kun päätin että kosken tästä lähtien vain suoraväreihin.

Mutta positiivista tässä oli, että tuli todella tasainen väristä, kun ajattelee että mun latvat oli blondattu moneen otteeseen aikoinaan ja loput oli luonnontilassa eli hiusten kunnosta sen ei pitäisi olla kiinni. Ehkä oikea keino mun tapauksessa olisi ollut kurkata väriä jo vähän aiemmin ja pestä pois ennen täyttä vaikutusaikaa.

Edit. Luinkin jostain toisesta ketjusta, että metallikertymät hiuksissa saattaisi olla syypää tuohon tummaksi vetoon. Hyvin mahdollista ainakin minun tapauksessa, vaikka hiukset olikin pesty metalleja poistavalla shampoolla ennen värjäystä. Täällä tuntuu vain vedessä olevan niin paljon moskaa että hiukset muuttuu aina heti vihertäviksi yhdessä pesussa jo.
Viimeksi muokannut Hanzku, 19 Tammi 2018, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Mulla karahti myös tuo Casting 780 melko tummaksi. Vedin tyveen kolmosen tummuista kestoväriä ja vaalennettuihin pituuksiin 780 ja ero on ehkä yhden asteen livenä ;D
Hang out the chick habit
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Laitoin sitten Caramel moccaccinon päähän eilen. Tämän ketjun perusteella osasin kohtalaisen tummaa lopputulosta odottaa, mutta en ihan tätä. Tästä tuli joku 4-asteinen, juurista punetava ruskea. Kaukana tummanvaaleasta. No eipä sininen kuulla läpi.

Edit. Nyt väri ollut hiuksissa reilun viikon ja pahin tummuus on lähtenyt. Aika tavallisilla hoitorutiineilla olen mennyt, mitä nyt kerran Head & Shouldersilla pesin. Väri on nyt hyvin lähellä pakkauksen kuvaa, mutta aika kaukana 7-asteisesta. Toivottavasti haalistuu vielä vähän, jotta sävyero tulevaan juurikasvuun ei olisi kauhean merkittävä.
Viimeksi muokannut Ananas, 06 Helmi 2018, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Oho, aikamoinen ero tuon värikoodin ja todellisen lopputuloksen välillä&nbsp; :o.

Itse kasvatan omaa väriä, joka ehkä 7.1. Päällä mulla on todella vaaleita raitoja, jotka haluaisin vähän tummemmaksi eli lähemmäs omaa väriä. Laitoin Lorealin Excellence Cremen 8.1, mutta ei tapahtunut oikein mitään&nbsp; :(. Ihan yhtä blondit on edelleen. En ole mistään löytänyt 7.1. väriä, onko joku muu?

Vetääköhän nuo kaikki kaikki Castingit tummemmaksi, kuin mitä värikoodit antaa ymmärtää?
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Tuo Casting 780 oli alkujärkytyksen jälkeen aivan loistava sävy itselle. Peitti violetin ja sinertävyyden, haalistunut pikkuhiljaa kauniisti, eikä oma neutraali/tuhkainen kasin juurikasvu ole silmiinpistävä. Nyt tummuusasteeltaan väri on seiskan luokkaa hieman kultaan taittavana. Ja sainpahan hetken kokeilla tummaa väriä.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^ Olisi siis kannattanut odottaa eikä alkaa tekemään paniikissa korjausliikkeitä, jotka johti vain vielä pahempaan kierteeseen&nbsp; ::) No, nyt onneksi sain korjattua tilanteen poly colorin sävyteshampoilla, pääsin niillä aika lähelle seiskan tasoa eikä väriero juurikasvuun ole niin näkyvä.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^ Itsekin mietin kovasti aluksi, mitä värin kanssa teen. Haalistelujenhan sanotaan toimivan parhaiten tuoreeseen väriin. Onneksi pidin pään kylmänä ja lopputulos oli toivottu. Eikä minun hiukset olisi ainakaan vaalennuksia kestäneetkään Casting-käsittelyn jälkeen. Hiukset olivat todella kuivat ja ikävän tuntuiset. Vaalentavat väritkään eivät ole tuollaista saaneet aikaiseksi.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

No ostin ja laitoin sitten Excellencen 7:n, koska 7.1 ei löytynyt mistään. Puoli tuntia pidin blondatuissa pituuksissa, ja väri muuttui täysin, ihan 7-tasoinen ja ei niin lämmin mitä pelkäsin.
Vastaa Viestiin