Hiukset ja liikunta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kivi

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja kivi »

Minä harrastan hikiliikuntaa (spinningiä) viidestä kuuteen kertaan viikossa. Tunnin ajaksi laitan polkkapituiset hiukseni poninhännälle (hiuslenkki ei sisällä metalliosia) ja etuhiukset pinnillä sivuun. Hankalin vaihe kasvattamisessa oli se, kun hiukset jo tulivat niskan päälle, mutta niitä ei vielä saanut hyvin kiinni. Nyt onneksi pituutta on jo sen verraan, että hiukset saa pois niskaa hautomasta.

Hiukset täytyy pestä joka kerran jälkeen, koska hikoilu on vähintäänkin runsasta. Poishuuhdeltavaa hoitoainetta terästän silloin tällöin jojoballa, kerran viikossa käytän tehohoitoa ja jätettävää käytän joka kerta.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Käyn noin kolme kertaa viikossa hikijumpassa. Tunnilla pidän hiuksia (n. BSL) ponnarilla, käänteisillä ranskalaisilla leteillä tai korkeilla saparoilla. Korkeilla toki siksi, ettei hiukset osu niin paljon niskaan/selkään. Etuhiukset ei ihan vielä yletä kunnolla ponnariin/saparoihin, joten niiden kanssa käytän joko paksua kangaspantaa tai saparoiden kanssa letitän etuhiukset ranskalaisille. Paras liikuntakampaus tuntuisi olevan kaksi ranskalaista lettiä, mutta niiden tekeminen on mulle vähän hidasta ja tiukalla letillä hiuksistani tulee kuivaa säkkärää.

Ongelmaksi mulle on muodostunut pesujen järjetäminen. Käyn jumpassa tosiaan siis kolmena päivänä viikossa. Ne ovat mulle samalla päiviä, jolloin en pese tukkaa, koska jumpassa se kuitenkin hikeentyy. Muuten pesen hiukset aina aamulla, koska tukkani rasvoittuu nopsaan joten aamupesulla saan lisää "freshiä aikaa". :D Jumpan jälkeen hiukset kuitenkin tekisi mieli pestä jo illalla, mutta tuntuisi turhalta pestä hiukset illalla ja aamulla. Pitäisi keksiä tähän joku fiksu ratkaisu... tähän mennessä olen vaan ällösti pessyt hiukset vasta aamulla.
So it goes.
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Harrastan kestävyysjuoksua, joskus olosuhteiden pakosta heilun kahvakuulan kanssa. Mun hiukset
on pisimmillään olleet reilu bsl-mittaiset, nyt ne on mallia "long bob". Syy hiusten leikkaamiseen reilusti
lyhyemmäksi oli nimenomaan urheilu, pari-kolme tuntia selkää vasten hakkaava ponnari/letti/hikinen rastoittunut möykky alkoi koetella mielentervettä  ::)
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja zzww »

Kävelen joka arkipäivä kouluun ja koulusta kotiin. Aamulla Tuntuu kun hiukset on puhtaa juuri pestyinä, mutta aina iltapäivällä kotona auki olleet hiukset ovat hiestä liimaantuneet kiinni niskaat. Kiinni en haluaisi pitää hiuksia mutta aina koulun takia on pakko pitää kiinnni. Iltaisin kun käyn koirien kanssa lenkkillä. (välillä on pentu mukana ni ei mennä reippaasti) Mutta kun on isommat koirat niin kävellään reippaasti niin hiukse tuntuvat liuhuvan hyvin eikä liimaudu kiinni niskaan .
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mä liikun tällä hetkellä 9 h viikossa (salia ja sauvakävelyä) ja pidän hiuksia koko ajan melko alhaalta aloitetulla ranskanletillä. Normaali letti purkautuu heti, joten olen kokenut parhaimmaksi tämän ratkaisun. Normaalilla ponnarilla en voi hiuksia pitää, koska tukka on sen verran painava että päänahassa alkaa tuntua ikävältä. Toki ihan matalalla niskaponnarilla ehkä, mutta musta on tosi inhottavaa jos pitkiä hikisiä hiuksia on joka paikassa ihoon liimautuneina.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja bast »

Kaivelinpa esiin tällaisen vanhan ketjun kun etsin ratkaisua päänahan hikiällöyteen. Onko mitään konstia millä voisi raikastaa päänahkaa pesujen välillä? Kuivashampoota en pysty käyttämään, se kutittaa ja tuntuu entistä ällömmältä.

Harrastan hikiliikuntaa 6 päivänä viikossa, mutta tukka kestäisi pesua vain joka toinen päivä ja en muutenkaan ole innokas kastelemaan ja kuivattelemaan hiuksia useammin. Nyt olen koittanut hieroa päänahkaa suihkussa märillä sormilla, niin että hiukset pysyvät enimmäkseen kuivina, mutta pahimmat hiet lähtevät. Tämä ei tunnu kuitenkaan puhdistavan riittävästi.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mites sellanen villi keksintö kuin ponydry?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Piti ihan googlettaa että mistä on kyse. Joku tollainen voisi olla hyvä. Pitää kokeilla vaikka muovipussilla. Kiitos vinkistä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja enna »

^Raportoi toimiiko sulla omat viritykset ja onnistuuko pelkän tyven pesu! Muakin pitkähiuksisena kiinnostaisi :)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^&^^Longhair communityssä taitaa olla tuosta jotain keskustelua ja siellä oli osa myös kokeillut omia virityksiä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja bast »

No nyt on testattu. Laitoin hiukset ponnarille päälaelle ja jätin tilaa pampulan ja päänahan välille. Tungin hännän muovipussiin ja kiinnitin sen toisella hiuspampulalla, sitten käärin muovipussin nutturaksi ja tungin loppupään pampulan väliin.

Peseminen oli hankalaa kun piti hieroa päänahkaa vain nutturan suuntaisesti tai muuten tukisti. En ole vakuuttunut että sain kaikkea shampoota huuhdottua pois kunnolla, varsinkaan nutturan alta. Kuivasin päätä pyyhkeellä, mutta en halua käyttää hiustenkuivaajaa. Kärsimättömänä sitten avasin paketin ja vesi oli hieman imeytynyt hiuksia pitkin pussin sisälle, mutta ei kastellut kuin ehkä 10 cm pituutta lisää. Tosin sitten kun en viitsinyt odottaa juuren kuivumista, vaan harjasin tukan, niin vesi levisi latvoihin asti. Juuret menivät todella takkuisiksi ja muutenkaan tätä on hankala tehdä mitenkään hellävaraisesti. Jos olisin kuivannut juuret ensin hiustenkuivaimella, tulos olisi tällä hiuslaadulla ollut aikamonen rastapaakku, kun niitä ei pääsisi siinä sitten edes harjailemaan samalla.

Ei nyt oikein soveltunut mulle tämä kikka.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja Monty »

Tungin latvat kumihanskaan ja tein tiukan nutturan hiuskumpparilla. Kuivasin föönillä. Märkä silti koko paisti, ei toiminut :D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hiukset ja liikunta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Haha ;D Pisteet kuitenkin luovuudesta. Toimisikohan kiinnitys invisibobblella paremmin ettei kiinnityksen ohi pääsisi tihkumaan vettä?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin