John Masters Organics

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Onko kenelläkään kokemuksia ko sarjasta? Tekisi niin hirveesti mieli kokeilla mutta olisi kiva ensiksi kuulla mikäli juureksilla on kokemusta näistä tuotteista.. Kaiketi aika kemikaalitonta, tai sitten olen taas mennyt halpaan :D
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Vastaanpa itse koska tilasin John Masters Organics Sweet Orange & Silk protein styling -geeliä jenkkikaupasta www.b-glowing.com (on muuten hyvä asiakaspalvelu ja kauniisti pakatut tuotteet). Ja arvostelu... Kiva, sitrusmainen tuoksu, paksuhkoa geeliä, ei juoksevaa, 236ml pullo. Tämähän pitäisi siis olla "myrkytöntä" :)  Pullossa lukee "My sweet orange silk protein gel is an alcohol-free formula full of body-building nutrients. This formula has stronger holding power, leaving your hair feeling thicker, never flaky." Sitten INCI:

purified deionized water,
sea algae extract(wild-crafted),
sorbitol,
carrageen,
gum tragacanth,
panthenol,
hydrolyzwd silk protein,
scleroteum gum(mushroom),
essential olis of citrus sinensis (blood orange)*,
citrus sinensis (sweet orange)* & cedrus atlantica (cedar atlas)*
(*certified organic
)
(Voi sisältää kirjoitusvirheitä, forgive me :P)

Ensi kokeilun jälkeen tukka tuntuu jämäkältä ja suht kiiltävältä, ei kyllä siinä määrin kun silikonipitoisen aineen jäljiltä. Ei takuttanut, ihan tuuhean oloinen hiustenkuivaajan jälkeen, mutta ei mitään "tuplaannusta" (hiukseni ovat lasimaiset ja hennot) . Toivottavasti ei tule ärsytysoireita mistään ainesosista, sen näkee myöhemmin. Voisin ostaa sarjan hoitsikan ja shampoon ja mahdollisesti pomadan..

*EDIT: Olen nyt käyttänyt geeliä muutamia päiviä ja tyytyväinen olen. Tukka pysyy raikkaan ja puhtaan tuntuisena. Mitään silikoninveroista kiiltoa ei kyllä ole, mutta ei roiku päätä myötenkään! Tilasinpa pomadan sitten..*
Viimeksi muokannut babylissa, 04 Huhti 2006, 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalinka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 07:49

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja Kalinka »

Minäkin kiinnostuin tästä sarjasta, kun huomasin sen saaneen hyviä arvosteluja Makeupalleyssä. Inceissäkään ei näytä olevan mitään vikaa.

Haluaisin kokeilla sarjasta ainakin Citrus & Neroli Detangleria, koska minulla ei tällä hetkellä ole mitään jätettävää hoitoainetta. Myös pomada kiinnostaa. Mitä Babylissa tykkäsit siitä? Tekikö tukasta rasvaisen näköisen, siloittiko hyvin?
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Pomada lienee tarkoitettu aika paksulle tukalle. Olkohan oma purkkini edes pomadaa, sellainen litteä kenkälankin näköinen purkki, jossain se vieläkin pyörii.
Mulle jäi vähän sellainen kuva shampoosta ja geelistä että kuivattavat aika tavalla jos varsinkin sattuu käsittelyä olemaan hiuksissa. Geeli tosin piti tukan kuosissa hyvin!
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja nelma »

John Masters Organics - lavender & avocado intensive conditionerin inci kuullosti minun korvaani tooosi hoitavalta. Onko kellään kokemuksia tästä tai mistään muista tuotteista?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Mä olen tuosta ainakin Loppuun kuluttamasi tuotteet -ketjuun kirjoittanut kokemukseni, mutta en sitä nyt haulla löytänyt. Voi olla, että viesti on jo poistettu.

Kokemus oli sellainen, että aineen tuoksu (joka oli voimakas laventelin tuoksu) oli niin voimakas, että se haittasi sen käyttöä. Mitään erityisen hyvää tulosta ko. hoitiksella en saanut, vaikka käytin sitä niin tehohoitona, co-pesuissa kuin pikahoitiksenakin. Hiuksista tuli ihan ok:t, mutta ei tuo hoitis niitä mitenkään erityisesti kosteuttanut tai hoitanut muutenkaan. INCI-listalla toisena on joku sulfaatti (tarkemmin INCEjä lukevat voivat vahvistaa onko näin), ja hoitis vaahtosikin hoitoaineeksi melko paljon. Eli oman kokemukseni perusteella en kyllä suosittelisi etenkin kun hintakaan ei mikään mielettömän halpa ole. Oma hiuslaatuni on pitkä, luonnontaipuisa ja värjätty.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja nelma »

Okei.&nbsp; :-\ No toi olikin hyvä kuulla, mulla on vähän varautunut suhtautuminen voimakkaasti hajustettuihin. Jos haju ei ole mieleen ja on vielä voimakas, on tosi häiritsevää kun aistii koko ajan oman pään lemuavan.&nbsp; ::) Muita tuotteita et tainnut kokeilla?
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Salvia
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 22:59

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja Salvia »

Otin muutama kuukausi sitten käyttöön Zinc and Sage Shampoo with conditionerin ja sen kaveriksi vielä Citrus and Neroli detanglerin. Ensimmäiseksi taipuisat hiukseni reagoivat siihen kihartumalla niin kauniisti, että ruokakaupassa ex-kampaajani tuli oikein asiakseen kehumaan kuontaloani. Työkaverit luulivat minun ottaneen permanentin. Pesun jälkeiset pari päivää pärjäsi hyvin, kun aamulla vähän puristeli kosteilla käsillä kiharoita. Pikku hiljaa kihartuminen väheni - voi toki olla, että kasvun myötä. Tuoksu tuossa shampoossa on mielestäni ihanan toffeemainen ja hoitoaineen sitrustuoksu ei mielestäni ole liian hyökkäävä vaan hajuvesimäisen kepeä. Vielä odottaa käyttöönottoa muotoilugeeli, josta yllä jo babylissa kommentoikin.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Kokeilin eilen illalla ekaa kertaa Citrus & Neroli Detangleria. Hankin sen lähinnä jätettäväksi, kun en oikein suihkeista tykkää, ja useimmat arvostelut tuntuivat sanovan, että hoitis on liian kevyttä huuhdeltavaksi ja sopii paremmin jätettäväksi. Kokeilin nyt ekalla kerralla kuitenkin ihan tavallisesti huuhdeltavana saadakseni vähän tuntumaa tököttiin. Annoin vaikuttaa pari minuuttia. Käytin kainalomittaisiin hiuksiin kolikon verran hoitista.

Mulle tämä oli kyllä ihan supertehokasta. Hiukset olivat parissa minuutissa täysin sileät, kosteutetun ja pehmeän tuntuiset. Kampa sujahti kuivan puoleisista latvoistakin läpi iisisti. Hiukset olivat kuivuttuaankin todella hoidetun tuntuiset, silkkiset, pehmeät ja kiiltävät. Aika paljon jouduin illan aikana hiplaamaan... ;D Hoitis tuntuu vähän öljyiseltä (niitäkin siis sisältääkin), ja hiuksiin jäävä tuntukin on tosiaan vähän jojoballa hoidetun kaltainen, mutta toistaiseksi tunne on silti riittävän puhdas, ei lähmäinen. Jonkin verran silti aavistelen, että tämä saattaa pidemmässä käytössä kerryttää mun hiuksiin liikaa öljyn jäämiä. Ainakin ensimmäisen kokeilun perusteella tuntuu myös liian tuhdilta jätettäväksi, mutta varmasti testaan sitäkin, ja ainakin mulla on tässä nyt yksi erinomainen hoitis! :)

Tuoksu on todella mieto, mikä olikin yksi motivaattorini tämän hankkimiseen. Hento, makea sitrus, aika appelsiininen. Ei tuoksu voimakkaasti edes käyttäessä, ja hiuksiin ei jää ainakaan huuhtelun jälkeen tuoksua ollenkaan.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Olen nyt kokeillut Citrus & Neroli Detangleria useammassa pesussa huuhdeltavana hoitiksena ja kerran ihan kunnolla jätettävänäkin. Toimii jätettävänä ihan mainiosti, helppo levittää hiuksiin ja imeytyy riittävästi, ei jätä limaista tunnetta hiusten pintaan. Kummallakin käyttötavalla tämä taitaa kuitenkin olla liian raskasta mun hiuksille. Tykkään ilmavasta tunteesta, ja kun hiukset ovat alkujaankin melko liukasta laatua, niin hirmuisesti siloitusta en kaipaa. Tämä tuntuu silottavan vähän liikaa ja jättävän hiukset raskaammiksi kuin tykkään. Ei siis tosiaan ole mistään pahimmasta päästä, mutta vähän turhan hoitava omaan makuuni. Voisin kuvitella, että tämä toimisi kivasti (riittoisana!!) jätettävänä karkeammalla hiuslaadulla tai paksummassa tukassa. Käyttelen varmaan silloin tällöin ja kehotan miestä kokeilemaan (paksuihin ja karkeisiin hiuksiinsa) jätettävänä, kunhan kuontalonsa on vähän pidempi.

EDIT. Hmm, olen kyllä alkanut lämmetä tälle hoitavuuden tunteelle oikeanlaisten shampoiden kanssa käytettynä. Tämä näyttää vaativan mulla aika pesevän shampoon kaverikseen, mutta siitä mun päänahka tykkääkin, joten ei huono!
Viimeksi muokannut evergreen, 26 Joulu 2014, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: John Masters Organics

Viesti Kirjoittaja princess »

Onko kokemuksia tän sarjan Shine- jätettävästä hoitoaineesta?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Vastaa Viestiin