L'Oreal-hiusvärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Itse olen nyt pari kertaa värjännyt juurikasvua Crème Gloss 8.34:lla. Värisävystä tulee lämmin, muttei mielestäni ollenkaan kuparinen. Oma väri on ehkä 8-asteista ja tämä jää kyllä tosi huomaamattomaksi. Tosin mulla onkin tarkoitus kasvattaa omaa väriä, mutta pakko sävyttää juurikasvua, koska latvat on niin kupariset. Levitykseen meni 10min, jonka jälkeen pidin 20-25min. Väri muuttuu heti alussa violetiksi.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Casting Creme Gloss värisarjaan on tullut myös sävy 700 tummanvaalea. Muistaakseni joskus tämä oli kaupoissa, mutta hävisi sittemmin. Onko kukaan vielä kokeillut?
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja eivor »

Onkos kukaan koittanut Casting creme glossin sävyä 780 Caramel moccacino? Tuleekohan kuinka punainen? Näyttää aivan ihanalta paketin kuvassa, mutta näihin ei varmaan tunnetusti pitäisi luottaa...  ::)
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^ Minä olen tuota käyttänyt, ostin kesällä puoli tusinaa pakettia Tukholmasta. Minä olen aina ollut Casting-fani ja tykkään tästäkin sävystä. Moni valittelee että näillä tulee liian tumma tulos, mutta mulla on aina tullut värikoodin mukainen lopputulos. Sävy on neutraali hyvä seiska, ei peitä täysin harmaita. Harmaiden peiton parantamiseksi olen jatkanut vaikutusaikaa, eikä tulos ole sittenkään ollut liian tumma. Yhdellä sanalla tykkään.&nbsp; <3
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

No niin, nyt oli kokeilussa L'Oréal Excellence 8.1. Pohjana siis oma 8-tasoinen juuri, ja latvat hennasta vaalennetut oranssit+punaiset+vaaleat raidat päällä, joita oli tarkoitus taittaa oman värin lähelle+ saada koko päästä yksivärisempi eri tummuusasteisten oranssien sijaan. Tein pari testiraitaa ensin 20+10min ja 30min vaikutuksella eikä ero tullut juuri lainkaan. Ajattelin sitten, että no koska väri on ostettu, niin laitetaan päähän, vaikkei mitään vaikutusta varmaan tulekaan. Ajattelin varmuudeksi pidentää vaikutusaikaa.

Laitoin sitten oransseihin latvoihin värin 30min ajaksi, jonka jälkeen lisäsin väriä juureen + vaaleampaan raitaosioon 30min ajaksi. Omat hiukset on vähän olkapäiden yli, aika ohuehkot tosin, mutta väri riitti tosi hyvin, ja sitä jäi ylikin, vaikka laitoin reilusti. Ennen värin huuhtelua kokonaan vaahdottelin/hieroin sitä muutaman minuutin ohjeen mukaan. Lopputulos oli vaalean ruskehtava, toki punaisuus kuultaa läpi. Vaaleat osiot on tosi tuhkaiset, mutta kuitenkaan ei tullut vihreetä/harmaata eikä muutakaan outoa. Omaan väriin tuolla ei juuri ollut vaikutusta, mutta ehkä oma värini on niin lähellä tuota. Eikä pitkästä vaikutusajasta huolimatta tummunut yhtään likaa. Lopputulos on tosi tasainen ja yhtenevä :l (no tosin alkutilanne olikin kaikkea muuta&nbsp; ;D)
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Onko kukaan testannut Loreal Casting Creme Glossin Glossy Blonds -värejä, joiden pitäisi myös vaalentaa 1-2 astetta? Kaikki kokemukset kiinnostaa&nbsp; :) (vaalentaako vai ei, sävyttääkö kuitenkin määrätyn sävyiseksi, jne)

https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/prod ... 831113.jpg
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Aaa kirjoitti: Onko kukaan testannut Loreal Casting Creme Glossin Glossy Blonds -värejä, joiden pitäisi myös vaalentaa 1-2 astetta? Kaikki kokemukset kiinnostaa&nbsp; :) (vaalentaako vai ei, sävyttääkö kuitenkin määrätyn sävyiseksi, jne)

https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/prod ... 831113.jpg
Minä olen värjännyt sekä niillä 8-alkuisilla kultaan/kupariin taittavilla sävyillä. Lopputulos näissä hyvin sama kuin paketissa, toinen vaaleampi, toinen kuparisempi. Sitten 10-alkuisilla helmiäis- sekä tuhkasävyillä olen värjännyt myös. Vaalentivat noin reilun asteen verran omaa 8-7 asteista hiusta, aiemmin värjättyjen hiusten sävyerot tasoittuivat ihan hyvin. Sävy näissä vaaleammissa jäi aika lämpimäksi varmaan juuri heikohkon vaalennustehon takia. Vaalentavia kestovärejä miedomman tuntuista.&nbsp; :)
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^kiitti kommenteista&nbsp; :) (myös toisen ketjun kommenteista&nbsp; ;D)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Kertokaahan jos kokeilette Lorealin uusia Colorista-hiusvärejä, niitä näyttää nyt rantautuneen tännekin. Näitähän on vaikka mitä värejä, on suihkutettavaa väriä ja jotain pastellisia sävytteitä ja ombre-, balayage- ja vaalennuspaketit erikseen jne. Mua kiinnostaa lähinnä kestoväri eli Paint ja siitä sävy #copperblonde, jota aion varmasti tässä keväällä kokeilla, mutta jos joku testaa ennen sitä niin saa laittaa raporttia. Mua aina kiinnostaa uudet värit!
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Testasin vaalennettuun tukkaan (n. 9 asteinen raidoitettu, joukossa myös omaa väriä) tuota Colorista Paintia sävyssä Roseblonde ja oli kyllä pettymys. En jaksanut tehdä värinpoistoa alle vaan riskillä mentiin, joten omanvärisistä osuuksista tuli todella lämpöiset, persikkaan vivahtavat ja vaalennetuista kohdista vielä vaaleammat. Oikeassa valossa kaukaa katsottuna hiuksissa oli hento vaaleanpunainen vivahde, mutta ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa että olisi vastannut millään tavalla odotuksia tämä väri. Lisäksi värin ei pitäisi olla vaalentava mutta niin vain oman tukan yleisilme vaaleni selkeästi. Väri myös kuivatti hiuksia todella paljon, en edes värinpoiston jälkeen ole saanut latvoja näin huonoon kuntoon. Pitää varmaan näyttää vähän saksia latvoille kun ei näytä nyt mitkään tehokeinot auttavan :( Netistä olen myös lukenut muiden kokemuksia tästä sekä siitä harmaasta sävystä, että ovat melkoisen tehottomia ja tukan räjäyttäviä.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mä näin instagramissa kuvan Colorista Paint greylla värjätyistä hiuksista ja ne oli keltavihreät.. Katsoin kaupassa copperblondea mutta se oli niin vaalea että jäi ostamatta ja jos väreistä kuulee yhtä hyviä arvioita kuin tähän asti niin en kyllä kokeile mitään niistä :D
helka

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja helka »

Olisiko jollain kokemusta noista Washout-suoraväreistä?
Ropelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:53

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Ropelli »

Jewely kirjoitti: Mä näin instagramissa kuvan Colorista Paint greylla värjätyistä hiuksista ja ne oli keltavihreät.. Katsoin kaupassa copperblondea mutta se oli niin vaalea että jäi ostamatta ja jos väreistä kuulee yhtä hyviä arvioita kuin tähän asti niin en kyllä kokeile mitään niistä :D
Mä kokeilin innoissani tätä (vaalennettu, tuhkainen ja raitoja, omaa väriä oli n. 20cm) ja lopputulos oli kammottavan vihreä sammalkasa latvoista. Prkle.
Ei jatkoon ainakaan mulla&nbsp; >:D
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja eivor »

Samoja kokemuksia minullakin tuosta Grey-sävystä kuin yllä. Paketin kuvissa väri näytti niiiin hyvältä että pakko oli kokeilla. Omat hiukset olivat todella vaaleat kun tätä laitoin, eli odotukset olivat korkealla. Tuloksena ihmeellinen kellanvihreä ja tosiaan huonokuntoinen hius. Kyllä pysyn harmaissa suoraväreissä edelleen, mikäli harmaata haluan, vaikka niidenkin kanssa on aina melkoinen säätäminen :D
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

En tiennyt mihkä tän laittaisin, joten kopioin ehkä tämän toiseenkin ketjuun. Kaverini oli ostanut tuon Coloristan Fader shampoon kokeeksi, koska hänellä on latvoihin jämähtänytttä turkoosia shokkiväriä. Eilen hän sitä kokeili niin että hänellä oli sitä hiuksissa noin 15 min. Suoraväriin se ei juuri tehonnut. Mutta hänen luonnollinen hius vaaleni 0,5 -1 astetta&nbsp; 0_0 Tää on ihan selvästi nähtävissä oleva muutos. Hänen hius on 7 tasoa tavallisesti, nyt se on huomattavasti vaaleampi. Suuri järkytys hänelle kun hän oli ajatellut kasvattaa oman värinsä ulos. Mutta kumpikaan meistä ei oikein tajua että mitä tapahtui, 15 minuttia on aika vähä jopa ihan oikeille vaalennusaineille ja teoriassa tämän shampoon pitäisi olla kuin syväpuhdistava shampoo vain, ei sen kummempi . Shampoon inci on tämä:

Aqua/Water, Sodium Laureth Sulfate, Citric Acid, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Hydroxide, Sodium Chloride, Niacinamide, Cocamide Mipa, Tocopheryl Acetate, Sodium Benzoate, Sodium Acetate, Salicylic Acid, Polyquaternium-10, Limonene, Panthenol, Linalool, 2-Oleamido-1,3-Octadecanediol, Isopropyl Alcohol, Hexylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Parfum/Fragrance

Noista lihavoiduista tiedän että sitruunahappo tosiaan on mieto happo, en tosin tiedä vaalentaako se tavallisesti hiuksia samalla tavalla kuin askorbiinihappo? Osaako joku sanoa tosta sodium hydroxidesta (suomeksi vissiin natriumhydroksiidi) mitään? Googletuksen perusteella sen ei pitäisi olla valkaiseva, mutta ei oo omakohtaista kokemusta. Näkeekö joku jotain muuta tuossa incissä?

Ja nyt kun selailen nettiä niin shampoon jenkkiversiossa on ihan eri inci. Mutta oletan että tänne pohjoismaihin on oikeasti tehty shampoo eri incillä...
Vastaa Viestiin