Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ainokainen

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tein taas pitkästä aikaa mun lempihoitoainetta. Siihen tulee kaksi pulloa LV-hoitoainetta ja puolikas pullollinen (noin 50 ml) rypäleensiemenöljyä. Siis tää on niin parhautta! Eipä ole hiukset pitkään aikaan tuntuneet yhtä liukkailta ja pehmeiltä, olematta tippaakaan lähmäiset. Tässä kombossa ei oli silikonia yhtään, mutta sitä ei todellakaan uskoisi, niin sileä tukka tällä tulee!
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Kuulostaa hyvältä. Hajusteettomien hoitisten kanssa aina taistelua, että olisi tarpeeksi tehoja. Muistelen vaan että itselle tulee ihoon tukkeutumia mineraaliöljyistä, jota LV:n hoitiksessa on. En ole moneen vuoteen käyttänyt.
Miten säilöt noin ison määrän hoitista?  :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
ainokainen

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla on joku vanha pumpullinen iso hoitsikkapullo, johon aina teen näitä omia sekoituksia. Kyllä toi isokin tonkka mulla kuluu parissa kuukaudessa, kun pesen hiukset joka päivä.
LV -hoitis on todella hyvä pohja näille omille sekoituksille, mutta kiinnostaisi kyllä kokeilla muitakin. Olen kokeillut melkein kaikkia mahdollisia öljyjä, mutta rypäleensiemenöljy on aina voittaja.  ;D
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Hei tässähän oliskin mulle ratkaisu, öljylisä liian tehottomaan hoitikseen! Mitä sanoisitte, olisko kotona olevista kookos- tai oliiviöljystä mihinkään? Ja millainen määrä? Hoitis on kaiketi 200ml pullossa, varmaan 3/4 jäljellä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Oliiviöljy sopii varmasti, vaikka sen tuoksu ei olekaan paras mahdollinen. Jos jaksaa sitä tuoksua, niin ainakin mulla oliiviöljy antaa tosi hyvän kiillon hiuksiin. Kookosöljykin menee, jos se on käsiteltyä öljyä, joka pysyy huoneenlämmössäkin juoksevana.
ainokainen

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kookosöljy toimii myös hienosti, mutta ei mun mielestä anna varsinaisesti kiiltoa eikä jämäkkyyttä, enemmän ehkä pehmeyttä. Tuoksu siinä on musta aika kiva. Oliiviöljyä en ole kokeillutkaan vielä.

Liikaa ei kannata öljyä laittaa hoitiksen sekaan, koska muuten tuloksena on ällö lähmäke. Nyrkkisääntönä sanoisin, että ehkä noin 10% vetoisuudesta olisi öljyä, loput hoitista.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

Arganöljy on osoittautunut hyväksi jätettäväksi. Hieron pienen määrän öljyä käsiini ja levitän latvoihin. Loput öljyt pyyhkäisen muualle hiuksiin ja kynsinauhoihin. Arganöljy on ainoa öljy, joka sopii tällä hetkellä mun hiuksille. Saan tosi helposti rasvaisen wetlookin hiuksiini ja muiden kokeilemieni öljyjen kohdalla ongelmana on ollut huono poispeseytyvyys, mutta arganöljyn kanssa näitä ongelmia ei ole. Saan hiuksiin tosi kauniin kiillon ja latvat näyttää hyvinvoivilta. Tämä jää ehdottomasti käyttöön! :)
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olen pitkään mutta harvakseltaan käyttänyt oliiviöljyä hiuksissa, ihan vain kuiviin hiuksiin levittänyt joskus vähemmän ja joskus aivan uittanut hiukset öljyssä. Hiuksista tulee oliiviöljyllä mukavan hoidetun tuntuiset ja normaalia raskaammat, mikä ei siis tässä mitassa haittaa ollenkaan. Aina on yksi pesu kunnon vaahdotuksella riittänyt, ja latvoihin en ole laittanut shampoota lainkaan. Nyt on ensimmäistä kertaa kookosöljymuhitukset menossa ja vähän jännittää että mitä tuleman pitää!
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ellen »

Olisikohan nestemäinen lanoliini mistään kotoisin hiustenhoidossa hoitiksen sekaan sekoitettuna, onko kukaan kokeillut? On varmaan pakko tilata pullollinen iHerbistä ja kokeilla millaisen lopputuloksen se tekee ;D .
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Osaisiko joku kertoa tarkemmin, miten öljyjä pitää käyttää saunassa? Minä ja siippa ollaan käytetty vuosia kookoöljyä hiuksiin, iholle ja mies partaansakin. Mutta nyt meillä on viimeinkin oma sauna. Miten öljymuhitus saunanyhteydessä tehdään "oikein"? Laitetaanko kuiviin vai kosteisiin hiuksiin? Monet kirjoittaa laittavansa hiusten suojaksi pyyhkeen. Miksi? Voiko liika kuumuus ja öljy vaurioittaa hiusta tai hiuspohjaa? Onko siitä jotain faktaa, vai onko tämä ihan mutu-pohjaista? :)

Pakko kysyä, koska mies laittoi öljyä hiuksiin ennen saunaa ja itsekin automaattisesti sanoin, että hänen pitäisi suojata hiukset pyyhkeellä sen ajaksi. Ukko kysyi että miksi, mutta enhän minä osannut vastata :o
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Vinkkejä kevyeksi 5in1 -reissuöljyksi?

Olen lähdössä kuukaudeksi reppureissaamaan käsimatkatavaroilla, joten kosmetiikka pitää ajaa minimiin. Ajattelin ottaa mukaan yhden kevyen öljyn, joka toimisi a) jätettävänä hoitoaineena / latvasuojana, b) kasvojen kaksoispuhdistuksen ekassa vaiheessa, c) nassun kosteutukseen ja d) buustaamaan hotellien lirurasvoja. Ehkä paistorasvana myös :----D

Mulla ei ole kummemmin kokemusta kevyistä öljyistä, joten kaipaisin vinkkejä.

Joskus olen testannut manteliöljyä ja rypäleensiemenöljyä, jotka oli molemmat latvasuojana ihan ok. En kuitenkaan uskalla pestä meikkejä lievän pähkinäallergian vuoksi ensimmäisellä, ja jostain luin että rypäleensiemenöljy saattaa olla lievästi myrkyllistä?

Olisko arganöljy tai jojobaöljy soppelia blondattuun latvaan? Hiuslaatu on se perinteinen pohjoismainen.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Oliivi-tai kookosöljy. Muista en suosittele sisäiseen käyttöön.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

En suosittele arganöljyä vaalennetuille hiuksille, koska se saattaa värjätä hiusta. Oman vaalennukseni olen mahdollisesti arganöljyllä onnistunut "pilaamaan" (hiukset ovat tummuneet selvästi arganöljyn käytön aloittamisen jälkeen, vaikkei nykyinen sävy mikään huono olekaan).

Varmuuden vuoksi välttäisin muitakin värillisiä öljyjä.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Jojobaahan ei saa käyttää sisäisesti ollenkaan, vaikka ominaisuuksiltaan olisikin paistorasvaksi erinomaista. En nyt ihan täysin muista, mikä juttu tässä oli, mutta liittyy jotenkin siihen, että se ei ole öljy, vaan nestemäinen vaha. Ruuansulatus ei kai oikein ymmärrä tuollaista ainetta.

Kookosöljy varmaan sopisi kaikkiin noihin tarkoituksiin. Jos meinaa sekoitella joihinkin voiteisiin/hoitoaineisiin yms, niin kannattaa vaikka lämpimässä vesihauteessa ensin sulattaa juoksevaksi.

Minä käytän kookosöljyä usein ennen hiusten pesua ja joskus pesun jälkeenkin latvoihin. Sillä lähtee kivasti ripsivärit ja muut silmämeikit, joskin saa olla vähän varovainen, ettei mene öljyä silmään. Kuivalle iholle aika hyvä, joskin parempiakin ihoöljyjä on. Mutta jos hakee nimenomaan monikäyttöistä öljyä, niin kookos on hyvä.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Oottekos kokeillu tällasta yhdistelmää? Sopii kuiville, takkuuntuville hiuksille, ja ihmisille, jotka haluavat ostaa varmasti eläimillä testaamatonta kosmetiikkaa. :) Musta öljyä ei oikeen voi sekottaa hoitikseen, koska siitä tulee rasvanen tukka, tai ihan muutaman tipan voi. Mutta shampoon avulla se öljy leviää musta jotenkin paremmin. Sitä voi shampooseen laittaa ihan puolet ja puolet. (Mä en kiireisenä ihmisenä jaksa tehdä mitään hauteita, mitä pitäisin päässä pitkän aikaa ennen suihkua, vaan se hoito pitää voida tehdä ihan suihkussa) Etikkaa voi laittaa hoitiksen sekaan kans ihan puolet ja puolet. Kätsää!
Vastaa Viestiin