Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

On tää kyllä huvittavaa. :) Päivittelin taas "Montako hiustuotetta omistat?" -ketjun putelilistaani (niinkuin aina tunnollisesti teen kun saan jonkun hiustuotteen loppuun!  ;D), ja kun merkkaan listaan myös loppuun kuluneet tuotteet, aloin laskea montako shampoota ja hoitista olenkaan kuluttanut juurikasvuiluni aikana loppuun.

Lista on tehty elokuussa 2006, joten vajaan neljän vuoden aikan olen saanut loppuun ruhtinaalliset 13 shampoota, 11 hoitoainetta ja 10 tehohoitoa. Täällähän taitaa olla porukkaa joka saisi saman määrän loppuun melkeinpä vuodessa.  :D Olenko mä ehkä oikeasti yksi Juurikasvun hitaimpia kuluttajia? Eipä ihmekään ettei multa ole kertynyt kokemusketjuihin paljon matskua.  :P
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Hiukset pesen lähes joka päivä joten normaalikokoinen shampoo kestää n. 2 kuukautta. Hoitoainetta tykkään laittaa reilusti ja varsinkin markettihoitiksia lutraan aika huoletta. Hoitoainetta kuluu paljon myös CO-pesujen takia. Tarkkaa määrää on vaikea arvioida koska käytössä on yhtäaikaa yleensä pari eri hoitista, mutta kyllä sitä menee varmaan ainakin tuplamäärä shampooseen verrattuna.

Latvasuojat ja voidemaiset jätettävät kuluvat kaikista hitaimmin (yksi tuote voi kestää helposti ainakin puoli vuotta tai vaikka lähemmäs vuoden). Nestemäisiä jätettäviä suihkin joskus iltaisinkin tukkaan "yöhoidoksi" ja tuota harrastan varsinkin silloin jos haluan saada jonkin tuotteen käytettyä nopeammin loppuun  :)
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä varmaan onnistun hämäämään tilastoja omalla kulutuksellani.  ;D Mulla on viimeisen puolen vuoden aikana loppunut useita ikivanhoja hoitiksen jämiä kun olen hurahtanut CO- ja CWC-pesuihin. Niitä on tullut loppuneiden listalle useita, mutta oikeastaan muut tuottteet eivät kulu nopeasti.
Shampoita ei ole muistakseni tämän vuoden puolella loppunut. Vuorottelen kyllä yleensä paria, mutta niissäkin on vielä reilusti jäljellä. Kunnon hoitiksiakaan ei ole loppunut. Noin puolissa pesuista käytän kyllä Tigin tweenikokoista pulloa, niin että ne ei nyt heti lopukaan... Hoitiksia voisin arvioida kuluneen tähän mennessä vajaa kaksi putelia.
En siis omasta mielestäni varsinaisesti läträä tuotteita, vaikka siltä saatta näyttää  ;D
(seliseli)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Huomaa kyllä kuinka kulutusvauhti muuttuu paljon samalla kun hiukset saavat lisää pituutta. Shampoota kuluu paljon vähemmän, sillä en käytä enää lähes lainkaan muotoilutuotteita joten pesen vain päänahan. Lisäksi pesen usein palashampoolla, jotka tuntuvat kestävän ikuisuuden. Myös CO pesut vaikuttavat kulutukseen. Viime vuoden aikana käytin loppuun 2 shampoota, joista molemmat olivat olleet kaapissa jo 2-3 vuotta.

Hoitoaineita taas kului loppuun 3 pulloa, joista kaikki uusia. Hoitoainepullo kestää mulla normikäytössä n. 4-5 kk. Viime aikoina olen tosin innostunut myös CO pesuista, ja niissä hoitoainetta kuluu paljon enemmän. Uskon että yksi XZ:n 200 ml pullo kestää n. 7-10 kertaa.

Jätettäviä kului loppuun 2. Voidemaiset jätettävät kestävät mulla ikuisuuden, sillä pesen hiukset vain pari kertaa viikossa, ja kerralla niitä kuluu vain n. herneen verran. Suihkittavia taas menee senkin edestä, sillä luonnonkihara tukka on usein aamulla pörröinen.

Muotoilutuotteet pyörivät myös kaapissa kauan. Lakka kestää melkein vuoden, samoin myös kuivashampoo. En suorista, föönaa tai muutenkaan pahemmin muotoile hiuksiani, joten lämpösuojaa en ole edes omistanut lähes vuoteen. Sellainen olisi kuitenkin hyvä olla, välillä juhliin ym:ihin tarvitsisi.

Täällä purkit kestävät siis aika kauan. Olen muutenkin turhamainen minimalisti ja pyrin siihen että kaapeista löytyy vain ne tarvittavat ja todella toimivat tuotteet. Ei niin hyvin toimivat ja turhat käyttämättömät tuotteet vain ärsyttävät kaappien perällä. Täydellinen tilanne olisikin että aina tarvittaessa löytäisin sopivan tuotteen kaapista, mutta mikään ei olisi täysin ilman tarkoitusta siellä.

edit: kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut Sassy, 25 Elo 2011, 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Varjotar

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Kulutus on laskenut todella paljon.

Marketin 250ml shampoota kohti meni 2x 200ml hoitareita.
Nyt kampaamon 300ml shampoon kanssa riittää yksi 300ml hoitari.
Suihkittava 250ml pullo kestää 2x 300ml shampoon ja hoitarin ennekuin loppu uhkaa.
Kampaamotuotteet kestää 1-2kk&nbsp; riippuen pesutahdista.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

En osaa sanoa montako putelia hoitoainetta tai shampoota käytän kuukaudessa, mutta yhdessä pesussa shampoota kuluu parista teelusikallisesta reiluun ruokalusikalliseen riippuen siitä pesenkö hiukset kerran vai kahdesti. Hoitoainetta taas kuluu vähintään pari ruokalusikallista, kun pienempi määrä ei tunnu auttavan.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Mulla kuluu kaikki kovin kovin hitaasti, varsinkin shampoot. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, milloin Tigin MoistureManiac ja Sexed up on ostettu, mutta vuosia sitten joka tapauksessa. MM on melkein täysi, Sexed up sentään lähempänä tyhjää, mutta taitaakin olla noista reilusti vanhempi. Kerralla kuluu ehkä teelusikallinen, jos ihan sitäkään.

Hoitoaineita kuluu kyllä reilusti enemmän, kerralla ehkä jopa ruokalusikallinen, riippuu vähän siitä onko sitä buustattu öljyllä vaiko ei. Tähän liukkaaseen suoraan tukkaan todellakin voi laittaa liikaa hoitoainetta. En välttämättä käytä poishuuhdeltavaa hoitista joka pesussa, jos olen pessyt vaikka palashampoolla, ei tunnu olevan tarvetta. Toisaalta teen välillä CO-pesuja, joihin hoitista meneekin enemmän. Olen nyt tietoisesti hamstraillut erilaisia hoitoaineita lähiaikoina, olen juuri innostunut CO:sta ja yritän vähän kartoittaa mikä siihen olisi parasta. Hennauksen yhteydessä hoitista kuluu myös, mutta se tapahtuu suunnilleen vain kerran kuukaudessa. Yhtä kaikki, hoitista menee ainakin 5 kertaa enemmän kuin shampoota, vaikka välillä en laitakaan.

Hennaa kuluu nykyiään noin 40 g kuukaudessa. Vuodessa tuo tekee melkein puoli kiloa, tuntuu itsestäni yllättävän isolta määrältä. :o

Shampoopalat ovat ihan oma lukunsa ja tuntuvat olevan ikuisia. Minulla on kaapissa monta korkkaamatonta CV:n samplea koska yritän saada selville mikä niistä olisi minulle sopivinta, mutta tätä tahtia en pääse ikinä kokeilemaan niitä, koska kaksi aktiivikäytössä olevaa palaa kestävät ja kestävät ja kestävät. Shikakaita olen sen sijaan onnistunut kuluttamaan melkein kokonaisen pussillisen ja nyt mietin kuumeisesti mistä saisin lisää samalla, kun yritän säästellä ettei se loppuisi kokonaan. Yhteen pesuun ehkä joku puolitoista teelusikallista. Ruokasoodaa alle teelusikallinen, ja pelkästään syväputsarina, eli kerran tai kaksi kuussa. Etikkaa olen onnistunut kuluttamaan puolessa vuodessa ehkä puoli litraa. Euroshopper-putelini kestää kevyesti loppuvuoden.

Jätettävät hoitoaineet, suihkeet, latvasuojat, öljyt ja muotoilutuotteet ovat ikuisia. Hyllystä löytyy muun muassa Tigin manipulator-vaha, joka on jäänne poikatukka-ajoiltani ja jota on vielä jäljellä vähintään 2/3. Käytän sitä satunnaisesti jakauspörröjen taltuttamiseen. Rainbow hoitosuihketta käytän aina jos tuntuu, että hiukset ovat sen verran karheat ja takkuiset että niitä on ilkeä kammata. Eli viimeksi ehkä kolme kuukautta sitten. Tästä voi tehdä päätelmiä aineiden riittoisuudesta ja hiuslaadustani.&nbsp; :ts

Summa summarum: minun ei kovin paljon kannata ostaa muuta kuin yrttejä ja hoitoaineita. (Hamstraan silti ihania shampoopaloja, olen jostain syystä hulluna niihin. <3)
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Midnight

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Eipä nuo putelit kovin ahkeraan kulu ainakaan yksin käyttäessä. Hoitoainetta tosin kuluu aivan huomaamattakin vaikka säästeliäs yrittäis olla, enemmän kuin shampoota suhteessa.
Jätettävät ois kova sana tässä, mutta laiskana en ole sijoittanut siihenkään vielä. Keskimäärin pullolliset shampoota ja hoitaria kuluu 3kk aikana, ( 250ml).
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Hoitoaineita, shampoita ja öljyjä on päässyt kertymään vuoden aikana, että mitään uutta ei tarvitse hiustenhoitoon ostaa. Käytän tällä hetkellä Flown kehäkukkapalaa ja -hoitoainetta. Tein Flow kosmetiikkatilauksen muutama kuukausi sitten ja hamstrasin noita hoitoaineita kolme pulloa. Palapesun jälkeen hiukset imaisee hoitoainetta reippaasti, joten ne kuluvat aika mukavasti. Osan shampoopulloista luovutan siskoilleni, en saa millään käytettyä noita kaikkia ennen kuin menevät vanhaksi. Pesen hiukset viiden päivän välein. Nyt on taas mainio aika alkaa hiustuotteiden säännöstelyyn.&nbsp; :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
marja
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 09:15

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja marja »

Kuluupas ihmisillä vähän shampoota. Itsellä meni viime vuonna 3640 ml shampoota ja 2670 ml hoitoainetta + naamiota 130 ml. Se tekisi kuukausitasolla siis 300 ml shampoota ja 230 ml hoitoainetta. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä ja vaahdotan vain päänahkani. Talvikuukausina kuluu kyllä enemmän, sillä kesäisin välttelen hiusten kastelua viimeiseen asti ja käytän enemmän kuivashampoota.
Vastaa Viestiin