Hyvä hiustenkuivaaja?

Leikkaukset sekä kampaukset
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja eveleen »

^ Tuohon Dysoniin näyttäisi olevan magneettisesti kiinnittyvät kaksi suutinta ja diffuusori tarjolla / mukana pakkauksessa.
2b F ii
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Kun aiemmin tänä vuonna etsiskelin itselleni uutta hiustenkuivaajaa, niin tuosta dysonin kuivaajasta oli youtubessa paljon mainoksia arvosteluita. Vaikutti ihan pätevältä vehkeeltä. Kuivaaja itse on kivan pieni, mutta ne suuttimet on ihan julman isoja. Eli keskittimen kanssa etu pienestä koosta ainakin katoaa.

En nyt oikeasti ollut edes harkinnut noin kalliin kuivaajan ostoa, eikä tuota  silloin saanut Suomesta. Mutta jos tuo olisi edes 150 € hintaluokassa ja nuo suuttimet olisivat pienemmät, niin mielelläni olisin tuon kotiuttanut.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Kappas, en itse huomannutkaan heti noita suuttimia. Aika kookkaita ovat kyllä, ja se vie tuosta vähän kyllä sitä ideaa... Normiföönissä mun mielestä hankalinta on juurikin sen pitkän "nokan" kanssa toimiminen kun föönaa ja muotoilee omia hiuksia sillä. Youtube-videoiden perusteella tuo on kyllä tosiaan ihan yhtä mökelön kokoinen kuin normaalikin fööni. Sanotaan jos hinta olisi tuosta vaikka puolet, niin tuota voisi ehkä vielä harkitakin, mutta tohon hintaan tuskin myy paljoa.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mun lemppari YouTube-guru eli Tati on testannut Dysonin hiustenkuivaajaa: https://www.youtube.com/watch?v=cDcHxz5oF7U
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Järkky hinta  0_0

Mä olen tosi huono käyttämään fööniä ja harjaa erikseen, koska molempien käsien käyttö on mulla aika kömpelöä (siksi en luultavasti saa myöskään mistään leteistä yhtään mitään aikaiseksi). Käytän sellaista ilmakihartimen tyyppistä monitoimilaitetta, jossa on erilaisia harja- ja kiharrinpäitä runkoon kiinnitettäväksi ja teho riittää hyvin kuivaamaan. Mulla oli muinoin Philipsin laite ja nykyinen on Lidlin Silvercrest-merkkiä, on ollut oikein toimiva kapine ja todella edullinen. Melkein samanlainen kuin tässä linkissä: https://www.lidl.de/de/silvercrest-multi-warmluftstyler-swc-1000-c1/p212535

Kaapissa on Vidal Sassoonin iso fööni ja Braunin pienempi, mutta en ole niitä käyttänyt kuin varmaan kerran vuodessa. Itse asiassa se Braunin taitaa olla jopa avaamaton.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Manna kirjoitti: Mun lemppari YouTube-guru eli Tati on testannut Dysonin hiustenkuivaajaa: https://www.youtube.com/watch?v=cDcHxz5oF7U
Tämä oli ihan kiinnostava arvostelu, kiitos. Ilmeisesti tuo on vaan tosi tehokas ja puhaltaa erikoisen kovaa. Tuo Tati on muuten harvinaisen mielyttävä vloggari! Monilla on niin ärsyttävä puhetapa ja/tai ääni, etten oikeasti kärsi katsoa :D Mutta Tati puhuu kivan rauhallisella äänellä eikä rääy mitään ärsyttävää. En esim ymmärrä kuka pystyy katsomaan Graveyard Girlin videoita ::) Sori OT...
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Lila »

Vanha kuivaimeni osoitti väsymisen merkkejä ja ostin tilalle Bsochin 5987:n. Vaikuttaa ihan pätevältä - ja yksi syy tähän päätymiseen oli juuri se, että tässä ei ole kovin pitkä nokka. Todellakin kätevämpi omaan käyttöön, kuin aikaisempi pitkänokkainen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä kokeilin muuten Stockalla tuota pöljän hintaista Dysonia. Siellä oli ihan virtaan kytketty malli näytillä. Ja hitsi oli se kyllä tosi kivan tuntuinen. Todella hiljainen ääni ja kevyt käyttää. Tossa oli painojakauma myös tosi miellyttävä. Se paino oli tavallaan pääasiassa siinä kahvassa, eikä siinä nokassa, joten sitä oli kepeä käyttää. Mä olen föönin suurkuluttaja ja föönaan aina pyöröharjalla koko tukan. En kyllä oikeasti tiedä voinko ikinä perustella järkevästi tuon hintaisen föönin ostoa, mutta kyllä vähän jäi himottamaan...
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Manna »

^ mun kampaajani käytti hiusteni kuivaamiseen viime viikolla just tuota Dysonin fööniä ja hän tietysti kehui laitteen maasta taivaisiin ;D Hänellä on siis käytössä ammattilaisversio ja on kuulema ollut satsaamisen arvoinen! Tosi tehokkaan oloinen se oli ja ääni ei ollut mielestäni ollenkaan sellainen tyypillinen föönin ääni.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja lynx »

Hah, vanha hiustenkuivaajani kärähti tänä aamuna ja päästi komeasti savut pellolle. Nyt kun oli oikeasti tarvis uudelle föönille, ostin tuon Dysonin. Pakko kyllä todeta, että toi ei ole mikään ihan perusfööni oikein millään tapaa. Ero on kyllä huomattava. Tosi kevyt ja näppärä käyttää, eikä noiden suuttimienkaan kanssa ole mitenkään kömpelön iso. Ilmavirta tulee myös huomattavasti suuremmalla paineella. Ainut mitä pitää vielä harjoitella on sen ohuimman suuttimen kanssa toimiminen. Ilmavirta tulee hyvin keskitetysti ja erittäin kovalla paineella suuttimesta, ja jos sitä ei ole asetettu oikeaan kulmaan hiuksiin nähden, se pöläyttää hiukset juuresta vähän sekaisin. Tavisfööni antaa vähän enemmän anteeksi tuossa, koska ilmavirta ei ole niin napakka. Mutta kyllä ysäri-pyöröharjaföönaaja tästä tykkää.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mulla on myös ollut Dyson käytössä kohta vuoden verran, sain sen viime vuonna synttärilahjaksi. On kyllä niin erilainen fööni kuin muut, todella tehokas ilmavirta pienimmälläkin asetuksella ja kylmävirtaus on oikeasti kylmä. Olen enimmäkseen käyttänyt fööniä sellaisenaan ilman niitä kätevästi kiinnittyviä lisäosia, olisinkohan diffuusoria käyttänyt kerran tässä vuoden aikana. Hassusta ulkomuodosta huolimatta helppo pitää kädessä ja kätevä käyttää.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Amy »

Onko kokemuksia GHD:n fööneistä, erityisesti Air-mallista? Ikuisuuden palvellut Eclipse kärähti nyt lopullisesti. Budjetti ei anna periksi Dysoniin, mutta haluaisin kuitenkin ammattilaistason tehokkaan föönin koska on usein kiire. Lisäksi mulle on tärkeää, että runko on sellainen tukeva, eikä ohutta muovia, joka lohkeaa heti jos tipahtaa.
Saa vinkata jos hyviä malleja esim. Black Friday-tarjouksissa tulee vastaan. :)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mulla on GHD air ja on ajanut asiansa hyvin. En käytä fööniä kovinkaan usein, mutta on tuo tehokkaampi kuin aiemmat babylissit ja remingtonit joita olen omistanut.

Miinuksena GHD:ssä on että nokka on sen verran jyrkkä että universaalit suuttimet eivät pysy siinä kiinni (harmittaa itseä koska luonnonkiharoihini haluaisin toisen mallisen diffuuserin kuin mitä GHD tarjoaa). Toinen miinus tulee siitä että kuivaimen omat suuttimet ovat aika jäykät, ne saa helposti kiinnitettyä mutta irrottaminen on hankalaa. Irrottamiselle ei kuitenkaan yleensä ole tarvetta ellei tosiaan välillä käytä diffuuseria.

Laite on tosi jämäkkä, vaikea kuvitella että se kovin helposti hajoaisi, mutta varjopuolena tässä on sitten paino. Paino ei ole ongelma jos vaan haluaa nopeasti kuivaa jälkeä, mutta jos siinä samalla tarvii pyöröharjalla muotoilla luonnonkiharaa suoraksi niin sitten jotain kevyempää mallia jo vähän arvostaisi.

Kaverit ketkä ovat kuivaintani lainanneet ovat kehuneet tehokkaammaksi ja nopeammin kuivaavaksi kuin heidän omat kuivaimet.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Amy »

Kiitos Morrigan, tässä tulikin kaikki mitä olen miettinyt! :) Itse käytän yleensä vain vakiosuutinta, joten vaihtelulle ei ole tarvetta. Tosin pyöröharjaa tulee silloin käytettyä jos ei ole aikaa myös suoristusraudalla kikkailla, joten paino voi olla miinus. Ehkä sen kanssa voisi elää jos on muutoin tehokas ja laadukas.

Tosi monet on täällä kehuneet Remington Silk- kuivaajaa. Hinta on alle 50e, joka on minusta epäilyttävän halpa jos haluaa ammattilaistason kuivaajan. Eikä värikään miellytä, joten ehkä tuota GHD:tä kyttään BF-tarjouksista, suoristusrauta on ainakin ollut samalta merkiltä jokaisen euron väärti. :)
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Happy »

https://www.tokmanni.fi/hiustenkuivain- ... 8496985357

Onko kenelläkään tästä kokemuksia? Päätin hankkia föönin varmaan kymmenen vuoden jälkeen kun olen ollut sellaista ilman. Viimeisin on joku vanha ysäriläinen joka haisi pahalta kun sitä käytti. En tiedä alkaisinko siltikään föönailemaan joka tukanpesun jälkeen, mutta ehkä nämä on tässä kehittyneet matkan varrella :D
Vastaa Viestiin