Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Kokeilin Aubrey Organicsin Honeysuckle-hoitista, ja HUI!
Eka fiilis oli, että tää ei voi olla luonnonkosmetiikkaa, niin hyvin selvitti hiukset heti kun sen laittoi päähän. Mutta tarkistin purkin ja sisällön, ja kyllä se uskottava on :) Hiukset jäi kostean näköisiksi, eivät siis ns kuivuneet pituuksista, luulisin että syynä on kaikki öljyt, joita hoitis sisältää ihan hurjasti. Mutta tuli todella hoidetut hiukset! Ja paras selvittäjä  i k i n ä !! :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Kokeilin vihdoin näitä nykyisiä Urtekramin shampoita, normaalien hiusten aloeta ja vaaleiden hiusten kamomillaa. Mulla on ollut, öh, estoja näiden suhteen, kun olen pelännyt lähmä-efektiä. Tuosta aloesta moni tuntuu sanovan, että se pesisi tosi puhtaaksi, ja noh, kyllä mullakin hiukset tavallaan narskuvat sillä pestessä, mutta lähmän se silti tekee. Hiukset kuivuvat tosi hitaasti ja tuntuvat raskailta ja jotenkin tahmaisilta. Kuivina hiukset näyttävät mattaisemmilta kuin esim. tuon kamomillashampoon kanssa. Kyllä tästä jää ihan mukava runsaus, jonka tuntee jo pesuvaiheessa, mutta en ollenkaan pidä tästä tahmeudesta. Hiukset eivät oikein tunnu puhtailta ja se vähän takkuinen tahmeus ei ole käsiteltävyydelle sen parempaa kuin liika sileyskään. Tämä lupaa appelsiinin tuoksua, ja mulla on herkkä hajuaisti, mutta tää on kyllä ihan tuoksutonta.

Kamomillashampoo jättää puhtaamman tunnun ja enemmän kiiltoa, mutta ei sitten juuri runsautta. Tuoksu on sama yrttinen kamomilla kuin siinä vanhassakin versiossa aikoinaan, ei juuri jää hiuksiin. En ole ainakaan vielä hirveästi tykästynyt tähänkään, mutta kaipa tämä on näistä kahdesta kuitenkin mieluisampi. Molemmissa shampoissa on kyllä hyvää se, että levittyvyys ja vaahtoavuus ovat paremmat kuin monissa muissa (esim. Sante), pullot ovat toimivat ja minusta ihan kivannäköiset ja tuoksut ovat mietoja.
1cFii, oma väri.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
Viimeksi muokannut ellen, 11 Marras 2016, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Olen nyt muutaman kerran käytellyt tuota i+m Freistil Sensitiv hoitoainetta. Jännä tapaus. Tuoksu on miellyttävä (ei siis ole tuoksuton vaikka on hajusteeton). Ei tunnu selvittävän huuhtoessa, mutta suihkun jälkeen harva kampa menee kyllä aika kivasti läpi. Ei tämäkään voita KC No Nothing moisturea, mutta kyllä tuon nyt käyttelee pois. Eli edelleen kosteuttava, selvittävä ja hajusteeton luonnonkosmetiikan hoitoainelemppari on löytymättä.

Mulla on salikassissa pikkupullossa Urtekramin No perfumen shampoota vielä jäljellä. Käytin sitä tuossa viime viikolla ja lopputulos: heti seuraavana päivänä hilsettä, kun päänahka veti siitä niin kuivaksi jo kerrasta. Taidan käytellä loput suihkugeelinä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä jatkoin vähän aikaa Urtekramin kamomillashampoolla ja lopputuloksena oli senkin kanssa ällöttävän tahmaiset hiukset. Siippakin käytti niitä paria Urtekramia muutaman päivän ja sai kutisevan köhnäisen päänahan. Eivät jää käyttöön, enkä kyllä kokeile jatkossakaan. :/

Mulle kävivät jo aiemmin käyttökelvottomiksi Laveran tuubishampootkin. Lähmää ja vielä kerran lähmää.
1cFii, oma väri.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vuhi kirjoitti:
Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.
Siis tietty ihan yksilökohtaisia nuo. Jollain toisella saattaa toimiakin ihan hyvin sellainen, jika toiselle ei käy ollenkaan. Tuskin kukaan myisi shampoota, joka kaikille ihmisulle  aiheuttaisi megalähmätukan.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti:
Aivina kirjoitti: Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.
Siis tietty ihan yksilökohtaisia nuo. Jollain toisella saattaa toimiakin ihan hyvin sellainen, jika toiselle ei käy ollenkaan. Tuskin kukaan myisi shampoota, joka kaikille ihmisulle  aiheuttaisi megalähmätukan.
No minulla pysyi päivän ihan puhtaana. Sitten olikin jo aika rasvainen tukka. Muuten riittänyt pesu 2x viikossa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut, tosin uusi tuttavuus Aubrey Organics Honeysuckle-hoitoaine taitaa olla yhtä hyvää (hehkutin sitä tuossa ylempänä muutama viesti sitten). Toimisikohan Aubrey-hoitis sullakin Ellen?

p.s. mistä saksalaisesta nettikaupasta löysit isoja pulloja??
ellen kirjoitti:
ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?
Viimeksi muokannut -j-, 22 Joulu 2016, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Sain viime Ecco-Verden tilauksen mukana ilmaisnäytteen Biofficinan concentrato attivo hoitoaineesta. Näytteestä riitti kaksi käyttökertaa. Selvitti tosi hyvin mun luonnonkiharan, kuivan takkulatvan. Varmaan ensimmäinen luontopuolen hoitoaine joka selvittää kunnolla. Kosteutuksesta en sitten tiedä, muuta kuin että tukka oli nätisti kiharalla kuivuttuaan eli kosteuttaa ainakin jonkin verran.
Vähän OT, mutta hoitoaine sisältää Behenamidopropyl dimethylaminea, onko tuo silikoni vai mikä? Ilmeisesti tuo on se selvittävä osuus tässä.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Voiko joku kertoa millainen tuoksu suurin piirtein on Urtekramin Rosmariinissa, Kamomillassa ja Lasten shampoossa? Ei tarkkaan tarvitse, mutta varsinkin onko mieto vai vahva. Ja jos jollakin kokemuksia Laveran Gloss & Bounce shampoosta ois kiva kuulla, sitä tuoksua myöten :) Entä Laveran Moisture & Care shampoon tuoksu?

Sori kyselytulva, pakko vaan tietää millaisia tuoksuja ja miten vahvasti tuoksuu, kun on allergioita, astmaa ja migreeniä enkä kehtaa kaupassa availla puteleita ja tuoksutella, vaikka niinhän se parhaiten selviäis :P
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut, tosin uusi tuttavuus Aubrey Organics Honeysuckle-hoitoaine taitaa olla yhtä hyvää (hehkutin sitä tuossa ylempänä muutama viesti sitten). Toimisikohan Aubrey-hoitis sullakin Ellen?

p.s. mistä saksalaisesta nettikaupasta löysit isoja pulloja??
ellen kirjoitti:
ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?
Useammassa saksalaisessa nettikaupassa on hoitista saatavilla isossa pullossa, mutta hinta on näköjään kaikissa kaupoissa pompsahtanut ylös siitä, kun kirjoitin edellisen viestini. Samaa miekin haikailen, kun joskus vuosia sitten ison pullon sai ostettua niin paljon halvemmalla kuin nyt. En taida raaskia ostaa litran pulloa hintaan 74 € + postarit, on ihan liian hinnakas litrahinta. Harmi, sillä en ole erilaisista kokeiluista huolimatta löytänyt yhtä hoitavaa hoitista. Aubreyn Honeysuckle-hoitis oli kyllä todella kermainen, mutta ei ole jäänyt mieleeni mitenkään erityisenä hoitiksena kuitenkaan.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Ostin paikallisesta Prismasta tuommoista uutta Oma Gertrude -sarjan puolukkahoitoainetta, koska oli halpaa. Alle kolme euroa / puolen litran pönikkä! Ajattelin käyttää co-pesuihin ja on pitkään ollut etsinnässä Suomesta saatava, kohtuuhintainen luonnonkosmetiikkahoitoaine siihen tarkoitukseen.
No nyt taisi sellainen löytyä. Hoitoaine on koostumukseltaan aika hyvää, ei liian paksua. Levittyy hyvin tukkaan ja tuoksuu hyvältä, mutta ei liialliselta. Vaahtoaa pestessä jonkin verran ja tuntuu, että tukka puhdistuu.
Lopullinen tulos selviää toki vasta kun tämä kuontaloni kuivuu, mutta ensivaikutelma on kyllä pelkkää hyvää. Ja ihan sikahalpaahan tuo on, että vaikka olisikin ihan susi, niin ei siinä paljon mennyt rahaa hukkaan. Ihanaa, kun vihdoin löytyy luonnonkosmetiikkahoitis, jolla raaskii läträtä ihan oikeasti.


Ainoa miinus on pullossa oleva pumppu, joka on ihan kökkö. Voi olla, että löräytän tuon johonkin tallessa olevaan Alaffian hoitoainepönttöön, joissa on paljon parempi pumppu.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Kerro ihmeessä, jos osoittautuu hyväksi. Tilaan sitten myös :D. Inci näyttää hyvältä!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin