Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Ostin värinpoiston, 9 % hapete, Crazy Colorin värinpoisto kyseessä. Kookosöljy hommattu myös. Kun avasin värinpoistopakkauksen, huomasin, että vetyperoksidipullo oli vuotanut vähän ja korkki löyhästi kiinni. Olen lukenut täältä, että pitää tiiviisti sulkea se jos jää jäljelle ja aikoo käyttää uudestaan eli tehot on varmaan kärsineet... Kun ei muutakaan ole ja olihan mulla harkinnassa laimentaa hapetetta, ajattelin tehdä ainakin testiraidan. Olisko joku pahempikin mahdollisuus kuin se, että värinpoisto toimii vaalennuksessa heikommin tai ei lainkaan?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

korkkiruuvi kirjoitti: Ostin värinpoiston, 9 % hapete, Crazy Colorin värinpoisto kyseessä. Kookosöljy hommattu myös. Kun avasin värinpoistopakkauksen, huomasin, että vetyperoksidipullo oli vuotanut vähän ja korkki löyhästi kiinni. Olen lukenut täältä, että pitää tiiviisti sulkea se jos jää jäljelle ja aikoo käyttää uudestaan eli tehot on varmaan kärsineet... Kun ei muutakaan ole ja olihan mulla harkinnassa laimentaa hapetetta, ajattelin tehdä ainakin testiraidan. Olisko joku pahempikin mahdollisuus kuin se, että värinpoisto toimii vaalennuksessa heikommin tai ei lainkaan?
Mahdollisuus on ainoastaan se, että värinpoisto ei toimi.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Cameleo-keskustelussa jo vähän kirjoittelin omasta vaalennusprojektista. Lähtökohta oli siis 9-7 asteinen, kultaan taittava vaaleahko tukka, josta tavoitteena saada kunnolla puhtaan vaalea. Pituuksissa satunnaisia värjäyksiä, suoravärin jäämiä jne., noin 8-7 asteista juurikasvua muutama sentti. Olin ehtinyt ostaa Cameleon värinpoiston, mutta luettuani foorumia, jätin sen kaappiin. Ostin sen hellimmän Garnierin värinpoiston ja tein sen yhdellä vaalennusjauhe-pussilla. Ihan ei vaalennusteho riittänyt, mutta hiuksista tuli siedettävät ja kunto ei pahasti kärsinyt. Valmiilksi vaaleampi päälliosa ja juuret ovat hyvin lähellä tavoitetta, taittoväriä vain vailla, mutta 8 asteisista toffeen sävyisistä alahiuksista pitäisi saada vähintään aste vaaleammat. Kaapista valmiiksi löytyisi yli jäänyt jauhepussi, joten voisin tehdä vaalennuspesun TAI kokeilla, saisiko tuo Cameleo edes sen verran aikaiseksi TAI haen suosiolla uuden värinpoiston. Viimeinen vaihtoehto on varmaan varmin, mutta hiuksille rasittavin. Mitenkäs noi kaksi muuta sitten, mitenkäs te muut tekisitte?
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Lopulta päädyin vaalennuspesua koittamaan. Väri vaaleni hyvin vähän ja hiukset ovat nyt hyvin karheat. Saa nähdä paraneeko tilanne väriä taittamalla ja hoitamalla ajan kanssa. Pahoin pelkään, että joutuu vielä vaalentamaan miedolla värinpoistolla tai tyytymällä tähän lämpimään ja liian tummaan vaaleaan.

Jälkiviisaana on helppo ajatella, että olisi heti aluksi kannattanut tehdä tuju värinpoisto kahdella pussilla tai kaksi mietoa värinpoistoa. Tämmöiset epävarmat keinot, niinkuin mun tapauksessa vaalennuspesu vain heikentävät hiusten kuntoa ilman haluttua lopputulosta.  >:(
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Vaalentaako jo 9-tason värit vai onko ne pelkkiä sävyjä?

Olen värjäillyt ainoastaan 8-tason väreillä, ja mietin, mitäköhän käy, jos seuraavaksi koittaisi 9-tasoista. Oma väri kun taitaakin olla 8-9 tasoista, mutta latva 7-8 tasoista.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Vaalentaa, mutta vaalennusteho ei välttämättä ole riittävä. 9.1 sävy olikohan Preferencellä aikoinaan käyttäyti niin, että sävy oli aluksi hyvinkin tuhkainen ja tumma (8 asteinen), mutta muutamassa pesussa sävy katosi, tummuusaste vaaleni ja juuret oli kellertävät.
zeldu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 20 Touko 2008, 22:43

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja zeldu »

Lompakko ei antaisi myöden kampaajakäynnille, joten kysellääs täältä neuvoja.

Viiden sentin verran tyvestä on perinteistä maantienharmaata, sitten on paksumpia tosi vaaleitakin raitoja seassa. Niskassa onkin sitten jostain mystisestä syystä lähes oranssia.

Millähän kombolla voisi alkaa vaalentamaan tätä? Haluaisin siis sellaista tuhkaan taittavaa melko vaaleaakin sävyä. Luin, että kookosöljy laimentaa värinpoiston vaurioita, jätetäänkö se värinpoiston alle? Sitten oli myös jotain askorbiinihappo + 50% hapete-yhdistelmiä. Mikä värinpoisto olisi hellävaraisin ja sopivin, kauanko tohtis antaa olla noiden vaaleiden raitojen takia?

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, niinkun vaikka että säästä rahaa sinne kampaajalle :D
1a F ii, HL
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Neitsytkookosöljy todellakin suojelee hiusta vaalennuksen aikana, eli kannattaa lotrata runsaasti öljyä kuiviin hiuksiin, antaa imeytyä parisenkin tuntia ja sitten värinpoisto öljyn päälle. Onkohan toi askorbiinihappo jäänyt sulle mieleen värinhaalistusketjusta? Sitä käytetään yleensä värin haalistamiseen, enkä ole lukenut, että se soveltuisi hapetteen kanssa yhdistettäväksi, mutta korjatkoon joku, jos tämä luuloni on väärää tietoa :) .
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mitä eroa on noilla schwarzkopfin vaalennusaineilla, niitä on niin älyttömän monta. Mitä eroa on blonde L1+, L1++ ja L100-väreillä? Onko noi värinpoistoja? Siellä on sitten erikseen blonde 10.xx vaihtoehtoja, jotka ilmeisesti ovat sitten vaan vaalennusaineita mutta ei värinpostoja?

http://www.schwarzkopf.fi/skfi/fi/home/hair_colour/colour_products/Blonde.html Todella perseestä että värimerkkien nettisivuilla ei yhtään avata noiden värien eroja. Ymmärrän nuo pelkät numerolliset koodit, mutta nää L plussat menee yli hilseen että hujahtaa.

Lähtökohtana luonnostaan 5-tasoinen värjäämätön tukka (latvoissa vanhoja vaaleita raitoja) ja siihen on koko päähän kertaalleen laitettu 10.21-väri. Tuloksena 7-8-tasoinen todella lämmin hius, mutta ei ihan pahinta laatua oleva oranssi-keltainen. Kannattaako käsittely toistaa tolla samalla värillä, vai kannattaako ottaa joku noista L-vaihtoehdoista? Tähtäimessä on mahdollisimman vaalea lopputulos että siihen saa suoravärillä hattarapinkkiä.

Muitakin värimerkkejä saa ehdottaa. Meneekö metsään jos tollaiseen kaupan vaalennusaineeseen laittaa olaplexin ykkösainetta, vai onko vaarana että se laimentaako liikaa? Noista väreistä kun ei yhtään tiedä minkä vahvuinen hapete siellä on.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Morrigan kirjoitti: Mitä eroa on noilla schwarzkopfin vaalennusaineilla, niitä on niin älyttömän monta. Mitä eroa on blonde L1+, L1++ ja L100-väreillä? Onko noi värinpoistoja? Siellä on sitten erikseen blonde 10.xx vaihtoehtoja, jotka ilmeisesti ovat sitten vaan vaalennusaineita mutta ei värinpostoja?

http://www.schwarzkopf.fi/skfi/fi/home/hair_colour/colour_products/Blonde.html Todella perseestä että värimerkkien nettisivuilla ei yhtään avata noiden värien eroja. Ymmärrän nuo pelkät numerolliset koodit, mutta nää L plussat menee yli hilseen että hujahtaa.

Lähtökohtana luonnostaan 5-tasoinen värjäämätön tukka (latvoissa vanhoja vaaleita raitoja) ja siihen on koko päähän kertaalleen laitettu 10.21-väri. Tuloksena 7-8-tasoinen todella lämmin hius, mutta ei ihan pahinta laatua oleva oranssi-keltainen. Kannattaako käsittely toistaa tolla samalla värillä, vai kannattaako ottaa joku noista L-vaihtoehdoista? Tähtäimessä on mahdollisimman vaalea lopputulos että siihen saa suoravärillä hattarapinkkiä.

Muitakin värimerkkejä saa ehdottaa. Meneekö metsään jos tollaiseen kaupan vaalennusaineeseen laittaa olaplexin ykkösainetta, vai onko vaarana että se laimentaako liikaa? Noista väreistä kun ei yhtään tiedä minkä vahvuinen hapete siellä on.
Älä toista käsittelyä samalla värillä, koska vaikuttaa siltä, että se ei vaalenna hiustasi tarpeeksi. Tavoitteesi on hattarapinkki, joten tarvitset värinpoiston, joka vaalentaa omaa väriäsi tarpeeksi.
Nuo kyseiset värit ovat värinpoistoja, plussat perässä kertoo värinpoiston voimakkuuden tasosta (minun muistaakseni). Kannattaa katsoa purkin kyljestä, kuinka paljon vaalennusta sillä luvataan lopputulokseksi. Eniten olen pitänyt Lorealin värinpoistosta, ajaa saman asian.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja tnn »

Ääk, olen ihmetellyt kun luotto-juurikasvunvaalennusväriäni, eli Schwarzkopfin Blonde -sarjan 10.1 -väriä ei ole enää näkynyt kaupoissa, ja eipä enää näy edes tuolla nettisivuilla. Millään muulla aineella en ole saanut juurikasvua yhtä hyvin vaalentumaan ja taittumaan. Nyt olen joutunut jokusen kuukauden vaalentamaan muilla väreillä, joissa on sama koodi, ja juuri jää aina keltaiseksi ja tunkkaisemmaksi kuin muu tukka. Millä te muut vaaleatukkaiset vaalennatte juurikasvun, niin että lopputuloksesta tulee hyvä? Oma väri mulla on ehkä jotain 7 pintaan, ja juurikin tuo ilmeisesti lopetettu aine on siihen purrut aivan loistavasti  :-\
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
syreeni
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Tammi 2015, 21:45

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja syreeni »

Haluan mun hiuksista sellaset luonnollisen vaaleebeiget. Aloitin pari viikkoa sit vaalentamaan näitä, oon laittanut kaks kertaa värinpoiston ja yhden vaalennuspesun aina kookosöljyttyihin hiuksiin. Lähtökohta oli värjätty keskiruskee, ekalla värinpoistolla vaaleni vaaleenoranssiks ja juuri ihan vaaleeks, mut sen jälkeen tuntuu ettei oo vaalentunu enää :-\ missä vika? oon käyttäny lorealin värinpoistoa..
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

En tiedä mihin ketjuun tämän olisin laittanut.. ::)

Onko juureksilla kokemusta hiusten savivaalennuksesta?

Googlettelin aihetta ja pitäisi olla perinteistä vaalennusta ja värinpoistoa hellävaraisempi vaihtoehto, toki käytössä on hapete (vetyperoksidi). Myös lopputulos on luonnollisempi. Ekokampaamoissa tätä näkyy olevan tarjolla ja koska mömmö vaikuttaa suht simppeliltä ainesosiltaan (savi, vetyperoksidi, ruokasooda) kävi kieltämättä mielessä miten savivaalennus onnistuisi kotioloissa. Ei ole kyllä edes ajankohtaista oman karvaston suhteen, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen kokemuksia.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Kävin muutama viikko sitten kampaajalla ja halusin kirkasta kuparia. Sain tyveen noin viiden sentin matkalle sellaisen tumman mahonkisen värin ja latvoihin laitettiin joku one step-colour joka muka vaalensi ja värjäsi samalla mutta musta tuntuu että kampaaja laittoi latvoihin pesupaikalla suoraväriä koska väri lähti yhdessä pesussa. Jos en laittanut joka pesussa suoraväriä koko päähän, tukasta tuli melkein blondi ruskealla tyvellä. Vedin sitten eilen kaapista Rialin esiin ja levitin sen tuon tumman juuren päälle ja se blondasi yllättäen puolen tunnin vaikutusajalla sen oikein sopivaksi. En uskonut että Rial tekisi mitään, mutta en voinut käyttää askorbiinihappoa kun se oli apteekista loppu. Nyt tukka on yllättävän tasavärinen, n. 8-asteinen keltaoranssi :D  Nyt tää on oikein sopiva pohja laittaa sävytettä ja myöhemmin kestoväri.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Onko kenelläkään vaalentajalla kokemusta vaalean kestovärin laittamisesta haalistuneen sinisen päälle? Minulla on nyt 6cm tyvikasvua ja vaalea turkoosi väri muualla. Tekisi mieli vaalentaa juuret kestovärillä ja levittää samaa väriä latvoihin, mutta lopputulosta en osaa ennakoida.  :D
Vastaa Viestiin