Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Triina »

Olen käytellyt Skinfood Silk Hair Argan Oil shampoota ja hoitoainetta satunnaisesti, lähinnä reissussa (minulla on pikkupullot). Nämä ovat todella hoitavia tuotteita ja aivan liian lätsäyttäviä omalle tukalle. Menee ihan lättynä pitkin päätä ja tuntuu nopeasti rasvaiselta. Oma hiuslaatuni on siis näille aivan väärä, mutta karhealle, paksulle tukalle varmasti paljon parempi. Tehoja tuntuu kyllä löytyvän.
Nindi
Haiven
Haiven
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Huhti 2015, 20:40

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Nindi »

Olen käyttänyt nyt muutaman kerran Missha Dong Baek Gold Premium shampoota. Tuoksuu suhteellisen miedosti, ihan peruskiva tuoksu, joka ei häiritse. Vaahtoaa reilusti. Ihan mukava tuttavuus, pesee hyvin ja näyttää ainakin omaa luonnonkiharaa jonkin verran suoristavankin. Tämä on tietenkin makuasia, onko se hyvä vai huono juttu, mutta itse tykkään. :ts Tuntuu että pörröisyys pysyy paremmin aisoissa, en laittanut edes jätettävää. Hinta karvan alle 20e/500ml. Sarjaan kuuluu ainakin hoitoaine (samaa hintaluokkaa) ja jätettävä suihke + jotain ampulleja, joita en tutkinut sen tarkemmin. Hoitoaine todennäköisesti menee tilaukseen jossain vaiheessa, kunhan saan ensin vanhempia kulutettua pois. ;D Suosittelisin tätä kuivalle ja luonnonkiharalle, ainakin shampoosta on samplejakin saatavilla.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Ostin uteliaana jännänkuuloisen Elastine Perfume Love Me Conditionerin, 600ml. Tuote on hoitoaineen ohella hiusparfyymi, Love me -tuotesarjan tuoksu määritellään seuraavasti:

Love Me Range
Top Notes: Pink Grapefruit and Peach
Middle Notes: Orange Blossom and Jasmine
Base Note: White Musk and Ylang-Ylang

Pullo näyttää vähän pyykinhuuhteluainepakkaukselta ja tuoksukin viittaa sinne päin, mä en pysty erottamaan nuottijärjestyksiä tai määrittelemään niitä noin tarkaan muutenkaan, nenäni ei kyllä ole mitenkään hienostunut. Jonkun blogikokemuksen mukaan tuoksu pysyy hiuksissa 3 päivää, mä pesen useammin niin en uskalla vahvistaa. Tuoksu on aika tymäkkä laittaessa, mutta miellyttävä kuivassa tukassa, ei mitenkään päällekäyvä enää siinä kohtaa. Käyttämällä myös sarjan shampoota tuoksu toistuisi varmastikin vahvempana.

Hoitoaineena tuote on ihan kelvollinen pikahoitis, laittaessa ei tunnu hääppöiseltä, mutta silotustehot tulevat esiin poishuuhdeltaessa. Incistä ei mitään hajua. Kovin kallista lystiä tämä ei ole, olisiko pullo maksanut kahdeksan euroa?
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Lila »

Voisi kyllä tosiaan kuvitella, että aasialainen hiustyyppi on kovin erilainen, eikä näistä paljon pohjoismaiselle nappituotteita löydy, mutta...
...tilasin Ryo Hambitmo (Ryoe, Ryeo - kaikkia kirjoitusasuja näkee) -sarjasta shampoon ja tuubissa olevan hoitoaineen, punaiset pakkaukset. Sarja on tarkoitettu vaurioituneille hiuksille. Tuoksu on näissä parfyyminen ginseng, ginsengin tuoksusta pidän, mutta kokonaisuus ei näissä viehätä (saman valmistajan valkoinen sarja tuoksuu yhden hoitoaineen perusteella paremmalta). Tulos pesun ja hoidon jälkeen on ällistyttävän hyvä. Painavaa, selvästi kosteutettua ja jämäkkää hiusta jättivät nämä jälkeensä. Hoitoainetta saa hieroa päänahkaankin, ja vaikka sen poishuuhtoutuminen ei ollut ihan helposta päästä, niin mitään tyven lässähdysoireita ei ole havaittavissa. Hiuksiin jää ginsengin tuoksua, mutta tämä ei enää ole paha.

Nämä ovat Koreassa ihan markettikamaa, halvimmalla olen näitä löytänyt StyleKorean -verkkokaupasta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Lila kirjoitti: Voisi kyllä tosiaan kuvitella, että aasialainen hiustyyppi on kovin erilainen, eikä näistä paljon pohjoismaiselle nappituotteita löydy, mutta...
Näin minäkin ajattelen, mutta hankinpa silti heräteostoksena Missha Procure Intensive Repairing Treatment -hoitsikan. Olen nyt kolmessa edellisessä pesussa käyttänyt tätä, ja täytyy sanoa, että olen - todella - vaikuttunut! Hoitoaineen hyödyt tulivat ilmi jo ekalla pesulla pääpiirteittäin, mutta toisen ja kolmannen kerran vielä vahvemmin. Tykkään tuotteesta siksi, että hiukset jäävät oikeasti huomattavan ilmaviksi ja tuuheiksi, mutta ovat silti ehjän ja raskaan näköiset, kiiltävät, jäntevät, todella terveen näköiset. Vaalennetussa ja rasitukselle altistuvassa polkkatukassani näkyy tosi selvästi tuotteiden vaikutukset, mutta yleensä kyllä negatiiviseen suuntaan - mulle tästä tuli kertaheitolla todellinen hg.  :-*
Etenkin tuo ilmavuus ja tuuheus jaksaa ihmetyttää, sillä hoitoaine on todella paksua jankkia ja huuhteluvaiheessa tukka tuntuu ihan ylisileältä, sellaiselta lehmännuolemalta.  ;D Mainittakoon myös, että kolmannen käyttökerran jälkeen huomaan päällikerrosten lyhyempien "söheröiden" laskeutuneen ja yleisilme on sileä mutta paksu. Ja mullahan ei mikään paksu tukka luonnostaan edes ole.

Kummalliselta myös tuntuu, että normaali kahden päivän pesuvälini on nyt ollut kolme päivää.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Lila »

Joo, löytyy kyllä todellisia helmiä myös näistä hiustuotteista! Monessa K-beautyblogissa on hehkutettu Skylake Herbal Cool -shampoota ja ensimmäisen pesukokemuksen jälkeen sanoisin, ettei turhaan. Shampoossa on ihastuttava, minttuvetoinen yrttituoksu (saattaa jakaa mielipiteitä, itseäni tuoksun raikkaus ja luonnollisuus puhuttelee). Se vaahtoaa helposti, mutta ei älyttömän runsaasti. Pesutuloksena tuuhea, jämäkkä mutta ei kuivahtanut tukka - ja päänahka tosiaan vaikuttaa tykkäävän.  :ts


Olen tykännyt myös japanilaisista kameliaöljyvesistä, minulla on sekä Shiseidon, että jonkun toisen valmistajan versio. Shiseidossa on miellyttävä kukkaistuoksu, toinen on lähes tuoksuton. Pitää ravistella ennen käyttöä. Toimii jätettävänä hoitoaineena ja hiusten virkistämiseen pesuvälien aikana. Ja megaplussa molemmille aivan älyttömän hyvistä pumpuista. Malli muistuttaa pienikokoista kasvisumutinpullon pumppua ja molemmat pullot antavat runsaan ja todella hienojakoisen suihkeen - tuotetta saa hiuksiin helposti niukasti, mutta tasaisesti tai reilummin. Antaa kiiltoa, tasoittaa pörröä, helpottaa kammattavuutta, eivät lähmää helposti.
Viimeksi muokannut Lila, 06 Elo 2016, 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Jee, olen päässyt WIshtrendin kokeiluryhmään testaamaan jotain hiustenhoitosarjaa... olenkohan profiloitunut ahkerana asiakkaana?  ;) Odotan uteliaana, kyseessä jokin luonnonaineisiin perustuva brändi... kaikki tehohoidot ovat tervetulleita, sen verran on latvoissa jo hamppuuntunutta kasvua.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Lila »

Fanserviced -blogista bongasin korealaisen hiustuotesarjan nimeltään La'dor. Aivan mahtavaa tavaraa tässä sarjassa! Olen testaillut Fanservicedin hehkuttamaa Hydro LPP Treatmentia - ja on kyllä kokeilemieni hoitoaineiden aatelia: http://www.fanserviced-b.com/lador-hydr ... nt-review/ - etsin tästä jättipullon, jos vaan suinkin löydän. MUOKSIS - RoseRose shop myy puolilitraista pänikkää kaupassa ja eBayssa (bringbringshop).


Pienissä tuubeissa myytävä jätettävä, Keratin Glue on vasta ihan ensimmäisessä kokeilussa hiuslatvoissa - ja tämäkin vaikuttaa toimivalta tuotteelta. Lisäksi minulla on sarjan tehohoito: http://www.fanserviced-b.com/review-lad ... ir-filler/ - jonka aion jonkun saunakerran yhteydessä tyypätä. Ja tulossa on vielä spray päänahan hoitoon, siitä on ainakin Memeboxissa tykätty kovin.


Sarja on edullinen, INCIt ja pH:t vaikuttavat kautta linjan tosi asiallisilta. Myös tuoksut yllättävän miellyttäviä, eivät ole häirinneet herkkää nenääni.
Viimeksi muokannut Lila, 30 Syys 2016, 07:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Edellä mainitsemani Jungle Botanics-sarja kokeiltu ja hyväksi (käyttökelpoiseksi) havaittu. Forest leave Cooling Shampoo on mintuntuoksuisilla helmillä varustettua hyytelöä, jonka idea on antaa viilentävä kokemus päänahkaan.. Itse en juuri välittänyt niin viileästä elämyksestä, mutta muuten kelpo ainetta - ei kuivattanut korpuksi päätä tai hiuksia.
Hoitoaine Forest Leaves Warming Treatment on sensijaan loistava tehohoito: ei liian paksua, mutta ihanan kermaista, selvittää ja silittää kutrit lyhyemmälläkin vaikutusajalla. Lämpöelämystä en saanut, mutta muuten erinomainen ja ihanan tuoksuinen!
Shampoo on pumppupullossa, hoitoaine tuubissa..

Löytyvät täältä: Jungle Botanics Forest Leaves Shampoo & Conditioner
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Vastaa Viestiin