Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Kirppu kirjoitti: Laitoin tänään tukkaan ja päänahkaan sekoituksen kookos- sekä rypsiöljyä. Pesin shampoolla muka huolellisesti ja hoitoainetta latvoihin, mut hiukset jäi osittain lähmäisen näköisiksi.  :-\ Letillä mennään varmaan seuraavaan pesuun asti jos ei toi öljy maagisesti imeydy hiuksiin yön aikana.

Muuten oon käyttänyt melkein päivittäin tipan oliiviöljyä pelkästään (letitettyjen hiusten) latvoihin, mikä on toiminut ihan hyvin.
Rypsiöljy lienee aika raskasta. Syyttäisin sitä lähmästä.
Oliivi-, kookos-, neem- tai avokadoöljyillä en ole itse saanut koskaan pahaa lähmää aikaan, vaikka olen öljynnyt hiukseni niin, että ovat olleet ihan kosteat öljystä.
Toki kunnon öljyämisen jälkeen kannattaa vaahdottaa shampoolla kahdesti, että liika öljy lähtee pois.

Pesun jälkeen olen monesti käyttänyt jojoba- tai neem-öljyä latvoihin ja ne kyllä imeytyy molemmat tosi ihmeellisen hyvin hiuksiin.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä en ole huomannut aiemmista öljymuhituksista olevan hiuksilleni mitään supermerkittävää hyötyä, mutta jatkan kokeiluja taas. Ostin pullon saksanpähkinäöljyä, ja istun nyt tässä öljyt päässä. Jos ei muuta, niin ainakin tuoksu on aivan äärettömän herkullinen, hiuksissa ja iholla! Tosi vahvan pähkinäinen.

Jätettävänä öljypisaroista on tuntunut olevan näkyvämpää iloa, oon vaan tosi huono annostelemaan, oon vähän kaikessa aika enemmän-on-enemmän -henkinen ja huono muistamaan, että tässä maltti olisi valttia.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Paljon on tullut kokeiltua eri öljyjä viimeisten vuosien aikana, niin hiuksissa kuin ihollakin. Ja kyllä nyt on pakko myöntää, että ainoa joka toimii ja joka tuntuu hyvältä, on kookosöljy :)

Kaikki muut öljypurkit olen heittänyt menemään, kun ei niitä ole tullut käytettyä loppuun edes jalkarasvana.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Mulla öljyt toimii hiustenhoidossa vain osana hoitis- ja kasviväri- yms. sekoituksia. Yksinään ei voi käyttää öljyä latvasuojana tms. latvat karheutuu vain lisää. Värinhaalistelussa öljy toimii yksinään eikä hiukset öljystä kärsi vahinkoja, mut herkästi koppuroituu tai tulee öljyisen näköisiksi (yllätys). Ihonhoidossa toimii eri öljyt tasaisesti hyvin. Oon kokeillu hiuksiin ainakin oliivi-, kookos- ja risiiniöljyjä, risiini on aivan järkyttävää jankkia hiuksissa eikä irtoa millään, muissa en oo huomannu suuria eroja. Omista hiuksista öljyt irtoaa (tai en nyt täysin pese pois mut niin et hiukset näyttää puhtailta) parhaiten ensin tekemällä co-pesu ja sit shampoolla. 
Tähkäpää

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Kokemuksia seesaminsiemenöljystä? :)
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Tähkäpää kirjoitti: Kokemuksia seesaminsiemenöljystä? :)
Kokeilin. Oli ihan ok öljy, ei tehnyt kuitenkaan mitään kummempia mun luonnonkiharalle ja latvoista karheille hiuksille. Käytin sitä sitten silloin tällöin kasvoille, käsiin tai jalkoihin, mutta purkki taisi jäädä lopulta pölyttymään hyllylle.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Minunkin pitäisi varmaan kokeilla tuota öljyn laittamista hoitariin. Yleensä käytän öljyä vain muhituksessa ja sitten pesen pois.
Vieras

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mie laitoin hoitoaineeseen tänään öljyä ja vau missä kunnossa hiukset :l Ei ole pätkääkään raskaan tai lähmäisen tuntuiset, mutta ei ole myöskään säiettyneet :)
Viimeksi muokannut Vieras, 31 Maalis 2016, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Minä olen nyt pari viikkoa yrittänyt systemaattisesti laittaa latvoihin kookosöljyä ennen hiusten pesemistä. Useimmiten sivelen tukkaan kookosöljyä, laitan letille ja lähden lenkille, eli öljy ehtii olla tukassa vajaan tunnin. Latvat tuntuvat kyllä vahvistuneen jonkin verran, mutta kyllä ne ovat edelleen melko kuivat ja kiillottomat. Kuitenkin varmaan jatkan kokeilua, koska heikko, mureneva latva on minulla tällä hetkellä melko iso ongelma. Eli jos latva vahvistuu ollenkaan, niin se on aika kotiin päin. Ja aina tukka on ollut ihan puhdas öljymuhittelun jälkeen, eli ei tästä kokeilusta mitään haittaakaan ole.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen käyttänyt hiuspohjaan ja pituuksiin Khadin Amla öljyä. Vaikka tuota laittaa hiuksiin niin ei jätä likaisen tuntuisiksi vaan imeytyy kokonaan vähän ajan kuluessa. Laitoin öljyä toissapäivänä ja ei ole tarvinnut pestä hiuksia, voisin jopa lisätä tuota hieman vielä. Tuoksu ei ole mikään paras mahdollinen, mutta ei haittaa.

Arganöljy, jota ostin apteekista, on tosi hyvä öljy, mutta tuon pumppu ei toimi ollenkaan enää ja tuotetta on haihtunut ihmeellisesti, vaikka korkki on kiinni. Avaan siis korkin kokonaan, että saan öljyä tulemaan pullosta.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Laitoin tänä aamuna hoitsikkaan sekaan hieman porkkanaöljyä, kun sattui olemaan siinä lähellä :) Ihan kiva tulos, pelkäsin aluksi että hiukset olisi läts ja rasvaisen oloiset, mutta ei.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Annoin kookosöljyn vaikuttaa reilun tunnin ja pesin XZ öljyshampoolla. En tarvinnut laittaa hoitoainetta ollenkaan. Hiukset on pehmeät ja takuttomat. Kookosöljy on kätevä kun sen saa shampoolla helposti pois. Laitoin päänahkaan ja pituuksiin noin kaksi ruokalusikallista.

Ensi kerralla kokeilen laittaa arganöljyä shampoon sekaan.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olen varmaan vuosia halunnut testata Amlaa hiustenhoidossa, mutta sitä on ollut jotenkin vaikea saada mistään. Nyt se oli tullut uutuutena Ruohonjuureen ja oli vielä tarjouksessakin, joten kävin nappasemassa pullon :) Ihan ok tuoksu, ei nyt ylimaallisen ihana niinkuin jotkut sanovat. Ehkä hieman yrttinen, mutta mieto. Peseytyy hiuksista pois hyvin.
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Onko kenelläkään kokemusta riisinleseöljystä? Mulla on sitä vajaa 50ml pullo ja ollut jo niin pitkään, etten ihan enää viitsisi naamalle sitä laittaa vaikkei se kyllä mitenkään haiskahda. Ois kuitenkin kiva saada se käytettyä, ettei taas tarttis heittää melkein täyttä öljypulloa roskiin.
karpalo

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Kokeilin eilen risiiniöljyä ekaa kertaa. Levitin öljyä nokkapullolla tyveen, hieroin sitä päänahkaan noin 10 minuuttia ja annoin vaikuttaa koko tukassa 30 minuuttia. Risiiniöljy on paksumpaa ja tahmeampaa kuin muut öljyt, joita oon käyttänyt, mutta se lähti hyvin yhdellä shampoopesulla pois. Hiukset eivät lässähtäneet yhtään vaan tuntuvat pehmeiltä ja sileiltä. Luin jostakin, että risiiniöljy haalistaa hiusväriä, mutta en huomannut omassa värissäni vielä mitään muutoksia. Aion jatkaa risiiniöljyn käyttöä, koska se tuntuu tehokkaampaalta kuin oliivi- tai kookosöljy. Haju ei ole parhaimmasta päästä, mutta ei se paljon häiritsekään. 
Vastaa Viestiin