Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

^taikka ihan mustaa?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Tuli nyt tuolta punapäiden keskustelusta mieleen sellainen aihe elluun liittyen, että onko kukaan onnistunut "laimentamaan" Elumenin värejä sekoittamalla niitä tavalliseen hoitoaineeseen? Mä kun joskus yritin sitä ja väri meni sellaiseksi hitulaksi sinne hoitoaineen sekaan, eikä toiminut enää sen jälkeen. Värinä oli muistaakseni NB@6 (se kylmä tummanruskea) ja hoitoaineena joku ihan tavallinen markettihoitis. Ajattelin vaan kysäistä muiden kokemuksia aiheesta, etten puhu ihan läpiä päähäni, kun sanon, ettei ellua voi laimentaa kuin siihen sen omaan Cleariin. Clearin kanssa olenkin lantrannut värin onnistuneesti. Mietin vaan, ettei mulla sattunut olemaan just joku vääränlainen hoitoaine, jonka kanssa ellu ei sekoitu.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Joo ei oikein laimene hoitoaineeseen, käyttäisin ihan suosiolla Clearia.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Vähän myöhssä tulee tää tieto ehtiäkseen varsinaisesti vastaamaan muutamiin kysymyksiin, mutta itse tosiaan oon toistaiseksi ainoastaan tummentanut elumenilla.

Viikon - kaksi pysyy sellaisena tummana, jota marketin väripaketeissa nimitetään väriksi "espresso". Sitten siinä lähempänä kuukautta havahtuu siihen, ettei väristä ole mitään jäljellä. (On siitä silti, kun tyvikasvua tulee tarpeeksi, tajuaa miten paljon.) Tyveä ei koskaan saa yhtä tummaksi kuin latvaan kerrostunut tummuus - toisaalta liukuma on sen verran pieni ja tasainen, ettei sitä oikein tajua edes nutturaa pitäessä.

Oma väri on jotain dirty blondesta vaaleaan ruskeaan. Värjäämiseen käytetty yhdistettynä NA2 ja NB4.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Millä Elumenilla saisi aikaan tämmöisen:
Kuva

Eli mitä kannattaa ostaa/sekoittaa?
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

Olisko ainakin RV@all?

Onkohan tuossa jotain tummempia raitoja joukossa?
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Etsin viininpunaista suoraväriä, joten tuo rv varmaan käy. Olen käyttänyt nyt Crazy Coloria, mutta kun se ei pysy ja värjää päänahan pitkäksi aikaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^ Olet varmaan tietoinen, mutta elumenkin värjää päänahan ihan tautisen tiukkaan. Hiuksissa pysyvyys toki paaljon parempi kuin perussuoraväreillä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Mulla on tukka aina melkeen ruskea ennen kuin CC on lähtenyt nahasta  :P La Riche Directionssin kanssa ei ole ollut sitä ongelmaa.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Osaisikohan kukaan neuvoa, millaisilla sekoitussuhteilla kannattaa lähteä koettamaan seuraavantapaista väriä?

Esimerkki 1
Esimerkki 2
Esimerkki 3
Esimerkki 4

Hakuessa siis tuollainen selkeästi kuparinen, mutta ei ihan kirkuvan luonnoton sävy. Kahlasin näitä ellu-keskusteluja läpi, ja tuli mieleen josko KK@all ja KB@7 yhdistettynä tuottaisivat melko kuparista mutta silti ei ihan kirkuvan oranssia sävyä.. Ainakin omalla näytöllä noissa mallikuvissa on kyllä myös pieni annos punertavuutta mukana, eli kannattaisiko sekoitusta piristää esim. RR@all-tipalla tai kahdella? Vai mahdollisesti jollain muulla värillä?
Pinterestiä selailemalla löysin tämän kuvan, jossa on ilmeisesti käytetty KK@all + KB@7 -värejä....
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Maya

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Maya »

Voiko elumenin sekaan sekottaa muita värejä? en nyt tarkota kestovärejä, vaan esim suoravärejä?
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Maya kirjoitti: Voiko elumenin sekaan sekottaa muita värejä? en nyt tarkota kestovärejä, vaan esim suoravärejä?
Ainahan sitä voi ja jotkut tällä foorumilla ovat niin tehneetkin, mutta se ei vaan toimi. Kun Elumenin sekoittaa toiseen aineeseen, se menettää tehonsa eikä toimi halutulla tavalla. Lisätietoa ja käyttäjäkokemuksia löytyy ainakin tuolta arkistoidusta Elumen-ketjusta!
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olen palaamassa ellun pariin ja suoraan sanottuna jännittää! Edellisestä kerrasta on vuosia vuosia aikaa, sellainen 20 cm pätkä näkyy enää vanhaa ellua latvassa (takapuolen alla tai jossain reisien tietämillä menossa), mitä ei hiusmallihommissa saatu useilla värinpoistoilla pois tai päälle värjäyksillä kuin hetkeksi piiloon  ;D.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Voisin kirjoitella tänne tästä omasta väriprojektista ja Elumenin haalistamisesta nyt kun se alkaa olla loppusuoralla :) Tavoitteena on ollut siirtyä pinkistä ellutukasta kuparisempaan versioon: tämä muutos on mulla ollut mielessä useamman hetken, mutta aina koettanut unohtaa kun ajatellut, etten vaan saa pinkkiä pois vahingoittamatta omaa tukkaa liikaa.

Eli lähtökohtanahan mulla oli kuusi, seitsemän vuotta Elumenin käyttöä ja vyötärömittainen tukka - pääsääntöisesti olen värjännyt PK@all-värillä, alkuun sekoittelin tuohon väriin myös RR@all-sävyä mutta pääasiallisesti viime vuodet on menty pelkällä pinkillä, ilman mitään vaalennuksia tai muita värejä. Leikkasin hiuksista juuri n. 30 senttiä pois ihan vain jo tätä projektia helpottaakseni - sekä tietenkin kun alkoi todella pitkä hius kyllästyttää.
Onnekseni olen laittanut väriä vain juureen ja vain harvoin koko hiukseen kun väri on pysynyt kivana koko ajan. Viimeisimmän vuoden, kahden aikana koko tukan ellutuksen voinee laskea yhden käden sormilla. Viime aikoina on tosin tullut myös ongelmaa, ettei väri meinaa tarrata juureen - joskus olen siis joutunut useampaan kertaan käsittelemään juuren pinkillä että jää järkevän väriseksi.

Tästä lähtökohdasta huolimatta vähän jännitti, että miten saa väriä haalistumaan ja miten kupari siihen sitten tarttuu. Olen tehnyt kolme vaalennuspesua ja kaksi askorbiinihappokäsittelyä, ja näiden tuloksena alkaa olla väri, johon uskaltaa laittaa kuparin päälle. Latvasta ja aivan juuresta väriä sai haalistumaan oikein kivasti jo yhdellä yrityksellä, tuloksena vaaleanpunainen pastellitukka (tällaisen tavoittelemistakin hetken harkitsin kun väri oli niin suloinen!). Jostain syystä erityisesti alue viisi senttiä latvasta hartioihin on osoittautunut vähän vaikeaksi haalistaa - väri kyllä haalistuu ja taittuu vähemmän pigmenttisemmäksi, mutta sitkeästi silti pysyy kirkkaana ja pinkkinä. Tuntuu, että vaalenee hieman mutta samalla pinkin kirkkaus pysyy...
Askorbiinihappokäsittelyillä en ole huomannut olevan mitään vaikutusta hiuksen väriin, mutta vaalennuspesut ovat kyllä toimineet. Itse asiassa niinkin paljon, että käsittelyn jälkeenkin vielä pitkän aikaa hius on märkänä valuttanut todella, todella paljon pinkkiä pigmenttiä pois. Kolmas vaalennuspesu söi selkeästi eniten hiuksen kuntoa, mutta Olaplex-hoito auttoi tähän. Kaikki käsittelyt on tehty n. 1,5 kuukauden sisään.

Olen nyt tehnyt testiraitaa, ja todennut, että uusi väri ei rumasti haalistu, joten tähän voisi heittää jo uuden värin päälle. Se olisi kenties tässä parin viikon sisään vuorossa.. Ainoa huolenaihe on nuo hieman pinkimmät kohdat keskellä hiusta, mutta kokeilujen perusteella suurin harmi lienee että jäävät vain syvemmän punaisiksi kun vertaa vaaleimpiin kuparisiin kohtiin. Parhaimman lopputuloksen saamiseksi voisi siis olla syytä toistaa vielä kerran vaalennuspesu tummimpiin kohtiin, mutta en välttämättä uskalla hiuksen kunnon takia. Ajattelinkin, että voisin laittaa tähän nyt värin päälle ja jos tummemmat kohdat alkavat häiritä, käsitellä ne sitten myöhemmin/raidoittaa vaaleamman sävyisiksi kunhan hius saa vähän aikaa palautua.
Testisekoituksena on käytetty 2/3 osaa KB@7 ja 1/3 osa KK@all, ja tämä näyttäisi olevan sellainen sekoitus, joka haluamaani lopputulokseen johtaa.

Katsotaan, jos jossain vaiheessa saisin kuvia koko projektista :)

Lopputulemana - ei kannata elluttaa vuosia ja vuosia, jos kokonaan haluaisi punaisesta pois ja haluaisi vielä hiusten pituuden säilyttää!
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja signe »

Mä en oo pitkään aikaan värjänny hiuksiania mutta nyt ajattelin laittaa elumenista jotain ruskeeta tai tuhkaan vivahtavaa sävyä.

Mua kiinnostais saada aikaiseks sellanen ihan melkeen perusmaantienvärinen joka ois kuitenkin keskitumma, mutta hopeinen. Tulee mieleen että oiskohan NB@2 liian tumma? Jos sen laittais kevyesti ja antais vaikuttaa lyhyemmän aikaa, esim puoli tuntia....
Toinen vaihtoehto ois sekottaa ed.m:ään jotain muuta sävyä.

Lähetän vielä toisen postauksen tähän perään. Eli te jotka olette käyttäny Elumenia niin onko ollut mitään päänahkaongelmia siinä mielessä että elumenissahan on kai aika paljon silikonia, ja mitäs jos se tukkii niitä hiustuppia? Ja samaten värin tarttuminen päänahkaan, jatkuvasti jos usein käyttää, niin lieko samanlaista vaikutusta?

Meinaan vaan että voisko tollaset edellämainitut ominaisuudet aiheuttaa hiustenlähtöä?


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty.

Viimeksi muokannut signe, 11 Loka 2016, 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin