Teippipidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Täytyy sanoa, että id-hairin pidennykset ei ainakaan ole vuosien saatossa paremmaksi menneet. Mun kaksi vuotta vanhat pidennykset oli yhtä paksua kuin tuo id hairin hiusnauhan hius ja teippi oli yksi tuska. Tarvitsen yhden paketin lisää hiusta enkä ainakaan osta enää idltä.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Simply Hair teippihius on parasta, ainakin vaaleissa sävyissä. Hius kestää hyvin takuttomana. Vaikka hius on kallista, niin se kestää todella kauan käytössä- tulee paljon halvemmaksi ostaa kunnolla hyvälaatuista hiusta. Toisaalta olen myös kuullut, että Simplynkin hiusten laaduissa on eroja.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulla on BLONG-hiusta, joten ihan mitään halpista tää nauha ei ole. Halvempi "kuluttajaversio" Star Locks on jo 122€ nippu. Ostin tukusta nämä omani, kun niitä ei periaatteessa myydä kuin kampaajille. Oli kyllä siis hyvälaatuista hiusta ei siinä, mutta siinä nauhassa oli yhtä paljon hiusta kun mun 45€ palmikko-tukun alekorista ostetuissa ei-minkään-merkkisissä hiuksissa kahden vuoden ja puolen tusinan kiinnityskerran jälkeen. Olisin odottanut jotenkin vähän enemmän, ehkä. Mulla oli joskus Simply Naturalit sata vuotta sitten ja ne on mun siskolla itse-asiassa vieläkin. Blongeissa on myös aika jäätävä tuo teipin kiinnityskohta, siinä missä mun vanhoissa oli hiusta koko matkan ns. paraatipuolella ja teipin kiinnityskohta sen alla sellainen hyvä silikoninen. Blong oli vain ruskea muovinpalanen jossa oli ihan saatanan hankala saada pysymään heidän omaa teippiään. Laitoin ne päähän nyt niin, että vanhojen pidennysten osio on aina päälimäisenä ja se Blongi sit päänahkaa vasten.

Jotenkin sellainen ohuen oloinen, sinäänsä siitä nyt ei ole haittaa kuin se, että sitä osiota saa sinne tunkea sitten olan takaa, mutta olisin nyt olettanut sen olevan jotenkin...Laadukkaamman oloista kokonaisvaltaisesti. Mut muuten oon ihan tyytyväinen. On kivan näköiset. Joudun kuitenkin tilata vielä kolmannen paketin, ehkä neljännenkin vaikka sivuilla sanotaan kahden riittävän pidennykseen, mutt näin kyllä heti ettei siinä nauhassa ole tarpeeksi tiheään hiusta että kaksi pakkausta riittäisi. Saattaa kyllä olla, että tilaan eri merkkiä. Ei nuo tukustakaan ostettuna ilmaiset olleet.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Minulla on ollut myös BLONG hiusta, mutta se oli karkeampaa ja huonolaatuisempaa verrattaessa Simply Natural hiukseen. Teippi oli BLONG hiuksessa todella ohut, huomaamaton ja luonnollinen, mutta en kokenut hiuksen hinta-laatusuhdetta hyväksi muuten.

Simply Natural hiustenpidennykset on olleet kuukauden, ja aluksihan ne ovatkin oikein hyvät. Myös vaalean sävyiset hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Ainoa ongelma tässä on se, että päänahka ei tykkää. En saa pestyä omia hiuksia yhtään niin hyvin, mitä ilman pidennyksiä. Lisäksi lyhyt huoltoväli ärsyttää, näitä saa olla nostamassa usein. Otin pidennykset itse pois. Simplyn teippi on hyvää; se ei jää hiuksiin kiinni ja irtoaa siististi.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulla on nyt Blongia, Rapunzellia (european) ja mun vanhat pidennykset päässä mukavana sekasortona. Rapunzelleissa oli mukavasti teippi jo valmiina, helppo vain lätkäistä tukkaan. Teippikohta tosin aika paksu eikä varmasti kovin huomaamaton, mutta laitoin nuo paksujen niskavillojen sekaan, joten ei haittaa. Aikamoinen sekamelska eri merkkejä, mutta aika tasalaatuista hiusta ovat vaikka kaikki eri hintaluokasta. Rapunzzellin hiukset selkeästi karkeammat kuin Simplyn, mutta mulla on vain 4 osiota näitä Rapunzelleita. Nää tuskin kestää kovin montaa kuukautta, mulle rahallisesti kannattavampaa ostaa vielä paketti Simplyä tukusta kun siitä saa puolet enemmän osioita.

Hiukset on pysyneet tosi hyvänä vaikka käytän hoitoainetta pestessä vain n. joka-toinen kerta kun mun omat pituudet ei voi sietää hoitsikkaa. Pesen hoitsikan sijaan latvat Santen kiiltoshamppoolla ja laitan pesun jälkeen pidennyshiukseen Matrixin öljyn ja suihkin Paul Mitchell Awapuhi Moisture Mist hoitosuihkeella pesujen välissä. Öljy tuntuu olevan tärkeämpi pidennykselle, kuin hoitoaine laitoin sitten merkkikamaa tai jotain marketin shamppoota tai olen ilman hyvä hiusöljy on se mikä loppujen lopuksi tekee eron. Jätin nimittäin eilen väsymyksissäni laittamatta vaikka laitoin Matrixin superkosteuttavaa hoitsikkaa hiukset ei ole ihan yhtä pehmoiset kuin öljyn kanssa.

Tuo nostaminen on kyllä miinuspuoli, mutta mun mies laittaa mun pidennykset ja nostellaan pidennyksiä sykleissä. Nostetaan kriittisimmät kohdat kerran 4-6 viikkoon ja ei-niin-kriittiset sitten kun tarvetta on. Jos alkaa takuttaa, otan irti ja laitetaan uudelleen. Se on aika homma nostaa koko pää kerrallaan. Simplyn teippi on kyllä ihan jäätävää kuraa, ainakin tämä BLONG GripTape. Ostan varmaankin tuota super tapea tilalle, jos se olisi vähemmän jäätävää paskaa. Rapunzellien ehdoton miinus on tuo oudon mallinen teippi-osio joten joudun varmaan tilaamaan teipit ihan heiltä itseltään tai leikkelemään sitä teippikohtaa.

Täytyy sanoa, että oman hiukset hyvä kunto ja paksuus on kyllä valttia tässä touhussa. Mun pilalle vaalennetun tukan kanssa tuntui, että pidennykset loistaa kilometrin päähän ja aina sai olla asettelemassa. Nyt on aika huoletonta.

Mä oon kyllä tosi tyytyväinen, vaikka vielä täytyy keretä kampaajalle keventämään omaa hiusta. On kuitenkin ihanan paksut, pitkät eikä kauhean vaikeat loppupeleissä hoitaa. Pelkäsin, että sävy on liian vaalea, mutta se uppoaa hyvin latvoihin ja työkaverit käy hypistelemässä mun hiuksia tuon tuosta  :O. Ei ole tavanomaista olla näin luonnollisen vaalea täällä päin maailmaa. Vaikka sävyt on selkästi tosi vaaleat, ei mikään peroksiidivalkoinen.

Kristiina, saako Simplyä vain kampaamoista? Kuulostaa hyvältä sijoitukselta kunhan nämä vanhat pidennykset on aikansa kukkuneet.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Rapunzelilta muistaakseni tilasin Super Tape-teippiä, suosittelen! Teippi pysyy todella hyvin, mutta oli muistaakseni ihan ok poistaa. Simpyn teippi ei pysy niin hyvin kuin Super Tape-teippi, mutta Simplyn teippi irtoaa paljon siistimmin, ainakin omasta kokemuksestani.

Simply Natural hiusta saa vain kampaamoista tai kampaamotukusta (jos sulla on tunnukset, niin voisit tilata netistä?) Suosittelen kyllä, koska hius kestää, maksaa itsensä takaisin ajan kanssa. Hius kestää myös värjäämistä yllättävän hyvin, ajattelin vielä värjätä nuo vaaleat pidennykset tummemmaksi.

Nyt kun ei ole pidennyksiä, niin hiusten pesu on ihanan helppoa. Voi kunnolla pestä sen päänahankin.

Olen huomannut saman, että laadukas hiusöljy on pidennysten hoidossa se tärkein juttu. Kampaaja suositteli minulle Wellan hiusöljyä. Käytössä on kyllä hyvä, kevyt ja ihanan tuoksuinen öljy. Ihmettelen vain, kun tämä sisältää keratiinia, eikä pidennyshiukselle saanut käyttää keratiinia  ::). Hyvin on kuitenkin toiminut, ja tämä hiusöljy taisi jäädä vakikäyttöön.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mun täytyykin tutkia, onko meillä Simplyn tukun tunnukset ja tilata tuota teippiä!

Mulla on tuo Matrix Biolage Exquisite Oil kun siskon työpaikka-tukku myy merkkiä. Ollut myös tosi hyvä. Mulla on myös LOréal Elviveä, mutta se tahmaa kyllä pidennyksetkin. :S
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mitä pidennyshiusmerkkejä kampaamoissa nykyään yleensä käytetään? Varasin ajan kampaajalle teippipidennyskonsultaatioon, ja puhelimessa kysyin, mitä hiusta kyseisessä liikkeessä käytetään - ilmeisesti kuulin vastauksen väärin, sillä googlaamalla "jotain sinnepäin" en löydä mitään...  ::) :D Olisin halunnut tutustua etukäteen nimenomaisen merkin väri-, pituus- ym. valikoimaan, mutta en viitsi tällaisen asian takia soitella kampaamoon uudelleen.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ei sattuisi löytymään sen kampaamon nettisivuilta?
3b F ii
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Ei valitettavasti löydy.  :(
Merkki oli joku itselleni ihan ennen kuulematon, eli tässä ketjussa viimeisimpinä mainitut ei mikään ole hakemani.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^Miltä se nimi kuulosti? jospa juurikasvussa joku tietäisi mistä voisi olla kysymys.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja princess »

Ajattelin kertoilla vähän omia kokemuksia ko. pidennyksistä. Mulla siis takana 11 v pidennyshistoria, josta 9 v teippejä tuuhennuksena pääosin. Koko pidennystäkin on ollut.

Mulla nyt 4 kuukautta päässä Bphair Slavicit ja nää on JUMALAISET. Koko pään teippipidennys 40 cm. Huonot hiuspäivät on mennyttä.  8) hiukset pysyy niin hyvässä kunnossa ja takuttomina. Hoitotuotteita käytän murto-osan siitä mitä halvemmilla merkeillä piti. Koska hiukset on taipuisat, saan nutturalla pitämällä /kosteana puristelemalla laineet. Mulla värinä 8-asteista blondia ja ihan vaaleaa.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Vastaa Viestiin