Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Reese »

KC:n Pearlilla saa enemmän sellaisen vaaleanpunaiseen helmiäiseen vivahtavan sävyn kuin mitään lilanharmaata. Jo aineen väristä näkee, että sävy on enemmänkin purppuranpunaiseen kuin sinisen violettiin vivahtava. Pearlin shampooversiolla olen itse saanut hyvin lyhyellä vaikutusajallakin (ehkä 1-2 min, suihkun yhteydessä käytettäessä) vaaleanpunaista jäämään hiuksiin, kun se väri on tarttunut hanakasti erityisesti vaalennetuimpiin kohtiin; naamiolla puolestaan en lyhyellä vaikutusajalla nähnyt oikein mitään vaikutusta.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos selvennyksestä Reese! Ehkä nuo Pearl-tuotteet eivät ole ihan sitä mitä haen. Eipähän mene rahat hukkaan. :)
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Reese »

Kiva jos oli apua - kyllähän Pearlitkin siis kirkastavat keltaista hiusta, mutta tosiaan enemmän sellaiseen "helmiäisopaaliin" suuntaan kuin kylmään harmaaseen.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

elly kirjoitti: Mulla on hiekanvaalea tukka vaaleilla raidoilla, joissa on ehkä hieman lämpöä. Kampaaja suositteli taittamaan raitoja paremmin kokonaisuuteen sopivaksi ja olen ihan samaa mieltä. Olisiko nuo KC:n Pearl -tuotteet huono idea vai pitäisikö valita jotain harmaaseen taittavaa? Toki myös ihan laventelin sävyinen suoravärikin voisi toimia sävyn taittamiseen. Kiitos jos joku osaa auttaa. :)
Goldwell Soft Color vaahdot sopisivat varmasti tähän ongelmaan. Sävyt 10V, REF ja 10BS. Nuo ovat luottotuotteitani, kun haetaan kylmää vaaleaa, tai luonnollisen neutraalia sävyä. Voi myös sekoitella keskenään, samoin saa luonnollisen lopputuloksen, jos sekoittaa johonkin lämpimään sävyyn.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos vastauksestasi Kristiina! Mä olen ollut jo aiemmin kiinnostunut noista Soft Color -vaahdoista, mutta niiden kokeilu jäi kun luulin niiden olevan kevytvärejä suoravärin sijaan. Nyt kuitenkin googletellessa Goldwellin sivut sanovat selkeästi kyseessä olevan suoravärin. Sattuisiko sinulta löytymään tuotteen INCI:ä, kun en Suomen Goldwellin sivuilta löytänyt? Onko näissä PPD:tä tai muita myrkkyjä? Kuvahaulla etsiessä löysin kyllä monta hyvää before after -kuvasarjaa, joten varmasti toimiva tuote kyseessä! :)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

elly kirjoitti: Kiitos vastauksestasi Kristiina! Mä olen ollut jo aiemmin kiinnostunut noista Soft Color -vaahdoista, mutta niiden kokeilu jäi kun luulin niiden olevan kevytvärejä suoravärin sijaan. Nyt kuitenkin googletellessa Goldwellin sivut sanovat selkeästi kyseessä olevan suoravärin. Sattuisiko sinulta löytymään tuotteen INCI:ä, kun en Suomen Goldwellin sivuilta löytänyt? Onko näissä PPD:tä tai muita myrkkyjä? Kuvahaulla etsiessä löysin kyllä monta hyvää before after -kuvasarjaa, joten varmasti toimiva tuote kyseessä! :)

Goldwell Colorance Soft Color

Aqua, Diethylene Glycol, Isobutane, Propane, Cocamidoprobyl Betaine, Aesculus hippocastanum, Humulus lupulus, Hydrolyzed Wheat Gluten, Panthenol,  PEG-40 Castor Oil, Oleth-5, Hydroxyethylcellulose, Cetearyl Alcohol, Cocamide MEA, Ethanolamine, Butane, Ammonium Chloride, Propylene Glycol, Stearamide MEA, Tetrasodium EDTA, Alcohol denat., Sodium Chloride, Phenoxyethanol, Methyldibromo Glutaronnitrile, Parfum

May contain: BasicBlue 99, Basic Brown 17, Basic Yellow 57, Basic Brown 16, Basic Red 76, HC Red No.3, Basic Blue 7, HC Yellow No. 2, Basic Violet 2, Disperse Violet 1, Acid Violet 43

Täältä löytyy suoravärien INCI:t: http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=1
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja wilma »

Reese kirjoitti: KC:n Pearlilla saa enemmän sellaisen vaaleanpunaiseen helmiäiseen vivahtavan sävyn kuin mitään lilanharmaata. Jo aineen väristä näkee, että sävy on enemmänkin purppuranpunaiseen kuin sinisen violettiin vivahtava. Pearlin shampooversiolla olen itse saanut hyvin lyhyellä vaikutusajallakin (ehkä 1-2 min, suihkun yhteydessä käytettäessä) vaaleanpunaista jäämään hiuksiin, kun se väri on tarttunut hanakasti erityisesti vaalennetuimpiin kohtiin; naamiolla puolestaan en lyhyellä vaikutusajalla nähnyt oikein mitään vaikutusta.
Mulla on käytössä tämä Pearl shampoo ja sillä tosiaankin saa vaalennetuimmat kohdat sellaiseksi helmiäisen vaaleanpunaiseksi. Vaaleanpunaisuus kyllä haalistuu seuraavassa pesussa pois. Pearl naamiota en ole vielä testannut, ja olenkin arponut että kannattaako sitä edes ostaa kun mä saan shampoolla tarpeeksi hyvän lopputuloksen. Ylläpitoa ajatellen se naamio olisi hyvä, mutta jos se ei tunnu vaikuttavan juurikaan niin turha tuotehan se on. Pearl shampoolla mulle riittää kerta tai kaksi kertaa viikkoon pesu. Nyt viimeksi pesin viikon tauon jälkeen ja ero oli ihan selkeästi nähtävissä, väri kirkastui ja vaaleni.

KC:n naamioista mulla on ollut käytössä Graphite ja sillä tulee ihan liian tumma lopputulos mulle, vaikka naamiota sekoittaisi hoitoaineeseen tai pitäisi vain lyhyen vaikutusajan.

Mun tukka on tällä hetkellä vaalean hiekan värinen ja seassa on paljon pientä vaaleampaa raitaa. Lähtötilanne mulla oli "oma väri takaisin projekti", joka lähti tosi tummanruskeasta hiusväristä, lähes mustasta. Pohjalla on siis monta vaalennusta ja raidoitusta, ja mä nyt lähinnä yritän ylläpitää tätä väriä suht viileänä ja vaaleana.
Platinum olisi vielä testaamatta KC:n tuotteista, onkohan se kuinka samanlainen graphiten kanssa? Pearlin olen todennut toimivaksi ja hyväksi, ainut miinus tulee toki siitä että jämähtää pesun jälkeen vaaleanpunaisena hetkeksi niihin vaalennetuimpiin kohtiin.
ainokainen

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Platinum on tarkoitettu Granny Hair- hiusten ylläpitoon, eli siitä tulee aika voimakas siniharmaa. Granny Hair- ketjussa on kuvaa tuloksesta ihan vaaleisiin hiuksiin. Eli en ihan heti suosittelisi sitä sulle, ellet sitten tosiaan halua siniharmaita hiuksia.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Okei, hyvä tietää! Näin mä vähän ajattelinkin, että ei varmaan ole ihan sopiva tähän mun tarkoitukseen.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Muistelisin vasta nähneeni sellaisen värikartan missä oli kaikki colormaskit ja että minkä tummuusasteen hiuksille ne on tarkoitettu ja niissä graphite oli merkattu aika tumman hiuksen taittosävyksi, eikä blondiin tukkaan ollenkaan. En vaan nyt löydä enää tuota kaaviota mistään.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Reese »

^Latviankielinen versio ;D värikartasta ainakin löytyi kun äkkiä googletin. Mutta näkee tuostakin hiusten sävynumerot ja tuotteiden värinimet.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
ainokainen

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Sitä Platinum-maskia voi huoletta laittaa ihan vaaleaankin tukkaan, mutta shampoota ei missään tapauksessa, koska se on paljon pigmenttisempää kuin maski.

Graphite -shampoo on jo sitten niin pigmenttistä ja myös maski kohtalaisen pigmenttistä, että niitä ei kannata käyttää laisinkaan, ellei toiveena ole nimenomaan granny hair.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos Kristiinalle Goldwell Soft Colorin INCI:stä! :) En ollut ollenkaan huomannut tuota ketjua. Oon varmasti lukenut aiemmin jotain väärää INCI:ä, kun luulin pitkään noissa vaahdoissa olevan PPD:tä. Tuossahan ei ollutkaan niin pahoja myrkkyjä kuin kuvittelin, joten haluan kokeilla tuota. Sävyvalikoima näyttää tosi hyvältä, mutta en vielä osaa sanoa mikä noista vaaleista sävyistä on hyvä mulle.

Mua kiinnostaa myös Biozellin Silver ja Soft ice -hoitikset arkikäyttöön. Oon muuten tykästynyt KC Color Maskeihin enemmän, mutta ne tukkivat niskan ja kaulan ihoa mulla jostain syystä. Iho-ongelmia ei tule Biozellin sävytenaamioista, joten haluaisin kokeilla noita vaalean hiuksen sävyjä. Onko kukaan kokeillut näitä?
ainokainen

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Olen kokeillut ne kaikki, ja valitettavasti niissä on pigmenttiä tosi vähän.  :(
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hopeashampoot ja -hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Biozellin silver ei tee mun tukalle mitään.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin