Hiustenlähdöstä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ponygirl

Kaljuuntuminen lääkityksen vuoksi - auttaako mikään?

Viesti Kirjoittaja ponygirl »

hei. olen uusi tällä palstalla, ja olen lukenut paljon ketjuja hiusten ohenemisesta ja hiusten lähdöstä mutta ajattelin kuitenkin tehdä uuden aloituksen. mikäli tämä on turha aloitus, ylläpito voi sen poistaa.

olen 28-vuotias nainen. ollessani parikymppinen, hiukseni alkoivat ohenemaan pikkuhiljaa erään lääkkeen sivuoireena. käytän lääkettä edelleen ja tulen käyttämään tätä lääkettä vielä pitkiä aikoja, mahdollisesti loppu elämäni. tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa päälaellani on muutamina ohuita hiuksia. olen lähes tulkoon kalju päälaelta, muualla hiuksia on paljon. en osaa sanoa, ohenevatko hiukseni enää. ainakin vauhti on huomattavasti hidastunut.

joka aamu kun katson peiliin, tulee itku silmään... on todella rankkaa olla nuori nainen, jonka hiukset ovat niin ohuet. olen vaalentanut hiukseni sillä vaalea hius on saman värinen kuin päänahkani, ja kuivashampoon avulla saan hiukseni näyttämään vähän tuuheammilta. käytin tupee-tyylistä peruukia jonkin aikaa, se oli hyvä mutta kyllästyin pian siihen.

on olemassa kaikenlaisia valmisteita, ravintolisiä, joiden pitäisi auttaa hiusten ohenemisen kanssa. minulla on kuitenkin tämä lääkitys, joka ylläpitää hiusten ohuutta. olen käyttänyt biotiinivalmisteita, mutta niistä ei ole ollut mitään apua. kysynkin siis; onko mitään tehtävissä? en voi lopettaa lääkitystäkään tai vaihtaa toiseen, tätä on kokeiltu ja huomattu huonoksi ideaksi. kannattaako minun edes yrittää ottaa Priorinia, Biorionia, mitään vastaavaa tuotetta, kun lääke aiheuttaa tämän kaljuuntumisen?
myös kikkakolmoset olisivat paikallaan. kuinka naamioida päälaen ohuet hiukset? olenko täysin toivoton tapaus?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Voi miten kurja tilanne  :-[ Tuskin lisäravinteista mitään haittaakaan olisi, kannattaa ainakin kokeilla?

Itse aloitin vuosi sitten panostamaan terveyteeni lähinnä ravinnon kautta (jätin kaikki einekset pois, panostin kunnon ravintoon ja lisäravinteisiin)  ja nyt vuoden jälkeen päässäni on kauttaaltaan lyhyttä uutta tukkaa joka vastaa pituudeltaan aika liki vuoden kasvua. Lisäravinteina omega 3, magnesium, D ja hyvä monivitamiini. En tiedä johtuuko uuden hiuksen kasvu selkeästi jostain yhdestä vaiko kaikesta yhteensä, mutta uuden hiuksen määrä päässäni on kuitenkin erittäin merkittävä. En missään vaiheessa ole ollut mikään lirutukka, joten tämä hiusten tuuhentuminen tuli aika yllätyksenä.

Hiukset myös kasvavat nopeammin, normaalisti kuukaudessa saavutettu sentin juurikasvu on nykyään samassa ajassa reilut 1,5senttiä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
janea

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja janea »

No niin, tulin laittamaan päivitystä asiaan, jos joku saisi tilanteestani vertaistukea/apua. Kommentoin siis tänne palstalle viimeksi loppuvuodesta 2012, jolloin minulla oli aika tuore kilpirauhasen vajaatoiminta todettu. Tilanne oli ennen lääkitystä karmea, hiukset kolmasosan siitä paksuudesta mikä ennen sairastumista, lisäksi todella huonokuntoiset, takkuiset, kuivat vaikka mitä aineita käytti. Sain lääkityksen ja vointi parani kokonaisvaltaisesti. Hiukset kun vain kasvavat niin tuskastuttavan hitaasti, tuntui että en ikinä saa näitä takaisin entiselleen.

Nyt, kun lääkityksen saannista on kulunut aikalailla kolme vuotta(!), huomaan, että hiukseni ovat _miltei_ ennallaan. Tuo miltei tulee siitä, että edelleen latvoissa on jäljellä huonokuntoista osiota, mutta kasvattamallahan siitä vain pääsee eroon. Käytän edelleen latvoihin todella hoitavia aineita. Hiukset ovat kuitenkin tuuhentuneet huomattavasti eikä päälaki enää paista. Ensimmäisiä kertoja moneen, moneen vuoteen olen jopa pitänyt hiuksia auki eikä ponnarilla!

Tässä matkan varrelta keräämiäni huomioita ja vinkkejä hiustenlähdön kanssa painiskeleviin:

- Ensinnäkin, menkää jollekin lääkärille, joka on perehtynyt hiustenlähtöön. Tk-lääkärit tai edes kaikki ihotautien erikoislääkärit tai endokrinologit eivät tiedä tai eivät välitä OIKEASTI asiakkaan hädästä. Jos heidän silmäänsä tukka on kohtuullinen, niin ei auta itkeä, että se on ennen ollut tuplasti paksumpi... Netistä löytyy nimilistoja lääkäreistä, jotka ovat näihin asioihin oikeasti perehtyneet. TOKI myös tk:ssa voi tulla vastaan hyviä lääkäreitä, en sitä sano, mutta se on vähän "hakuammuntaa", löytääkö sellaista joka oikeasti osaisi asiasta mitään sanoa.

- Toisekseen, jos epäilette kilpirauhasen vajaatoimintaa, älkää todellakaan menkö kenelle tahansa lääkärille, edes kenelle tahansa endokrinologille. Suomen kilpirauhasviitearvot ovat edelleenkin jämähtäneet muutaman vuosikymmenen takaisiin lukuihin, eivätkä vastaa esim. jenkkien suosituksia lääkityksen aloittamisesta jne. Edellenkin, netistä löytyy lista lääkäreistä, jotka oikeasti tietävät kilpirauhasasioista. Esim. minulla olivat arvot juuri ja juuri Suomalaisten viitearvojen sisällä. Vaan kuinka ollakaan, TPO-vasta-aineet olivat kuitenkin koholla --> ihan oikea autoimmuunihypotyreoosi minulla on vaikka ensimmäinen lääkäri ei sitä meinannut uskoakaan. Kilpirauhaslääkityksen avulla elämäni on parantunut ennalleen, voin hyvin ja elämä on ihanaa  :ts.

- Vaikkei olisikaan selkeää kilpirauhasen vajaatoimintaa, pidä huoli riittävästä jodin saannista. Tervekään kilpirauhanen ei voi tuottaa riittävästi tyroksiinia ellei sen rakennusainetta, jodia, ole elimistössä saatavilla.

- Alhainen D-vitamiini voi aiheuttaa hiustenkin lähtöä ynnä muita oireita (esim. lisääntynyt syöpäriski!). D-vitamiinin rajana pidetään Suomessa (P-D-25) yli 50 nmol/l virallisesti, mutta oikeasti moni lääkäri on sitä mieltä (ja suositukset ovat muuttumassa), että alle 80 nmol/l on liian alhainen. Suomen leveysasteilla D-vitamiinia täytyy napsia purkista läpi vuoden miltei jokaisen aikuisen. Käykää mittauttamassa arvonne, pääsee ilman lääkärin lähetettä yleensä, ei maksa paljoa ja aloittakaa tarpeen mukaan lisäkuuri. Mittauttakaa uudelleen esim. 1-2 kk kuluttua.

- On myös syytä pitää huolta etenkin B-ryhmän vitamiinien (mm. biotiini) sekä sinkin saannista. Sinkki on tärkeää iholle ja hiuksille. Rautalisää ei kannata syödä ilman syytä, voi lisätä mm. infektioherkkyyttä ja vaurioittaa jopa maksaa liioissa määrin. Eli hemoglobiinin ja transferriinin mukaan rautalisä. Nämä osaa ihan peruslääkärikin katsoa.

- Erilaiset hormonaaliset ongelmat, mm. PCO voivat aiheuttaa hiustenlähtöä, samoin naisilla voi esiintyä miestyyppistä hiustenlähtöä (päälaki harvenee, muualta ei). Hakeudu osaavalle lääkärille näistä asioista.

- Itselläni myös e-pillerit tekevät selvästi hyvää hiuksille, sillä minulla on hieman hormonaalista ongelmaa muutoinkin. Etenkin e-pillerit, joissa progestiini on lievä antiandrogeeni, esim. Yasmin, Yasminelle tms. Jotkut saavat avun hormonaaliseen hiustenlähtöön (miestyyppiseen hiustenlähtöön) spironolaktonista (Spiresis). Tästä löytyy ihan netistä suomalaisen ihotautien professorin kirjoittama artikkeli, joka kannattaa vaikka tulostaa mukaan lääkärikäynnille.

- Hiukset tarvitsevat myös proteiineja (ihan normaali proteiinien saanti riittää). Jos siis syöt esim. kasvispainotteista ruokavaliota, pidä huoli riittävästä proteiinipitoisuudesta.

Toivottavasti näistä on jollekin hyötyä! Tsemppiä, kyllä ne hiukset siitä palautuvat vaikka aikaa se voi viedä!
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Minullakin hiustenlähtöön on kyllä vaikuttanut ihan ravintoaineiden saamisesta huolehtiminen ja ruokavalion terveellistäminen. Mulla oli ainakin parina vuonna peräkkäin useita kuukausia kestänyt hiustenlähtö, jolloin pesun yhteydessä lähti aina joku 200+ hiusta ja muutenkin aika runsaasti. Nyt olen yrittänyt huolehtia vitamiinien ja proteiinin saannista ruoasta, sekä ottanut lisäravinteena kalaöljyä, biotin strongia ja ajoittain rautaa. Luulen, että tuo rauta on erityisesti ollut hyödyksi, koska mulla on aina ollut hemoglobiini vähän alakanttiin. Viime vuonna sitten tuota sulkasatoa ei tullut, eikä tänäkään vuonna, ainakaan vielä ei ole alkanut  :T
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Miten naisten kaljuuntuminen periytyy? Jos kummallakaan vanhemmalla ei ole ollut hiustenlähtöä, mutta äidin puolen suvussa on naisilla hiusten harvenemista, niin onko minulla kaljugeeni? Ohuen hiuslaadun olen perinyt isän puolelta.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 28 Kesä 2015, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Daydream

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Daydream »

Suosittelen lämpimästi ihotautilääkärillä käyntiä ennen kuin teette tilauksen luontaistuotekauppaan tai iherbiin. Lääkärin palkkio on sen 80-100 euroa, mutta parin kuukauden annos ihmepillereitä netistä maksaa helposti saman verran, eikä tehosta ole näyttöä. Omalla kohdalla sain lääkäriltä kokeiluun kortisoni-lääkkeen ja jos se ei auta niin seuraava vaihe on Spiresis ja/tai e-pillerit korkeammalla hormonipitoisuudella. Sain diagnoosiksi naistyyppisen hiustenlähdön, joka on hormonaalista (ja yllättävän yleistä). Lääkärille voi mennä jo ennen kuin päänahka paistaa, omalla kohdallani hiustenlähtö ei ole vielä ulkopuolisen huomattavissa, mutta +200 hiusta per pesu tai harjaus ei ole normaalia ja tahti vain kiihtyy, joten päätin toimia ajoissa. Minulla ei ole mitään lisäravinteita vastaan ja olen käyttänyt ja käytän joitakin itsekin, mutta jos hiustenlähtö on runsasta ja äkillistä, niin kääntykää ensin ehdottomasti lääkärin puoleen.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mulla lähtee taas vaihteeks aivan kamalasti tätät tukaa.. Viemäri menee tukkoon suihkussa käydessä ja kampaajakin huomautteli, että jopas on ohentunut tukka. Ajattelin ensiksi, että epä tälle voi mitään tehdä mutta nyt tosiaan rupesi tuo spiris-lääkkeen vaikutukset kiinnostamaan. Olen pyytänyt jo työterveyden kautta labroja kilpirauhasongelmien poissulkuun. Kun ne labrat on katsottu ja mitä todennäköisemmmin kaikki ok, aion varata ajan lääkärille.

Nyt seuraa vaan kysymys, osaako joku suositella pk-seudulla ihotautilääkäriä joka suhtautuu myönteisesti spiris-hoitoon? Kaikki eivät näköjään suhtaudu asiaan yhtä positiivisesti.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Missä tuosta Spiresis-valmisteesta on lisätietoa? Yritin googlettaa, mutta en löydä mitään muuta kuin jotain nettipalstojen keskusteluita.. Ei siis mitään faktaa ko. lääkkeestä..?
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Spironolactone on nesteenpoistolääke jonka takia kalium-natrium suhteet voi mennä harakoilleen. Käsittääkseni vuosittaisia labrakokeita susoitellaan ja joitakin rajoituksia ruokien ja lääkkeiden kanssa on. Sivuvaikutuksiahan on varmaan kuten missä tahansa muissakin lääkkeissä.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=26013

Stressaa niin kovasti, että kaljuunnun.  :(
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Niin kauan kuin muistan, mulla on lähtenyt tuhottomasti hiuksia päivittäin. Jos harjaan hiukset ennen pesua, harja on tietenkin täynnä karvaa. Kun sitten pesen huikset, lähtee hiuksia niin paljon, että ne takertuu verkoksi mun käsiin, selkään, persrakoon ja sitten suihkussa länttään niitä seinälle. En liioittele, kun sanon että jokaisen suihkun jälkeen seinässä on sellainen MATTO tummia hiuksia.

Tämä on usein stressannut mua, vaikkakin hiuksia tuntuu uusiutuvan siihen malliin, että ne eivät ole ohentuneet vuosien varrella, joskin se nähtävästi vaikuttaa siihen, että mun hiukset ei kasva keskiselkää pitemmäksi ja mun ohimoilla ja korvan yläpuolella ei hiukset koskaan kasva n. 5cm pidemmäksi.

Joulun alla kuitenkin huomasin, että nyt hiukset ovat ohentuneet ihan oikeasti. Olen ollut jo vähän paniikissa, kunnes muutama viikko sitten huomasin, että hiusta ei lähde suihkussa tai harjaamalla lähes ollenkaan! Ero on huomattava. Jos ennen on lähnyt sanotaan 200 hiusta jokaisen pesun/harjauksen yhteydessä, niin tänä aamuna länttäsin siihen kaakeliin kiinni n. 5 hiusta. En tiedä mitä tämä tarkoittaa, onko hormonitoiminta viimein tasoittunut, vai entistä sekaisempi, loppumassa, vaihdevuodet, hormonikierukka, stressi, ei-stressi, ruokavalio, laihduttaminen... en tiedä! Ainoa minkä tiedon on, että ensimmäistä kertaa vuosikausiin, mun nupista ei lähde tsiljoona hiusta kun pesen ne  ;D
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mä olen tainut tännekkin itkeä sitä miten mun hiukset ovat menneet ihan järkyttävään kuntoon viimeisen parin vuoden aikana. Mun kampaaja joka on leikannut mun hiukset kymmenen vuoden ajan on myös ihmeissään ja huolissaan. Mun hiuslaatu on aina ollut ohut mutta kuitenkin suora ja hyväkuntoinen. Nykyisin mun hiukset on aivan ohuen ohutta vauvakarvaa, helposti katkeilevaa säkkärää. Ei kiharaa mutta pesun jälkeen hiukset ovat ihan epämääräisen pörröiset.  :( :-\ Ovat myös vaalentuneet jonkun verran. Mun latvat ei pysy 4kk pidempää fiksun näköisenä. Aina kun menen kampaajalle on mun latvoissa enää muutama hassu karva jäljellä. Kauan luulin, että hiukseni ovat vain eripituiset runsaasta hiustenlähdöstä mutta vaikka näitä miten tasoittaa en saa hiuksia kasvatettua olkapäämittaa pidemmäksi. Myös ihmiset mun ympärillä ovat alkaneet huomauttelemaan mun todella pahan näköisestä tukasta. Mikä avuksi? ;(

Viime kesänä tulin lopputuloksen, että olen käyttänyt aivan liian keratiinipitoisia shampoita ja hoitoaineita, siirryin kokonaan iherbin luomu-eko-kosteuttava linjalle. Nyt hiusten kovuus ja jämäkkyys on tosiaan kadonnut, hiukset ovat pehmeämmät mutta entistäkin hauraammat. Ruokavalioni on tasapainoinen ja saan paljon hyviä rasvoja, syön pähkinöitä ja avokadoja päivittäin. Ahdistus on valtava.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

^ Mainitset ruokavalion olevan tasapainoinen mutta mitä se tarkoittaa? Jos se tarkoittaa että syö kaikkea niin on mahdollista että juuri se on syy ongelmiin. Jos olet tosissasi ja haluat apua niin kokeile useampi kuukausi täysin vegaanista ja kasviksiin painottuvaa vähärasvaista ruokavaliota. Oletuksena myös että alkoholi, tupakka etc jätetään myös pikkuhiljaa pois, jos sellainen kuuluu elintapoihin. Siihen lisäksi täällä aiemminkin mainittu d-vitamiini (vegaanisena), sinkki, b-ryhmän vitamiinit ja kasvipohjainen omega. Lisäksi liikuntaa 3 kertaa viikossa ja unirytmi kuntoon: nukkumaan mahdollisuuksien rajoissa 22-23 ja herätys klo 6. Unirytmiä voi muuttaa tietenkin työvuorojen jne. mukaan mutta oleellista on sopiva unen määrä ja rytmi. Tämä vaatii toki monelle suuria muutoksia mutta täytyy muistaa että hiustenlähtö voi olla vain ensimmäisiä ongelmia mitä voi tulla epäsopivista elintavoista ja vastaavanlainen elämäntapa parantaa muutenkin koko elämän hyvinvointia kokonaisuudessa.

Voit lukea tutkimustietoa kys. elintapojen vaikutuksista (muuttujina toki tutkimuksissa aina osa-alueet erikseen) mutta oleelista on konkreettisesti kokeilla itse. Vasta sitten voi tietää ja nähdä oman elämän suhteen mikä vaikutus on. Aina voi lopettaa jos olo ei parane useammassa kuukaudessa. Vakavissa oireissa tietenkin lääkärin kautta mutta se ei korjaa useimmiten lähtösyytä.
Viimeksi muokannut Twinkley, 02 Touko 2016, 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Multakin tippuu taas tukka päästä. Parin viime viikon aikana on valehtelematta tippunut noin puolet ja jäljellä on räjähtänyt laiha liru. Tukkaa tippuu eniten päälaelta ja ohimoilta, ja päänahka on kipeä ja sitä kuumottaa ja melkeinpä kirvelee. Silittäessä tuntuu vain luinen kallo.  Silti tuntuu jotenkin turhamaiselta mennä vaikkapa lääkäriin aiheesta... :( Olen käsittänyt, että hiustenlähdölle on monesti aika hankala löytää selitystä? Tai ainakin se voi olla monen asian summa ja siten hankala hoitaa.
Edellisen kerran hiukseni putosivat muistaakseni pari vuotta sitten. Välissä ehdin kasvattaa ihan ok/normaalipaksuisen lyhyen polkkatukan. Ai että harmittaa, jos tämä meinaa olla tällaista nyt sitten jatkossa aina - tukka tippuu vuoden välein. Huoh.
vaahtera3
Haiven
Haiven
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 18:56

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja vaahtera3 »

Raudanpuute ja anemia aiheuttavat hiustenlähtöä, joten sitä silmällä pitäen vegaanista ruokavaliota pitäisi noudattaa veriarvoja seuraillen.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiustenlähdöstä

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Kirjoitukseni ei ole tarkoitus loukata ketään ja se sopisikin ehkä johonkin parempaan viestiketjuun kuin tänne koska nyt seuraa enemmän pohdintoja muusta kuin hiustenlöhdöstä. Mä koen henk.koht ylläolevat neuvot jopa hieman loukkaavina. On aika rohkeaa ruveta neuvomaan täysin ventovierasta ihmistä täydellisiin elämäntapamuutoksiin. Tiedän stressin, huonon ruokavalion, epäsäännöllisen elämäntavan ja monien muidenkin asioiden aiheuttavan hiustenlähtöä ja mm aknea. Mutta fanaattisuus asiassa kuin asiassa saa mun karvat nousemaan pystyyn ja päälle pienet aggressiot. Mun mielestä neuvot esim nyt vaikka vegaaniruokavaliosta on rinnastettavissa siihen, että joku tulee mun oven taakse vartiotorni kädessä ja sanoo, että kun tarpeeksi uskot niin saat upean tukan. Tiedän tutkimuksien puhuvan paljon hyvää vegaaniruokavalion vaikutuksesta terveyteen, mutta tiedän toisaalta myös tutkimuksia jotka väittävä jotain ihan muuta.

Olen kamppaillut huonon ihon kanssa ja lukenut mm tutkimuskia maitotuotteiden ja gluteenien vaikutuksesta ihoon. Olen epätoivoisessa mielentilassa ollut yli puoli vuotta ilman maitotuotteita ja gluteenia paremman ihon toivossa. Lopputuloksena huono iho ja stressi, itkupotkut ja vitutus siitä, että mä en saa tehdä elämässä niinkun haluan. Mun on aivan helvetin vaikea uskoa, että kaksi kertaa viikossa nautittu maitotuote olisi oikeasti se syy siihen, miksi iho akneilee.. On mielestäni tosi pelottavaa, että annetaan neuvoja radikaaliin elämäntapamuutoksiin tuntematta henkilöä, tietämättä tämän arvoja, elämäntyyliä taikka terveydentilaa. Se, että käytän ehkä kolme kertaa viikossa eläinkunnasta tulevia tuotteita ei takuulla ole syy mun hiustenlähtöön. Sen sijaan uskon stressaavan kolmivuorotyöni ja faktan siitä, että syön paljon sokereita vaikuttavan paljon negatiivisemmin hiusteni kuntoon. Mutta jos olisin pyytänyt tai halunnt neuvoja helpottamaan stressiä olisin varmasti kijoittanut johonkin toiseen ketjuun. En ehkä ollut selkeä ensimmäisessä viestissä, mutta se mitä tästä ketjusta tulin hakemana oli enemmänkin vertaistukea, kokemuksia mikä tuote on hyvä ja jakamaan ajatuksia henkilöiden kanssa jotka myös kamppailevat ohuiden hiuksien kanssa. Sen sijaan jos mua neuvotaan tekemään jotain (mitä muutenkin elämässäni noudatan) äänensävyllä joka puhuu sen puolesta, että se on ainoa ja oikea tie hyvään elämään niin mulla menee hermo.
Viimeksi muokannut hubbabubba, 05 Touko 2016, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin