Farouk

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Paka-08

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Mä olen ollut ihan tyytyväinen niihin CHI-sarjankin tippoihin, vaikka haju ei olekaan kovin miellyttävä. Aika äkkiä se ainankin omista hiuksista haihtuu ja jos on pohjalla jotain muita tuotteita niin niiden haju peittää. Myös CHI:n Infra tehohoidosta, shampoosta ja jätettävästä suihkeesta olen tykännyt tosi paljon ja ne on käytössä tällä hetkellä. Suihkeessa on runsaasti silkkiä sillä se löytyy INCI:n alkupäästä. Hiuksistä tulee heti jämäkät ja ehkä hieman lasimaisen tuntuiset ja lasimaisuutta tämä pehko kaipaa. Tämä sarja on kyllä omasta mielestäni parhaimmasta päästä. Pelkän shampoon jälkeen hiukset on sileän tuntuiset kuin ei tarvitsisi hoitoainetta ollenkaan. Se tehohoito on aika lirua (vähän kuin joicon rekku, mutta ei kokkareita) ja tuntui aluksi mitään sanomattomalta, mutta nyt en voi olla käyttämättä sitä. Siinä on hieman keratiinia, enemmän kuitenkin silkkiä. Nämä kaikki tuotteet antaa hiuksille lämpösuojaa ja tuntuu, että hiukset suoristuukin paremmin kun sarja sisältää lämpöaktiivisia aineita.

Olin yllättynyt kun hiusten kunto parani muutaman käyttökerran jälkeen huomattavasti ja pidennyshiukset pysyi sileänä(tää sarja sopii mielestäni tosi hyvin pidennyksille). Eron näki ja tunsi. Kosteuttaa tosi paljon ja sopii paksulle, kuivalle ja karhealle hiukselle. Saattaa ehkä hentoiselle hiukselle olla liian hoitava. Vaikka tuossa tehohoidossa sanotaan, että toimii rakennepaikkaajana niin pidennyshiukset eivät tosiaan menneet huonoon kuntoon, päinvastoin. Minulle sarjaa suositellut myyjäkin sanoi, että sopii pidennyksille. Hiukset tuntuu oikeesti tosi silkkisiltä ja se tehohoito tuntuu toimivan paremmin kuin Joicon IHT ainenkin omassa tukassani. Ei ole ollut pitkään aikaan pörrötukkapäiviä. Tämä on tietenkin minun mielipide sarjasta, joten jos innostutte ostamaan eikä tuote toimi samalla tavalla niin älkää minua syyttääkö  ;D
ainokainen

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kiitos vinkeistä. Varmaan kokeilen tuota CHI-sarjaa jossain vaiheessa.
Tällä hetkellä olen kuitenkin enemmän kuin tyytyväinen Biosilkin seerumiin, ja kun vielä tuli ostettua se jättikoko, niin pärjään tuolla varmaan vuoden eteenpäin. Tuo Biosilkin seerumi on niin tautisen hoitavaa ja silottavaa, että on oikeastaan ihan sama mitä muita tuotteita käyttää, vai käyttääkö poispestävää hoitista ollenkaan.

Olen nyt kahtena iltana laittanut pesun jälkeen seerumia n. ½ teelusikallista hiuksiin, ja tuntuu että mun hiukset ovat jo nyt transformoituneet entisestä takkupallosta silkkiseksi ja liehuvaksi. Tämä on ehkä jopa liiankin hoitavaa, ja hiukset latistuvat helposti joten jatkossa käytän tätä hkä vain joka toisen pesun jälkeen.

Mun ylisanat ei riitä kuvaamaan sitä miten hyvä tämä tuote on! Kaikille, joilla on tosi ränsistyneet ja kuivat hiukset, ostakaa tätä ennen kuin heitätte hanskat tiskiin ja menette leikkaamaan! Tämä tuote voi oikeasti pelastaa tilanteen.
Nyt mua kaduttaa, miksi en tajunnut ottaa tätä käyttöön ennen kuin itse menin leikkaamaan ihanan pitkän tukkani.
20 cm lähti pituutta alkuvuodesta, kun oli pakko... :-[
Paka-08

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

CHI:n Iron Guard suoristusrautasuihke on ihan lyömätön! Voin sanoa tämän omasta puolesta ja muutaman muun, jonka hiuksiin olen sitä kokeillut. Voittaa Osiksen vastaavaan ihan mennen tullen. Hiuksista tulee niin sileät ja pehmeät, ettei voisi uskoa niiden olleen 200-asteisen raudan käsittelyssä. Lämpösuoja on ihan omaa luokkaansa ja pidemmällä aikavälillä raudan tuomat rasitukset ovat vähäisemmät kuin muiden kokeilemieni tuotteiden kanssa. Vaalennetussa hiuksessa huomaa hyvin sen siloittavuuden. Silikoneja ei mielestäni tässä ole INCI:n perusteella, mutta en ole aivan varma, koska siinä on jotain aivan ihmeellisiä aineita mistä en ole kuullutkaan aikaisemmin kuten Sodium polystyrene sulfonate, joka on jonkinlainen polymeeri/muovijuttu eli kalvonmuodostaja sekin kuten silikonikin, mutta rautaa ajatellen hiukset tarvitsee kunnon suojaa. En ole toistaiseksi vielä löytänyt CHI-sarjasta tuotetta, joka ei olisi vakuuttanut minua. On mielestäni hyvin laadukas sarja, mutta tuoksut ovat joissakin puteleissa järkkyjä (ei sovi siis tuoksuherkille). Onneksi haju häviää suht hyvin hiuksista.
ainokainen

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kokeilin taas pitkästä aikaa Biosilkin Silk Therapy -seerumia, ja tämä on kyllä ihan taivaallinen tuote (kiitos Naapiolle!  ;D)
Tämä on ainoa seerumi, joka oikeasti ei lähmää mun hiuksia ollenkaan, vaikka tätä laittaisi vähän reilummallakin kädellä. Tulos on aina höyhenenkevyt ja ilmava. Hiukset huutaa hoosiannaa vaalennuksen jäljiltä joten tää tuli todella tarpeeseen!

Saman valmistajan CHI-sarjan vastaavasta tuotteesta en tykännyt. Sekin oli hoitava ja silottava, mutta ei mun mielestä oikeastaan poikennut mitenkään tavallisista seerumeista. Koostumus on paksumpaa ja haju mun nenään liian voimakas.

Biosilkissä on sen sijaan mun mielestä ihanan raikas tuoksu ja ohuen koostumuksen ansiosta tuote levittyy hiuksiin tosi hyvin ja tuntuu imeytyvän heti, eikä hiuksen pintaan jää sellaista silikonikerrosta, kuten CHI-seerumin kanssa kävi. Eli näistä kahdesta suosittelen kyllä ehdottomasti tätä "alkuperäistä" Biosilkin Silk Therapya.
Viimeksi muokannut ainokainen, 27 Touko 2015, 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Käytän kans tota silk therapya latvojen silotukseen. Toimii loistavasti! On tosi riittoisaa, pikkuruinen pullo on kestänyt jo ikuisuuden.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ainokainen

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Meinasin revetä onnesta, kun havaitsin että Biosilkin ihanaa Silk Therapy -seerumia saa nykyään myös light-versiona:

Kuva

Pakkohan tätä oli heti kokeilla. Nordic Feelissä hintaa oli jotain 13,90 pienelle pullolle, eli varsin edullista. Aiemmin kun tätä sarjaa myytiin vain kampaamoissa, hinnat oli tosi suolaiset, mutta nykyään netistä tätäkin sarjaa saa jo tosi edullisesti.

Asiaan! Tämä on varmaa Biosilk-laatua, eli tosi hoitava, kiillottava ja siloittava seerumi. Vaikutus on vähemmän latistava kuin sillä original-versiolla. Hoitotehoja ja silottavuutta tuntuu silti löytyvän kiitettävästi. Plussaa annan myös raikkaasta ja miedommasta tuoksusta kuin alkuperäisessä. Vahva suositus! (mutta kyllä se original on silti mun ykkönen)  :ts
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja Triina »

Käytin melkein pullollisen Silk Therapy 17 Miracle Leave-in Conditioner  -jätettävää ja se oli kyllä tosi hyvä tuote. Ainoa miinus suuttimesta, joka ruiskaisi märän, paksun roiskeen ja tuote oli siksi pakko levittää käsin hiuksiin. Aine on sen verran voidemaista, että suihkepullo on vähän oudohko valinta. Tuoksu on miedon hoitoinemainen, ei häiritsevä. Hiustuntuma liukas, nopeasti imeytyvä, silottaa ja kosteuttaa, ei jätä limaista pintaa, mutta latistaa kyllä liian lähelle tyveä osuessaan. Hiusmalli on nyttemmin niin lyhyt, että tämä ei ole sopivin tuote, mutta pidemmälle hiukselle voin suositella. Käytössä on nyt Klippoteket Argan Spraybalsam, joka on hyvin samantyyppinen, mutta sopii lyhyempäänkin tukkaan ja on myös reilusti edullisempaa.
ainokainen

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Biosilk -sarjaan on tosiaan tullut uusi tuote, 17 Leave-in Conditioner.

Kuva

Aivan mahtava tuote! Ja en huomannut mitään sellaista roiskimista vaan mun pullossa suihke toimii kuten pitääkin, aine levittyy hiuksiin tasaisena sumuna. Onkohan sun pullo ollut viallinen, Triina?

Tämä on saanut tosi paljon hehkutusta osakseen eri foorumeilla, enkä kyllä ihmettele, miksi. Aivan mielettömän hoitava, silottava, hiukset pehmeiksi tekevä jätettävä. Tämä on yhtä hyvää kuin Biosilkin Silk Therapy, ainoa ero on oikeastaan se, että tämä on suihkemuodossa. Myös tuoksu on parempi, hieman kevyempi ja hienostuneempi kuin Silk Therapyssa. Ei lähmää, vaan jättää hiukset todella kevyen tuntuisiksi.
Parhautta! Kuva
Viimeksi muokannut ainokainen, 17 Huhti 2016, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Eikö tuo ole just se vanha kehuttu Silk Therapy, jonka ulkoasua vain on näköjään uudistettu? Mulla oli vanhan mallinen pullo ja ostin sen vuonna 2013, nimi on täysin sama. Oli tosiaan aika paksua ja siksi ei tullut suuttimesta tasaisena ulos. Ehkä koostumustakin on uudistuksessa muokattu?
ainokainen

Vs: Farouk

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Voi olla, en ole perehtynyt noihin vanhoihin tuotteisiin, kun mulla on ollut vain Silk Therapy -seerumia aiemmin siitä sarjasta.
Tuo 17 Leave-in Conditioner on siten ehkä aiemmin ollut erilaisessa pullossa? Luulin, että kyseessä on kokonaan uusi tuote.

Ja sellainen lisäys vielä, että jos vertaan alkuperäistä Silk Therapya ja tätä 17 Leave-In -suihketta keskenään, niin Silk Therapy jättää hiukset ehkä aavistuksen kevyemmän ja "silkohapsisemman" tuntuisiksi, kun tas 17 Leave-In jämäköittää hiuksia enemmän. Silottavuus näissä on kummassakin huippua.
Viimeksi muokannut ainokainen, 06 Touko 2016, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin