Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
A-M

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja A-M »

Hei,

Onkohan kellään kokemusta l'Oréalin Récital Préférence 5.21 sävystä? Hiuksillani on ruma tapa alkaa muuttua ruosteenpunaiseksi ruskean hiusvärin haalistuessa (vaikken siis edes olisi värjännyt millään kulta-/punataittoisella sävyllä), joten nyt haluaisin taas kerran päästä eroon tästä rumasta (siis mulle sopimattomasta) ruosteisuudesta.

Oma hiusvärini on jotain astetta 6 ja vähän pelkään, että tuo 5.21 vetäisee liian tummaksi. Luonnonkiharassa tukassani kun värjäyksen lopputulos tuppaa aina olemaan vähintään yhden asteen tummempi kuin se, mitä kaupan väritupsu näyttää. Kuitenkin juuri tuollainen lupailtu viileä ei kovin tumma ruskea kiehtoisi. Iskeäkö siis jo osatamani paketti päähän vaiko ei?  :-\

Mietin myös voisiko tuota mahdollista liian tummaksi menemistä millään konstilla ehkäistä. Mitä esim. mahtaisi tapahtua, jos sekottaisin värimassaan esim. vähän hoitoainetta?
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Se ruosteisuus johtuu siitä, että kun hiuksia värjätään hapetteellisella värillä, sun oman hiuksen väripigmentit vaalenevat ja se tapahtuu aina punaisen/oranssin kautta.
Kun värjäämällä aikaansatu ruskea väri haalistuu pikkuhiljaa pesujen myötä, se sun oma väri -joka on siis värjäyksen myötä hapettunut oranssiin taittavaksi -alkaa kuultaa sieltä läpi. Mitä enemmän värjäät, sitä oranssisemmaksi se sun oma väri siellä hiusvärin alla muuttuu. Uuden kestovärin lätkäisy siihen päälle ei siis ratkaise itse ongelmaa.

Sinuna laittaisin tuohon nyt jonkun viileän ruskean suoravärin tai kokeile sävyttämistä KC Color Mask -shampoolla Brown, joka on sinertävään taittava ruskea. Se neutraloi sitä läpi puskevaa oranssisuutta hyvin ilman että hiukseen kajotaan liikaa. Kestoväri kestovärin päälle ei ole hyvä idea hiusten kunnon kannalta, ja siinä on tosiaan sekin riski, että väri vaan kerrostuu jolloin lopputulos vetäisee liian tummaksi.
A-M

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja A-M »

No voih... Olen siis jo yrittänyt parantaa tilannetta niin sinisellä suoravärillä kuin KC Color Maskilla, vaan eipä noista ollut juuri mitään iloa  :-[ Eivät vaan yksinkertaisesti pysy mun luonnonkiharassa, huokoisessa tukassa juuri paria pesua kauempaa ja päänahka taas ei tykkää jatkuvasta suoraväreillä/värinaamioilla läträämisestä.

Kauheastihan tässä ei vielä ole (tällä kertaa) päässyt noita värejä kerrostumaan, sillä vielä vuoden alussa mulla oli täysin värjäämätön tukka. Sitten sitä vaalensin ihan vaan n. asteen verran, mutta koska en viihtynytkään värissä (piti olla viileä eli 7.1, mutta punertavahan tuokin oli), niin värjäsin seuraavaksi vaalean ruskeaksi (tulos oli kyllä todella tumma ruskea), joka nyt sitten reilu kuukausi värjäyksestä on muuttunut lähinnä ruosteen väriseksi :#

Ääh  >:( Pitää siis vaan jatkaa ratkaisun miettimistä.
Mini-Me

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Mun viimeisin väri oli nimenomaan tuo 5.21. Minusta se oli kaunis väri mutta tumma ja nyt valitsisin 6.21 koska sellainenkin on. Minulla se ei peittänyt alla ollutta punaisuutts mutta sitä olikin aika paljon.
A-M

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja A-M »

Tuota 6.21 ei vaan ymmärtääkseni myydä Suomessa, vai kuinka? Sen kun olisin itsekin halunnut ostaa.
Mini-Me

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Ihan niin kuin olisin nähnyt 6.21 sokos emotionissa silloin kun ostin 5.21 purnukan mutta en ole varma sillä silloin ajattelin että kutonen olisi ollut itselleni liian vaalea enkä sen tarkemmin katsonut.
A-M

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja A-M »

Pelkkä 6.0 kyllä löytyy Suomestakin, mutta kun muutama viikko sitten tiedustelin sähköposteitse Suomen l'Orealilta tuosta sävystä 6.21 he vastasivat, ettei sitä tuoda Suomeen - eikä näillä näkymin olla aikeissa tuoda jatkossakaan  :(
Ziva
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 15:21

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ziva »

Oliskohan millään kotivärillä mahdollisuutta saada aikaiseksi ns. ruusukulta-väri? Linkissä esimerkki..  :) https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ab/dc/6b/abdc6b5e830fec624b0244a42284dd55.jpg
ainokainen

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Veikkaan, että ei onnistu yhdellä tuotteella.

Tuossa pitää olla pohjalla ihan blondattu hius, ja sitten päälle suoravärilä se aprikoosinpunainen. Kirkkaanpunainen haalistuu usein tuon aprikoosinpunaisen kautta, eli ihan kirkkaan punaisellakin voisi yrittää, vaikka laimennettuna hoitoaineella.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Onko kellään kokemusta Aroma Intensen sävyistä 10.1 tai 11.2 (tai yleensäkään ko. merkistä)?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Ehdotuksia/ideoita? Laitoin ombren nelos-tukkaan koska värinpoisto ei tehnyt mitään. Latva on nyt jotakin seiskan luokkaa. Vaalensin äsken Rialilla koska olin sen joskus ostanut ja aattelin että saan latvaa vieläkin vaaleammaksi, no ei sillä tehnyt mitään.
Tarvitseeko suoraväriin (turkoosi) pohjan olla ihan vaalea (9 tai 10) vaiko olisiko tämä jo riittävä ja jos ei ole, ostanko vaalean värin vaiko värinpoiston?
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Mini-Me

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mini-Me »

Ziva, Keratin Colourille on tullut extra light rose blond 12.4 ei kyllä ole omia kokemuksia tästä väristä. MerGirl, luulen että 7 ei riitä turkoosiin, eikä varmaan 8. Itse laittaisin vielä yhden värinpoiston. Olen itse juuri leikkinyt suoravärien kanssa, tosin harmaan ja huomasin että on mieletön ero 8-9 asteen välillä.

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty.
Viimeksi muokannut Mini-Me, 29 Huhti 2016, 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Joskus kyllä olis vaan helpompi mennä kampaajalle :D Mulla oli todella kulahtanut kuparinsävy tukassa ja hirveä parin sentin juurikasvu ja värjäsin maanantaina Loreal Excellence creme 7.43:lla ja tukasta tuli sitten sellainen mahonki eli vähän liian tumma. Tänään pesin hiukset askorbiinihapon kanssa ja tukka vaaleni tosi paljon, mutta nyt juurikasvu on sellainen lämpimän vaaleanruskea, pituudet kuparit (elumenia alla) ja latvat haalistuneen kuparit :D Kolmen sävyn kotiombre hei, ihan tarkoituksella. Nyt en oikein keksi mitä tähän haluan kun alkuperäinen ajatus oli, että haluaisin vähän vaaleamman, luonnollisen rusehtavan kuparin, mutta tuo elumen ei lähde tietystikään mihinkään eli pakko pitäytyä tässä kuparissa kuitenkin. No ehkä varaan ensi viikolle kampaamoajan :D
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Miksiiiiiii.... Laitoin tähän latvaan kaksi värinpoistoa ja eilen sen turkoosin suoravärin. Huomasin tukan kuivuessa että
tumman ja turkoosin väliin oli jäänyt sekalainen osio värinpoiston näköistä tukkaa. Laitoin tänään turkoosia lisää oikein huolella että välikin värjääntyy, taas sama homma!&nbsp; Iskin samoin&nbsp; tein uudestaan ja nyt kun tää kuivuu on väli edelleen siellä eli tää suoraväri ei tartu!! Kyllä ottaa päähän!
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lila »

Hei, mistä ihmeestä löydän kestovärin sävyssä tummanvaalea tuhka (7.1)? Olen saanut blondatut ja shokkivärjätyt hiukseni pigmentoitua suoraväreillä kohtalaisesti, nyt haluaisin tasoittaa kokonaisvaikutelmaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin