Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
arkkibakteeri

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja arkkibakteeri »

aurinkoutu kirjoitti: Mua alkaa pikkasen tylsistyttää olla lyhythiuksinen. Ja aina suurin piirtein sama look, suurennuslasilla sopii suurin piirtein etsiä eroja! Kuitenkin viimeiset ehkä 7 vuotta ohjelmistossa ollut epätasapitkä otsatukka. Ja näitähän ei olekaan lainkaan kanssaihmisilläkään... Joten joo, eiköhän tuo alkaisi vähän olla jo nähty.

Ongelma vaan on siinä, että no mitäs sitä sitten tekisi. Kampaaja huokailee jo valmiiksi kasvattamisprojektille, joten eeh... Ja onhan se totta, että luonnonkiharista lyhyistä hiuksista tulee ihan helvetillisen rumat, kun annat korvallisten rehottaa jne. Ei nyt ehkä voi kuitenkaan pipoakaan pitää seuraavaa vuotta päässään.
Sama täällä, alkaa tylsistyttää olla lyhythiuksinen. Mä oon aatellut seuraavalla kerralla kampaajalle mennessä kysyä, että oisiko luonnonkiharalle hiukselle, jotka siis mäkin omistan, sellainen siedettävä malli, että kun se kasvaa, niin ei näytä ihan järkyttävältä. Mä yleensä suoristan aina hiukset, sen mitä pystyy suoristamaan ja nyt kun tää malli on taas ylikasvanut, niin nää on ihan lässähtäneet. Mutta toisaalta, jos jaksan sen tylsän välivaiheen kasvatuksessa, niin palkintona on kivat, pitkät hiukset.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Komppaan; tylsää olla lyhyttukkanen :D kasvatus mulla onkin nyt sit menossa, alkoi puolivahingossa, kun en jaksanut alkaa etsiä uutta kampaajaa uudesta citysta.. Sit kun tavoite (en ole määrittänyt vielä, mikä se on, puolipitkä nyt ensin) on saavutettu, veikkaan, että alan taas haikailla lyhyemmästä lookista. Son mun luonne...  ::)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja SC »

Kesän ja latvojen hyvinvoinnin kunniaksi jätän leikkauslakon jonkun paremman ajanjakson haaveeksi ja leikkautan tiistaina lyhyeksi. Hiukset on alkaneet jäädä olkalaukun hihnan alle ja niitä saa sieltä sitten olla aina kiskomassa ja latvat näyttävät räjähtäneiltä syystä jos toisesta  ::).

Tällä kerralla on tarkoitus pitää otsatukka melkein normimitassa ja pätkäistä vain muuta tukkaa, aina ennen kun se otsiskin on leikattu hyvin lyhyeksi mikä on paljastanut olemattoman vaaleat kulmakarvani ja se on näyttänyt tyhmältä. Tämän päivän pyhitin viimeiseksi pitkien hiusten pesupäiväksi, jos en siis saa näitä sotkettua huomenna ja odottelen innolla sitä keveyttä, joka tulee pörrötukan myötä.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

SC laittaa sit kans kuvia tänne! Nimittäin oma kasvatusprojekti on taas siinä tilassa ja jamassa, että tiedostan taas varsin hyvin olevani kauniimpi lyhyessä tukassa&nbsp; ;D Olen nähnyt pari kuvaa toissakesältä, missä mulla on tukka ponnarilla ja ei ZSUS, mä näytän ainakin 10 vuotta nykyistä vanhemmalta.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja SC »

^Kuvia hiusmuutoksissa :)!

Jotenkin vain tuntui, että polkan pitäminen meni mun mukavuusrajan ylitse ja eräänä aamuna varasin parturiajan. Mun mukavuusraja lähinnä tarkoittaa sitä, että se tukka ei ole märkänä kauaa suihkun jälkeen ja että sen saa pestyä lavuaarissa ennen saunaan menoa (hoitisten laitto), koska suihkusta ei saa nopeasti lämmintä vettä. Muotoiluun voin käyttää hyvällä mielin vaikka aamun, mutta tukan pesemiseen ei :D.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Kävin kurkkaamassa, siisti, siisti, todella makea ja mikäs sulla on tommosta leikkaillessa kun oot noin keijukaismaisen siro kasvoiltas!&nbsp; <3 Ehdottomasti muuten tästä kuvasta intoutuneena meikäläinen alkaa varailla sitä leikkuuaikaa sittenkin .. kesätukka, lyhyt tukka.&nbsp; :)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja SC »

^Aikaisemmin ajattelin, että ei lyhyitä hiuksia enää ikinä, mutta tosi kiva kuulla, että sopii :). Kesätukkana tosiaan on parempi lyhyt, kuin pidempi ja huonokuntoinen, ainakin omasta mielestä. On myös paljon viileämpi olo. Hyvän päätöksen teit :D
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

OT: Minäkin kävin kurkkaamassa ja voi jestas kun on SC:lla kaunispiirteiset kasvot!! Ihan kuin keijukainen&nbsp; <3
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja SC »

^Kiitoksia myös sinulle catjuska :).

Haluaisin tietää, että miten te lyhyttukkaiset, jotka käytätte vahaa/geeliä päivittäin niin joudutteko myöskin pesemään tukan joka päivä? Mulla menee geelistä niin takkuun ettei saa illalla kammattua auki/siihen menee tolkuttomasti aikaa, eikä joka päivä huvittaisi pestäkään. Nämä hiukset kun ei rasvoitu niin helposti, että tarvitsisi pestä useammin kuin kahdesti viikossa.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

No mä nyt en lyhytfledasena ihan joka päivä laittanut geeliä enkä vahaa, mutta kyllä mäkin jouduin joka kerta pesemään tukkani, kun niin olin tehnyt. Mulla on tukka paksu ja vaikka sitä kuinka yritti laittaa varsin maltilla ja niukasti vahaa, tukka klähmääntyi päivän myötä pakostikin. Viimeistään sit reenatessa, jos reeniajankohta sijoittui iltaan.
Varis

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mä en pese hiuksia välttämättä joka päivä, vaikka laittaisinkin vahaa ja lakkaa. Toinen päivä voi vielä mennä niin, että lisään vaan vähän vahaa. Mutta sitten on pestävä. En koskaan kampaa tai harjaa hiuksiani, niin eivät ne kovin takkuisilta tunnu.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Onkohan mulla ollu "vikana" se, että iltasin yritin aina mennä nukkumaan ja harjasin tukan, jolloin se klähmäänty pitkin päätä?&nbsp; ::) Et ois voinu jättääkin pesemättä, jos ei joka kerta ois sortunu tekemään samaa "virhettä"?
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja SC »

Taisin vain käyttää sitä geeliä hieman liikaa&nbsp; ::). Nyt olen oppinut sellaiseen sopivan pieneen määrään, että aukeaa Tangle Teezerillä, eikä ole aamulla takussa/muotoilukelvoton, joten lisää geeliä voi laittaa vielä kolmantenakin aamuna jos on tarve.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Triina »

Vaikka mä aina unelmoinkin pitkistä hiuksista ja vaivalla niitä kasvatin ja vaalin viitisen vuotta, niin kyllä mä vaan olen ehdottomasti parhaimmillani lyhyessä mallissa, johon palasin vuosi sitten. Mun hiukset on niin hennot, valuvat ja helposti vaurioituvat, että niistä ei saa mitään näyttävää aikaan ja pitkäksi kasvattaminen on todella vaivalloista kun latva kuluu samaa tahtia. Lyhyenä niissä on ryhtiä, napakkuutta, vaivattomuutta ja se jumalainen terveen latvan tuntu. Leikkautin olkapäämittaan venähtäneen pituuden takaisin polkaksi (olin koko syksyn leikkaamatta) ja siinäkin jo huomasi, miten pahasti latva oli ohentunut ja kärsinyt. Joudun pesemään rasvoittuvaa päänahkaa usein ja vaikka huolella pituuksia vaalinkin, niin pitkillä muhituksilla ja hoitavilla tuotteilla on aina hintalappuna volyymin menetys.

Lyhyenä ne voi pestä vaikka lavuaarissa, kuumakäsittelyjä ja värjäyksiä ei tarvitse murehtia ja hiuksiin on helppo saada ryhtiä, ne eivät ole takussa ikinä ja luonnonkihara pääsee terhakkaana valloilleen. Polkka on juuri sen mittainen, että sen saa nippanappa kiinni, jolloin jokapäiväinen pesu ei ole pakkotoimenpide.
Viimeksi muokannut Triina, 13 Maalis 2016, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minullakin on nyt polkkamittainen tukka, ei yllä vielä aivan leukaan asti, ja kasvatan myös otsahiuksia samaan mittaan. Otsahiukset yltävät kohta nenänpään kohdalle. Välillä olen miettinyt, että kasvattaisin LOB-mittaan, mutta en tiedä kärsivällisyyteni riittävyydestä. Tämän mittaisen tukankin kanssa eläminen on hyvin erilaista kuin lyhyen kanssa. Minulla oli varmaan kymmenen vuotta aivan lyhyt tukka ja se sopi minulle hyvin, mutta halusin jotain naisellisempaa tyyliä ja aloin kasvattaa. Vaikka letit ja nutturat houkuttaisivat, niin minusta tuntuu, että jään tähän polkkamittaan toistaiseksi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin