Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^^ Hmm... irtoaahan mulla paljon hiuksia TT:n kanssa selvitellen, mut mulla on ollu muitakin harjoja ja kampoja ja niillä vasta lähtikin järkyttävästi hiuksia. Kaikkein eniten mulla lähtee pestessä, varsinkin co-pesussa näyttää koko tukka irtoavan mut kummasti jäljelle jää entisen näköinen hiuksisto. :D Katkeiluongelmaa mulla ei ole. Luonnonharjasharjaa en oo kokeillut, niistäkin oon nähny kehuja mut peseminen arveluttaa ja toimivuus, monissa harjakset on tosi tiiviisti mitä oon nähnyt.

Varmaan aika hiuskohtaista harjojen toimivuus, ihan hyvä muistaa ettei mikään hypetys takaa et just itellekin toimis parhaiten. TT ei kisko päänahkaa vaik takkua repis sillä, joten se ei motivoi hellävaraisuuteen niin kuin tavan harja, joka satuttaa jos ei varo hiuksia. Toisaalta harjaustekniikka ja tyyli vaikuttaa irtoamiseen, ja käyttääkö kuinka selvittäviä hoitiksia yms. Thick & Curly tuntuu vievän vähemmän hiuksia omasta päästäni kuin muut TT-versiot, katsotaan miten pitkäaikaiskäytössä. Mun mielestä TT:n jää hiuksia siksikin paljon, et siihen ne jää lujasti kiinni harjaksiin. Kun harjasin esim. kammalla, siihen ei jääny ku muutama hius, mut lattialle ilmestyi punainen karvamatto aina harjauksen jälkeen. ::)
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^^ Miekii mietin että sitä repii helposti TT:n kanssa kovakouraisemmin ja jos vertaa luonnonharjasharjaan niin sehän ei revi tippaakaan mutta ei se kyllä miun viikon harjaamatta ollutta takaraivo rastaa suorista toisin kuin TT. Toisaalta oon kiinnostunut puisesta kammasta,  onko body shopin vielä paras?
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla on juuri tuo postauksen "luonnonharja" ja voisin ehkä heittää villin veikkauksen, että sillä harjatessa ne harjakset eivät yllä päänahkaan (ainakaan mun tukassa) joten harjakset eivät irroita irtoamassa olevia hiuksia, kun taas TT:llä on helpompi harjata myös päänahka, jolloin kaikki irtonaiset ja irtoamaisillaan olevat hiukset lähtevät. Ehkä. Muuten tuo kuulostaa vähän huuhaalta, tuskin harja voi älyttömästi vaikuttaa hiusten irtoavuuteen, koska TT:kin on niin hellävarainen ja siinä harjakset ovat paljon harvemmassa kuin tuossa luonnonharjassa. Tietenkin jos itse jotenkin riuhtoo tukkaa niin voihan niitä enemmän irrota mutta veikkaisin silti, että hiustenlähtö johtuu jostain muusta.

Oon nyt testaillut muutaman päivän uutta TT Thick & Curlya ja onhan se hyvä! Se on luonnollisesti saman tuntuinen muuten kuin original, mutta hieman parempi. Harjakset tuntuvat todella hellävaraisilta ja joustavilta, mutta ne harjaavat kuitenkin hiukset jämäkästi läpi ja harjakset yltävät hiusten läpi tietenkin paremmin. Tällä myös ponnarin tekeminen on helpompaa kun saa parilla vedolla koko hiuksiston harjattua eikä tarvi harjata hiussuortuvien "molemmilta puolilta". Tykkään :>
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Mimi kirjoitti: Toisaalta oon kiinnostunut puisesta kammasta,  onko body shopin vielä paras?
En osaa sanoa onko se paras, koska Body Shopin kampa on ainoa josta mulla on kokemusta, mutta olen kyllä tyytyväinen siihen. Kolme-neljä vuotta olen sillä hiukset selvittänyt.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Tulee nyt kaksi viestiä peräjälkeen, mutta onko kovinkin yleistä harjata hiuksia kosteina? Mä olen ollut siinä käsityksessä, että suihkun jälkeen pitäisi selvittää nimenomaan harvalla kammalla tai käsipelillä, koska harja repii liikaa. Mulla on TT, mutta en kyllä silläkään kajoaisi märkään tukkaan koska se nykii ainakin mun hiuksia ihan yhtä paljon kuin tavallinen harjakin. Täällä foorumillakin toisinaan mainitaan suihkun jälkeinen harjaaminen ja pelkkä ajatuskin jotenkin ilettää...
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ainakin luonnonkiharat pitää harjata märkänä. Jos ne harjaa kuivana niin kiharat menee rikki ja lopputulos ei ole kovinkaan imarteleva. :D
3b F ii
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla on vain lievästi luonnonkihara tukka, mutta tosi karkea ja pörrööntyvä, ja ellei sitä harjaa märkänä, siitä tulee ihan järkyttävä jöröjukkapehko. Eihän se varmaan lempeintä hiukselle ole, mutta ei oikein ole vaihtoehtoakaan.

Harjaan hiukset kuivina ennen pesua huolella, jolloin märkäharjatessa ei tarvitse mitään takkuja selvitellä, vaan lähinnä saada hiukset suoraan. Sitten yleensä hoitoaineen vaikuttaessa/poispesun yhteydessä suihkuharjalla, ja sitten taas pian suihkun jälkeen ennen kuin pääsee kuivumaan mihinkään asentoihin, sellainen on mun päässäni vaan katastrofaalista.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ ja ^^,  tämä selvä! Kiitos valaistuksesta. :)
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Kiva tietää että muillakin sama ongelma kiharan kanssa :D Mulla ei edes ole kovin käkkärä, jonkin verran lainetta siellä täällä ja muutama korkkiruuvi ohimolla. Mutta meni tosiaan sen 30 vuotta ennen kuin tajusin, että letti on ihan pakko harjata märkänä, että sen saa nätiksi. Muuten näyttää siltä kuin olisi kreppiraudalla vedetty.

Mun hiukset näyttäisi tältä, jos harjaan ne kuivana, eikä siihen auttaisi mitkään hiusöljyt tai hoitoaineet:

Kuva

Mutta siis, tangle teezer on auttanut tässä paljon ja hiukset tykkää.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Mimi kirjoitti: ...Toisaalta oon kiinnostunut puisesta kammasta,  onko body shopin vielä paras?
Mä ainakin vannon edelleenkin TBS:n puukamman nimeen! Olen kokeillut myös Ecotoolsin puukampaa, mutta siinä piikkien välien reunoja kamman alaosassa ei oltu pyöristetty minusta tarpeeksi vaan olivat teräväreunaiset joten tuntuivat raapivan hiuksia.
Vasta uusin itse asiassa mun TBS:n kamman. Hinta on näköjään noussut 40 senttiä siitä, kun ensimmäisen kampani vuonna 2012 ostin ;) Nyt on kolmas The body shopin kampa siis mulla käytössä...
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Monty »

Karhea letti täällä kans, jos ei suihkun jälkeen selvitä tukkaa kosteana, niin kuivana harjaillessa vasta hiuksia lähteekin pätkinä ja silppuna  ::)

Paljon on tekniikasta kiinni myös... tän karhea (mutta ohuehkon) hiuksiston saa kyllä selvitettyä vaikka kammalla, jos ei muuta ole käden ulottuvilla - se toki vaatii varovaisuutta ja osio kerrallaan kampaamista.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Pitää kyllä tuo TBS kampa hommata.

Itsehän en harjaa hiuksia ikinä märkänä (paitsi jos on esim.juhlat ja tukka pakko pestä ja föönata eli kaks kertaa vuoteen) Harjaan hiukset kunnolla ennen pesua ja ehkä vasta hiusten kuivuttua. Miun tukka (latvassa vanhaa permistä ja luonnontaipuisuuttakin löytyy) on parhaimmillaan niin että pesty hieman kostea harjaamatta oleva pehko vedetään yönutturalle päälaelle ja aamulla hiukset on hieman kiharat ja ihanan muhkeat eikä niitä missään tapauksessa harjata tai muuten muhkeus katoaa. Sormilla vaan vähän harotaan. Tässä ainut ongelma on se että hiukset unohtuu harjata ennen pesua ja ihmettelen takaraivoon tullutta rastaa kun hiusten harjaus on unohtunut koko viikoksi  ;D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Midnight

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Tangle Teezerille liputan itse ( original mustana tottakai ;D ). Tänää bongasin halpakaupas jonku Moomin Detangler Brushin ( varsi) ja ajattelin, että voi ku kiva..  :D
Päähäni kokeiltuani totesin, että ei, ei toimi mulla ja lahjoitin sen sitten miehelle joka toki oli siitä onnellinen ;D Onpahan nyt silläki joku "kunnon" harja sitten :3
Viimeksi muokannut Midnight, 26 Helmi 2016, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Ostin luonnonharjaksisen harjan. Onko joku villitys päällä vai miksi ne on aina Cittarissa lopussa? Ihmettelin tässä, että mitäs nyt, rasvoittaako tämä tukkaa näin paljon? Kolmantena päivänä ihan rasvainen tukka kun olen harjannut. Eipä ennen.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hyvät harjat sekä kammat

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ Jos olen ymmärtänyt oikein, niin luonnonharjasharja kuljettaa tehokkaammin päänahan talia hiusten pituuksiin. Siitä siis se rasvaefekti. Mä harjaan luonnonharjasharjalla mieluiten pää alaspäin ja takaraivolta päälakea kohti. Se tuntuu hyvältä päänahassa, hiuksiin tulee vähän enemmän volyymia ylösalaisharjauksen takia, eikä etu-/päällihiukset ole heti rasvaisen näköiset. Putsaan myös harjan usein jottei siihen jää talia eltaantumaan.
Vastaa Viestiin