Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä olen käyttänyt Lushin No Drought-kuivashampoota, mutta se ei ole hyvä eikä edullinen ja sisältää lähinnä maissijauhoa ja hajustetta. Pieni pullo maksaa yllättävän paljon, siitä on epäkätevää annostella tuotetta, mutta tuo ei ehkä lopu ikinä.
Muakin voisi kiinnostaa joku parempi vaihtoehto, mutta en ole kauheasti kuullutkaan luonnonmukaisista kuivashampoista. Mahtaako sellaisia ollakaan?
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tuon Lushin tuotteenhan voisi korvata maissitärkkelysjauholla. On taatusti luonnonmukainen tuote.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Voisin vähän päivittää kokemuksia Santen hiustuotteiden kanssa. Käytin loppuvuoden aikana tuubillisen Family Mango & Aloe -hoitista, ja lopulta hiukset olivat rutikuivat ja kaksihaaraisiakin alkoi ilmestyä. Mulla ei siis juuri koskaan ole haarahiuksia. Käytin välillä jaksoittain Glanz-hoitistakin, ja sen kanssa hiukset olivat vielä kuivemmat. Ikävä juttu, etenkin kun tuo Mango & Aloe on kivoimman tuoksuinen hoitis jota olen käyttänyt, mutta ei auta kuin uskoa, että alkoholipitoiset hoitikset eivät vain pitkällä aikavälillä mulle sovi. Jännä kyllä, että Glanz-hoitis toimi oikein hyvin silloin kun hiukset oli vaalennettu.

Gloss-shampoosta hiukset kyllä tykkäsivät, mutta senkin kanssa mun päänahka alkoi lopulta köhnääntyä niin pahasti, että en voinut jatkaa. Tällä hetkellä käytössä on sitten ihan L'Oréalin markettituotteet.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Olen aivan ihastunut Acure Organicsin shampooseen ja hoitoaineeseen. Siis Moroccan Argan Oil + Stem cell versiot.
Myyntipuheet ovat myyntipuheita, mutta nuo jättävät pitkät hiukset selvitetyiksi ja puhtaiksi, ilman lähmäystä tai kuivuutta.. (Sitten, kun latvoihin lätkäisee vielä Macadamia Healing oil-jätettävää, niin ahhh  :l)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mulla oli taannoin tuota Acuren hoitoainetta ja se ei tuntunut tekevän mun tukalle mitään. Käytin lopulta cwc-pesussa ensimmäisenä hoitoaineena ja koitin lotrata ihan huolella, että loppuisi mokoma mahdollisimman nopeasti.
Hoitoaine myös haisi ainakin mun nenääni aika voimakkaasti karvasmantelille enkä voi sietää karvasmantelia.
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Viime keväänä rassaannuin totaalisesti marketin shampoisiin, kun mikään ei sopinut enää. Ajattelin sitten siinä innostuksissani kokeilla luomua ja naps, koukussa ollaan. Elokuu Koivu- shampoolla aloitin ja totesin loistavasti toimivaksi puna-apila hiushoiteen kanssa :l . Sittemmin on tullut kokeiltua Elokuun tuotteiden satunnaisen saatavuuden vuoksi Faith In Nature-sarjoja, mutta shampoot ovat liian peseviä, joten seuraava!
Nyt on menossa Urtekram Aloe vera-sarja ja tämä on kyllä ihan käyttökelpoista kamaa. Ohutta hoitaria tulee kyllä välillä käyteltyä vähän runsaalla kädellä, kun on niin notkeeta. Vielä ajattelin kokeilla Nordic Birch-sarjaa hiuksiin.
Luomumeininki on kyllä korjannut kaikki päänahan rasvaisuus- ja hilseongelmat, fleda on ilmava, kiiltävä ja hiukset voi hyvin <3
Viimeksi muokannut Midnight, 16 Helmi 2016, 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Mistä ostat Elokuuta? Olen koittanut välillä etsiä, mutta vähän on kiven alla.
Harmittaa, kun Punnitse ja Säästä on vaihtanut Elokuut Ole hyvään. Ole hyvän shampoot on mulle ainakin liian peseviä. Elokuut on joskus ainakin sopinut ja tykkäisin käyttää enemmän kotimaista.
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Hyvinvoinnin tavaratalosta ( hyvinvoinnin.fi) mutta tosiaan saatavuus on aika satunnaista ja menekki nopeaa sitten kun taas lisää tulee.
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Olen käyttänyt nyt tuubillisen Madaran Normaaleille hiuksille tarkoitetun hoitoaineen ja se oli aivan Ihana! Ostin nyt kokeiluun kuiville ja vahingoittuneille hiuksille tarkoitetun tuotteen ja yllätyin, koska hoito- ja selvitystehot eivät ole lähelläkään normaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta. Aika kummallista...
Raidoitettu bsl. 2aM ii
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Mille tuo Madaran normaalien hiusten hoitoaine tuoksuu? :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mä olen käyttänyt sitä myös, ja tuoksu siinä on melko koivuinen. Ei tumman yrttinen, mutta ei mikään kaikkein raikkainkaan. Ei ole kovin vahva, eikä jää hiuksiin pahasti. Ihan jees mun mielestä luonnonkosmetiikan tuoksujen sarjassa. Esim. Madaran kuivien hiusten tuotteissa on paljon yrttisempi nokkostuoksu, joka on minusta paljon epämiellyttävämpi. Viimeisin pullo normaalien hiusten shampoota oli mulla kuitenkin joko jotenkin viallinen tai tarkoituksella huonoon suuntaan muutettu, sen tuoksu oli paljon aiempaa tunkkaisempi ja koostumuskaan ei toiminut edellisten pullojen tavoin. Aiemmin sen tuoksu oli melko mehevänkin koivuinen ja tykkäsin siitä. En tiedä, mikä oli pielessä. Noista hoitoaineista tosiaan mullakin se normaalien hiusten on ollut paljon paremmin selvittävää kuin kuivien, ja tätä olen nähnyt muidenkin sanovan.
1cFii, oma väri.
Marianneli

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marianneli »

Ostin kokeiluun Urtekramin nordic birch shampoon ja hoitoaineen. Parin kokeilukerran jälkeen olen muuten tyytyväinen, mutta kosteusteho ei ilmeisesti riitä, kun tukka leijuu sähköisenä ilmassa.
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

Monien kokeilujen jälkeen luulen löytäneeni parhaiten tavallista shampoota muistuttavan pesuaineen. Etsiskelin Flow-shampoopaloja pitkään, ja onneksi en mennyt ostamaan, vaan löysin SOLA-saippuat. Ostin runsasvaahtoisimman niistä, ja täytyy sanoa viikon kokeilun jälkeen, että hiukset tykkää.

Suomalainen luomutuote, jonka pesuteho kaiten perustuu lipeään. Ilmeisesti siis todellakin luomulipeään, koivun tuhkasta saatavaan. http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/a ... nstein.htm

Pesutehoa löytyy. Ostin toisen shampoopalan ja tsekkasin sitä: se takkuunnuttaa tukkaa hiukan enemmän kuin eka. Hiusten hoitoaineena käytin omenaviinietikkaa 1:1 laimennettuna.&nbsp; Vaahdotin saippuapalaa kahdesti, koska öljyiset hiukset.

Jälki on aivan sama kuin normishampoolla. Jos tämä saippua jatkaa tehojaan, olen kyllä aivan myyty. Kaikki muut kokeilut ovat olleet huteja (en ole kokeillut eniten kehuttua Less is More-sarjaa kuitenkaan). 8)

Onneksi SOLA-saippuoita on melkein joka lähtöön, eli niitä voi vaihdella ja tsekkailla mikä sopii parhaiten ja voi välillä siirtyä toiseen jos tukka tottuu. Suosittelen!
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,&nbsp; Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Mitä nokkosshampoita mahtaa olla? Urtekramilla olen nähnyt, mutta onko muillakin merkeillä?
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vuhi kirjoitti: Mitä nokkosshampoita mahtaa olla? Urtekramilla olen nähnyt, mutta onko muillakin merkeillä?
Elokuulla taitaa olla. Joskin Elokuun saatavuus on aika huonoa. Itse aikanaan tykkäsin niiden tuotteista, mutta kun ei ole tullut enää kaupassa helposti vastaan, niin on jäänyt ostamatta.
Vastaa Viestiin