Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Axamit »

deko kirjoitti:
mania kirjoitti: Vapaa-Valinnassa joskus iski silmään jokin hiusöljy, jossa ensimmäisenä veden jälkeen oli Alcohol denat!  :o Ei tee mieli sitä tunkea päähän.
^xz hiusöljy ja tyrniöljy ainakin ovat hyvin alkoholisia.
???Onko siitä sitten jotain hyötyä? Tai siis mikä tarkoitus sillä on?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja deko »

mania kirjoitti:
deko kirjoitti:
mania kirjoitti: Vapaa-Valinnassa joskus iski silmään jokin hiusöljy, jossa ensimmäisenä veden jälkeen oli Alcohol denat!  :o Ei tee mieli sitä tunkea päähän.
^xz hiusöljy ja tyrniöljy ainakin ovat hyvin alkoholisia.
???Onko siitä sitten jotain hyötyä? Tai siis mikä tarkoitus sillä on?
Tämä on elämän isoja mysteerejä. Koska alkoholi on hyvin kuivattava aine, mutta taas toisaalta rasva liukenee alkoholiin hyvin eli saattaa olla jotain tekemistä seoksen rakenteen ja huuhtoutumisen kanssa.
this too shall pass.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Katselin tässä eräänä päivänä sokoksella Bio+-sarjan hoitotuotteiden INCEjä, niissä on monessa denaturoitua alkoholia heti veden jälkeen. Ja vielä pitäisi rauhoittaa päänahkaa.. ::)
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Luomo »

shivaree kirjoitti: Katselin tässä eräänä päivänä sokoksella Bio+-sarjan hoitotuotteiden INCEjä, niissä on monessa denaturoitua alkoholia heti veden jälkeen. Ja vielä pitäisi rauhoittaa päänahkaa.. ::)
Mä puolestaan katselin Bio+ Balance moisturizeria (geelimäinen päänahan kosteuttaja) ja siinä oli silikoni (muistaakseni cyclopentasiloxane) kärkijoukoissa. Vähän ihmetytti tuokin, kun on nimenomaan päänahan ongelmiin tarkoitettu tuoteperhe ::).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Vulpes

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Vulpes »

^ Suosittelen parasta keinoa kuivan ihon hoitamiseen yleensäkin: rasvaaminen ;) Eli hauduta sitä kuivaa päänahkaa jollain perusvoiteella, vaikka ennen jokaista pesua. Vesiliukoinen voide peseytyy tietty ilman sitä kuivattavaa shampoopesuakin. Eräs tarkoitukseen mahtava voide on apteekin Humektan, haudon sillä itsekin talvisin atooppista pääparkaani joskus yönkin yli, tai vesiliukoisena voi laittaa vaikka shampoopesun jälkeen hetkeksi hoitamaan päänahkaa :)
Vulpes

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Vulpes »

Varmaan riippuu ihan siitä miten kuiva päänahka on ja onko ongelma jatkuvaa vai hoitamisen myötä ohimenevää, täytyy koittaa mikä itselle riittää :) Mä olen "kuivimmillani" joskus talvisin rasvaillut päänahkaa ehkä pari kertaa viikossa kun ongelma oli ihan jatkuva (silloin oli atopia muuallakin kropassa paljon pahempana). Nyt ei ole taas tarvinnut pitkään aikaan moista tehdä kun on iho kauttaaltaan ollut niin paljon paremmassa kunnossa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Sekoittelin tänään Erisania, Nivean after sun lotionia ja jotakin geelivoidenäytettä, ja lätkin päähäni noin tunniksi muhimaan. Huuhdellessai käytin vähän XZ vanilja-suklaa shampoota kun tuntuivat jäävän vähän mähmäisiksi ja pistin perään hoitoainetta ja myöhemmin jätettävää hoitosuihketta. Nyt on kyllä niin pöyheä ja pehmoinen tämä kuontalo  ;D

Tuo after sun aine oli ihan hetken mielijohteesta mukana, sisältää aloe veraa joka on toiminut ärtyneen ihon hoidossa loistavasti...joten ajattelin että kaipa se kutisevaan päänahkaankin toimisi. Tuntui ainakin erilaiselta kuin pelkän Erisanin kanssa, ja tuoksahti ehkä hiukan liian voimakkaasti minun nenääni siinä muhitellessa.  :D

Niin, ja kutina on ainakin vielä poissa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Mä tykästyin päänahanhoitonesteisiin rasta-aikana, kun pötköjen takia päänahka välillä kutisi.
Tapa on jäänyt päälle, ja käyttelen vieläkin näitä. Tosin värjättyäni tukan punaiseksi inhottaa, kun sormet värjääntyvät ihan punaisiksi, kun hieroo nestettä päänahkaan. Tuntuu, että kuluttavat tyviväriä liikaa.

Nyt mulla on käytössä Sim System 4-sarjan tonic, ja tää on kyllä ihan kiva. Hajusta en vaan juurikaan tykkää.
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja SH »

http://www.lookfantastic.com/hair/bc-bo ... fluid.html
Onkohan tästä aineesta mihinkään? Hilsettä mulla ei ole, mutta tämän pitäisi kuulemma kosteuttaa päänahkaa. Incissä toisena on kuitenkin alcohol denat. Vaalennuksen seuruksena päänahkaani tulee välillä kuivia kohtia. Olisiko apteekissa mitään oikeasti kosteuttavaa tuotetta, jota voisi laittaa pesun jälkeen päänahkaan ilman huolta rasvaisuudesta tms?
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä oon ihan tykänny Lushin snake oil palasta. Haju on tosin sellanen hieman tervainen, mutta annan sen vaikuttaa yön yli kunnon hieronnan jälkeen ja pesen aamulla pois niin ei se haju jää päähän.
Pala on tosi riittoisa ja hetken lämmityksen jälkeen siitä irtoo rasvaa hyvin. Hieman sitä on hankala levittää päänahkaan kun on pitkät ja paksut hiukset, mutta niin mun mielestä kaikkia tuotteita on.
Eteen, missä kuivuus on pahin hieron palaa suoraan jakauksittain.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Jonnuli

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Viikko sitten kampaajalla käydessäni, kampaaja katsoi päänahkaani mikrokameralla. Kuulemma erittäin huonossa kunnossa,rasvoittuva ja taliakin on. Tästä syystä kasvukin on erittäin hidasta ja pitäisi löytää jokin aine jolla saisin päänahkani kuntoon. Pienestä asti päänahkani on ollut herkkä ja kutiseva, mutta vielä huonossa kunnossakin. Toivottavasti oikeanlainen tuote löytyisi.
viivia77

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja viivia77 »

Mä oon suunnitellut laittavani ihan kookosöljyä omaan ja atooppisen poikani päähän. Voin sit tulla kertomaan miten kävi, kun olen Ruohonjuuresta purnukan käynyt hakemassa  ;D
Jonnuli

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Tule ihmeessä kertomaan miten vaikutti,vinkkejä todella kaivataan.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Amy »

Onpas tämä ketju pudonnut kauas, olisiko jotain uusia suosituksia tänne kuivan päänahan kosteuttajaksi?  :)
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mäkin haluaisin kuulla lisää vinkkejä kuivalle päänahalle. :) Lisäksi viime aikoina mun pääni on alkanut rasvoittua ihan hurjaa vauhtia ja ensimmäisenä korjausliikkeenä aion ainakin lisätä CO-pesujen määrää huomattavasti. Jos vain saisin aikaa raavittua kasaan kunnollisille öljymuhituksille niin niitä kokeilen myös.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Vastaa Viestiin