iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

maxine kirjoitti: Tilastin Aubrey Organicsin white camellia hoitiksen ja eipä kyllä toimi tässä päässä ollenkaan vaikka odotukset oli kovat. Siis mun hiukset on aivan rasvaiset ja lähmäiset sen jälkeen. Onko jollain toiminut tuo hyvin? Yritin kokeilla myös ihan pienellä määrällä ja toiseen hoitoaineeseen sekoitettuna mutta ei toiminut. Jännä sinänsä, yleensä mun hiukset kaipaa erittäin siloittavaa täyteläistä ainetta.
En ole kuullut vielä yhtäkään positiivista käyttökokemusta Aubrey Organicsin white camellia hoitoaineesta. Kaikilla kuulostaa tulevan siitä lähmäletti.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla se on toiminut hienosti siten, että kuiviin latvoihin/pituuksiin ennen pesua reilu määrä muhimaan ja sitten normaali shamppopesu ja muu hoitis perään. Todella hyvä teho kärsineisiin latvoihin tällä tavoin käytettynä :) Tästä on muutama vuosi aikaa, en tiedä onko koostumusta sittemmin muutettu. Tavanomaisena hoitiksena käytöstä ei tullut mitään.

Kirjoitin joskus muinoin näin:
Aubrey Organics, Ultra-Smoothing Conditioner, White Camellia, 11 fl oz (325 ml)
Todella paksua, voimakkaan tuoksuista kermaisen öljyistä hoitoainetta. Olen käyttänyt yksinomaan öljyjen tapaan kuiviin hiuksiin levitettynä ennen pesua. Tekee pehmeät, kosteutetut ja hoidetut hiukset ja vähäksi aikaa "sulattaa" kaksihaaraisiakin pois näkyvistä. Tuoksu on vahvan yrttinen, mutta itseäni ei haittaa, muistuttaa esim. Avedan Shampurea paljon. Tuoksu ei tunnu pahemmin kuivissa hiuksissa, mutta kostuessaan tulee esiin. Kävin uimassa viisi päivää tämän käytön jälkeen ja olin siinä välissä ehtinyt pestä muilla aineilla tukan ja silti märkä ponnari tuoksui tältä. Tykkään ja voisin ostaa uudelleen.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

Kiitos vinkistä Triina! Pitääpä kokeilla ennen pesua muhittelua. Saa ainakin pullon käytettyä loppuun.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Tilasin hamppuhoitiksen kokeiluun. Aika paksua jankkia, tekee hiuksista selvästi tosi jämäkän tuntuiset mutta ei tuo sileyttä, pehmeyttä tai liukkautta mitä haluaisin. Periaatteessa olisi ehkä keskivertohoitsikkaa parempi, mutta toi haju :-X Osittain mummohaju johon sekoittuu vahva glögin tuoksu ja siihen päälle joku myrkkyhaju. Haju jää pahasti leijumaan vielä ihan kuiviinkin hiuksiin. Koitan käytellä pois sekoitellen muihin hoitiksiin, jospa se haju ei niin pääsisi tarttumaan pahasti.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minähän tosiaan laimentelen tuota hamppua co-pesuihin ja se toimii mun päässäni hirmu hyvin. Ja tuoksustakin tykkään, mutta samalla myös ymmärrän, miksi se toisia tökkii. Se tuoksu on kieltämättä aika outo. Ei mikään raikkaan hedelmäinen vaan sellainen tumman yrttinen ja ehkä vähän mummomainen.

Tilasin itse pari päivää sitten täällä paljon puhuttua Everyday coconut-hoitoainetta co-pesua varten. Saa nähdä, koska se tulee nyt, kun posti lakkoilee. Normaalisti tullut viikossa iHerbin paketit.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

Ole nyt pari kuukautta käyttänyt Earthly Delights merkkistä hoitoainetta http://eu.iherb.com/Earthly-Delight-Hai ... 4-ml/42202 ja olen kovasti siitä tykännyt. Siloittaa ja kiillottaa hiukset tosi hyvin. Ainut miinus tuoksusta, joka on hiukan mummomainen ja saippuamainen. Onneksi se ei jää hiuksiin häiritsevästi leijailemaan. Olen tuoksuun jo jopa tottunut ja se ei itseäni haittaa. On nyt tullut käytettyä myös Giovannin smooth as silk hoitoainetta, joka ei tehnyt mun hiuksille yhtään mitään erikoista. En osta uudelleen. Saman merkin 50:50 shampoo saa päänahkani hilseilemään. Kokeilussa on myös Giovannin Ultra Sleek, Brazilian keratin shampoo ja hoitoaine. Kivasti tuo kiiltoa ja siloittavuutta mutta sekään ei taida sopia päänahalleni. Kokeilen vielä uudestaan kun saan päänahan ensin kuntoon. Postissa tulossa Mill Creekin hilseshampoo ja Nature´s Gaten Pomegranate hoitoaine.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Olen alkanut tykkäämään tosta hamppuhoitiksesta kun sekoitan sen mihin tahansa muuhun hoitoaineeseen jotta haju vähän laimenee. Saatan harkita että ostaisin toistekin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Ostin co-pesua varten Alaffian Everyday coconut-hoitoainetta juureksien suositusten perusteella. Kahden co-pesun jälkeen en kuitenkaan voi sanoa olevani kovin vakuuttunut tästä.
Hoitoaine tuntuu vaan häviävän tukkaan ja sitä menee omaan päähäni ihan älytön määrä. Laskin huvikseni tänään pestessä, että reilu parikymmentä pumppausta meni siihen, että sain päänahan ja siinä lähimpänä olevat hiukset jotenkuten hoitoaineen peittoon. Pituuksiin käytin vielä jäljellä olevaa vanhanmallista Nature's Gate hamppua.

Pestessä Everyday coconut ei vaahtoa järin hyvin, toisin kuin hamppuhoitoaine, joka tuntuu hiuksissa kermaisen pehmeältä ja pesee hyvin. Kookoshoitoaine ei tunnu ihan niin hyvin pesevältä ja hiukset jää vähän kuivan oloisiksi sen jäljiltä. Tuntuu, että omat hiukseni kaipaisivat enemmän kosteutusta.

Kookoksen haju hoitoaineessa ei ole voimakas, mutta minulle se on silti hieman liikaa, koska en voi sietää kookoksen hajua. Kai tuon pöntön silti loppuun käyttää. Täytyy ehkä sekoitella jotain muuta hoitoainetta sen sekaan, jahka pulloon tulee sen verran tilaa, että voi turauttaa vaikka Faith in naturea tai jotain muuta sekaan tuomaan enemmän kosteutusta ja pesemään paremmin.

Saatan kuitenkin kokeilla vielä jatkossa jotain muuta noista Alaffian isoista hoitoainepöntöistä, koska ne on kuitenkin litrahinnaltaan verrattaen halpoja ja päähäni menee co-pesussa sangen paljon hoitoainetta. Pistin wish-listalle everyday shea passion fruit-hoitsikan.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Myös Kiss My Facen Whenever-hoitis on isossa pönikässä, jos kiinnostaa kokeilla. Hoitis ei ole ihan niin edullinen kuin Everyday Shean hoitikset, mutta mielestäni hoitotehoja löytyy selvästi enemmän ja Kiss My Facen hoitis silottaa hiuksia todella paljon, mun makuun jopa liiankin paljon. Itse käytin pönikän CWC-pesun ekana hoitiksena ja joskus tuli laitettua hiuksiin pikahoitiksenakin, kun oli niin selvittävää hoitista. Ei ole kyllä niin vaahtoavaa koostumukseltaan kuin Nature's Gaten hoitikset, mutta mielestäni ajoi asiansa myös CO-pesussa.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Mulla on ollut poishuuhdeltavana käytössä Everyday Coconut -hoitis. Pullo on iso ja mielestäni muutenkin riittoisa, mun hiuksiin voi laittaa reilusti ilman lähmäisyyttä kunhan ei ihan juureen asti levitä. Hoitis hillitsee takuttumista pestessä ja kuivatessa. Tuoksu on mielestäni hyvä, ja mieto. Ei jää hiuksiin. Toimii poishuuhdeltavana mun hiuksissa, co-pesuun en voi suositella oman kokemuksen perusteella, varmaan jollekin toki toimii. Mulla menee aina hoitista paljon jos pesen sillä, mutta juuri tuo hoitis teki hiuksista lättänät. Co-pesulla tulee yleensä päinvastoin hyvinkin tuuhea tukka kun hiukset kihartuu voimakkaasti. Pisimpiä latvoja coconut ei kuitenkaan hoitanut tarpeeksi, yleensä laitoin kyllä jätettävääkin co-pesun jälkeen, mutta tuolloin karheat karvaisennäköiset latvat selvästi vaativat sitä. Toimii mulla poishuuhdeltavana.

Lsäksi laitan pyyhekuiviin hiuksiin jätettävää tai useimmiten kahta, kumpikin iherbistä. Kinky-Curly Knot Today koko hiuksistoon koko hiuksistoon paitsi ihan juureen ja sivuotsikseen (tai pidän sen kyllä niin pitkänä sivuheittona, että välillä senkin latvoihin tulee sipaistua). Olen huomannut, että nutturan kiinnityskohtiin on hyvä laittaa hoitista lähellekin päänahkaa. Jätettävä ei omia hiuksiani lätsäytä, mutta niitä yleensäkin raskaimmat hoitikset vain kihartavat ja lähinnä kohottavat tyvestä. Pesevä shampoo ja kevyt hoitis on tässä päässä varmempi tie lättänään.

Giovanni Brazil 2chic Ultra Sleek Leave In Conditioning & Styling Elixir laitan em. lisäksi vanhimpiin latvoihin n. 10 sentin matkalta. Käytän tuota latvasuojana, siinä on kosteuttavien ja rakennepaikkaavien ainesosien lisäksi silikonia (dimethicone) listassa ylhäällä. Kuitenkin hyvä loppusilaus, sillä mun luonnonkihara tukka on luonnostaan rakennevaurioitunut, jo puolipitkänä hyvin huokoinen. Hyvän hoidon lisäksi mekaaninen suojauskin on tärkeää kasvatuksessa, varsinkin jos ei hiukset ole kestävimmästä päästä ja tavoittelee maksimimittaansa.

Yllä mainittujen hoitoaineiden myötä takkuuntuminen on lieventynyt vaikka tukka on vain pidentynyt. Takkuuntuminen ehti olla tosi paha ongelma kun mulla oli vain Giovannin Vitapro Fusion suihkittava jätettävä, jonka ostin huomattavasti lyhyemmille hiukselleni. Taisivat olla vähän yli solisluumitan, silloin toimi kivasti. Vähitellen hoitotehot riittivät vain vähemmän ja pidemmissä hiuksissa oli vaikea suihkia latvoihin asti. Phenoxyethanol on 4. incissä, mun makuun liian korkealla (samaa on tuossa nykyään käyttämässänikin Giovannissa, mutta lopussa). Silloin kun ostin tuon, halusin jotain suihkutettavaa kun en halunnut lähmätä käsiäni ja tuntui, että voide- tai geelimäisiä aina leviää liian ylös. Tuolloin mulla oli omassa värissä hiukset ja lätistyivät juuresta helposti, hennaamisen aloitettuani ei ole tarvinnut varoa sitä.

Kokeilin myös Everyday Coconut shampoota, mutta ei pessyt edes kahdella vaahdotuksella kunnolla. Tuoksukaan ei miellyttänyt, mutta olisin kestänyt sen jos pesutulos olisi ollut hyvä. Ei ainakaan ärsyttänyt päänahkaa. Tuntuu, että kaikki shampoot ovat minulle joko liian hellävaraisia tai liian peseviä.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Osaatko kuvailla millainen tuoksu tuossa Knot todayssa on?
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Sellainen hedelmäinen, vähän jopa pistävä, vähän makea. Pikemminkin raikas kuin tunkkainen. Incissä on Organic mango fruit extract ekana ja itse ainakin mangon tuoksun erotan tässä selvästi, mutta myös jonkin muun tuoksun, sellaisen minkä miellän epämääräisen kosteusvoidemaiseksi tuoksuksi.

Tuoksu ei ole erityisen voimakas kuin hetken pullosta otettaessa ja ei jää ainakaan minun hiuksiini.
Viimeksi muokannut korkkiruuvi, 03 Tammi 2016, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Kokeilin juuri tänään tätä: Andalou Naturals Moisture Rich Conditioner  :l
Aivan ihana tuoksu! Appelsiinista en tiedä, mutta sopivan makea / hedelmäinen. Iholle jätettävässä tuotteessa olisi liiallisen vahva, mutta hiustuotteessa herkullinen.
Saman sarjan shampoota onkin ilo päästä testaamaan!  :-*
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Nyt kun mulla on ihan omat hiukset ilman mitään hennaa tai väriä, Mill Creekin Keratiinihoitis on noussut ykköshoitoaineeksi. Yleensä miksaan sitä Mill Creekin Hennahoitoaineen kanssa ja saan niin kauniit hiukset jotka kiiltävät.

Juuri pistin kolme pulloa tilaukseen, että saan läträtä tämän kanssa, kun joka pesussa oikeastaan käytän.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja saila »

mul on nyt ollut hamppuhoitis käytössä mut mun hiuksiin menee sitä jokseenkin paljon vaikka on vain olkapäille asti ja suht ohuet o_O jotenkin tuntuu, että hiukset oikein imaisee tuota hoitista. sen lisäks se nyt ei kovin ihmeitä tehnyt ja mietin, josko kokeilis sit hennahoitista kun sitäkin täällä kehuttu :D
Vastaa Viestiin