Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Itsellänikin on käytössä silikoni-öljyseos eikä hiuksia ole alkutalven aikana sähköisyys vaivannut. Toisaalta kuulun myös niihin jotka pitävät hiuksiaan ulkona ollessa joko takin sisällä tai pipon alla suojassa :) Hiusten suojaamiseen olen tänä talvena kiinnittänyt huomiota enemmän kuin aiemmin, joten toivottavasti sen edes jotenkin huomaisi vähän pidemmälläkin aikavälillä...
Viimeksi muokannut Hilippa, 21 Joulu 2012, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bristow

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Bristow »

Mulla on aina talvella ulkona tukka takin ja pipon alla turvassa. Ja tuohon sähköisyyteen on auttanut kun kotona on ilmankostutin ja olen vaihtanut kammat ja harjat puisiin/luonnon karvoihin. Shampoopaloilla saattaa myös olla tekemistä tähän. Tuo puinen kampa selvittää uskomattoman hellästi, hyvin ja nopeasti hiukset kun vertaa entiseen muovikampaan ja hiuksetkin tuntuu jotenkin paljon pehmeämmiltä sen jälkeen :-*
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Nostellaampas hiukan, kun kohta alkaa olla tämäkin aihe ajankohtainen :)

Onko teillä jo selviytymiskeinot plakkarissa vai vielä hakusessa?
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Tällä viikolla olen jo kyllä huomannut selkeästi, että hiukset tuntuvat sähköisiltä. Onneksi apukeinotkin ovat jo tiedossa eli silikoni-öljy -jätettävä ja hiusten helliminen useammin naamioilla/tehiksillä :)
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja malic »

Mä en tiedä kuvittelenko vaan, mutta minunkin hiukset tuntuvat jo kuivemmilta. En sit tiedä, olisko kesällä pitänyt lähmän uhalla käyttää aina voidemaista jätettävää, en käyttänyt kun tuntui että tukka oli tosi raskaan oloinen. No, hoidetaan tilannetta nyt sillä jätettävällä ja öljyillä, eikä tää tukka nyt mikään liian kuiva ole. Huomaan vaan että latvat tuntuvat joskus aika kuivilta.

Pipoon en oo vielä siirtynyt, mulla on vähän turhan paksuja pipoja näin alkusyksyyn. Ei oo vielä ollut pakkastakaan niin, että tarttis.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja enna »

Taas alkaa olla tämä aika vuodesta :) Aiempina vuosina en ole suojannut hiuksia pakkaselta juuri ollenkaan, vaan olen saattanut pitää letillä ja letti suojaamattomana edessä, tai jopa kaikki hiukset vapaana ja pipo vain päässä. Tänä vuonna ajattelin olla huolellisempi ja keksiä jotain suojauskeinoja pakkasta vastaan.

Tässä ketjussa joku sanoi tekevänsä "nutturan" kiinnittämättä sitä mitenkään ja laittamalla pipon vain suojaksi päälle. Se on varmaan hyvä keino, jos ei halua ponnarinrajoja ja voimakasta laineilua hiuksiin. Mulla on vähän sellainen pipo käytössä, että kunnon nuttura ei oikein mahdu/sovi sinne alle.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä näytän tosi tyhmältä pipo päässä ja hiukset piilossa. Sit toisaalta olen ehkä söpöimmilläni pipo päässä ja hiukset avoinna. Sori hiukset, tässä skabassa ulkonäölliset seikat vie voiton.

Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Sain aikaiseksi hillittömän sähköpehkon, kun suihkutin kiharoihin lakkaa ja harjasin seuraavana päivänä muoviharjalla. Ja takut! Hermo meinas palaa... Pesin äsken hiukset ja laitoin öljyä kosteuttavan tehohoidon joukkoon ja jätettäväksi laitoin vielä öljyistä jätettävää. Nyt on hiukset sykeröillä. Jätän lakan käytön väliin joksikin aikaa ja koetan selvittää hiukset vaikkapa Body Shopin puukammalla.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Vaikka varsinaista pakkasta ei vielä ole oikein ehtinyt olemaankaan, niin tällä viikolla olen alkanut huomaamaan selkeää sähköisyyttä hiuksissa. Tähän mennessä olen tyytynyt käyttämään hiustuotteita vain kotona, mutta taidankin nyt viedä heti maanantaina töihinkin jonkun jätettävän hoitoaineen, jolla voi päivän aika tarvittaessa leijailevaa tukkaa rauhoitella...
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

^Saman olen minäkin viimeisen viikon aikana huomannut. Mulla ei normaalisti muuten ole tarvetta jätettäville, kuin ehkä silloin tällöin hoitovoide latvoihin, mutta nyt on ollut pakko kaivaa hoitosuihkeet laatikon pohjalta. Vois ehkä viedä toisen pullon kouluun kaappiin, niin voi tarpeen tullen sähköisyyttä taltuttaa sieläkin :D
Vastaa Viestiin