Kuivashampoo

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kraula
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Elo 2009, 16:25

Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja kraula »

Mä olen tykännyt Klippoteketin kuivashampoosta tosi paljon, mutta koitan nyt etsiä hyviä kotimaisia tuotteita, ja lisäksi hajustamattomuus olisi plussaa. Herbina MarjaSpa -kuivshampoo tuli ostettua matkalle mukaan, kun sitä löytyi hieman pienemmässä pullossa kuin muita. MarjaSpa hoiti kyllä hommansa, kunhan sitä oppi annostelemaan oikein, mutta haju on aivan liian tymäkkä että tämä pääsisi vakiokäyttöön. Toimivuudessakaan ei vedä vertoja Klippoteketille.

Seuraavaksi on vuorossa Herbinan hajustamaton versio. Yksi käyttökerta on takana, joten en vielä osaa sanoa mitään ihnmeellistä. Olennaista taitaa olla, että oppii kullekin kuivashampoolle sopivan annostelun ja sen, miten hiuksia kannattaa käsitellä suihkuttelun jälkeen.

Käytättekö muuten kuivashampoota koko päähän? Itse laitan yleensä vain niihin osiin jotka näkyvät eli jakaukseen ja hiusrajaan otsalta korvien taakse. Takaraivolle pitää joskus lisätä, jos se on yön aikana mennyt kovin lähmäiseksi. Yleisesti ottaen koen että kuivashampoon tarve on vain hiuksen tyvessä, mutta voikohan niitä käyttää myös pituuksiin?
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Käytän vain tyveen, siihen kohtaa mikä näkyy. Laitan illalla ja nostan hiukset "myylle". Aamulla harjaan, saan samalla vähän nostetta juuriin ja suurinosa harmaudesta on kulunut.
Batistea olen lähiaikoina käyttänyt, hyvä hinta-laatusuhde.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja enna »

^^Mäkin kuivashampoota käyttäessäni laitan yleensä vain näkyville kohdille tyveen etenkin, jos laitan hiukset kiinni. Pituuksiin saa lisää tuuheutta ja jonkinlaista "jämäkkyyttä", jos niihin laittaa kuivashampoota.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Triina »

Olen käyttänyt aika runsaasti kuivashampoota viime aikoina. Hiukset rasvoittuvat melko nopeasti, joten yritän sinnitellä yhden päivän kuivashampoolla pitääkseni pesuvälin kahdessa päivässä, joskus jopa kolmessa. Näinä päivinä tukka on kiinni.

Bangerheadin on ehkä paras, Batiste lähes yhtä hyvä (mutta turhan voimakas tuoksu arkikäyttöön), Klippoteketista en tykännyt (liian muotoilutuotemainen). Olisiko vielä joku hyvä kokeiltava, jos etsii nimenomaan puhdasta tunnetta, ei niinkään tuuheutusta, tyvikohotusta tai muuta muotoilevaa ominaisuutta?
kraula
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Elo 2009, 16:25

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja kraula »

MerGirl kirjoitti: ^ Käytän vain tyveen, siihen kohtaa mikä näkyy. Laitan illalla ja nostan hiukset "myylle". Aamulla harjaan, saan samalla vähän nostetta juuriin ja suurinosa harmaudesta on kulunut.
Batistea olen lähiaikoina käyttänyt, hyvä hinta-laatusuhde.
Tästä mun on pitänyt jo pitkään käydä kiittämässä! Ehkä paras hiusvinkki ikinä laittaa kuivashampoo jo illalla. Miten ei ollut tullut itselle mieleenkään. Todella erilainen tulos, kuin jos aamulla suihkii tukkaan joka on jo yön aikana päässyt rasvoittumaan ja päänahka hionnut. Ihan on elämä pelastunut ja pesuväli pidentynyt päivällä :)

Olen nyt tykästynyt Herbinan hajustamattomaan kuivashampooseen, avainominaisuutena mulle nimenomaan hajusteettomuus. Kotimainen merkki ja edullinen hinta on plussaa. Muista ominaisuuksista en nyt osaa sanoa kummempaa (oon niin huono analysoimaan ja vertailemaan tuotteita..), mutta ei tämä ainakaan ihan täysi susi ole. Illalla kun laittaa, niin aamulla on alkuun tuleva jauhoisuus-efekti jo karissut.

Kaikki kuivashampoot tekee mulla välillä hiuksiin sellaista hilseen näköistä sakkaa. Varmaan joku reaktio hiuslakka+kosteus+kuivashampoo... Ikävää joka tapauksessa.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Ostin halvan litrahinnan vuoksi Rainbown kuivashampoota. Turha hankinta, tuote on suht susi. Voi olla etten vaan osannut käyttää sitä oikein, mutta tukka tuntui likaiselta samalla tavalla uin hiuspuuterin jäljiltä, haisi tunkkaiselta ja meni takkuun. Palasin Tresemmeen.

Seuraavaksi ajattelin kokeilla Herbinan "raikastavaa" versiota. Silmäilin kaupassa tuoteselosteita, ja tuossa näyttäisi olevan yhtenä vaikuttavana aineena riisitärkkelys (?), sama kuin Batistessa, josta olen tykännyt.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Monty »

Herbinan tuuheuttava kuivashampoo oli ihan hyvä, vaihdoin myös itse tosin tuohon Tresemmeen.

Tällä hetkellä jättipurkki Biozellia menossa (mies oli kaupassa asialla ja toi tuon ;D ), ei lähmää mutta ei mielestäni ole kovin raikastava eikä tuuhettava. Samaa sanoi ukkeli.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja naapio »

Batisten Original on mulla sellainen ihanan helppo pesuvälin pidentäjä, jolla saan hiukan käsiteltävyyttä tukkaan ja kohotettua luiruletin päänahasta aavistuksen verran, mutta joka ei haise liikaa tai jätä hiuksia takkuisiksi. Batisten XXL taas takuttaa aivan valtavasti ja haisee hirmuiselta, mutta sillä saa mahtavan tukan.
Raitoja käpälään!
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mulla on ollut nyt käytössä Got2Be:n Rockin'it-kuivashampoo. Hopeanvärinen pullo, hinta taitaa olla jossain 7 euron kieppeillä. Tämä raikastaa tukkaa tosi hyvin, tuuheutta/kohotusta ei tule mitenkään älyttömästi mutta jonkin verran sitäkin. Ihan kelpo tuote. Ei jätä ainakaan vaaleaan hiukseen näkyvää valkoista tyveä tms. Spraysuihku on tasainen ja sopivan vahva.

Miinusta annan hajusta, en voi suositella kovin hajusteherkille. Mulla ottaa ainakin henkeen tuo haju koska se jää hiuksiin aika pitkäksi aikaa ja meinaa tulla migreeni. Haju ei sinänsä ole paha, mutta jotenkin voimakas. Joudun varmaan jättämään purkin lopun käyttämättä tuon takia. :(
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

naapio kirjoitti: Batisten Original on mulla sellainen ihanan helppo pesuvälin pidentäjä, jolla saan hiukan käsiteltävyyttä tukkaan ja kohotettua luiruletin päänahasta aavistuksen verran, mutta joka ei haise liikaa tai jätä hiuksia takkuisiksi. Batisten XXL taas takuttaa aivan valtavasti ja haisee hirmuiselta, mutta sillä saa mahtavan tukan.
Mä kans tykkään näistä, tosin käytän mieluummin sitä tummille hiuksille tarkoitettua kun Originalia. Tuota XXL-versiota olen käyttänyt ihan puhtaaseen vastalaitettuun tukkaan, jos olen halunnut extratuuheutusta. :D Tuntuu hiuksissa kamalalta, mutta näyttää hyvältä. ;)
3b F ii
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja naapio »

Ja tuo Batisten XXL varmaan tummissa hiuksissa myös näkyy vaaleana helpommin kun se on sellaista jankkia.
Raitoja käpälään!
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ei se puhtaisiin hiuksiin laitettuna näy. :D Silloin se "jauhe" häviää tukkaan paremmin.
3b F ii
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä käytän kuivashampoota ensisijaisesti puhtaaseen tukkaan muotoilutuotteena, ja mulla on kyllä usein tosi vaikea saada Batistet katoamaan hiuksiin, vaikka oon semivaalea. Mä olen kokeillut varmaan jokaista Batistesorttia ja mua vaan ihmetyttää niiden hypetys, kun mun tukassa ne käyttäytyvät niin kehnosti. Muotoiluefekti on varsin vähäinen ja edes se XXL ei kyllä tee mulle mitään häkellyttävää tuuheutusta.

Mulle vahvan muotoiluefektin takia esim. Klippoteket on tosi hyvä. Täytyy varmaan kokeilla tuota Evakkosiilin dissaamaa Rainbowia, mä kun tykkään siitä miltä hiuspuuteri tuntuu. Mun hius on aika jykevää ja tarvitsee aika stydit mömmöt, jotta tuntuisi missään.

Citarissa oli taanoin Sunsilkin kuivashampoista 3kpl/5e tarjous. Hyvä tarjous sinänsä, kun yksi taisi maksaa jotain 4,5 euroa. Ensimmäisen noista käytin pois ja mulle ei kyllä jäänyt kovin hyvä tuntuma, se lähinnä teki hiukset jotenkin kostean tuntuisiksi. Valkoisuutta ei kyllä jäänyt, mutta ei juuri muutakaan.
Viimeksi muokannut bubbs, 04 Marras 2015, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja elly »

Kloranen aerosoliton kuivashampoo on mun uusi lemppari. Annostelumekanismi jakaa varmasti mielipiteitä, mutta minulle tämä tuote sopii todella hyvin mietoutensa vuoksi, kun puuterimaisen tuotteen laittaminen ei ota henkeen. Koostumus on kivan kevyt ja tuuheuttava, eikä jätä jauhoista efektiä hiuksiin. Koostumus vaikuttaisi olevan riittoisa, joten olen saanut ehdottomasti rahalle vastinetta. Käytin aiemmin Herbinan hajusteetonta kuivashampoota, mutta se suihkuttelun jälkeinen katku sai vaihtamaan pois.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Kuivashampoo

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olen käyttänyt Herbinalta sekä hajustamatonta että MarjaSpa-versiota ja tykännyt molemmista. Onhan MarjaSpassa tosiaan aika voimakas tuoksu, mutta mä ihan tykkään siitä. Käytän kuivashampoota lähinnä polkkatukan tyven kohottamiseen, mutta toisinaan myös likaisen tukan pelastamiseen.
Vastaa Viestiin