Kirjoittaja Aihe: Kemiallisia kuorintoja kotona, MUAC ja muut merkit  (Luettu 42105 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Tilasin kokeeksi kotona tehtäviä kemiallisia kuorintoja ja erilaisia AHA- ja BHA-liuoksia tukkeutuneelle ja rasvaiselle iholle Makeup Artist's Choice -nettiliikkeestä. Liikkeestä saa käteviä, pieniä kokeilupakkauksia, että voi kunnolla kokeilla tuotteita ennen kuin ostaa isompia ja riittoisia puteleita. MUAC:n tuotteet ovat suosittuja ja kehuttuja MUA:ssa. Erilaisia kemiallisia kuorintoja ja vahvuuksia on monia, joten valinnanvaraa ainakin on.

Koska tilasin vasta eilen 2.9., en tiiä saanko tuotteita edes Suomeen asti, sillä tilasin aika vahvojakin liuoksia kuorintoja varten, ja jos tulli ottaa paketin haaviinsa, en tiiä miten tuotteille käy. Joten tämä käy siis oikein hyvin testitilauksesta. Laitoin kuitenkin firmaan mailia, että jos pystyisivät merkitsemään paketin tuotteet vain kosmetiikaksi, etteivät vain kirjoita pakettiin, että 40% glykoolihappo tai muuta vastaavaa. Vastaus tuli todella nopeasti ja he aikoivat laittaa tullauslappuun, että sisältää kosmetiikkaa. Paketti oli myös laitettu jo tulemaan tuon vastauksen jälkeen, eli todella nopeaa toimintaa paketin lähetyksessä ainakin. Firmalla oli useita erilaisia postitustapoja valittavana. Tilauksesta ja sähköpostikommunikoinnista jäi todella positiivinen ja asiallinen kuva, eli jo paketti vain pääsee perille asti, tilaan varmasti tämän nettikaupan tuotteita uudestaankin.

Tilasin siis 3% BHA-liuosta, 15% BHA-kuorintaliuosta, 40% glykoolihappokuorintaliuosta ja päivittäiseen käyttöön kosteuttavaa ja kuorivaa glykoolihappo- ja hyaloronihappovoidetta.

Tiedotan heti miten mun tilauksen ja paketin käy, kun saan jotain tietoja paketista tai paketin käsiini. Nyt vain pidän sormia ristissä, että saan tuotteet perille asti.

Edit. Tänään 9. päivä paketti tuli kotiin postinjakajan mukana, eli ei jäänyt tulliin. Voi siis näköjään melko huoletta tilata vahvempiakin litkuja Suomeen.
« Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo:09:33 kirjoittanut ellen »

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
Vs: MUAC, kemiallisia kuorintoja kotona
« Vastaus #1 : 16.09.08 - klo:14:04 »
Jokos ellen olet kokeillut tuotteita?
Itse tilasin viime viikolla pienen satsin sampleja, 40% Lactic acid Kits, Hyaluronic acid serum ja retinol .30%. Eilen jo tuli, todella nopeaa toimintaa siis. Nyt pitää etsiä sivuilta tarkemmat käyttöohjeet, ja alkaa varovaisesti kokeilemaan pikkuhiljaa. Retinolivoidetta ( Avitcid 0,05%) olen käyttänyt ennenkin kuureina, nyt alkaa olla lopussa, joten pääsee uusi retinoli kokeiluun, vaikka huomattavasti vahvempaa onkin. Toivottavasti toimivat, olisi kiva löytää nyt vihdoin täysin  sopivat tuotteet vuosien kokeilujen jälkeen.
1b M ii

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #2 : 16.09.08 - klo:17:13 »
Miten tuota Hyaluronic Acid Serumia voi oikein käyttää ja mikä sen pH on? Siis kun ihmetyttää kun siinä lukee että 80% Hyaluronic Acid Serum, niin eihän se voi pitää paikkaansa, jos kerran tuossa INCI:ssä se on vasta 3. aine.  ??? Jostain oon lukenut että hyaluronihappoa saisi olla vaan n. 2% tuotteessa. Pitääkö paikkansa?

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 18.09.08 - klo:05:51 »
Mikäköhän noista hapoista olisi tehokkain yksittäisten finnien hoitoon?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #4 : 18.09.08 - klo:09:57 »
FairyTale, oon käytellyt kuorintoja nyt muutaman kerran ja ihan ensimmäisen kerran jälkeen iho oli paljon sileämpi. Kasvot alkoivat heti kukkimaan hiukan, sellaista pientä valkopäätä siellä sun täällä, mutta ei mitään vakavaa. Mustapäätkin irtoavat selvästi helpommin nenästä. Iho hilseilee hiukan, mutta sekin oli odottettavissa. Tuotteet ovat todella riittoisia, noi sampletkin kestää todella kauan, kun en vielä ainakaan uskalla käyttää niitä runsaalla kädellä. Oon noudattanut tarkasti mukana tulleita ohjeita kuorintojen vaikutusajoista, etten vain polta kasvoja kuorinnoilla. MUA:sta lukemani perusteella luulin niiden olevan todella pahoja ja kipuja aiheuttavia hoitoja, mutta eihän nuo kyllä tunnu missään.

Deadly Nightshade, en tiiä tosta Hyaluronic Acid Serumista, mutta Gly-Luronic Acid Serumin pH on 3,4 ja siinäkin on hyaluronihappoa 50 %. Käytän sitä yövoiteen sijasta, vaikka ohuena seerumina se menisi kyllä meikinkin alla.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 19.09.08 - klo:10:19 »
Tilasin ketjun innoittamana 40% lactic acid-kitin, aloe vera-geelin, gly-luronic acid seerumin ja 10% retinolin. Voiko retinolia ja gly-luronic acid-seerumia käyttää yhtäaikaa? Täytyy etsiä asiasta tietoa, ettei saa aikaan enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 20.09.08 - klo:14:20 »
Kiitos ellenille kokemuksista! Minäkin aloitin nyt testailun, kokeilin lactid acid-kuorintaa, aion ottaa kuurina 2 kertaa viikossa ainakin 6 viikon ajan kuten ohjeissa suositeltiin. Ensimmäinen kerta nyt takana, ja tosiaan, ei kyllä kivuliasta ainakaan ollut. Ehkä tosiaan nosti epäpuhtauksia pintaan, muttei huomattavaa tulosta kyllä tullut. Kärsivällisyyttä..

Kuorinnan jälkeen laitoin yöksi Hyaloronic acid seerumin, sitä suositeltiin kuorinnan jälkeen kosteuttamaan ihoa, ja ihan hyvältä tuntuikin.

Retinolia en ole vielä kokeillut, kun ajattelin ottaa ensin kuurin kuorintaa, enkä halua liian voimakkaita aineita kokeilla yhtäaikaa.
1b M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 21.09.08 - klo:21:41 »
Kiitos hyvästä ostopaikkavinkistä! Tilasin itselleni näytepakkauksen miedompaa retinoliseerumia.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 21.09.08 - klo:22:01 »
Onko tuotteet tarkoitettu minkälaiselle iholle ja mitä kaikkea niillä voi saada aikaan?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #9 : 22.09.08 - klo:08:27 »
^ Kuorintoja on erilaisia, ja niistä jotkut käyvät kuivalle ja herkälle iholle paremmin ja jotkut taas rasvaiselle. Sulla Luna on jo niin hyvä iho, ettei sulla ole tarvetta noille. Tämä voisi olla hyvä normaali ihonkuorija, mutta muut ovat selvästi jo niin tehokkaita, ettei sulla edes ole sellaisia iho-ongelmia, joita varten noita pitäisi käyttää ;D.

Nuo kotona tehtävät kemialliset kuorinnat ovat tehokkaita ikääntymistä vastaan, aknearville, suurille ihohuokosille, mustapäille ja rasvaiselle iholle, raskausarville, maksaläiskien vaalentamiseen, hyperpigmentaation hoitoon ja ihon uusiutumiseen.
« Viimeksi muokattu: 22.09.08 - klo:13:52 kirjoittanut ellen »

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #10 : 22.09.08 - klo:10:49 »
Mitkä noista mahtaisivat olla parhaimpia kuorintoja aknearville? Olen kahlannut sivuja läpi, mutta en osaa päättää. Lisäksi ihoani vaivaavat mustapäät, miliumit paikoitellen..ihoni on pintakuiva sekaiho. Aikanaan olen kärsinyt pahasta aknesta johon olen roat yms. syönyt. Poskien punaisia aknearpia olen saanut jonkin verran häivytettyä, mutta ei haittaisi, jos löytyisi keino saada viimeisetkin pois. Hieman pelottaa itsetehdyt kemialliset kuorinnat, mutta kiinnostusta löytyy ja sitä myötä rohkeuttakin  :)
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #11 : 22.09.08 - klo:11:59 »
^ Mullakin on aknearpia ja varsinkin syksyisin/talvisin pintakuiva sekaiho, ja mun ohjelmaan kuuluu tällä hetkellä 40% glykokuorinta ja 15% BHA-kuorinta. Vielä en osaa sanoa onko noista arville mitään hyötyä vai ei, pitkällä aikavälillä se sitten näkyy, jos näkyy. Tässä MUAC:n suosittelemat hoidot aknearville.

Poissa Kuutar

• Hiushörhö
« Vastaus #12 : 22.09.08 - klo:13:02 »
Osaatko Ellen kertoa, että mikä noista aineista olisi  tarkoitettu raskausarville?

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 22.09.08 - klo:13:33 »
Kiitos valistuksesta ellen! Voi harmitus kun tuo sinun postaama linkki ei toimi, mitä tuotetta tarkoitit minulle sopivaksi? Haa, rakkaalla miehenpuolikkaallani on aknearpia, pääsen siis sitä hapottamaan!  ;D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #14 : 22.09.08 - klo:14:03 »
^ Luna, nyt pitäisi linkin toimia, tarkoitin kuorivaa kurpitsanaamiota: http://tinyurl.com/3kwjfo. Sun mies voi hyvinkin kokeilla noita happoja, sampleillakin pääsee jo todella pitkälle, kun ovat niin riittoisia.

Kuutar, kun tekee stretch mark -sanoilla haun MUAC:n sivuilla, saa tulokseksi mm. ruusunmarjasiemenvoiteen, jonka kuvauksessa sanotaan, että sopii myös raskausarville.

Edit: Joissakin MUA:n arvosteluissa luki, että noita kuorintoja voi käyttää myös raskausarpiin.
« Viimeksi muokattu: 22.09.08 - klo:15:00 kirjoittanut ellen »