Kirjoittaja Aihe: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet  (Luettu 219550 kertaa)

Poissa -kata-

• Tukkaguru
Vs: Vahat, pomadat, muotoiluvoiteet
« Vastaus #120 : 15.12.06 - klo:08:11 »
Mitä vahoja ja muotoilutuotteita teidän miehet käyttelee ?
Vähän vinkkejä kyselisin, että mikähän mun miehelle ois hyvä muotoilutuote, kun sillä on lyhyt rikotusti leikattu tukka, paksu ja karhea, taipuvainen ja itsepäinen. Sen tukkaa on todella vaikea saada pysymään kuosissaan. Tukkaansa se haluaa vähän sellasta rakennetta, ei mitään hurjia piikkejä, muttei mitään liimalettiäkään.
Tällä hetkellä sillä on käytössä American Crew geeliä, Tigin greative geanioussia, Tigin manipulatoria, D:fi oranssipurkkista vahaa, hiuslakkoja.
Riippuu vähän millasta kampausta tekee, niin mitä joutuu kuinkakin paljon laittamaan, mutta jos haluaa semmosen rakenteisemman tukan, niin tukea meinaa olla tosi hankala saada, hiukset vain tahtoo taipua ja taipua takaisin alas. Pitää laittaa vähän geeliä, vahaa ja lakkaa, niin sitten jotenkin pysyy.

Nuo luettelemani tuotteet on aika jees, mutta pito niissä on aika mitätön mun miehen tukalle, saa niillä kyllä sellasta tasasempaa luonnollisuutta jos sitä välillä hakee, muttei muuta. D:fi vaha on vielä kaikenlisäksi siitä huono että siitä tulee pikkaisen lähmäisen oloinen tukka, ei sitä puolta purkkia tungeta kerralla, mutta taas ihan pienen pieni määräkään ei riitä pitämään.
Lakoista lainailee mun Tigin lakkoja, tulossa sille on oma Hardhead lakka, se on varmaan hyvää ... Itsellä sillä on tällä hetkellä pari markettilakkaa wellalta ja ne on aivan P:STÄ kertakaikkisesti, kastelee vaan tukan märäksi ja pito on vähän niin ja näin.

Liekkö olemassakaan mitään, mikä antaisi todella vahvaa pitoa itsepäisimmällekkin tukalle ?!
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

bbee

• Vieras
« Vastaus #121 : 15.12.06 - klo:10:11 »
d:fin vihreäkorkkinen  ;) sillä töhnällä kyllä pysyy mitkä karvat vaan ojennuksessa!

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #122 : 15.12.06 - klo:13:18 »
Kertoisitko Ice (tai joku muu) vähän enemmän tuosta Rough up-muotoilusavesta. Tekeekö kuinka matat hiukset? Entä vaatiiko välttämättä  lakkaa tuekseen? Onko incissä alkoholia?

tulee käytännössä matat vaikka lupaa luonnollisen kiillon. Vaatii lakkaa pitääkseen pitkään, kuten kaikki vahat sun muut niihin verrattavat. Ei ole alkoholia, lähinnä vaseliinia, kaoliinia ja mehiläisvahaa (naputtelisin incin mutta kun tilanne on nyt sellainen että en nää sitä-lähes kaikki lamput palaneet viikon sisällä tästä kämpästä ::))
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 15.12.06 - klo:15:03 »
^ Osaatko verrata sitä esim. Mello Goohon? Miten eroaa pitonsa ja mattauttavuutensa suhteen? Mello Goo olisi muuten mulle ihan ok, mutta pito ei ole riittävä. Se kyllä tekee juuri sopivan mataksi; kiiltävämmät vahat saa mun hiukset näyttämään lähmäisiltä, vaikka kuinka vähän yrittäisi laittaa.

Tai jos on mielessä jokin muu vaha, niin saa suositella  ;)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #124 : 15.12.06 - klo:15:27 »
osaan kyllä, mello goo on kevyempää, ei anna sellaista ns. raffia rakennetta eikä pidä pystyssä edes tätä keesiä, toisaalta rought upia ei tarvitse kuin hiukan sipaista kun se jo on tyytyväisenä suunnassaan. Ja mello goo kiiltää enemmän, on jotenkin rasvaisempaa vaikka kevyempää ja rakenteeltaan tasaista, rought up epätasaisaisempaa (se savi) ja kovempaa muutenkin

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 15.12.06 - klo:15:37 »
Hmm... Tuo mainitsemasi epätasaisuus jäi vähän mietityttämään, samoin ne aiemmin mainitsemasi savihileet. Toisaalta kirjoitit, että tekee luonnollisen lopputuloksen.  ???

Tarvisin siis jonkin pidoltaan hyvän vahan lähinnä takaraivon hiusten kohotteluun. Hiusten pitäisi kumminkin kestää koskettamista eikä olla aivan mahdottomat tönköt.

Tähänastisissa vahoissa, joita olen kokeillut (Mello Goo, Wellan Massive Wonder Wax, Manipulator, Catfight, Osiksen Thrill), ärsyttää se, että niissä joko ei ole tarpeeksi pitoa tai sitten ne tuovat liikaa kiiltoa. Sitten taas D:Fin vihreäkorkkinen vaha on ällön tahmeaa ja tekee likaisen tuntuiset hiukset.

Goldwellin Super Egokin kiinnostaisi, mutta en tiedä, onko sekään pidoltaan riittävää.  ???

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #126 : 15.12.06 - klo:20:44 »
kyllähän tuo tömäkäksi tekee, eli ei ihan pienestä kosketuksesta laskemaan ala. Mielestäni tuo on vahvin vahamainen tuote jota olen koskaan kokeillut, ja pitävin. Thrilli on ihan vanukasta siihen verraten, manipulator häviää pidossa, catfightista ei ikävä kyllä ole kokemusta

suosittelen että poikkeat sarjaa edustavassa parturissa ja pyydät että saisit sitä nokareen kokeiltavaksi :)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 08.01.07 - klo:17:03 »
Ostin poistomyynnnistä LC2  tuuhentavan muotoiluvoiteen mutta en saa sitä oikein toimimaan. En yleensä ymmärrä noita muotoiluvoiteita: jotkut on ihan kuin vahoja, toiset lirumpia ja vähemmän tahmaisia. Tuo LC2 on vähän kuin käsirasvaa muttei jätä kauhean rasvaiseksi...mutta miten sillä sais tuuheutta? Jos laittaa paljon, tulee lähmäefekti. Jos taas vähän, ei oikein näy missään. Ohjeessa käsketään panna kosteaan tukkaan ja että on ihanteellinen sormin muotoiltaessa...lisäksi että toimii parhaiten yhdessä muiden LC -muotoilutuotteiden kanss. No niitä nyt ei ole, enkä aio hankkia. Muutenkin typerää ostaa hajustettu tuote kun on allergiaa, mutta kun hajusteettomien tarjonta on ihan oikeesti surkeeta. Mietin että laittasko siis alle muotovaahtoa ja sitten muotoiluvoidetta ja föönais vai ensin muotovaahdon kanssa föönaus ja päälle tota. Oon kyllä molemmin tavoin kokeillu, siis kuivaan että märkään tukkaan mutta alla ei tainnu olla vaahtoa koko tukassa, vaan tyvessä. Ei silloin ainakaan suuremmiten tuuheuttanut, tosin ei ole kiva survoo montaa ainetta päällekkäinkään.plääh. :-\

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 08.01.07 - klo:17:08 »
Kannattaa kokeilla ihan vaikka yksinään, tai sitten vaikka sen muotovaahdon kanssa kosteisiin hiuksiin vietynä ja föönaat sitten sen sen hiuksiin, antaa erilaisen pinnana, keveyden ja fiiliksen, sekä myös sitä tuuheutta.
Monet muotoilutuotteet eivät toimi lainkaan kuiviin hiuksiin laitettuna, tai kosteisiin hiuksiin ilman föönausta, vaan vaativat sen föönauksen kaverikseen.
Moni ns rasvaisempi ja raskaampi aine antaakin paljon kevyemmän ja kuohkeamman lopputuloksen kuivauksen kera.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 09.01.07 - klo:17:02 »
Mä palasin juurille ja pitkästä aikaa hankin Osiksen Mess Upin. Aikanaan se oli hyvää, joten jospa toimisi nytkin. Nähtävästi meikäläisen pää tykkäilee enemmän mattavahoista.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 09.01.07 - klo:19:26 »
^ Minä taas palailin Osis Thrill -vahaan. Pidän enemmän hieman kiiltoa tuovista vahoista (koska ne saavat mun hiukset niin paljon paremman näkösiksi... ::)), mutta nyt hiusteni hieman pidennyttyä niistä on tullut tosi paksun oloiset, ja pitkään suosikkiasemaa pitänyt Shock Waves Massive Wonder Wax on alkanut tuntua liimalta. Se ei tosiaan enää auta mua hallitsemaan tukkaani, vaan tekee hiuksista tosi raskaat!

Osis Thrill on huomattavasti kevyempää kamaa, eikä niin kiillottavaa myökään. Tuntuu että nyt se pääsee suosikkituotteekseni. Tuota Shock Wavesia voi sitten käyttää joidenkin yksittäisten osioiden muotoiluun esim. kiiltoa tuomaan tarpeen mukaan joskus.

Poikaystäväni vannoo tuon Osiksen Mess Upin nimeen ja kiva tukkahan sillä tuleekin!  :)

peppi

• Vieras
« Vastaus #131 : 09.01.07 - klo:20:04 »
^ Heiii, minäkin oon käyttänyt noita molempia. Olikos tuo Thrill sellaista vaaleanpunaista ja noista löysempää/tahmeampaa? Muistaakseni tykkäsin siitä paljonkin mutta kun nuo purkit ei lopu ikinä (niinkuin ei muutkaan) niin heitinpä ne pois että sain uutta ostettua..järkevää  ;D Mitä maksavat nykyään?

Siskollani oli jotain Cutrinin mansikan tuoksuista tököttiä jossa tuoksu oli ihana mutta pitoa ei juurikaan ollut...Tigin Hard To Get on mattaa ja ainakin mulla pitänyt ihan hyvin. Tosin nyt Redkenin Rough Paste on suosikki...Muinoin käytin myös pari purkkia Sebastianin Molding Mudia (tai jotain tuonne päin), siinä oli kumma tuoksu mutta kuidut tosiaan huomasi ja tykkäsin. Vitsit kun näitä on niin paljon..tilat ja rahat loppuu ennenkuin aineet  :P
« Viimeksi muokattu: 09.01.07 - klo:20:16 kirjoittanut peppi »

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 09.01.07 - klo:20:10 »
Mess Up ja Thrill on Stockan kantistarjouksessa 13e. Mietin kanssa tuota Thrilliä, mutta mun viimoset vahat on olleet sellaisia "limasia" (en keksi parempaa sanaa :D), joten ajattelin siirtyä kunnon mattaan. Ehkä mä käyn hakemassa vielä senkin jos oikein naksahdan...

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #133 : 09.01.07 - klo:20:22 »
Kannattaa kokeilla ihan vaikka yksinään, tai sitten vaikka sen muotovaahdon kanssa kosteisiin hiuksiin vietynä ja föönaat sitten sen sen hiuksiin, antaa erilaisen pinnana, keveyden ja fiiliksen, sekä myös sitä tuuheutta.
Monet muotoilutuotteet eivät toimi lainkaan kuiviin hiuksiin laitettuna, tai kosteisiin hiuksiin ilman föönausta, vaan vaativat sen föönauksen kaverikseen.
Moni ns rasvaisempi ja raskaampi aine antaakin paljon kevyemmän ja kuohkeamman lopputuloksen kuivauksen kera.

Kiitos vinkistä. Kokeilin tänään föönauksen kanssa. Aluksi näytti lupaavalta, sitten hiukset lässähtivät ja muuttuivat rasvaisiksi. Laitoin joko liikaa tai sitten hiukset eivät vaan sovellu tuollaisiin aineisiin, ohuet ja rasvoittuvat kun ovat. Yksi syy voi olla siinä että pesen illalla ja muotoilen aamulla, jolloin kevyesti kostutan hiusket suihkupullolla. Yön jälkeen hiukset ovat kuitenkin jo hiukan rasvoittuneet joten siinäkin voi olla syy. Muotovaahto toimii hyvin aamulla. Täytyy kai kiltisti jatkaa vaahtolinjalla.... :)

Noi edellä mainitut vahat on molemmat musta vahojen parhaimmistoa, harmi etten voi hajusteiden takia käyttää...tuota aikaisemmin mainittua rough upia voisi joskus kokeillakin, ellei sekin lähmäise tukkaa. Tuo mess up varsinkin oli siitä ihana vaha ettei mulla koskaan rasvoittanu tai lähmänny tukkaa vaikka laittaiskin reilusti. Toisaalta ei sitä tarvi laittaa kun hitunen kun föönauksen jälkeen  tuuheuttaa tosi kivasti...ja kun lakkaa päälle niin pysyy hyvin...

peppi

• Vieras
« Vastaus #134 : 09.01.07 - klo:20:23 »
Ok, kiitos tiedoista f_c! Kyllä onkin nopeaa "palvelua"  ;D On se hauskaa kun päähänsä sitä laittaa vaikka minkälaista limaa ja tahmaa mutta mitä sitä ei hiustensa eteen tekisi...Täytyy kai käydä ostoksilla kun alkoi nuo niin himottamaan ja hintakaan ei ole hirveä.