Kirjoittaja Aihe: Ripsien ja kulmien kestovärjäys (+kestopigmentoinnit)  (Luettu 109136 kertaa)

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
Värjäilin taas toissapäivänä ripset ja kulmat, vaikka täytyy sanoa, että 2,5 viikkoa vanha väri oli pysynyt yllättävänkin hyvin. Kiitos siis kaikille, jotka tuolla toisaalla tähän opastivat - harmi etten ole aiemmin tajunnut, miten helppoa ja kätevää kestovärjäily on!

Ripsiin laitoin tuttuun tapaan sen sinimustan, mutta kulmia varten sekoitin lisäksi luonnonruskeata. Tuli hyvä tulos, ei ihan niin kylmä kuin pelkällä sinimustalla, vaikka sekin siis oli ihan OK. :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.06 - klo:14:37 kirjoittanut Penny »

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
Vs: Ripsien ja kulmien kestovärjäys (+kestopigmentoinnit)
« Vastaus #1 : 25.01.06 - klo:13:34 »
Minäkin aloitin tämän itse kestovärjäämisen vasta muutama viikko sitten. Harmittaa vain kamalasti että se väri lähtee niin paljon nopeammin kuin kosmetologin laittamana. Onhan niillä tietysti paremmat aineet, mutta kun ei raaskisi sitä hintaa maksaa.
Samoja värejä käytän kuin Mirre, kulmissa on just sopiva tuo sinimusta+ luonnonruskea. Ja ihmeen kätevääkin tuo on, luulin koko operaatiota vaikeammaksi. Ripsiin tosin miehen pitää laittaa, itse en uskalla kokeilla sitä ripsiväriharjalla laittoa. Luulen että menis kaikki sinne minne ei pitäisi  ::)

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 25.01.06 - klo:17:26 »
Mäkin oon värjäilly ripsiäni ja kulmia jo jonkin aikaa kotona. Käytössä on Swiss o pairin värit, ja ihan hyviä ovat.. Itse levitän tuon värin ripsiini vanhalla ripsiväriharjalla, mutta tuntuu ettei sitä koskaan saa laitettua ihan sinne tyveen.. Ehkä pitäis kokeilla jotain parempaa harjaa, mut ei nyt just sellaista ole.. Miten te muut levitätte tuon värin? Kulmat on helpompi värjätä, tosin pelottaa aina, et niistä tulee liian tummat.. ::)

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 25.01.06 - klo:21:28 »
Meillä mies laittaa sen värin ripisiini. Laitan siis ne suojalaput silmien alle, silmät kiinni ja sillä pakkauksessa tulevalla tikulla se on sitä väriä tökkinnyt, koko ajan paremmalla menestyksellä  :D Mulla on käytössä se refecto... en muista miten kirjoitetaan  :-[ Kulmiinkin olen sillä samalla tikulla laittanut, ihan hyvin onnistuu.
Itse pidän väriä aina yliaikaa, ainakin vartin verran. Eikä vielä ole liian tummat tulleet, ekassa pesussa haalistuu jo kuitenkin.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 25.01.06 - klo:21:41 »
Mä oon värjäillyt kulmiani itse jo 12-vuotiaasta asti  :). Niin kauan kuin muistan, olen käyttänyt Refectosiliä. Aineet kestävät ikuisuuden, joten värjääminen tulee kyllä lähes ilmaiseksi. Niin kuin edelliset kirjoittajat, minäkin olen usein sekoitellut mustaa ja ruskeaa, mutta koska väri ei minulle jää kovin voimakkaasti kiinni, olen viime aikoina käyttänyt taas pelkkää mustaa. Ja myös minä pidän yliaikaa, noin 20 min. Levitän värin vanhalla ripsiväriharjalla.

Ensikertalaisen kannattaa kyllä värjätä vähän varovaisemmin lyhyemmällä vaikutusajalla. Pistin kerran yhdelle kaverilleni ja hänellä väri jämähti ihan pikimustana kiinni. Tuli aika tuiman näköiset kulmakarvat... Eli ilmeisesti vaikuttaa eri ihmisillä eri tavalla. Kannattaa myös varoa, ettei väriä mene levitettäessä ihoon, koska väri saattaa jämähtää siihen aika rumasti. Muutaman mokan jälkeen olen oppinut levittämään aika tarkkaan vain karvoihin. Väri kestää ehkä pari viikkoa hyvänä, värjäilen vaihtelevasti parin viikon - kuukauden välein, miten nyt jaksan.

Ripsiäni en ole koskaan uskaltanut värjätä ja se tuntuu vähän turhaltakin, kun kuitenkin laitan ripsaria joka päivä.
« Viimeksi muokattu: 25.01.06 - klo:23:46 kirjoittanut Arrakki »
1bFi

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #5 : 25.01.06 - klo:22:05 »
Itsekin käytän Refectosiliä. Ostin aineet vasta pari viikkoa sitten, kun tajusin tämänkin homman aloittaa uudelleen. Toistaiseksi ei ole kuin mustaa väriä, mikä toimii hyvin ripsissä ( näyttävät vieläkin todella hyviltä, vaikka värjäyksestä aikaa kaksi viikkoa kohta! ), mutta mikä ei oikein kulmissa natsaa.. Sillä vaikka pitäisi vähän vähemmän aikaa, niin silloinhan tuo on vaan harmaata.
Ei vaan ole lähiseudun kaupoissa oikein mitään värejä.. Yhdestä löysin hapetepulloja, mutta värituubit kaikki loppu.

Kävi vaan ikävästi heti sellainen, että tökkäsin ripsiharjalla silmään tuota väriä.. Sattui, kyllä. Joten mielestäni sillä purkissa tulevalla jutulla oli huomattavasti helpompi laittaa väriä.

Kuinka usein värjäilette noilla?
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 25.01.06 - klo:23:34 »
Mäkin olen - kiitos sen vanhan foorun ketjun - värjäillyt kulmia ja ripsiä nyt parin kuukauden ajan. :) Sekoitan yleensä puolet ja puolet sinimustaa ja ruskeaa, ja mielestäni sillä soossilla on tullut ihan hyvä lopputulos. Käy ainakin näiden mustien hiusten kanssa; jos mulla olisi hiuksissa vielä oma väri, niin luultavasti silloin kulmista tulisi tuolla sekoituksella ihan liian tummat. Viimeksi taisin olla laiska ja laittaa kulmiin vain sitä sinimustaa. Sillä on vaan ikävä tapa jämähtää ihoon kiinni, niin joutuu aika kovakouraisesti hankaamaan ja kaikenlaisia myrkkyjä käyttämään, että saa sen sinivärin irti kulmien ihosta. ;D

Miten te muut levitätte tuon värin?
Mulla on käytössä sellainen pieni sivellin. Sellainen ei mikään hyvälaatuinen, joka tuli jonkin sivellinsetin mukana ja jolle en ole keksinyt muuta käyttöä. Luomivärin levitykseen se kai on tarkoitettu, taijotain. Ton siveltimen kärki on litteä, ehkä 3-5 mm leveä. Sillä olen saanut aika hyvin levitettyä värin ripsiinkin. Sitä väripurkkien mukana tullutta tikkua en ole viitsinyt edes kokeilla.

Kuinka usein värjäilette noilla?

Mä olen tainnut värjätä 2-3 viikon välein. Silloin se väri on haalistunut yleensä jo niin paljon, että kulmat alkavat näyttää liian vaaleilta hiuksiin verrattuna.
1c M ii, tjsp

maikku

• Vieras
« Vastaus #7 : 26.01.06 - klo:09:46 »
Minä värjäilen kulmani sellaisella kulmakarvaharjalla, jolla tosiaan harjaan kulmat värillä kauttaaltaan. Onneksi Refectosilin ruskea ei tartu nahkaan.
Värjäysväli on aika vaihteleva, laitan kulmakynää joka tapauksessa, koska kulmani ovat hippasen liian lyhyet. Sitten kun koko kulmat joudun värjäämään kynällä, on aika värjätä.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #8 : 26.01.06 - klo:10:04 »
Mä laitan värin vanhalla Kanebo 38:n harjalla (sopivan pieni) sekä kulmiin että ripsiin. En käytä mitään lappusia ja ripsiin levitän värin samoin kuin laittaisin ripsiväriä, paitsi että levitän väriä myös ripsien yläpuolelle. Kyllähän se ihan tyvi jää pikkuisen vaaleammaksi, mutta eipä tuo haittaa.

Värjäysvälinä ajattelin pitää 2-3 viikkoa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #9 : 26.01.06 - klo:17:00 »
Minäkin aloitin tämän itse kestovärjäämisen vasta muutama viikko sitten. Harmittaa vain kamalasti että se väri lähtee niin paljon nopeammin kuin kosmetologin laittamana. Onhan niillä tietysti paremmat aineet, mutta kun ei raaskisi sitä hintaa maksaa.

Itseaisassa kosmetologit käyttävät hyvin usein juuri Refectociliä, eli samoilla aineilla pelataan. ;) Toinen käytössä oleva on esim. Fortuna, mutta kestävät kyllä ihan yhtä kauan.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 26.01.06 - klo:17:05 »
Mä vaalensin kulmakarvani pari viikkoa sitten. Kulmista tuli keltaiset, joten värjäsin ne takaisin tummaksi (oma väri on on harmaanmusta) pelkällä refectosilin mustalla. Kulmista tuli tummemmat kuin ennen, mutta jotenkin tosi luonnollisen näköinen (mustat hiukset, tummat silmät ja ei kovin kalvakka ihokaan) ja aloin ensimmäistä kertaa tykkäämään siitä että omistan tummat kulmat  :)

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 26.01.06 - klo:20:55 »

Itseaisassa kosmetologit käyttävät hyvin usein juuri Refectociliä, eli samoilla aineilla pelataan. ;) Toinen käytössä oleva on esim. Fortuna, mutta kestävät kyllä ihan yhtä kauan.
No höh, siis olen ollut ihan siinä uskossa että niillä on paremmat värit. Mistä se sitten voi johtua että siellä laitettuna kestää niin paljon kauemmin. Se täti pitää mun kulmissa ruskeaa väriä vaan minuutin ja ne on niin tummat että ja kestää ainakin kolme kertaa pidempään... outoa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #12 : 26.01.06 - klo:21:00 »

No höh, siis olen ollut ihan siinä uskossa että niillä on paremmat värit. Mistä se sitten voi johtua että siellä laitettuna kestää niin paljon kauemmin. Se täti pitää mun kulmissa ruskeaa väriä vaan minuutin ja ne on niin tummat että ja kestää ainakin kolme kertaa pidempään... outoa.
Outoa...ehkä hänellä sitten sattui juuri olemaan joku sellainen erityinen sarja.  ;D Opiskeluni kautta olen siis tähän vain perehtynyt ja suurin osa salongeista käyttää ihan Refectocilia tai esim. mainitsemaani Fortunaa.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 26.01.06 - klo:21:02 »
Jäi nyt niin kyllä tuo asia häiritsemään..  ::) No mutta täytyykin kysyä ensi kerralla kun siellä käyn että mitä se käyttää, ihonpuhdistuksessa käyn kuitenkin siellä vaikken enää antais sen värjätäkkään  :D

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #14 : 26.01.06 - klo:21:12 »
Kertoikos joku, että kosmetologeilla olisi käytössä kovemmat hapetteet? En muista ihan tarkkaan...